Brugte billigere i Jylland?
Fra : Mette

Dato : 20-07-04 08:42

Hej gruppe

Er brugte biler billigere i Jylland (eller andre steder) end i
Københavnstrup?

Jeg har efter megen (enormt megen!) overvejelse besluttet at gå efter en
billig bil til max 25.000,-. Sådan en gammel mands garagebil-noget, da jeg
har lidt tid at kigge i, før jeg får kørekort (køreprøve 25. august - den
dato kommer garanteret galoperende hurtigere, end jeg tror!).

Hvem ved - jeg var lige ved at have en i går aftes, men den glippede
desværre.

Og så var det, jeg tænkte, at det kunne være, brugte biler ligesom stort set
alt andet er billigere i Jylland?

Mvh,
Mette

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-07-04 08:54

"Mette" <no.spam@privat.dk> skrev :

> [...]
>har lidt tid at kigge i, før jeg får kørekort (køreprøve 25. august - den
>dato kommer garanteret galoperende hurtigere, end jeg tror!).

Hehe - det var jo lige før du skulle lede efter en Scorpio - med
automatgear og hele molevitten - nogle af dem, er faktisk der nede i
pris - men billig i drift - Niksen bassen

>Hvem ved - jeg var lige ved at have en i går aftes, men den glippede
>desværre.

Der kommer altid en til ;)

>Og så var det, jeg tænkte, at det kunne være, brugte biler ligesom stort set
>alt andet er billigere i Jylland?

Næppe .....
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mette

Dato : 20-07-04 09:09

> Hehe - det var jo lige før du skulle lede efter en Scorpio - med
> automatgear og hele molevitten - nogle af dem, er faktisk der nede i
> pris - men billig i drift - Niksen bassen

Jeg har kigget længselsfuldt... De er lækre at se på, men du har ret, ikke
billige i drift.

> Der kommer altid en til ;)

Jeps, det skal nok lykkes.

Mvh,
Mette

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-07-04 18:51

"Mette" <no.spam@privat.dk> skrev :

>Jeg har kigget længselsfuldt... De er lækre at se på, men du har ret, ikke
>billige i drift.

Nu vil jeg sgu' vide det ! Hvad er definitionen på en "lækker" bil ?

Hende husvaranen , og jeg, er bestemt ikke enige - jeg synes f.eks min
Scorpio hører til de diskrete/elegante biler - når jeg kigger på
linieføring og sådan noget

Hun er mere til en gammel Morris Minor , med røde lædersæder
selvfølgelig. Eller en Fiat 600, hvor man - for at undgå den anden
dør smækker op, når man lukker den ene, skal sætte sig midt i bilen
(hvilket er temmeligt nemt) .- og så klapper man begge døre i
samtidigt ;)

Når talen kommer på den gule satan (Spirilen) - kan hun overhovedet
ikke se en skid i sådan en bil (ordlyden var vist : sådan et lokum !)
medens jeg synes den er noget af det herligste et øje kan skue

>Jeps, det skal nok lykkes.

Hvis du er så heldig som jeg, finder du en til en slik, og lapper den
sammen. Den jeg hendtede i Århus, er nu klar til syn - og når
regnskabet med muldvarpen gøres op, er det en udgift under 15.000 i
alt. Det er tåleligt for sår'n en kasse

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-07-04 20:28

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen. Den jeg hendtede i Århus, er nu klar til syn - og når
> regnskabet med muldvarpen gøres op, er det en udgift under 15.000 i

Den månedlige benzinregning ligger vel så også på et lignende niveau :).

NS

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-07-04 21:13

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev :

>Den månedlige benzinregning ligger vel så også på et lignende niveau :).

Narjjj da ... du bør kunne holde de 10 på literen i sådan en æske.

Min Scorpio triller hele 11.4 på literen - men kører jo kun ved
særlige lejligheder , altså langfart, som i dag, da jeg var på
kundebesøg i Rørvig - 120km hver vej , eller når jeg skal til
Vojens/Frankfurt

Til det daglige er det jo den kære Rekord der lægger ryg til - den kan
jo de 13.5 på literen.

(ok - folk vil måske ligge flade af grin, men de har nok ikke den
samme dynge med i bilen som jeg ofte har)
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-07-04 08:51

Mette wrote:

> Hej gruppe
>
> Er brugte biler billigere i Jylland (eller andre steder) end i
> Københavnstrup?

Det er mit indtryk ja. Der er også nogen der siger, at biler fra
Vestjylland ruster meget hurtigere, pga. al den salt og fugt der kan
være i luften, når vinden står ind.

> [...]
> har lidt tid at kigge i, før jeg får kørekort (køreprøve 25. august - den
> dato kommer garanteret galoperende hurtigere, end jeg tror!).

Man skal ALDRIG fortælle folk hvornår man har køreprøve, for så bliver
man også nødt til at fortælle dem hvis man dumper! Jeg sagde det ikke
til nogen, andre end min kæreste.
Jeg klarede det naturligvis i første forsøg, og det er jeg sikker på at
du også nok skal, men for en sikkerheds skyld :)

--

Mvh. Lars

Fra : Mette

Dato : 20-07-04 09:14

> Det er mit indtryk ja. Der er også nogen der siger, at biler fra
> Vestjylland ruster meget hurtigere, pga. al den salt og fugt der kan
> være i luften, når vinden står ind.

Der var noget der. Jeg har boet derovre, og det er godtnok hårdt vejr ret
ofte. I Struer var det ikke et spørgsmål, om det blæste. Det var et
spørgsmål, om det også regnede...

> Man skal ALDRIG fortælle folk hvornår man har køreprøve, for så bliver
> man også nødt til at fortælle dem hvis man dumper! Jeg sagde det ikke
> til nogen, andre end min kæreste.

Hæhæ... Det vil de kunne se på mig. Jeg kommer kravlende med hovedet
hængende og snøftende højlydt. Det plejer at give folk en ide om, at ikke
alt er, som det skal være.

> Jeg klarede det naturligvis i første forsøg, og det er jeg sikker på at
> du også nok skal, men for en sikkerheds skyld :)

Du har ikke set mig køre bil, kan jeg høre...

Regel nummer et: Man skal ikke flytte gearstangen med et tryk på 40 kilo,
fordi man partout vil direkte fra tredje til første uden at gå via
frigearet. (Men det lykkedes!)

Regel nummer to: Man må ikke stoppe for grønt lys midt i den københavnske
myldretid (men kørelæreren ser sjov ud, når man gør det!)

Og det er bare fra de første to timer...

Forhåbentligt går det bedre næste gang. <tihi>

Nej, det skal nok lykkes. Når først de der latterlige manuelle gearskift
sidder, så kan jeg jo begynde at koncentrere mig lidt om trafikken også.
Altid en smart ting at gøre, kan jeg forstå på andre...

Mvh,
Mette

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-07-04 09:54

Mette wrote:

> [...]
>
> Regel nummer et: Man skal ikke flytte gearstangen med et tryk på 40 kilo,
> fordi man partout vil direkte fra tredje til første uden at gå via

Av av - min kørelærer flippede skråt, bare jeg smækkede hans dør for hårdt.

> Regel nummer to: Man må ikke stoppe for grønt lys midt i den københavnske
> myldretid (men kørelæreren ser sjov ud, når man gør det!)

Arh - du er ved at tage et københavnerkørekort. Det er meget rart at man
ikke skal bruge halvdelen af sin kørelektion på at cruise rundt for at
finde et lysreguleret kryds, eller et sted hvor man kan lave
vognbaneskift :) Til gengæld kan mørkekørsel godt være et problem, selv
om vinteren

> Og det er bare fra de første to timer...
>
> Forhåbentligt går det bedre næste gang. <tihi>
>
> Nej, det skal nok lykkes.

Jaja, og man kan da høre på dig at du faktisk interesserer dig lidt for
den maskine du betjener - det skal nok vise sig at være en stor hjælp.
Det kan selvfølgelig lade sig gøre at tage et kort, uden at ane ret
meget om mekanikken, men jeg tror man bliver en bedre bilist, hvis man
ved lidt om tingene. Og mon ikke det kommer dig til gode allerede til
køreprøven :)

Mvh. Lars

Fra : Mette

Dato : 20-07-04 10:20

> [...]
> finde et lysreguleret kryds, eller et sted hvor man kan lave
> vognbaneskift :) Til gengæld kan mørkekørsel godt være et problem, selv

Ja, vi mangler hverken trafik eller lysreguleringer her i området. Min
allerførste lektion foregik ved, at jeg skulle starte bilen og så køre lige
ud i et venstresving på en meget trafikeret vej i myldretiden. Nøj, hvor er
stressniveauet højt i sådan en situation. Men man lærer meget, forsikrede
han mig om, da jeg sendte ham et beskidt blik.

Da jeg har haft kørekort i USA for 18 år siden (kørte i to måneder i en skøn
Dodge Ram - med automatgear naturligvis), skulle jeg ikke i kravlegård eller
noget, så det var bare lige ud i trafikken.

Jeg sov godt den nat efter halvanden times myldretidskørsel...

Mørkekørsel bliver der ikke noget af, da jeg ikke er nødt til at gennemgå
alle trinene, fordi det er en kontrollerende. I øjeblikket foregår det kl. 2
om natten, så det passer mig glimrende at undgå.

> meget om mekanikken, men jeg tror man bliver en bedre bilist, hvis man
> ved lidt om tingene. Og mon ikke det kommer dig til gode allerede til
> køreprøven :)

Det tror jeg, du har ret i. Mekanik er spændende, når man først begynder at
få indblik i det. Måske skulle man gå på biblioteket og se efter en "Biler
for Dummies" eller noget lignende og få lidt mere viden.

Punkterede dæk og lignende løses nemt: Man fatter mobiltelefonen med højre
hånds pege- og tommelfinger, taster nummeret til Vejhjælp og venter på den
rare mand.

Men derudover kunne det jo være sjovt at vide noget mere, så man bedre kan
bedømme tingene selv.

Mvh,
Mette

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-07-04 16:57

On Tue, 20 Jul 2004 10:14:22 +0200, "Mette" <no.spam@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Regel nummer et: Man skal ikke flytte gearstangen med et tryk på 40 kilo,
>fordi man partout vil direkte fra tredje til første uden at gå via

Eller fra et af de fremadgående gear og til bak, der skal man også
omkring frigearet (Noget der irreterer mig grænseløst dagligt.)
Flemming Jacobsen

Fra : Lenn Lauridsen

Dato : 20-07-04 10:14

> Hej gruppe
>
> Er brugte biler billigere i Jylland (eller andre steder) end i
> Københavnstrup?

Det tror jeg ikke du skal regne med. Jeg kender flere fra Kbh. der tager til
Jylland for at sælge deres brugte bil - og omvendt tager nogle bekendte til
Kbh. for at kigge på brugt bil. Men om det er sådan generelt ved jeg
ikke...

LL

Fra : Mette

Dato : 20-07-04 10:20

> [...]
til
> Kbh. for at kigge på brugt bil. Men om det er sådan generelt ved jeg

Det ville være rart nok, hvis det ikke var sådan, for så slipper jeg for at
tage til Jylland og se på bil. Men omvendt kunne man jo godt drage
derover, hvis det kunne betale sig.

Mvh,
Mette

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-07-04 12:54

On Tue, 20 Jul 2004 11:20:29 +0200, "Mette" <no.spam@privat.dk> wrote:

>Det ville være rart nok, hvis det ikke var sådan, for så slipper jeg for at
>tage til Jylland og se på bil. Men omvendt kunne man jo godt drage
>derover, hvis det kunne betale sig.

Tja, der findes jo shell-ænder, der ser en annonce og fluks tager til
det nordligste Jylland for at købe en bil; så det er da forekommet

Fly

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-07-04 18:53

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Tja, der findes jo shell-ænder, der ser en annonce og fluks tager til
>det nordligste Jylland for at købe en bil; så det er da forekommet

Hrmpffff..... jeg tror jeg har en anelse om hvem *den* var møntet på
;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-07-04 18:52

"Mette" <no.spam@privat.dk> skrev :

>Men omvendt kunne man jo godt drage
>derover, hvis det kunne betale sig.

Ehhh .... husk at vælge den rigtige færge !

<<< sukker_dybt.wav >>>

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-07-04 10:41

On Tue, 20 Jul 2004 19:51:49 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Ehhh .... husk at vælge den rigtige færge !
>
><<< sukker_dybt.wav >>>

ROFL!

I Frørup'er er altså altid gode for nogle rigtige røverhistorier!

Fly

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-07-04 15:51

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>ROFL!

Ja - mon ikke

>I Frørup'er er altså altid gode for nogle rigtige røverhistorier!

Ved du hvad det værste er ? Sådabn har det været i over 40 år ;)

Brugte en parasol som faldskærm, når vi hoppede ud fra toppen af taget
på huset
Lavede en sæbekassebil - med motorer (2 strippede velo-solex') og
alle de andre løjer.....

(Jeg forstår i dag, ganske vel, at den gamle ser noget "hærget ud" )

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-07-04 10:30

Lenn Lauridsen wrote:

> [...]
> Jylland for at sælge deres brugte bil - og omvendt tager nogle bekendte til
> Kbh. for at kigge på brugt bil. Men om det er sådan generelt ved jeg

Det kommer måske også an på hvilken bil man leder efter. Der blev en
gang lavet en undersøgelse som vist at jyder generelt foretrak japanske
biler, mens sjællændere havde større hang til franske og tyske biler.

Måske betyder brændstoffet også noget. Da jeg skulle finde min Xantia
HDi, var der kun een til salg på Sjælland. Der var adskillige at vælge
imellem i Jylland, hvor de glade kørte rundt på fyringsolie :)
Når udvalget er større, er det alt andet lige nemmere at finde det gode
tilbud, og så kan det jo godt se ud som om priserne er lavere.

--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-07-04 12:34

Lenn Lauridsen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> [...]
> bekendte til
> Kbh. for at kigge på brugt bil. Men om det er sådan generelt ved jeg

Det kommer meget an på bilmærke, -model og alder.
Det er mit indtryk at man som bilkøber generelt får mere for pengene når vi
snakker nyere biler og især dieselbiler end på Sjælland men omvendt giver
små benzinbiler mere i København ved salg (og koster tilsvarende mere).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 20-07-04 17:32

Mette wrote:
> Hej gruppe
>
> Er brugte biler billigere i Jylland (eller andre steder) end i
> Københavnstrup?

Nej ikke hvis man skal tro hvad BT (Benjamin Thorsen) bilsalg siger;-/

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-07-04 16:58

On Tue, 20 Jul 2004 09:42:12 +0200, "Mette" <no.spam@privat.dk> wrote:

> [...]
>desværre.
>
>Og så var det, jeg tænkte, at det kunne være, brugte biler ligesom stort set

Prøv at tage et kik forbi http://www.nysynet.dk Jeg kender dog ikke
personen men han har ofte en del billige biler til salg og indtil videre
har jeg ikke hørt noget negativt om ham. Såfremt at du kommer fra Øen af
henter de dig så vidt jeg ved på banegården såfremt at du skulle have
behov for det. :)

Men held og lykke med køreprøven.
Flemming Jacobsen