ALKA forsikring ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-07-04 22:29

Er der nogen herinde der har bilforsikring hos ALKA ?
Og som lige har fået en ret stor stigning, med den begrundelse at de efter
gennemgang af alle deres kunder, har opdaget at flere betaler for lidt i
præmie ?

Grunden til at jeg spørger, er fordi en bekendt, som er super elite bilist
og som har haft ALKA i flere år, for nyligt (ca 2 - 3 mdr. siden) havde et
indbrud i bilen uden for City 2. Den ene dør blev helt ødelagt, samt der
blev stjålet lidt småterier inde fra bilen.
Hun har så fuld kasko med friskade og der ganze molevitten, så ingen ko på
isen der.
Men i fredags modtog hun så et brev fra ALKA, hvori der står at forsikringen
vil stige fra ca. 5300,- til ca. 8600,- pr. år.
Jeg ville bare lige høre om det er en "fiks" måde, at tørre en
præmiestigning af på hende, fordi hun har haft en skade, eller om andre i
det Stor Københavnske har fået samme melding ?
Jeg synes i hvert fald at det virker lidt dyrt, at skulle betale så mange
penge for en ganske almindelig Escort 1,8 fra '96, når man nu er
super-elite, og i øvrigt er det hendes første skade nogensinde.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 23:00

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen herinde der har bilforsikring hos ALKA ?

ja - jeg har været forsikret der i de sidste 6-8 år.

> Og som lige har fået en ret stor stigning, med den begrundelse at de efter
> gennemgang af alle deres kunder, har opdaget at flere betaler for lidt i
> præmie ?

Den er steget 3-400 kr i år til kr 4920,- helårligt for fuld kasko med
friskade og bilafsavn på en VW Jetta 1.6 TD fra 84
og ja - jeg er elitebilist

> [...]
> præmiestigning af på hende, fordi hun har haft en skade, eller om andre i
> det Stor Københavnske har fået samme melding ?

Jeg har haft 2 skader i den tid jeg har været forsikret hos dem, men jeg har
ikke bemærket nogen
"ekstraordinære" stigninger i den forbindelse.

> Jeg synes i hvert fald at det virker lidt dyrt, at skulle betale så mange
> penge for en ganske almindelig Escort 1,8 fra '96, når man nu er
> super-elite, og i øvrigt er det hendes første skade nogensinde.

5300,-/8600,- det lyder dyrt synes jeg, men jeg kender heldigvis heller
ikke priserne i hendes postnummer.
Jeg bor selv i en af de billige (7361) postnumre.

--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 18-07-04 23:33

On Mon, 19 Jul 2004 00:00:09 +0200, "John fra Ejstrupholm"
<john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg bor selv i en af de billige (7361) postnumre.

En billig postnummer? ;)

/Daniel, som har haft en kæreste fra Ejstrupholm og som synes det er
en sjov accent-ting at kalde ting for "en"

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 23:53

"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse

> En billig postnummer? ;)
>
> /Daniel, som har haft en kæreste fra Ejstrupholm og som synes det er
> en sjov accent-ting at kalde ting for "en"

A er føjd i Videbæk (6920) såe a snakker en bette smull westjysk

--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-07-04 08:57

John fra Ejstrupholm wrote:

> Den er steget 3-400 kr i år til kr 4920,- helårligt for fuld kasko
> med friskade og bilafsavn på en VW Jetta 1.6 TD fra 84
> og ja - jeg er elitebilist

Min ansvars forsikring hos Tryg steg også voldsomt (ca 22%) her tidligere på
året, fra ca. 1800 til 2200 årligt
Jeg tror den stigning er meget "almindelig".
Men i denne sag er det jo godt 62% stigning, det synes jeg er meget voldsomt

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 09:36

> [...]

> året, fra ca. 1800 til 2200 årligt
> Jeg tror den stigning er meget "almindelig".

Det var pga. tariffen vedr. uheldsofre steg.

Fra : TGD

Dato : 18-07-04 23:28

> [...]
> gennemgang af alle deres kunder, har opdaget at flere betaler for lidt i

Fik også en ublu stigning uden nogen anledning så vi skred med det samme,
det er dog 2 år siden

<KLIP>

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-07-04 08:58

TGD wrote:

> Fik også en ublu stigning uden nogen anledning så vi skred med det
> samme, det er dog 2 år siden

Det var også mit umiddelbare råd til hende, og hun er i gang med at ringe
rundt nu.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jasper Norman

Dato : 18-07-04 23:51

Jeg var ude hos en kunde (jeg er assurandør) som ligeledes havde haft et
indbrudsforsøg i bilen (ALKA). Hun skulle naturligvis betale selvrisikoen,
og der gik ikke mange måneder før hun modtog en stigning på ca. et par
tusinde. Det er ganske simpelt noget svineri i mine øjne... Der er jo ikke
meget "fri-skade" over det, hvis de, efter et uheld, hæver prisen med 30%.
Jeg arbejder for et forsikringsselskab der udelukkende forsikrer kunder i
Vendsyssel, men jeg vil råde din bekendte til at tage kontakt til noget der
hedder "Udflytternes Forsikring" (tror jeg) de bor på Frederiksberg, og er
ligesom vi, et lille selskab, hvor servicen og priserne er til at have med
at gøre. I øvrigt synes jeg at det lyder dyrt for en Escort... om det er
pga. det dyrere område véd jeg ikke, men jeg ville mene at en sådan bil
skulle ligge på omkring de 4.000,- (i hvert fald i Jylland

Mvh

Jasper Norman

Fra : Anne & Torben

Dato : 19-07-04 08:20

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> pga. det dyrere område véd jeg ikke, men jeg ville mene at en sådan bil
> skulle ligge på omkring de 4.000,- (i hvert fald i Jylland

<KLIP>

Hej.

Har oplevet præcis det samme med fair forsikring. Pludselig steg min bil
forsikring 1400.
Jeg havde ingen skader haft, så jeg skred dælme også ASAP.
Det skulle vel aldrig være Forsikringsselskabet Vendsyssel du snakker om ?

Kan kun anbefale dem. Rimelige priser og flinke assurandører.

/Torben.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-07-04 08:54

Jasper Norman wrote:
> [...]
> stigning på ca. et par tusinde. Det er ganske simpelt noget svineri i
> mine øjne... Der er jo ikke meget "fri-skade" over det, hvis de,

Og i dette tilfælde har de jo hævet prisen med godt 62%

> [...]
> "Udflytternes Forsikring" (tror jeg) de bor på Frederiksberg, og er
> ligesom vi, et lille selskab, hvor servicen og priserne er til at

Jeg rådede hende også til at tage telefonbogen, og ringe rundt til så mange
selskaber som muligt, og få tilsendt skriftlige tilbud.
Det ville hun gøre i dag, men jeg skal nok lige nævne Udflytternes for
hende, tak for tippet

> I øvrigt synes jeg at det lyder dyrt for en
> Escort... om det er pga. det dyrere område véd jeg ikke, men jeg
> ville mene at en sådan bil skulle ligge på omkring de 4.000,- (i
> hvert fald i Jylland

Den sidste bil jeg havde kasko på (Sierra 2,0i '92), for ca. 1,5 år siden,
gav jeg svjh ca. 4800,- helårligt for, og jeg er også super-elite, men jeg
bor så bare ca. 12 km længere mod vest end hende, og derfor hører jeg ikke
under Stor Kbh.
Og så var det i Tryg i stedet.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 06:14

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville bare lige høre om det er en "fiks" måde, at tørre en
> præmiestigning af på hende,

Alka kan flere af den slags tricks, been there. Når folk vil gør brug af
deres forsikring, kan du ikke se deres r.. for skosåler, og hvis de ikke kan
slippe på anden måde, gør de som du har oplevet :(((. De er gode til at
SÆLGE forsikringer, men mig narre de ikke igen.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-07-04 08:54

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> de ikke kan slippe på anden måde, gør de som du har oplevet :(((. De
> er gode til at SÆLGE forsikringer, men mig narre de ikke igen.

OK, det ser ud til at de er nogle "svindlere", så det må blive et andet
selskab for hende så.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Rasmus

Dato : 19-07-04 18:51

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> OK, det ser ud til at de er nogle "svindlere", så det må blive et andet
> selskab for hende så.

Jo tak, Alka er et fusker firma, jeg var på det der "Respekt for fart"
kursus, betalt af Vejle amt...

....og Alka lovede efterfølgende billige forsikringer til deltagerne, jeg
mener det var noget med 50% man kunne spare hvis man havde deltaget.
Jeg kunne også godt spare de lovede % men det var jo ud fra deres egne
præmier, som tilfældigvis lå mere end 100% over Codan som på det tidspunkt
var billigst for mig.

Codan, 1 års anciennitet og en Golf II GTI kostede dengang ca. 7000kr i
ansvar.
Alka ville inden rabat have ca 18000kr for det samme.

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 22:54

> [...]
> gennemgang af alle deres kunder, har opdaget at flere betaler for lidt i

Vi havde hos dem sidste år........ i den tid det varede.. Har aldrig haft
en skade, eller anmeldt noget til noget forsikringsselskab...
Fik en stigning fra lige omkring 5000,- om året til 8600,- om året...

Skrev til dem, at det måtte da være en fejl, da jeg ALDRIG havde haft en
skade.. de svarede i første omgang ikke..
Da jeg rykkede for et svar, skrev de, at de havde nu kigget vores
forsikringer igennem, og der var ikke noget de kunne gøre...

Så skrev jeg, at så var der noget jeg kunne gøre... og siden har de ikke
haft nogle af vores forsikringer..

En ven af huset, har også modtaget samme brev, blot ca. 1 år senere... end
vi fik det.. så mon ikke de er kraftigt på vej ned ad bakke, for jeg tror
ikke på at der er nogle fornuftige mennesker i dk, der vil affinde sig med
sådan en stigning...

Har fundet de første 3 selskaber, der vil forsikre og til samme priser som
Alka's før priser, og endog billigere, og med betydeligt bedre vilkår. !

Mon ikke de har brugt for mange penge på alle deres dumme TV' reklamer ?
--
Med venlig løvehilsen
Søren 'HDI' Wind - www.BirbaSkiver.dk

Fra : Kispus

Dato : 20-07-04 15:50

Vil bare lige fortælle jer, at jeg har kontaktet Ekstra Bladet
om dette "forsikringsproblem"
Så vi ser hvad der sker !!
John