/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Afstand på motorvej
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 20-07-04 10:21

Når jeg kører motorvej sker det _altid_ at en eller anden (typisk en
håndværker i kassevogn) lægger sig HELT oppe i min bagrude.
Det er ikke fordi jeg ligger med lav hastighed i den yderste bane eller
noget, selvom det faktisk ikke burde gøre nogen forskel. For det meste
holder jeg helt til højre, med mindre jeg kan se en lang stribe af
lastbiler i det spor, og jeg kører som regel også hvad jeg må +
korrektion for speedometer-fejlvisning.

De seneste par gange det er sket, er jeg blevet rigtigt sur over det,
for jeg kan ikke skabe en forsvarlig afstand til den bagvedkørende, uden
at køre stærkere end jeg har lyst til (og samtidigt mindske afstanden
til den der kører foran mig).

Så hvad gør man så? De seneste par gange, har jeg blinket et par gange
med katastrofe-blinket (ligesom man gør ved kø-dannelse forude), og dem
lå bagved har faktisk forstået og respekteret vinket, og har lagt lidt
afstand til. Men er det dårlig stil at bruge katastrofeblinket på den
måde? Og hvad gør en klog bilist ellers?


Mvh.
--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

 
 
Kent Friis (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 20-07-04 10:27

Den Tue, 20 Jul 2004 11:20:38 +0200 skrev Lars L. Hansen:
> Når jeg kører motorvej sker det _altid_ at en eller anden (typisk en
> håndværker i kassevogn) lægger sig HELT oppe i min bagrude.
> Det er ikke fordi jeg ligger med lav hastighed i den yderste bane eller
> noget, selvom det faktisk ikke burde gøre nogen forskel. For det meste
> holder jeg helt til højre, med mindre jeg kan se en lang stribe af
> lastbiler i det spor, og jeg kører som regel også hvad jeg må +
> korrektion for speedometer-fejlvisning.
>
> De seneste par gange det er sket, er jeg blevet rigtigt sur over det,
> for jeg kan ikke skabe en forsvarlig afstand til den bagvedkørende, uden
> at køre stærkere end jeg har lyst til (og samtidigt mindske afstanden
> til den der kører foran mig).
>
> Så hvad gør man så? De seneste par gange, har jeg blinket et par gange
> med katastrofe-blinket (ligesom man gør ved kø-dannelse forude), og dem
> lå bagved har faktisk forstået og respekteret vinket, og har lagt lidt
> afstand til. Men er det dårlig stil at bruge katastrofeblinket på den
> måde? Og hvad gør en klog bilist ellers?

Sænker hastigheden (stille og roligt) indtil idioten overhaler?

Det virker dog ikke altid, jeg var engang med min lillebror ude at køre,
der kom sådan en idiot der kører alt for tæt på, med lygterne justeret
så man skulle tro han kørte med fjernlys (dem er der sg* også lidt mange
af efterhånden), så min lillebror havde brug for solcreme i nakken,
og solbriller når han kiggede i spejlet. Han overhalede ikke engang
da vi nåede ned på 20 km/t, men det var heldigvis ikke på motorvejen,
så vi tog lige en omgang ekstra i næste rundkørsel for at slippe af
med ham

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Roberto Saldo (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 20-07-04 10:28

Lars L. Hansen wrote:

> Så hvad gør man så? De seneste par gange, har jeg blinket et par gange
> med katastrofe-blinket (ligesom man gør ved kø-dannelse forude), og dem
> lå bagved har faktisk forstået og respekteret vinket, og har lagt lidt
> afstand til. Men er det dårlig stil at bruge katastrofeblinket på den
> måde? Og hvad gør en klog bilist ellers?

Det er da ikke det værste du kan gøre (det værste må være at hugge
bremsen i).

Man kan osse lette speederfoden en anelse.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Thomas Landberg (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 20-07-04 10:46

> Så hvad gør man så? De seneste par gange, har jeg blinket et par gange
> med katastrofe-blinket (ligesom man gør ved kø-dannelse forude), og dem
> lå bagved har faktisk forstået og respekteret vinket, og har lagt lidt
> afstand til. Men er det dårlig stil at bruge katastrofeblinket på den
> måde? Og hvad gør en klog bilist ellers?

Begynder at bruge sprinklervæske på forruden. Det hjælper tit. Har dog også
på et tidspunkt måtte ty til at smide en McNugget ud af vinduet, da en
tysker i en Sprinter lå med 2 meters afstand helt uden grund...


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



///JJ (20-07-2004)
Kommentar
Fra : ///JJ


Dato : 20-07-04 10:53

Thomas Landberg wrote:
> Har
> dog også på et tidspunkt måtte ty til at smide en McNugget ud af
> vinduet

Det er da dumt - et deraf følgende trafikuheld vil være skidt at have på
samvittigheden. Sådan en Nugget kan vel nemt smadre hans forrude.
--


Mvh
///JJ



Thomas Landberg (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 20-07-04 11:46

> Det er da dumt - et deraf følgende trafikuheld vil være skidt at have på
> samvittigheden. Sådan en Nugget kan vel nemt smadre hans forrude.

Du har da vist aldrig været på Mc Donalds

En Nugget tror jeg sq ikke kan smadre en forrude - om så Sprinteren kom med
500km/t.

Men jeg har da også overvejet en blidere variant: Montere seperat
sprinklertank til bagrudeviskeren og fylde den med cola. Som du måske
fornemmer, så anser jeg idioter der ikke kan holde afstand som værende
fredløse. En god løsning er i øvrigt også at have et engangskamera med, tage
et billede og melde idioten til politiet.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



///JJ (20-07-2004)
Kommentar
Fra : ///JJ


Dato : 20-07-04 11:58

Thomas Landberg wrote:
>> Det er da dumt - et deraf følgende trafikuheld vil være skidt at
>> have på samvittigheden. Sådan en Nugget kan vel nemt smadre hans
>> forrude.
>
> Du har da vist aldrig været på Mc Donalds

Jo - hehe, men aldrig spist en Nugget. Jeg tror det er meget lidt der skal
til før en forrude går itu når man kører med 110 km/t.

> Men jeg har da også overvejet en blidere variant: Montere seperat
> sprinklertank til bagrudeviskeren og fylde den med cola. Som du måske
> fornemmer, så anser jeg idioter der ikke kan holde afstand som værende
> fredløse. En god løsning er i øvrigt også at have et engangskamera
> med, tage et billede og melde idioten til politiet.

Okay okay - jeg fornemmer du ikke kan lide dem, det kan jeg heller ikke, men
dine metoder grænser til det ekstreme/ulovlige. Det med kameraet får du vel
ikke meget ud af med mindre du får deres nummerplade med, og i øvrigt burde
du selv få en bøde for ikke at passe din kørsel - jeg ligestiller det
med at sidde med en mobil-telefon.


--


Mvh
///JJ



Jacob Bjørn (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 20-07-04 18:30


"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40fcfa93$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Thomas Landberg wrote:
> >> Det er da dumt - et deraf følgende trafikuheld vil være skidt at
> >> have på samvittigheden. Sådan en Nugget kan vel nemt smadre hans
> >> forrude.
> >
> > Du har da vist aldrig været på Mc Donalds
>
> Jo - hehe, men aldrig spist en Nugget. Jeg tror det er meget lidt der skal
> til før en forrude går itu når man kører med 110 km/t.

Okey... jeg har prøvet, på motorvejen på sjælland, at ramme en fasan med 130
km/t.... snittede det forreste højre hjørne af min motorhjelm, tog min højre
vinduesvisker med sig, og ramte vinduet øverst oppe... mit vindue er stadig
helt, såååå... der skal vist en del til

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8, nu med anlæg....



Ole Thomsen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 21-07-04 06:17

Jacob Bjørn wrote:
>
> Okey... jeg har prøvet, på motorvejen på sjælland, at ramme en fasan
> med 130 km/t.... snittede det forreste højre hjørne af min
> motorhjelm, tog min højre vinduesvisker med sig, og ramte vinduet
> øverst oppe... mit vindue er stadig helt, såååå... der skal vist en
> del til

En and lavede kamikaze på mit venstre sidespejl mens jeg kørte 80-90
stykker (Carina '95).

Spejl og hus blev smadret

Ole Thomsen


Henning Præstegaard (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 20-07-04 16:23

Thomas Landberg wrote:
> En god løsning er i øvrigt også at have et engangskamera
> med, tage et billede og melde idioten til politiet.
>
Nej for satan! Kan du ikke huske det skrigeri, der var her i
gruppen sidst det blev foreslået.

mvh
Henning



Christian B. Andrese~ (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-07-04 09:36


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
news:40fcf7c1$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det er da dumt - et deraf følgende trafikuheld vil være skidt at have på
> > samvittigheden. Sådan en Nugget kan vel nemt smadre hans forrude.
>
> Du har da vist aldrig været på Mc Donalds
>
> En Nugget tror jeg sq ikke kan smadre en forrude - om så Sprinteren kom
med
> 500km/t.
>
> Men jeg har da også overvejet en blidere variant: Montere seperat
> sprinklertank til bagrudeviskeren og fylde den med cola. Som du måske
> fornemmer, så anser jeg idioter der ikke kan holde afstand som værende
> fredløse. En god løsning er i øvrigt også at have et engangskamera med,
tage
> et billede og melde idioten til politiet.

Eller spildolie


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Lars L. Hansen (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 20-07-04 11:08

Thomas Landberg wrote:

> Begynder at bruge sprinklervæske på forruden. Det hjælper tit. Har dog også
> på et tidspunkt måtte ty til at smide en McNugget ud af vinduet, da en
> tysker i en Sprinter lå med 2 meters afstand helt uden grund...

Hvis du altid kører rundt med en McNugget i handskerummet, til at kaste
efter prøjserne, så vil jeg foreslå at du også lige læser med i tråden
lidt længere nede - den der hedder "Lugten i bilen" :)


Mvh.

Riverwind (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Riverwind


Dato : 20-07-04 12:06

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:40fce9c9$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[...]
> Begynder at bruge sprinklervæske på forruden. Det hjælper tit. Har dog
også
> på et tidspunkt måtte ty til at smide en McNugget ud af vinduet, da en
> tysker i en Sprinter lå med 2 meters afstand helt uden grund...
[...]

LOL! 130 i timen må være ny rekord igennem McDrive :)

/Riverwind



Peter G C (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 20-07-04 17:09

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:40fce9c9$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Begynder at bruge sprinklervæske på forruden. Det hjælper tit. Har dog
også
> på et tidspunkt måtte ty til at smide en McNugget ud af vinduet, da en
> tysker i en Sprinter lå med 2 meters afstand helt uden grund...

:-]]

/Peter



Elbarto (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 20-07-04 13:34


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40fce3e5$0$23875$14726298@news.sunsite.dk...
> Når jeg kører motorvej sker det _altid_ at en eller anden (typisk en
> håndværker i kassevogn) lægger sig HELT oppe i min bagrude.
> Det er ikke fordi jeg ligger med lav hastighed i den yderste bane eller
> noget, selvom det faktisk ikke burde gøre nogen forskel. For det meste
> holder jeg helt til højre, med mindre jeg kan se en lang stribe af
> lastbiler i det spor, og jeg kører som regel også hvad jeg må +
> korrektion for speedometer-fejlvisning.
>
> De seneste par gange det er sket, er jeg blevet rigtigt sur over det,
> for jeg kan ikke skabe en forsvarlig afstand til den bagvedkørende, uden
> at køre stærkere end jeg har lyst til (og samtidigt mindske afstanden
> til den der kører foran mig).
>
> Så hvad gør man så? De seneste par gange, har jeg blinket et par gange
> med katastrofe-blinket (ligesom man gør ved kø-dannelse forude), og dem
> lå bagved har faktisk forstået og respekteret vinket, og har lagt lidt
> afstand til. Men er det dårlig stil at bruge katastrofeblinket på den
> måde? Og hvad gør en klog bilist ellers?
>
>
> Mvh.
> --
> Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Et lille tryk på bremsen så "juletræet" lyser op Det plejer at hjælpe
Hvis ikke gør man det igen dennegang bremser man oss bare lidt (måske
meget)
Men ellers som de er inde på længere nede i tråden kan div. McDaka med
bruges som "kasteskyts" som iøvrigt er ulovligt

Elbarto Simpsoniac



Per Thomsen (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 20-07-04 14:45

> Et lille tryk på bremsen så "juletræet" lyser op Det plejer at hjælpe
> Hvis ikke gør man det igen dennegang bremser man oss bare lidt (måske
> meget)
> Men ellers som de er inde på længere nede i tråden kan div. McDaka med
> bruges som "kasteskyts" som iøvrigt er ulovligt
>
Det er tryk på bremsen også.

Per



Lars L. Hansen (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 20-07-04 14:55

Per Thomsen wrote:

>>Men ellers som de er inde på længere nede i tråden kan div. McDaka med
>>bruges som "kasteskyts" som iøvrigt er ulovligt
>>
>
> Det er tryk på bremsen også.

Det kan jeg ikke få til at passe. Hvorfor skulle det være ulovligt at
sænke hastigheden lidt, hvis man føler man kører for stærkt?
At en eller anden tåbe har valgt at lægge sig helt oppe i ens bagrude,
kan vel aldrig betyde at man er tvunget til at holde eller øge sin
hastighed?
Naturligvis kan man ikke bare klodse bremsen, men derfor kan man vel
godt benytte bremsen til at regulere sin hastighed?


--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Roberto Saldo (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 20-07-04 15:00

Lars L. Hansen wrote:
> Per Thomsen wrote:
>
>>> Men ellers som de er inde på længere nede i tråden kan div. McDaka med
>>> bruges som "kasteskyts" som iøvrigt er ulovligt
>>>
>>
>> Det er tryk på bremsen også.
>
>
> Det kan jeg ikke få til at passe. Hvorfor skulle det være ulovligt at
> sænke hastigheden lidt, hvis man føler man kører for stærkt?
> At en eller anden tåbe har valgt at lægge sig helt oppe i ens bagrude,
> kan vel aldrig betyde at man er tvunget til at holde eller øge sin
> hastighed?
> Naturligvis kan man ikke bare klodse bremsen, men derfor kan man vel
> godt benytte bremsen til at regulere sin hastighed?

Bare fordi 'de andre' opfører sig som idioter behøves vi vel ikke gøre
det?

Man kan da godt lige bruge 2½ hjernecelle inden man straks skal belære
de andre 'dårlige' bilister.

Det er sq der kæden knækker.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Lars L. Hansen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 21-07-04 08:52

Roberto Saldo wrote:
> Bare fordi 'de andre' opfører sig som idioter behøves vi vel ikke gøre det?
>
> Man kan da godt lige bruge 2½ hjernecelle inden man straks skal belære
> de andre 'dårlige' bilister.
>
> Det er sq der kæden knækker.

Jeg forstår slet ikke hvor du vil hen?
Der er vel ikke noget idioti i, at man prøver at gøre en bagvedkørende
opmærksom på at han holder for kort afstand? Man kan selvfølgelig gøre
det på flere måder, men jeg kan ikke se hvorfor et blink med
bremselygterne er så meget dårligere end alt muligt andet?

--
Mvh. Lars

Kent Friis (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 21-07-04 09:42

Den Wed, 21 Jul 2004 09:52:06 +0200 skrev Lars L. Hansen:
> Roberto Saldo wrote:
>> Bare fordi 'de andre' opfører sig som idioter behøves vi vel ikke gøre det?
>>
>> Man kan da godt lige bruge 2½ hjernecelle inden man straks skal belære
>> de andre 'dårlige' bilister.
>>
>> Det er sq der kæden knækker.
>
> Jeg forstår slet ikke hvor du vil hen?
> Der er vel ikke noget idioti i, at man prøver at gøre en bagvedkørende
> opmærksom på at han holder for kort afstand? Man kan selvfølgelig gøre
> det på flere måder, men jeg kan ikke se hvorfor et blink med
> bremselygterne er så meget dårligere end alt muligt andet?

Fordi det i forvejen betyder "nu bremser jeg". Med alt for kort afstand
vil det betyde at i det øjeblik dine bremselygter tænder, skal idioten
faktisk bremse maksimalt for at holde en rimelig bremselængde, og hvad
så med den idiot der ligger bagved ham, også med alt for lille afstand?

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Martin Johansen [600~ (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-07-04 16:27

Kent Friis skrev:

> Fordi det i forvejen betyder "nu bremser jeg". Med alt for kort afstand
> vil det betyde at i det øjeblik dine bremselygter tænder, skal idioten
> faktisk bremse maksimalt for at holde en rimelig bremselængde, og hvad
> så med den idiot der ligger bagved ham, også med alt for lille afstand?

Ærgerligt for dem måske? Hvis alt andet glipper er det desværre nok
eneste løsning.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Hans L. Jørgensen (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 20-07-04 17:25

Per Thomsen wrote:
>>
> Det er tryk på bremsen også.
>

Hvorfor????




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Per Thomsen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 21-07-04 07:36

> >>
> > Det er tryk på bremsen også.
> >
>
> Hvorfor????
>
Unødigt - hvis der ikke er nogen fare foran bilen.

Per



Hans L. Jørgensen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 21-07-04 12:52

Per Thomsen wrote:
>>> Det er tryk på bremsen også.
>>>
>>
>> Hvorfor????
>>
> Unødigt - hvis der ikke er nogen fare foran bilen.
>

Altså - ikke forebygge.

Den holder ikke, - har politiet ord herfor.

Oplevet epísode -

Jeg overhaler en række lastbiler (10-12 stk.) på motorvejen, en lastvogn
midt i rækken trækker ud bag mig og lægger sig 1-3 meter bag mig. Jeg
slipper speederen og lader mig falde tilbage bag de andre lastvogne i rækken
(4-5 stk.) stadig mede lastvognen i en afstand på 3-5 meter bag mig. De vi
når til enden af rækken trækker jege ind bag den sidste, og han bliver
liggende i overhalingsbanen.

Ved næste afkørsel blinker han af og signaler med katastrofeblinket,
formentlig fordi han vil tale med mig, jeg drejer af sammen med ham og
stopper sammen med ham 50-75 før rampen stopper, han overfalder mig verbalt
med et blomstrende ordvalg (ikke de skønneste gloser vil jeg sige). Midt i
det hele seer jeg en motorcykelbetjent komme ræsende på vejen hvor afkørslen
udmunder, uheldigvis for chaufføren står han med ryggen til betjenten, da
betjenten jo ikke må køre ned ad rampen kommer han deet sidste stykkee på
gå-ben, da han er 10-12 meter fra os siger han henvendt til chaufføren,
"hva' med at ta' en slapper", da chaufføren vender sige og ser manden
starter han igen med at forklare betjenten at jeg var en idiot og andre
obskøne udtryk.

Betjenten stiller ham stille og roligt spørgsmålet, kan du huske at du midt
i seancen kørte under en bro, - der stod jeg og observerede hele optrinnet.
Kan nok være det lukkede munden på den gode mand.

Betjenten spurgte herefter om jeg ville andmelde episoden, hvortil jeg
svarede nej, - jeg tror nok din tilstedekomst har været chok nok for ham.

Resultatet blev at han blev slæbt direkte til kontrol af fartskriver samt
test af speedkontrollen i bilen.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Casper Bang (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 21-07-04 14:26

[SNIP]

> Betjenten spurgte herefter om jeg ville andmelde episoden, hvortil jeg
> svarede nej, - jeg tror nok din tilstedekomst har været chok nok for ham.

Synes jeg var pænt af dig... Der er jo ingen grund til at være ond imod ham,
bare fordi han er en tumpe.



Per Thomsen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 21-07-04 14:56

> >>> Det er tryk på bremsen også.
> >>>
> >>
> >> Hvorfor????
> >>
> > Unødigt - hvis der ikke er nogen fare foran bilen.
> >
>
> Altså - ikke forebygge.
>
> Den holder ikke, - har politiet ord herfor.

Det er ikke det du beskriver nedenfor.

>
> Oplevet epísode -
>
> Jeg overhaler en række lastbiler (10-12 stk.) på motorvejen, en lastvogn
> midt i rækken trækker ud bag mig og lægger sig 1-3 meter bag mig. Jeg
> slipper speederen og lader mig falde tilbage bag de andre lastvogne i
rækken
> (4-5 stk.) stadig mede lastvognen i en afstand på 3-5 meter bag mig. De vi
> når til enden af rækken trækker jege ind bag den sidste, og han bliver
> liggende i overhalingsbanen.

Se denne manøvre kan jeg kun have respekt for.
Men som du beskriver slipper du blot speederen og træder ikke på bremsen.

>
> Ved næste afkørsel blinker han af og signaler med katastrofeblinket,
> formentlig fordi han vil tale med mig, jeg drejer af sammen med ham og
> stopper sammen med ham 50-75 før rampen stopper, han overfalder mig
verbalt
> med et blomstrende ordvalg (ikke de skønneste gloser vil jeg sige). Midt i
> det hele seer jeg en motorcykelbetjent komme ræsende på vejen hvor
afkørslen
> udmunder, uheldigvis for chaufføren står han med ryggen til betjenten, da
> betjenten jo ikke må køre ned ad rampen kommer han deet sidste stykkee på
> gå-ben, da han er 10-12 meter fra os siger han henvendt til chaufføren,
> "hva' med at ta' en slapper", da chaufføren vender sige og ser manden
> starter han igen med at forklare betjenten at jeg var en idiot og andre
> obskøne udtryk.
>
> Betjenten stiller ham stille og roligt spørgsmålet, kan du huske at du
midt
> i seancen kørte under en bro, - der stod jeg og observerede hele
optrinnet.
> Kan nok være det lukkede munden på den gode mand.
>
> Betjenten spurgte herefter om jeg ville andmelde episoden, hvortil jeg
> svarede nej, - jeg tror nok din tilstedekomst har været chok nok for ham.
>
> Resultatet blev at han blev slæbt direkte til kontrol af fartskriver samt
> test af speedkontrollen i bilen.
>
LOL

Per



Jesper Lauridsen (25-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 25-07-04 20:28

On Wed, 21 Jul 2004 13:51:56 +0200, "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Jeg overhaler en række lastbiler (10-12 stk.) på motorvejen, en lastvogn
>midt i rækken trækker ud bag mig og lægger sig 1-3 meter bag mig. Jeg
>slipper speederen og lader mig falde tilbage bag de andre lastvogne i rækken
>(4-5 stk.) stadig mede lastvognen i en afstand på 3-5 meter bag mig. De vi
>når til enden af rækken trækker jege ind bag den sidste, og han bliver
>liggende i overhalingsbanen.

Den manøvre forstår jeg ikke en lyd af. Hvorfor fortsætter du ikke bare
i dit gamle tempo og trækker fra ham? Med det der pis sinker du både
dig selv og de andre trafikanter.

Du påstår senere i tråden at du aldrig leger politimand. Den historie
siger noget andet.


Klaus G. (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 21-07-04 09:22

> Det er tryk på bremsen også.
>
Også hvis man bruger det til at regulere afstanden efter farten? Jeg mener,
hvis der ligger en bil 5m bag mig på motorvejen, og vi køre 130km/t, så må
man jo ned på 50km/t før afstanden passer. Ikke at jeg nogensinde vil køre
50km/t på en motorvej, hvis der ingen forhindringer er, men bare et
eksempel...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



Roberto Saldo (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 20-07-04 14:47

Elbarto wrote:

> Et lille tryk på bremsen så "juletræet" lyser op Det plejer at hjælpe
> Hvis ikke gør man det igen dennegang bremser man oss bare lidt (måske
> meget)
> Men ellers som de er inde på længere nede i tråden kan div. McDaka med
> bruges som "kasteskyts" som iøvrigt er ulovligt

Lad være med det, du risikerer at komme til at betale.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Søren R (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren R


Dato : 20-07-04 15:16

On Tue, 20 Jul 2004 14:33:43 +0200, "Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:



>Et lille tryk på bremsen så "juletræet" lyser op Det plejer at hjælpe
>Hvis ikke gør man det igen dennegang bremser man oss bare lidt (måske
>meget)
>Men ellers som de er inde på længere nede i tråden kan div. McDaka med
>bruges som "kasteskyts" som iøvrigt er ulovligt

Det ville være en utrolig dårlig ide, og så vidt jeg husker også
ulovligt.

For nogle år siden var der lidt uden for Aalborg en der blev lidt
irriteret over at en bilist lå for tæt på ham, og trykkede på bremsen.
Bilisten bag ved reagerede ved at undvige, og ramte derefter frontalt
ind i en modkørende, og var dræbt på stedet.

Så vidt jeg husker, rejste politiet tiltale mod bilisten foran.

Jeg kan ikke garantere for om dette er 100% korrekt. Kan bare huske at
have læst artiklen da ulykken skete.
--
Søren R

¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Hans L. Jørgensen (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 20-07-04 17:30

Søren R wrote:
>
> Jeg kan ikke garantere for om dette er 100% korrekt.


Tror jeg heller ikke du skal. Uanset hvad er det klaphatten der hænger i din
kofanger der bryder loven, hvis man ikke må sænke hastigheden ved at bremse
hva' skal jeg så bruge bremser til.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Elbarto (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 21-07-04 00:54


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:DKbLc.2953$rU4.275@news.get2net.dk...
> Søren R wrote:
> >
> > Jeg kan ikke garantere for om dette er 100% korrekt.
>
>
> Tror jeg heller ikke du skal. Uanset hvad er det klaphatten der hænger i
din
> kofanger der bryder loven, hvis man ikke må sænke hastigheden ved at
bremse
> hva' skal jeg så bruge bremser til.
>
>
>
>
> --
> Hans L. Jørgensen
> 8660 Skanderborg
>
>

Han må jo heller ikke ligge tættere på end han kan nå at bremse hvis du gør
og dette gælder sku oss hvis der er tale om katastrofe opbremsning

Elbarto



Søren R (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren R


Dato : 21-07-04 08:43

On Tue, 20 Jul 2004 18:29:32 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Tror jeg heller ikke du skal. Uanset hvad er det klaphatten der hænger i din
>kofanger der bryder loven, hvis man ikke må sænke hastigheden ved at bremse
>hva' skal jeg så bruge bremser til.

Forhåbentlig ikke til at skræmme andre folk der kører tæt på dig...
--
Søren R

¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Hans L. Jørgensen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 21-07-04 12:30

Søren R wrote:
> On Tue, 20 Jul 2004 18:29:32 +0200, "Hans L. Jørgensen"
> <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:
>
>> Tror jeg heller ikke du skal. Uanset hvad er det klaphatten der
>> hænger i din kofanger der bryder loven, hvis man ikke må sænke
>> hastigheden ved at bremse hva' skal jeg så bruge bremser til.
>
> Forhåbentlig ikke til at skræmme andre folk der kører tæt på dig...


Nu er der ikke tale om at skræmme. Derimod mere et ? om trafiksikkerheden.

Hvis bagvædkørende ikke kan hitte ud af at holde behøring afstand er jeg vel
i min gode ret til at sænke hastigheden således at det modsvarer hans
afstand til mig.

Længere er den såmænd ikke.

Læg mærke til at jeg ikke omtale nogen voldsom nedbremsning, men - det kan
vel aldrig blive mit problem at den bagvedkørende, kører så tæt på mig at
han går i panik, blot fordi mine stoplygter beegynder at lyse.

Det svarer jeg til at jeg skal lade hånt om andre fordi han ikke formår at
holde afstand til mig.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



John Smith (22-07-2004)
Kommentar
Fra : John Smith


Dato : 22-07-04 00:07


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
news:%rsLc.2076$2z6.392@news.get2net.dk...
> Søren R wrote:
> > On Tue, 20 Jul 2004 18:29:32 +0200, "Hans L. Jørgensen"
> > <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:
> >
> >> Tror jeg heller ikke du skal. Uanset hvad er det klaphatten der
> >> hænger i din kofanger der bryder loven, hvis man ikke må sænke
> >> hastigheden ved at bremse hva' skal jeg så bruge bremser til.
> >
> > Forhåbentlig ikke til at skræmme andre folk der kører tæt på dig...
>
>
> Nu er der ikke tale om at skræmme. Derimod mere et ? om trafiksikkerheden.
>
> Hvis bagvædkørende ikke kan hitte ud af at holde behøring afstand er jeg
vel
> i min gode ret til at sænke hastigheden således at det modsvarer hans
> afstand til mig.

Du har ingen rettigheder i trafikken kun pligter.

>
> Længere er den såmænd ikke.
>
> Læg mærke til at jeg ikke omtale nogen voldsom nedbremsning, men - det kan
> vel aldrig blive mit problem at den bagvedkørende, kører så tæt på mig at
> han går i panik, blot fordi mine stoplygter beegynder at lyse.
>

I dette tilfælde er i bægge lige gode om at tilsidesætte
færdselssikkerheden. Hvorfor trækker du ikke bare til højer og lader ham
passere, i stedet for at lege politimand ? På denne måde er du elegant
sluppet for den plage, eller er du typen der nok skal bestemme hvor stærkt
der skal kørers ?


> Det svarer jeg til at jeg skal lade hånt om andre fordi han ikke formår
at
> holde afstand til mig.
>
>

Tjek lige denne artikkel fra Berlingske.
http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=304744:fid=100052062/




Hans L. Jørgensen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 22-07-04 07:52

John Smith wrote:
>
> I dette tilfælde er i bægge lige gode om at tilsidesætte
> færdselssikkerheden.

Altså - du mener med andre ord at alle selv er skyld i at bagvedkørende ikke
holder afstand..

> Hvorfor trækker du ikke bare til højer og lader
> ham passere,

Kunne jo være jeg allerede ligger i bane 1.

> i stedet for at lege politimand ?

Leger aldrig "politimand", sender altid mine medtrafikanter et _stort_ smil.
kunne tyde på at du tit er ude for førstnævnte type trafikanter, kunne jo
evt. tænkes at være din måde at køre i trafikken på der fremelsker sådanne
tendenser hos dine medtrafikanter.

> På denne måde er du
> elegant sluppet for den plage, eller er du typen der nok skal
> bestemme hvor stærkt der skal kørers ?
>

Nej absolut ikke, men det du foreslår er svarende til at lovbrydere "har
håneretten", i sandheden en opfattelse der fremmer trafiksikkerheden.





--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg




John Smith (22-07-2004)
Kommentar
Fra : John Smith


Dato : 22-07-04 19:26


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
news:UsJLc.7$pF.3@news.get2net.dk...
> John Smith wrote:
> >
> > I dette tilfælde er i bægge lige gode om at tilsidesætte
> > færdselssikkerheden.
>
> Altså - du mener med andre ord at alle selv er skyld i at bagvedkørende
ikke
> holder afstand..

Nææ det mener jeg ikke. Men der er vel ingen grund til at fremprovekere en
panik reaktion hos den bagved kørende selv om han ikke holder afstand. Det
mener jeg faktisk er lige så ansvarsløst som at kører for tæt på.

>
> Nej absolut ikke, men det du foreslår er svarende til at lovbrydere "har
> håneretten", i sandheden en opfattelse der fremmer trafiksikkerheden.
>

Uanset fartgrænser mv, er det ikke utænkeligt at den bagvedkørende meget
gerne vil forbi. Du kender ikke hans motiv. Det kan jo være at han har en
rigtig "god" grund. Når man viser hensys i trafikken gælder det begge veje.

Hvis du har prøvet at være ude for en ulykke vil du vide hvor hjælpeløs man
er i det øjeblik det står på. Det kan IKKE beskrives og der er extremt
farligt.

John - Der mener at farten ikke i sig selv er farlig, men trafikegoisme er
det.




Hans L. Jørgensen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 22-07-04 20:06

John Smith wrote:
>>
>> Altså - du mener med andre ord at alle selv er skyld i at
>> bagvedkørende ikke holder afstand..
>
> Nææ det mener jeg ikke. Men der er vel ingen grund til at
> fremprovekere en panik reaktion hos den bagved kørende selv om han
> ikke holder afstand. Det mener jeg faktisk er lige så ansvarsløst som
> at kører for tæt på.
>

Hvem er det lige der starter provokationen?

>>
>> Nej absolut ikke, men det du foreslår er svarende til at lovbrydere
>> "har håneretten", i sandheden en opfattelse der fremmer
>> trafiksikkerheden.
>>
>
> Uanset fartgrænser mv, er det ikke utænkeligt at den bagvedkørende
> meget gerne vil forbi. Du kender ikke hans motiv. Det kan jo være at
> han har en rigtig "god" grund. Når man viser hensys i trafikken
> gælder det begge veje.
>

Nævn en grund til at han ikke skulle overholde færdselsloven.

> Hvis du har prøvet at være ude for en ulykke vil du vide hvor
> hjælpeløs man er i det øjeblik det står på. Det kan IKKE beskrives og
> der er extremt farligt.
>
Og specifikt dette skulle give ham retten til at tilsidesætte færdselsloven,
den er da vist lige lovligt langt ude!

> John - Der mener at farten ikke i sig selv er farlig,

Måske ikke i sig selv. Men kombineret med eksempelvis din omtalte
"trafikeegoisme", ja så bliver det megete nemt ekstremt farligt.

> men
> trafikegoisme er det.

Meget ofte - og specielt sammen med manglende forståelse for andre
trafikanter der ligeledes tilsidesætter færdselsloven.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Kent Friis (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 22-07-04 20:27

Den Thu, 22 Jul 2004 21:05:52 +0200 skrev Hans L. Jørgensen:
> John Smith wrote:
>>>
>>> Altså - du mener med andre ord at alle selv er skyld i at
>>> bagvedkørende ikke holder afstand..
>>
>> Nææ det mener jeg ikke. Men der er vel ingen grund til at
>> fremprovekere en panik reaktion hos den bagved kørende selv om han
>> ikke holder afstand. Det mener jeg faktisk er lige så ansvarsløst som
>> at kører for tæt på.
>
> Hvem er det lige der starter provokationen?

Det har ikke noget at gøre med hvem der starter, det har noget at
gøre med at gøre hvad man kan for at undgå en ulykke.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Hans L. Jørgensen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 22-07-04 20:48

Kent Friis wrote:
> Den Thu, 22 Jul 2004 21:05:52 +0200 skrev Hans L. Jørgensen:
>> John Smith wrote:
>>>>
>>>> Altså - du mener med andre ord at alle selv er skyld i at
>>>> bagvedkørende ikke holder afstand..
>>>
>>> Nææ det mener jeg ikke. Men der er vel ingen grund til at
>>> fremprovekere en panik reaktion hos den bagved kørende selv om han
>>> ikke holder afstand. Det mener jeg faktisk er lige så ansvarsløst
>>> som at kører for tæt på.
>>
>> Hvem er det lige der starter provokationen?
>
> Det har ikke noget at gøre med hvem der starter, det har noget at
> gøre med at gøre hvad man kan for at undgå en ulykke.
>

Du skærer i en sammenhæng Kent.

Derfor vedr. dig EOD.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Per Thomsen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 22-07-04 09:02

>
> Tjek lige denne artikkel fra Berlingske.
> http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=304744:fid=100052062/
>
>
Der var den, kunne huske sagen, men ikke finde artiklen.

Per



Christabel & Anders (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Christabel & Anders


Dato : 22-07-04 12:51

Al den diskusion frem og tilbage om at holde afstand og hvad man kan gøre,
så synes jeg nu det er godt at man har lavet nogle forsøgs strækninger på
motorvejen bl.a. på E45, hvor man viser med "pile" hvor stor afstand man
skal holde.

Håber at disse strækninger bliver bevaret og at skiltene der fortæller hvad
disse piler betyder, bliver oversat til f.eks. Engelsk og Tysk så vores
turister kan læse hvad pilene betyder.
--
Med venlig hilsen


Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast







"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> wrote in message
news:uvKLc.26606$Vf.1442470@news000.worldonline.dk...
> >
> > Tjek lige denne artikkel fra Berlingske.
> > http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=304744:fid=100052062/
> >
> >
> Der var den, kunne huske sagen, men ikke finde artiklen.
>
> Per
>
>



Søren R (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren R


Dato : 22-07-04 13:14

On Thu, 22 Jul 2004 13:51:21 +0200, "Christabel & Anders" <kaa(fjern
dette)@sprit.dk> wrote:

>Al den diskusion frem og tilbage om at holde afstand og hvad man kan gøre,
>så synes jeg nu det er godt at man har lavet nogle forsøgs strækninger på
>motorvejen bl.a. på E45, hvor man viser med "pile" hvor stor afstand man
>skal holde.
>
>Håber at disse strækninger bliver bevaret og at skiltene der fortæller hvad
>disse piler betyder, bliver oversat til f.eks. Engelsk og Tysk så vores
>turister kan læse hvad pilene betyder.

Dem så jeg godt for nylig, og kørte også OVER dem. For de var nemlig
præcis så store, at jeg ikke kunne undgå at skulle køre over dem med
hjulene. Og det kunne altså mærkes. Det irriterede mig lidt, men det
er måske bare mens de er helt nye, at der er en mærkbar niveau
forskel?

Kunne ikke forestille mig at f.eks. en motorcyklist synes det var
specielt sjovt at have vejbanen fyldt med store V'er...
--
Søren R

Rusten Escort fra 91'
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Per Thomsen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 22-07-04 13:38

> Al den diskusion frem og tilbage om at holde afstand og hvad man kan gøre,
> så synes jeg nu det er godt at man har lavet nogle forsøgs strækninger på
> motorvejen bl.a. på E45, hvor man viser med "pile" hvor stor afstand man
> skal holde.

Ja ideen er god.

>
> Håber at disse strækninger bliver bevaret og at skiltene der fortæller
hvad
> disse piler betyder, bliver oversat til f.eks. Engelsk og Tysk så vores
> turister kan læse hvad pilene betyder.
> --
De bruger dem også i Tyskland.

Per



Emil Jensen [2100] (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 22-07-04 15:04

> > Al den diskusion frem og tilbage om at holde afstand og hvad man kan
gøre,
> > så synes jeg nu det er godt at man har lavet nogle forsøgs strækninger

> > motorvejen bl.a. på E45, hvor man viser med "pile" hvor stor afstand man
> > skal holde.
>
> Ja ideen er god.

Men det er vel ikke forbudt selv at tænke? Jo flere af disse "hjælpemidler",
jo mindre skal bilisten tænke. Udviklingen bærer hen i den forkerte retning,
desværre...

Mvh

Emil



Per Thomsen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 23-07-04 08:25

> > > Al den diskusion frem og tilbage om at holde afstand og hvad man kan
> gøre,
> > > så synes jeg nu det er godt at man har lavet nogle forsøgs strækninger
> på
> > > motorvejen bl.a. på E45, hvor man viser med "pile" hvor stor afstand
man
> > > skal holde.
> >
> > Ja ideen er god.
>
> Men det er vel ikke forbudt selv at tænke? Jo flere af disse
"hjælpemidler",
> jo mindre skal bilisten tænke. Udviklingen bærer hen i den forkerte
retning,
> desværre...
>
Denne tråd viser med al tydelighed, at der åbenbart er behov for et eller
andet hjælpemiddel.

Per



Emil Jensen [2100] (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 24-07-04 05:07


"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Y23Mc.27018$Vf.1469607@news000.worldonline.dk...
> > > > Al den diskusion frem og tilbage om at holde afstand og hvad man kan
> > gøre,
> > > > så synes jeg nu det er godt at man har lavet nogle forsøgs
strækninger
> > på
> > > > motorvejen bl.a. på E45, hvor man viser med "pile" hvor stor afstand
> man
> > > > skal holde.
> > >
> > > Ja ideen er god.
> >
> > Men det er vel ikke forbudt selv at tænke? Jo flere af disse
> "hjælpemidler",
> > jo mindre skal bilisten tænke. Udviklingen bærer hen i den forkerte
> retning,
> > desværre...
> >
> Denne tråd viser med al tydelighed, at der åbenbart er behov for et eller
> andet hjælpemiddel.

Ja, det kan jeg jo så kun beklage...

Mvh

Emil



Jørgen M. Rasmussen (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 24-07-04 07:34


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er vel ikke forbudt selv at tænke? Jo flere af disse
"hjælpemidler",
> jo mindre skal bilisten tænke. Udviklingen bærer hen i den forkerte
retning,
> desværre...
>
Det kan man jo mene om hvad man vil, men jeg deler noget af vejen din menig.
Man tror med udbredelsen af ABS,ESP,EPS,ESD oghvaddeforsk.nuhedder + Airbags
her&der&allevegne, at naturlovene er sat ud af funktion, så man ikke behøves
at "bruge hovedet" :(((. Set i det lys er de omtalte afstandsmærker rimeligt
uskyldige. Men jeg syntes man gør ALT FOR LIDT ved udbredelsen at
"2sek.reglen" generelt, for iflg. den kan du jo bruge hvilketsomhelst mærke
;).



Emil Jensen [2100] (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 26-07-04 00:31

> > Men det er vel ikke forbudt selv at tænke? Jo flere af disse
> "hjælpemidler",
> > jo mindre skal bilisten tænke. Udviklingen bærer hen i den forkerte
> retning,
> > desværre...
> >
> Det kan man jo mene om hvad man vil, men jeg deler noget af vejen din
menig.
> Man tror med udbredelsen af ABS,ESP,EPS,ESD oghvaddeforsk.nuhedder +
Airbags
> her&der&allevegne, at naturlovene er sat ud af funktion, så man ikke
behøves
> at "bruge hovedet" :(((. Set i det lys er de omtalte afstandsmærker
rimeligt
> uskyldige. Men jeg syntes man gør ALT FOR LIDT ved udbredelsen at
> "2sek.reglen" generelt, for iflg. den kan du jo bruge hvilketsomhelst
mærke

Nemlig, kampagner hvor man giver bilisterne redskaber til at færdes i
trafikken, er at foretrække frem for noget som ikke er variabelt, såsom
fartskilte, pile på vejen ("afstandsmåler") osv. Netop 2 sekunders reglen er
nyttig at kunne, for den kan bruges ligemeget om man kører 90 eller 130 på
motorvejen.

Mvh

Emil



Christian Madsen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 22-07-04 22:00

For et år siden, kørte to soldater oppe i måsen på mig lige efter bunden
af Randers. Chaufføren vinkede mig ind selv om jeg kørte hvad jeg skulle i
bunden af en stor slugt, hvor det altså er svært at få fart på.

Jer er så brandærgerlig over at jeg
a) Ikke fik deres nummer, så jeg kunne forlange en undskyldning fra deres
foresatte og dem selv.
b) At de fik lov at komme forbi. Jeg burde have blevet i venstre side hvor
jeg hørte hjemme - jeg overhalede jo folk i højre side...

c) Håber at jeg får chancen igen med en militær spasser, der bare skal
spille smart...

Mvh,
Christian

On Tue, 20 Jul 2004 11:20:38 +0200, Lars L. Hansen
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

> Når jeg kører motorvej sker det _altid_ at en eller anden (typisk en
> håndværker i kassevogn) lægger sig HELT oppe i min bagrude.
> Det er ikke fordi jeg ligger med lav hastighed i den yderste bane eller
> noget, selvom det faktisk ikke burde gøre nogen forskel. For det meste
> holder jeg helt til højre, med mindre jeg kan se en lang stribe af
> lastbiler i det spor, og jeg kører som regel også hvad jeg må +
> korrektion for speedometer-fejlvisning.
>
> De seneste par gange det er sket, er jeg blevet rigtigt sur over det,
> for jeg kan ikke skabe en forsvarlig afstand til den bagvedkørende, uden
> at køre stærkere end jeg har lyst til (og samtidigt mindske afstanden
> til den der kører foran mig).
>
> Så hvad gør man så? De seneste par gange, har jeg blinket et par gange
> med katastrofe-blinket (ligesom man gør ved kø-dannelse forude), og dem
> lå bagved har faktisk forstået og respekteret vinket, og har lagt lidt
> afstand til. Men er det dårlig stil at bruge katastrofeblinket på den
> måde? Og hvad gør en klog bilist ellers?
>
>
> Mvh.



--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408668
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste