Vurdering af en rustskade
Fra : Thomas

Dato : 18-07-04 18:20

Hej NG

Fiat'en dumpede til syn og de skal derfor se den igen. Synsmanden fandt
dette hul og mente det skulle laves. Bilen har nu ellers kørt fint med det

Umiddelbart mener jeg ikke det er en alvorlig rustskade at få repareret, men
hvad mener I? og i såfald, i hvilket prisleje skal jeg forvente den vil
ligge?

Jeg har smidt et par billeder i dk.binaer.motor Bemærk at rusten ikke
har bredt sig til skærmen inde i hulrummet.

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 19:48

> Fiat'en dumpede til syn og de skal derfor se den igen. Synsmanden fandt
> dette hul og mente det skulle laves. Bilen har nu ellers kørt fint med det

Oj det var godt nok en rustskade der er værd at tale om

> Umiddelbart mener jeg ikke det er en alvorlig rustskade at få repareret,
men
> hvad mener I? og i såfald, i hvilket prisleje skal jeg forvente den vil
> ligge?

Hvis du kan finde en billig mekaniker på landet til 300 Kr / time så skal du
vel regne med 4-5.000 Kr er mit bud, forudsat der ikke er mere end billedet
viser.

--
Tom

Fra : Thomas

Dato : 18-07-04 19:53

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
du
> vel regne med 4-5.000 Kr er mit bud, forudsat der ikke er mere end

Jeg sætter mig lige ned og læser dit indlæg en gang til........ Hvis det
er tilfældet, ja så er den vogn på vej til de evige Fiatmarker...... Jeg
må se hvad et par værksteder siger til det i morgen her i Odense.....
Bilen kører perfekt, men er vel ikke mere end en 5-8000,- værd i
markedsværdi, så det sætter sine begrænsninger for hvad man vil ofre....

Thomas

Rystet Fiatejer.......

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-07-04 20:38

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bilen kører perfekt, men er vel ikke mere end en 5-8000,- værd i
> markedsværdi, så det sætter sine begrænsninger for hvad man vil ofre....

Jow-jow, så længe det vare :(. Men når den ser sån' ud og har den ca. værdi,
ville jeg IKKE betænke mig på at lade den "ryge over højre skulder", den har
aftjent sin værnepligt, læs: Det bliver skruen uden ende at begynde at
reparere på den :(. Husk nu du kan få ophugnings-støtte for den v. en
autoriseret ophugger.

Fra : Thomas

Dato : 18-07-04 20:42

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> [...]
> aftjent sin værnepligt, læs: Det bliver skruen uden ende at begynde at
> reparere på den :(. Husk nu du kan få ophugnings-støtte for den v. en

Jow jow.... men hvad skal man købe istedet for? Om så den kostede
10000,- at få repareret ville jeg ikke kunne finde eller stole på at finde
en anden bil nysynet til 10000,- der kunne holde mig kørende i 2 år uden
problemer (jeg har haft denne vogn siden 94´) Men er da åben overfor
forslag

Mvh

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-07-04 21:24

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

der kunne holde mig kørende i 2 år uden
> problemer (jeg har haft denne vogn siden 94´) Men er da åben overfor
> forslag

Kærlighed gør ondt :), kender følelsen, jeg nærmest forærede min gl. SAAB
væk, 1000,-, og den var uden huller- faktisk sad det eneste rust i den
rustfrie udst., men den havde oxo "kun" passet sit arb. i 15 år ( resten
var 18). Men jeg havde en ny bil på hånden, og ikke plads til 2., så den
skulle væk. Et tip er at se dig om efter en som der er mange af i
gadebilledet = billige reservedele.

Fra : Olesen

Dato : 18-07-04 19:48

> Umiddelbart mener jeg ikke det er en alvorlig rustskade at få repareret,
men
> hvad mener I? og i såfald, i hvilket prisleje skal jeg forvente den vil
> ligge?

Jeg ville SKRIGE hvis der fandtes sådan en skade i min den gamle *S*.
Mon ikke det koster en del kroner at få lavet ?
Der skal vel svejes et tilsvarende stort stykke i fra en donorbil ?

Fra : Kim

Dato : 18-07-04 20:30

> [...]
>
> Jeg har smidt et par billeder i dk.binaer.motor Bemærk at rusten ikke
> har bredt sig til skærmen inde i hulrummet.

Æhhhhh
Du laver da sjov ...... gør du ikke ????
Hvis ikke så mener jeg at det er udtryk for en ganske sund humor overhovdet
at daffe en tur forbi synshallen med rust skader af den karakter.
På den anden side ..... det kunne jo være at synsmandens førehund lige var
ude for at blive luftet i de 15~20 min. et syn tager.

Men jeg syntes ikke at du skal føle dig skuffet over at bilen dumpede ....
Det ligner jo på det nærmeste en katastrofe der venter på at ske ...... Så
vær bare glad for at det ikke skete på vejen.

M.v.h.
Kim

Fra : Thomas

Dato : 18-07-04 20:37

"Kim" <no@spam.dk> wrote in message news:cdej30$i2r$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> Det ligner jo på det nærmeste en katastrofe der venter på at ske ...... Så
> vær bare glad for at det ikke skete på vejen.

hm? 1. Det ser ikke ud til at være kommet på 2 år, så hvis ikke synsmanden
fandt det sidst hvordan skulle jeg så være i stand til at have opdaget
det?` 2. Det er altså gemt væk bag fastmonterede tæpper, så det er ikke
noget man lige ville falde over...... Hvor mange render rundt og banker
deres egen bil med en pighammer? Nu er bilen fra 88´ men jeg vil væde med
der er mange nyere biler med værre rustangreb end den og jeg tror ikke de
render rundt og banker løs

Mvh

Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 18-07-04 20:44

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> der er mange nyere biler med værre rustangreb end den og jeg tror ikke de

.....der er ikke mange biler som er så udsat for rust som Fiat er.

Må jeg spørge om du har kørt med plastinderskærme??, hvis ikke hvorfor?

mvh
Rasmus

Fra : Thomas

Dato : 18-07-04 20:54

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message

> Må jeg spørge om du har kørt med plastinderskærme??, hvis ikke hvorfor?
>
> mvh
> Rasmus

Det kan du tro du må. Den er født med plastskærme foran. Da jeg fik den
undervognsbehandlet i 94' spurgte jeg om prisen på inderskærme til bagpå og
så stoppede den der........... kan ikke huske hvad de kostede men sikkert
forholdsvis meget. Men bagklog kan man jo altid være..... og havde jeg
givet den undervognsbehandling hvert 2. år lige siden, var den måske
stadigvæk rustet igennem lige præcis der (5*2000,- kr. havde det vel så
kostet)

Mvh

Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 18-07-04 21:52

> [...]
> givet den undervognsbehandling hvert 2. år lige siden, var den måske
> stadigvæk rustet igennem lige præcis der (5*2000,- kr. havde det vel så

.....tænkte nok den havde kørt uden, Opel Corsa A er også født uden
plastinderskærme (ihvertfald de første af dem), jeg har set forskellen på
hhv. en som har kørt med inderskærme og nul pava, samt en som havde 4 gange
pava i dens levetid (der sad ihverfald 4 Pava klistermærker i forruden med
forskellige årstal på). Den med inderskærme havde ingen rust i tårnene, men
var så rusten alle andre steder...., den med pava og ingen inderskærmen have
ingen rust i bunden, men tårnene var pilrådne som på din Fiat.

Hvis det eneste der skal laves er det stykke der, ville jeg overveje at få
det gjort, det kan ikke tage mange timer, hvis man ellers kan få et
reperationsstykke... Men hvis bilen er rusten andre steder så kør den til
ophuggeren.

mvh
Rasmus

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-07-04 20:51

> [...]

>der er mange nyere biler med værre rustangreb end den og jeg tror ikke de

Det ligner grangiveligt det jeg har set på en Fiat Uno .....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas

Dato : 18-07-04 20:56

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> Det ligner grangiveligt det jeg har set på en Fiat Uno .....
>

> --
> jan@Fedtegreven.dk
>
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Det er en Fiat Duna, så det er tæt på.... Min gamle 128'er sport coupe havde
også fået skiftet noget samme sted. Så det er sikkert en klassisk Fiat
skavank

Mvh

Thomas

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-07-04 19:45

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Det ligner grangiveligt det jeg har set på en Fiat Uno .....

Så slemt var det altså ikke på min Jan :) Der drejede det sig om en
svejsning der var gået i den ene side og i den anden side var et stykke dødt
plade på måske 5x5, men inden huller. Det var som om at der var to lag plade
oven på hinanden, og så var den rustet imellem dem.
--
Claus Fabritius

Nogen der gidder male mine kofangere?

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-07-04 19:52

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

>Så slemt var det altså ikke på min Jan :)

Det var nu ikke din jeg havde i tankerne - men en af tøsernes
kæresters uno 45 .....

Jeg rev ganske enkelt pladerne af lortet , og gav tøsen en Sierra, de
kunne trille i istedet for ;)

(rent tilfældigt lagervare ;)
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-07-04 21:08

Thomas wrote:
> [...]
>
> Jeg har smidt et par billeder i dk.binaer.motor Bemærk at rusten
> ikke har bredt sig til skærmen inde i hulrummet.

Det ser værre ud end det er.
Prøv om du kan få et nyt stykke inderskærm/støddæmpertårn enten hos Fiat
eller u-originalt (det kan fås til Uno uoriginalt).
Måske det endda passer fra en Uno, og Fiat er ikke de dyreste med stumperne.
Selve monteringen er ikke så slem, da der er "masser" af plads rundt om, så
det behøver ikke koste en "bondegård".
Men prøv evt. at køre forbi en pladesmed/værksted og få dem til at give et
overslag.
Og som du selv nævner i en anden tråd, så ved man hvad man har og ikke hvad
man får, i tilfælde af at du skulle finde en anden gammel bil.

Per
www.perbeer.ninja.dk