Norske mænd i amerikanske biler = spritbil~
Fra : Fly Christensen

Dato : 19-07-04 17:27

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=2521328

Offentliggjort 19. juli 2004 13:33

Hver fjerde norske mand har kørt spirituskørsel

Bilister med amerikanske biler er de værste syndere.

Pas på, hvis du møder en mandlig norsk bilist, der kører i en amerikansk
bil. Der er stor sandsynlighed for, at chaufføren er påvirket af
spiritus.

Det skriver den norske netavis Nettposten med henvisning til en
undersøgelse, som er lavet for bladet Autofil.

I undersøgelsen har 25 pct. af mændene svaret, at de har prøvet at køre
i spirituspåvirket tilstand, og næsten en tredjedel af mændene har kørt
spirituskørsel mere end én gang.

Den typiske spritbilist kommer fra Østland, er mellem 25 og 39 år og har
ikke nogen uddannelse ud over folkeskolen. Han kører typisk i en
amerikansk bil, fortæller Nettposten.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 17:35

> Offentliggjort 19. juli 2004 13:33
>
> Hver fjerde norske mand har kørt spirituskørsel

at dømme ud fra det antal sprittere som politiet tager her i dk, på en alm.
hverdag så tror jeg også at ganske mange danskere har kørt promille eller
spiriturkørsel. Men heldigvis er der ingen der står frem om dette........det
gør man kun når man kører for hurtigt.

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-07-04 17:38

KLIP

> [...]
> hverdag så tror jeg også at ganske mange danskere har kørt promille eller
> spiriturkørsel. Men heldigvis er der ingen der står frem om

Der står jo skrevet: "Lad den, der er ren, kaste den første sten"......

Hr. Bjørn