Lugten i bilen
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-07-04 07:51

Hejsa

Min 8 år gamle Brava er begyndt at lugte sådan rigtigt af 'brugt bil'.
Jeg hverken ryger eller bøvser i bilen, men luften er ikke den reneste
mere.

Wunderbaum er bilens svar på 'deodoranten' Axe, men der må da være
alternativer, som måske ikke decideret afgifter dufte, men som
alligevel fjerner lugte. Jeg hader wc-blomster-duft og des lige, men
noget andet.

Nogen bud?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Peter C.

Dato : 20-07-04 08:05

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alternativer, som måske ikke decideret afgifter dufte, men som
> alligevel fjerner lugte. Jeg hader wc-blomster-duft og des lige, men

Når du skal ha nye dæk på bilen, så kør rundt med dem inde i bilen i 14
dage - 3 uger forinden.
De skulle give duften af ny bil tilbage.

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-07-04 08:46

> Når du skal ha nye dæk på bilen, så kør rundt med dem inde i bilen i 14
> dage - 3 uger forinden.
> De skulle give duften af ny bil tilbage.

Det lyder spændende. I hvert fald bedre en de der pap trær, som fanden har
skabt i vrede. Sjovt nok læser folk ikke engang hvad der står på pakken -
Man skal ikke tage dem ud af plastikken, men blot klippe et hjørne af posen
:)

Per

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-07-04 09:04

[...]

> [...]
>Man skal ikke tage dem ud af plastikken, men blot klippe et hjørne af posen

og selvom man følger vejledningen så dufter de stadig ikke.. men
lugter..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-07-04 10:23

> og selvom man følger vejledningen så dufter de stadig ikke.. men
> lugter..

Ja, men de stinker knap så meget :)

Per

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-07-04 09:03

[...]

>Når du skal ha nye dæk på bilen, så kør rundt med dem inde i bilen i 14
>dage - 3 uger forinden.
>De skulle give duften af ny bil tilbage.

det varer nok et par år med de kilometre, som bilen ruller for tiden..
ehm..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-07-04 09:09

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>

> det varer nok et par år med de kilometre, som bilen ruller for tiden..
> ehm..

Man kan altså osse få 'ny-bil' (vinylstank/plasticblødgører) på dåse.

Hvad med at få luftet ud og give veloursæderne en gang skumrens?
Den sure lugt kommer sikkert af alle de sjove svampe og mikrober der
lever i sådan en ukørt bil ;)

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-07-04 10:29

> Man kan altså osse få 'ny-bil' (vinylstank/plasticblødgører) på dåse.

Så må man håbe der ikke skal produceres flere børn :)

> Hvad med at få luftet ud og give veloursæderne en gang skumrens?
> Den sure lugt kommer sikkert af alle de sjove svampe og mikrober der
> lever i sådan en ukørt bil ;)

Guf - guf. Ja man skal ikke spekulerer så meget hvad der befinder sig i
'møbler'.

Per

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-07-04 10:33

[...]

>Hvad med at få luftet ud og give veloursæderne en gang skumrens?

luftet ud er klaret under bilvasken i dag.. ehm.. har ikke veloursæder
i bravaen, men mon ikke man kan få noget rens til almindelige sæder?
hvor skal jeg kigge efter noget sådant?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Martin Schyth

Dato : 20-07-04 09:13

> Nogen bud?

carclean eller lignende foretagender får en helt ny glød tilbage i din
bil - dette kunne også være et bud, hvis du altså vil betale for at få
din bil renset igennem...

/Martin

Fra : Lenn Lauridsen

Dato : 20-07-04 10:13

> Nogen bud?

Ja, godt og billigt og med rigtig godt resultat: RODALON!

Det kan købes i alle større supermarkeder til ca. 40 kr. pr. liter. Det
desinficere ved at dræbe baktierier, svampe o. lign.
Lav en blanding som anvist på flaskens etiket, og så i gang med klud og
børste...
Jeg har oplevet, at det har fjernet stanken fra en flaske rødvin der gik itu
på bagsædet af en bil - det både fjernede pletten og tog lugten - så det er
da et forsøg hver for dig...