Peugeot 405 1.6 fra 1990 problem
Fra : Morten S. Kappel

Dato : 19-07-04 18:11

Hej

Har et problem med sub.

Kort efter bilen startes, er det som om at motoren "dør hen" man skal lige
slippe gassen og træde lidt ekstra bagefter for at holde den i gang. Når den
dør hen lyser motor lampen, og denne stoppe ligeså snart man gasse op igen.
Hvis bilen startes og den står i tomgang sker det samme den dør langsom ud,
og lyser i motor lampe, bilen går til sidst i stå.
Efter den har gjort dette en gang sker det ikke mere før næste gang den
startes.

Nogel der har en ide om hvad der kunne være galt.

På forhånd mange tak.
MVH
Morten Kappel

Fra : Hans Ole Kjeldsen

Dato : 19-07-04 20:30

"Morten S. Kappel" <mskappel@mskappel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og lyser i motor lampe, bilen går til sidst i stå.
> Efter den har gjort dette en gang sker det ikke mere før næste gang den

Jeg har oplevet det samme, iøvrigt også med en Peugeot 405, fik i den
forbindelse repareret kaburatoren hos en mekaniker. Den fik dog
efterfølgende samme irriterende problem igen meget hurtigt.

H.O

Fra : Rasmus

Dato : 19-07-04 22:07

> [...]
> startes.
>
> Nogel der har en ide om hvad der kunne være galt.

Det er ikke ladelampen som lyser vel ?? For så er det nok din generator, som
ikke lader rigtigt. Min ex-205 startede også med dårlig tomgang, og den
lyste med ladelamppen indtil den fik lidt gas. Det blev værre og værre, og
til sidst ladede den slet ikke. Det kostede dog blot en gang nye kul i
generatoren, så spandt den igen !!!