Alfa 156 til 150K
Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-07-04 11:49

Hej,

Jeg går og overvejer at udskifte min Renault 19 fra 1995 til noget
nyere.

Der er følgende kriterier:

- Ikke være ældre end 2000.
- Ikke have kørt over 100.000 km
- Må gerne være lidt kvikkere end Renault'en med 1.4 motor og 80 hk
- Må gerne være lidt større end Renault'en
- Kommer til at køre ca. 20.000 km/år

Hvad ville I kigge efter set i lyset af ovenstående? Hvor stor
betydning har det, om bilen har kørt 70.000 km eller 140.000, hvis den
kun er 3-4 år gammel?

Lige i øjeblikket kigger jeg på Alfa 156, der godt kan fås til den
pris, men de har generelt kørt ganske mange kilometer.

Men det kunne også være en Skoda Octavia, Ford Mondeo, Fiat Marea
etc. Jeg er forvirret.....

Mvh,

Morten

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-07-04 12:23

"Morten Nielsen" <FJERNusenet@mortenn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pris, men de har generelt kørt ganske mange kilometer.
>
> Men det kunne også være en Skoda Octavia, Ford Mondeo, Fiat Marea

For dit vedkommende ville jeg gå efter en Fiat Marea i stedet for en Alfa
156. De har kørt færre km og du kan få den dejligste, sprøde 5-cylindrede,
2-liters motor noget billigere end Alfaen (Alfa-motoren er kedelig i
sammeligning!). Skoda og Ford er kedelige hverdagsbiler efter min mening.

NS

Fra : Per O.

Dato : 19-07-04 12:30

Niels Skaaning wrote:
> [...]
> cylindrede, 2-liters motor noget billigere end Alfaen (Alfa-motoren
> er kedelig i sammeligning!). Skoda og Ford er kedelige hverdagsbiler

Men tjek for himlens skyld at der er skiftet tandrem, det koster mellem 7 og
14000 alt efter hvem du spørger. Men du får en bil med FED motor og rimeligt
gode køreegenskaber. Og den trækker fra de fleste ved et lyskryds. At den
elektriske kvalitet så er en vits (har selv haft en Bravo i syv år) er noget
andet.

Per O.
Ford Focus C-Max 1,8 Trend

Fra : Henrik B.

Dato : 19-07-04 12:37

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gode køreegenskaber. Og den trækker fra de fleste ved et lyskryds. At den
> elektriske kvalitet så er en vits (har selv haft en Bravo i syv år) er

Ja, og dén motor er tørstig som bare pokker.

M.v.h.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-07-04 12:47

Henrik B. wrote:
> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og dén motor er tørstig som bare pokker.

Markant mere end Alfa 2.0 ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 19-07-04 13:12

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Markant mere end Alfa 2.0 ?

Det vil jeg umiddelbart sige ja til.

M.v.h.

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-07-04 13:32

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message news:cdgba0$bb$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]

LOOL og hvad er Fiat så ??.
--
Hilsen Martin.

Fra : Peter G C

Dato : 19-07-04 13:59

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> LOOL og hvad er Fiat så ??.

Har du prøvet en Marea 2,0 ? Ellers kan jeg oplyse at det er en fin kvik
vogn, med lækker motorlyd og en direkte styring. Den er sjov at køre.

/Peter

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-07-04 14:55

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message news:40fbc529$0$305$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Har du prøvet en Marea 2,0 ? Ellers kan jeg oplyse at det er en fin kvik
> vogn, med lækker motorlyd og en direkte styring. Den er sjov at køre.

Ja det er en Focus 2,0 da osse, Focus (og Mondeo) vinder næsten hvergang
auto jounalisterne skal vurdere køreegenskaber og styring. Og så ser en Focus
da bestemt ikke mere kedlig ud end en Marea, hverken inde eller ude.
Og mhs til bygge kvalitet så tror jeg ikke at Ford ligge bag Fiat nærmere modsat.
Så at sige at Ford og Skoda er kedlig og Fiat er hvad ? virker som en der har svært
ved at forholde sig neutral.( muligvis fordi han selv køre fiat ?)
--
Hilsen Martin.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-07-04 16:07

> [...]
har svært
> ved at forholde sig neutral.( muligvis fordi han selv køre fiat ?)

Jeg har prøvet en Focus 2,0. Det er sku da en tam kærre! Gearskiftet er lidt
lige som i en traktor (eller en Xantia med man. gear for den sags skyld).
Marea har også et mere indbydende interiør som de fleste nyere italienske
biler har det. Om byggekvaliteten er værre eller bedre ved jeg ikke jeg ved
bare at Ford ruster og at Fiat har startet flere initiativer på deres
fabrikker for at bedre kvaliteten og min far havde en Marea i fire år.

Jeg kører iøvrigt ikke selv Fiat, men Citroën, men Fiat er da blandt et af
mine yndlingsmærker sammen med Lancia, Citroën og Maserati.

Livet er for kort til fire cylindre... nok derfor jeg har en XM V6 og lige
har købt en Xantia V6 til min far - Oh yearh :).

NS

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-07-04 16:18

> Jeg har prøvet en Focus 2,0. Det er sku da en tam kærre! Gearskiftet
> er lidt lige som i en traktor (eller en Xantia med man. gear for den
> sags skyld).

Er det ikke et problem for alle biler under 200hk? Jeg synes en 2 liters
Mondeo kører rigtig godt, særligt med 18" fælge og sænket undervogn fra
fabrik og kan overhovedet ikke sammenlignes med en traktor! Den har 145hk
og ser mange gange mere moderne og bedre ud end en Marea eller Xantia! Men
det er selvfølgelig en smagssag hva' designet angår.

> jeg ved bare at Ford ruster og at Fiat har startet
> flere initiativer på deres fabrikker for at bedre kvaliteten og min
> far havde en Marea i fire år.

Ford har haft problemer på de nyere Focus og Mondeo modeller idet
leverandøren, ikke leverede et produkt der var tilstrækkelig. Der har
således været store problemer til og med årgang 2003, hvor flere ejere har
fået skiftet dører, motorhjelm og bagklap, hvor Ford dog i første omgang
dækker udskiftningen, som leverandøren senere kommer til at hænge på. Køber
du en Focus eller Mondeo efter årgang 2003 er der ingen problemer.

> Jeg kører iøvrigt ikke selv Fiat, men Citroën, men Fiat er da blandt
> et af mine yndlingsmærker sammen med Lancia, Citroën og Maserati.

Du overser Alfa Romeo!

> Livet er for kort til fire cylindre... nok derfor jeg har en XM V6 og
> lige har købt en Xantia V6 til min far - Oh yearh :).

Okay, har du prøvet en bil med turbo?

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-07-04 16:34

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du overser Alfa Romeo!

Næh. De har da nogle ok biler, men det er ikke et yndlingsmærker. Jeg føler
ikke noget for Alfa på sammen måde som de andre.

> Okay, har du prøvet en bil med turbo?

Tæller diesel :)? Nej, jeg har kun prøvet en Xantia 2,0 TCT, men det er jo
ikke en racerturbo der skal give mange hk, men i stedet en der skal give
konstant moment. Det virker da også men V6-præstationerne er der ikke.
Ellers har jeg siddet bag i min onkels Sierra Cossworth da jeg var en 12-13
år, men det jo nogle år siden nu - er lige blevet 26.

NS

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-07-04 17:36

> Næh. De har da nogle ok biler, men det er ikke et yndlingsmærker. Jeg
> føler ikke noget for Alfa på sammen måde som de andre.

Har du nogensinde kørt en 3 liters Alfa Romeo?

> [...]
> er der ikke. Ellers har jeg siddet bag i min onkels Sierra Cossworth
> da jeg var en 12-13 år, men det jo nogle år siden nu - er lige blevet

V6'eren er en behagelig cruiser, men en 4 cyl. m. turbo kan skam sagtens
klare det samme. Bl.a. derfor der er solgt så mange Passat 1,8T og andre
VAG'ere m. samme motor. SAAB producerer også ganske vellykkede
turbomaskiner baseret på 4 cyl., og jeg vil mene at disse motorer sagtens
følger en V6'er. Mht. præstationer kan en 4 cyl. turbomaskine hurtig rykke
fra en V6'er! En XM og Xantia V6 er jo på dette punkt bovlam.

Har du billeder af din onkels Sierra Cosworth, må du meget gerne maile dem
til mig. Spørg ham om han vil gi' dig en tur nu... og gerne bag rattet, så
tror jeg nok du vil blive overrasket.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-07-04 17:39

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har du nogensinde kørt en 3 liters Alfa Romeo?

Jeg har ikke ..... men jeg har engang drukket 3 liter mælk ...))

Hr. Bjørn

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-07-04 17:43

> Jeg har ikke ..... men jeg har engang drukket 3 liter mælk ...))

Respekt - fik du så ikke ondt i maven?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-07-04 17:44

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Respekt - fik du så ikke ondt i maven?

Noget så grusomt.

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 19-07-04 18:01

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Noget så grusomt.

Jeg mener, -der er vel plads til de 3 ltr. idag ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-07-04 18:24

KLIP

> Jeg mener, -der er vel plads til de 3 ltr. idag ?

Er du tosset mand, så lidt skvulper da bare rundt...)

Hr. Bjørn

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-07-04 04:34

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du nogensinde kørt en 3 liters Alfa Romeo?

Næh, men den er jo nok også fin nok. Skal da prøve det engang.

> [...]
rykke
> fra en V6'er! En XM og Xantia V6 er jo på dette punkt bovlam.

En Xantia turbobenzin kan kun rykke fra V6'eren, hvis den er tunet. Den yder
altså kun 150 hk mod 194 for V6, men jo, V6'eren er ikke en sprinter - den
er lavet med godt momentforløb som det vigtigste.

> Har du billeder af din onkels Sierra Cosworth, må du meget gerne maile dem
> til mig. Spørg ham om han vil gi' dig en tur nu... og gerne bag rattet,

> tror jeg nok du vil blive overrasket.

Ork, nej, den går ikke. Den blev solgt for mange år siden.

NS

Fra : Cosworth POWER

Dato : 20-07-04 21:30

> Næh, men den er jo nok også fin nok. Skal da prøve det engang.

Så skriv tilbage når du har prøvet en rigtig Alfa Romeo - så er din holdning
helt sikkert ændret!

> En Xantia turbobenzin kan kun rykke fra V6'eren, hvis den er tunet.
> Den yder altså kun 150 hk mod 194 for V6, men jo, V6'eren er ikke en
> sprinter - den er lavet med godt momentforløb som det vigtigste.

Hvem taler Xantia turbo? Den bil er jo ikke ligefrem verdens mest
interessante bil at køre i IMO. Prøv f.eks. en SAAB m. 2,3 liter og turbo -
det er vel samme prisklasse som Xantia V6, hvorved disse biler bør
sammenlignes. Jeg er overbevist om du ændrer holdning herefter og ville
ønske du havde købt SAAB'en i stedet :)

Surt.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-07-04 21:39

> [...]
> det er vel samme prisklasse som Xantia V6, hvorved disse biler bør
> sammenlignes. Jeg er overbevist om du ændrer holdning herefter og ville

En Såb... i don't think so :). Så ville jeg blive bortvist i vandære fra
Citroënakuten.

NS

Fra : Cosworth POWER

Dato : 20-07-04 21:42

> En Såb... i don't think so :). Så ville jeg blive bortvist i vandære
> fra Citroënakuten.

Du kender ikke til bedre en Citroen?? Sørgeligt ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 22:26

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En Såb... i don't think so :). Så ville jeg blive bortvist i vandære fra
> Citroënakuten.

Nu skal du jo lige nå frem først.

M.v.h.

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-07-04 16:34

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message news:40fbe32c$0$23872$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]

> Livet er for kort til fire cylindre... nok derfor jeg har en XM V6 og lige
> har købt en Xantia V6 til min far - Oh yearh :).

HØRT
Står selv og er ved at bytte Escorten ud med en V6er.
(Ford self)

--
Hilsen Martin.

Fra : Olesen

Dato : 19-07-04 17:06

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet en Focus 2,0. Det er sku da en tam kærre!

Nej, den rykker dejlig hele vejen op.
Absolut ingen sinke, og så kører
den godt og ser kanon godt ud med
de rette fælge !

> Gearskiftet er lidt
> lige som i en traktor.

Gearskiftet går nemmelig rigtig godt
i en Focus, og passer perfekt til
resten af bilen, som er overordentlig
velkørende, præcis og fornøjelig.

> Marea har også et mere indbydende interiør som de fleste nyere italienske
> biler har det.

Focus er ikke bare design, men et studie i
moderne bildesign. Begrebet kaldes New Edge.
En Fiat er bare, ja, en Fiat.

> Om byggekvaliteten er værre eller bedre ved jeg ikke jeg ved
> bare at Ford ruster og at Fiat har startet flere initiativer på deres
> fabrikker for at bedre kvaliteten og min far havde en Marea i fire år.

Ford ruster ikke mere end andre biler.
Der har selvfølgelig været noget med visse
bagklapper og seneste en dårlig sealer i
de tidligste (nye) Mondeo'er.
Emner, du finder ved alle bilmærker.

> Jeg kører iøvrigt ikke selv Fiat, men Citroën, men Fiat er da blandt et af
> mine yndlingsmærker sammen med Lancia, Citroën og Maserati.

Lancia, hører man sært nok aldrig om i DK.

> Livet er for kort til fire cylindre... nok derfor jeg har en XM V6 og lige
> har købt en Xantia V6 til min far - Oh yearh :).

Hvorfor mon rallyebiler næsten aldrig ses med V6 ?

Fra : Peter G C

Dato : 19-07-04 19:25

> [...]

lidt
> lige som i en traktor (eller en Xantia med man. gear for den sags skyld).

HOW HOW, mester. Min Xantia HDi har en langt bedre gearkasse en
benzin-udgaverne..... så med den modifikation har du ret

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-07-04 21:45

Peter G C wrote:
HOW HOW, mester. Min Xantia HDi har en langt bedre gearkasse en
> benzin-udgaverne..... så med den modifikation har du ret

Hvori består forskellen? Kan vi regne med at den holder længere?

--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Peter G C

Dato : 19-07-04 21:51

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvori består forskellen? Kan vi regne med at den holder længere?

Har du prøvet de andre gearkasser? De er løse og slaskede idet - vores
virker mere præcise i forhold til benzin-bilerne, og gearskiftet er nemmere.
Selv min faders Peugeot 406 3,0 har en løs gearkasse.

Holdbarheden kender jeg intet til, men PSA's gearkasser er ikke kendt for
nogen særlig ringe holdbarhed.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-07-04 13:39

On Mon, 19 Jul 2004 13:23:02 +0200, "Niels Skaaning"
> [...]

>2-liters motor noget billigere end Alfaen (Alfa-motoren er kedelig i
>sammeligning!). Skoda og Ford er kedelige hverdagsbiler efter min mening.

Egentlig har jeg ikke noget imod kedelig - min nuværende bil er en
Renault 19....

Jeg prøver at kigge lidt efter Fiat Marea. Faktisk synes jeg, at de
ser ganske fine og rummelige ud.

/Morten

Fra : Olesen

Dato : 19-07-04 14:05

> "Morten Nielsen" <FJERNusenet@mortenn.dk> skrev i en meddelelse

> Skoda og Ford er kedelige hverdagsbiler efter min mening.

Ford har iflg. flere motorjournalister nogle
af de bedste køreegenskaber, uanset klasserne.
KA er underholdende
Focus kører bar drøngodt.
Mondeo også een af klassens bedst kørende.

Vil dog mene, man også er godt kørende
i Skoda Octavia.

Fra : Benny Juul

Dato : 19-07-04 14:46

"Morten Nielsen" <FJERNusenet@mortenn.dk> skrev i en meddelelse
> Men det kunne også være en Skoda Octavia, Ford Mondeo, Fiat Marea
> etc. Jeg er forvirret.....

Hej Morten

Jeg har kørt 4½ år og 147.000 kilometer i en Marea 2.0 HLX, det kan godt
være folk synes den er kedelig, giv dig selv den chance at prøve den motor
først, jeg kan stadig smile ved tanken
Tandrem kan mange steder skiftes med specialværktøj for under 5000 kroner,
ellers er den rimelig i drift, min kørte omkring 11 km/l ikke under 10 eller
over 12.
Denne er vel nærmest lige i øjet for dig
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=394686&page=1

Mvh.
Benny Juul

Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-07-04 14:52

On Mon, 19 Jul 2004 15:46:06 +0200, "Benny Juul"
<naffevæk@bigfoot.com> wrote:

>Denne er vel nærmest lige i øjet for dig
>http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=394686&page=1

Den har jeg faktisk været inde og kigge på!

Morten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-07-04 14:57

Hej!

Morten Nielsen wrote:

> Den har jeg faktisk været inde og kigge på!

Så må du jo kunne dele ud af erfaringerne. Er den lige så pæn i virkeligheden
eksempelvis?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-07-04 15:03

On Mon, 19 Jul 2004 15:57:20 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Så må du jo kunne dele ud af erfaringerne. Er den lige så pæn i virkeligheden
>eksempelvis?

Nu kiggede jeg jo bare på nettet...

Morten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-07-04 15:33

Hej!

Morten Nielsen wrote:

> Nu kiggede jeg jo bare på nettet...

Well, det gjorde jeg jo også. Men jeg blærede mig ikke med det

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-07-04 15:05

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Så må du jo kunne dele ud af erfaringerne. Er den lige så pæn i
virkeligheden
> eksempelvis?

Mon ikke der er tale om "inde på bilbasen" - og ikke i virkeligheden :D

\Mandal, der til hver en tid vil foretrække en Alfa Romeo i denne diskussion
:D

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-07-04 16:19

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@+FjernMig+edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mon ikke der er tale om "inde på bilbasen" - og ikke i virkeligheden :D
>
> \Mandal, der til hver en tid vil foretrække en Alfa Romeo i denne

Det er egentlig sjovt for jeg var ude at prøvekøre en 156 2,0 Sportwagon.
Den skuffede mig godt nok noget! Der var ikke meget spræl i den - sparket i
ryggen udeblev ligesom (nu kom jeg så også lige fra en XM V6 og en Xantia V6
aut. så det har jo selvfølgelig også sit at sige) og motorlyden var som i
enhver anden bil med for få cylindre (under fem ;). Bavares den havde da en
fast undervogn, men kabinen er for omklamrende, gearskiftet var "mærkeligt"
og sidespejlende er nærmest ubrugelige med den sjove form de har - flotte
men ikke særligt funktionelle.

Åh, ja, så var det alligevel rart at sætte sig ind i gudinden igen og lytte
til hendes dybe V6-brummen :). XM er sku en af de bedste biler, der lavet
efter min mening.

NS

Fra : Henrik B.

Dato : 19-07-04 22:19

> [...]
V6
> aut. så det har jo selvfølgelig også sit at sige)

Nu er sådan en Xantia V6 jo ikke just nogen spurter. Og da slet ikke motoren
taget i betragtning. Faktisk er sådan en 156 2,0 TS lige så hurtig med kun
155 Hk. Og den nye udgave med 165 er hurtigere end Xantia'en.

Det en 3,0 V6 er god til, sammenlignet med f.eks. en 4-turbo, er at bruge
brændstof.

M.v.h.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-07-04 22:32

> Det en 3,0 V6 er god til, sammenlignet med f.eks. en 4-turbo, er at
> bruge brændstof.

Hehe... det kommer nu bestemt an på hvilken 6 cyl. der er tale om. F.eks.
kører en Omega 3000 24v 10-11 kml!

Fra : Henrik B.

Dato : 19-07-04 23:53

> Hehe... det kommer nu bestemt an på hvilken 6 cyl. der er tale om. F.eks.
> kører en Omega 3000 24v 10-11 kml!

Hvilket ikke er imponerende.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 20-07-04 16:58

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe... det kommer nu bestemt an på hvilken 6 cyl. der er tale om. F.eks.
> kører en Omega 3000 24v 10-11 kml!

Det samme gælder PSA 3,0'er. Sidste jeg tøffede til Frankrig en 406'er med
den motor kig den fint 10 km/l ved target-hastighed på 180 km/t.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 17:46

F.eks.

> Det samme gælder PSA 3,0'er. Sidste jeg tøffede til Frankrig en 406'er med
> den motor kig den fint 10 km/l ved target-hastighed på 180 km/t.

Kører den på TEC2000??

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 20-07-04 18:42

[klip]

> Kører den på TEC2000??

Ærlig talt, Henrik. Kan du ikke bare tage min måling for hvad den er?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 19:21

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Ærlig talt, Henrik. Kan du ikke bare tage min måling for hvad den er?

Måske - efter en tydeligere forklaring af, hvad sætningen: "10 km/l ved
target-hastighed på 180 km/t" betyder....

M.v.h.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 20-07-04 21:33

> Måske - efter en tydeligere forklaring af, hvad sætningen: "10 km/l
> ved target-hastighed på 180 km/t" betyder....

Det samme gør sig gældende i Omega'en...

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-07-04 04:27

> [...]
> taget i betragtning. Faktisk er sådan en 156 2,0 TS lige så hurtig med kun
> 155 Hk. Og den nye udgave med 165 er hurtigere end Xantia'en.

Njaa... Alfaen er lidt en papirtiger når man sammenligner med Citroën.
Citroën plejer at være ret konservative med deres opgivelse. I praksis er en
Xantia V6 man. målt til ca. 7,2 s fra 0-100. Den føles altså også noget
hurtigere end Alfa 2,0 TS selv med automatgear.

> Det en 3,0 V6 er god til, sammenlignet med f.eks. en 4-turbo, er at bruge
> brændstof.

Jojo.

NS

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 11:32

> motoren
>
> Njaa... Alfaen er lidt en papirtiger når man sammenligner med Citroën.
> Citroën plejer at være ret konservative med deres opgivelse.

Det er så ikke min erfaring med en AR 156 2,0.

> I praksis er en
> Xantia V6 man. målt til ca. 7,2 s fra 0-100. Den føles altså også noget
> hurtigere end Alfa 2,0 TS selv med automatgear.

Jeg har set Xantia'en opgivet til 8,9 sek. på 100 km/t. Det ligger lidt
langt fra den opgivelse du angiver der.

M.v.h.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-07-04 12:18

> Det er så ikke min erfaring med en AR 156 2,0.

> Jeg har set Xantia'en opgivet til 8,9 sek. på 100 km/t. Det ligger lidt
> langt fra den opgivelse du angiver der.

Som sagt er det en konservativ opgivelse og det tal jeg kom med var en
måling fra en test postet tidligere i dk.binaer.motor. Den føles også
betydeligt hurtigere end de 8,9 s. Automatgear gør selvfølgelig at den ikke
er så hurtig fra 0-100, men det er kun til den er kommet lidt op i fart så
rykker den altså fra en Alfa 156 2,0.

NS

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 13:21

> [...]
> måling fra en test postet tidligere i dk.binaer.motor. Den føles også
> betydeligt hurtigere end de 8,9 s. Automatgear gør selvfølgelig at den

Men fra 8,9 sek. til 7,2 sek. der skal vel i nærheden af 50 ekstra HK til,
for at hive tallet så meget ned. Den tror jeg ikke på.

M.v.h.

Fra : Nicolai

Dato : 20-07-04 20:06

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message news:<40fc9099$0$23873$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
> Xantia V6 man. målt til ca. 7,2 s fra 0-100. Den føles altså også noget
> hurtigere end Alfa 2,0 TS selv med automatgear.

Det er egenligt sært at Citroen (V6) og Alfa (ihvertfald på deres
JTD'ere) opgiver så konservative 0-100 tider... Det burde vel være en
fordel at kunne reklamere med at bilen er hurtig.

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=1090220110.11092.0%40nnrp-t71-03.news.uk.clara.net

--
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-07-04 20:26

"Nicolai" <nkh@stolpaaos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> JTD'ere) opgiver så konservative 0-100 tider... Det burde vel være en
> fordel at kunne reklamere med at bilen er hurtig.

For Citroëns vedkommende kunne det være fordi de sælger deres biler
hovedsageligt på komforten, så det kunne måske afskrække lidt, hvis man
opgiver for vilde tider? Eller også måler de med 4 passagerer og bagage i
bilen.

NS

Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-07-04 19:10

On Mon, 19 Jul 2004 12:49:09 +0200, Morten Nielsen
<FJERNusenet@mortenn.dk> wrote:

>Men det kunne også være en Skoda Octavia, Ford Mondeo, Fiat Marea
>etc. Jeg er forvirret.....

Nu har kæresten og jeg lige været ude og gå en tur og kigge lidt på
biler.

Jeg vil ud og prøve:

- Fiat Marea
- Citroen Xsara
- Alfa 156

Om ikke andet får jeg mig da indsnævret lidt.

/Morten