Efterinstallere startspærre/alarm
Fra : Mette

Dato : 20-07-04 09:42

Hej

Da vi har vildt mange tyverier af ældre biler her i området, er jeg jo noget
bekymret ved tanken om at efterlade min kommende lillebitte bil helt alene
nede på gaden uden startspærre/alarm.

Hvis der ikke er installeret sådan noget i den bil, jeg køber, kan man så
efterinstallere det, og hvad koster det at gøre? Er der grænser for, hvor
gamle biler man kan gøre det med, eller kan det gøres på alle? Det skal
gøres hvidt, ikke orange, og det gør det jo lidt dyrere.

På forhånd tak,
Mette

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-07-04 10:02

Mette wrote:

> [...]
> gamle biler man kan gøre det med, eller kan det gøres på alle? Det skal
> gøres hvidt, ikke orange, og det gør det jo lidt dyrere.

En af mine venner har en Mazda 323 fra 1991. Han har fået en pris på
3500,- for startspærre.
Problemet er at der faktisk er for lidt elektronik i bilen til at lave
en ordentlig montering af en elektronisk startspærre - det er noget med
at den skal virke på tre forskellige kredsløb, men at bilen slet ikke
har tre forskellige kredsløb der har med tændingen at gøre (jeg ved
intet, det var bare hvad min ven sagde).

Imidlertid er det bare hans forsikringsselskab der skal stilles
tilfreds, så hvis han kan vise en kvittering for montering af
startspærre, så er det ham ligegyldigt om den faktisk virker.

Hvis du vil lave faktisk tyverisikring på en gammel bil, vil jeg nok
hellere gå efter en af de der store låse man smækker på rattet. Alarmer
har en tendens til at blive ignoreret i hovedstadsområdet.

Mvh. Lars

Fra : Mette

Dato : 20-07-04 10:12

> En af mine venner har en Mazda 323 fra 1991. Han har fået en pris på
> 3500,- for startspærre.

Okay, det er da nogenlunde til at betale. I hvert fald billigere end en ny
bil.

> Problemet er at der faktisk er for lidt elektronik i bilen til at lave
> en ordentlig montering af en elektronisk startspærre

Ja, det er sådan noget, jeg lurer lidt på ved de gamle modeller.

> Imidlertid er det bare hans forsikringsselskab der skal stilles
> tilfreds, så hvis han kan vise en kvittering for montering af
> startspærre, så er det ham ligegyldigt om den faktisk virker.

I virkeligheden er det vigtigste jo nok, at der sidder et klistermærke i
ruden, så tyvene tror, at den er sværere at starte end sidemandens..

> Hvis du vil lave faktisk tyverisikring på en gammel bil, vil jeg nok
> hellere gå efter en af de der store låse man smækker på rattet. Alarmer
> har en tendens til at blive ignoreret i hovedstadsområdet.

Ja, alarmer alene er kun interessante, hvis man samtidigt har en gul ratdims
eller startspærre, som de skal kæmpe med, mens alarmen lyder. Kun i de
tilfælde vil det betyde noget med lyden - det må trods alt være en
stressfaktor, der får dem til at vælge en anden bil at smadre.

Mvh,
Mette

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 20-07-04 18:36

On Tue, 20 Jul 2004 11:12:28 +0200, "Mette" <no.spam@privat.dk> wrote:

> [...]
>tilfælde vil det betyde noget med lyden - det må trods alt være en
>stressfaktor, der får dem til at vælge en anden bil at smadre.

Jeg fik eftermonteret en startspærre som bryder:
1- tændingen
2-starteren
3-brændstofpumpen.
Pris 3500, incl. modul til at styre centrallåsen.

Fra : Paw Jensen

Dato : 21-07-04 05:47

> [...]
> gamle biler man kan gøre det med, eller kan det gøres på alle? Det skal
> gøres hvidt, ikke orange, og det gør det jo lidt dyrere.

Hej Mette.
Kontakt os på info@uniq-import.dk så finder vi en løsning som ikke kommer i
nærheden af kr. 3.500,-
Paw