Indslag om BT Biler i TV2-nyhederne - om l~
Fra : Henrik B.

Dato : 18-07-04 18:06

Subject.

Fra : Thomas

Dato : 18-07-04 18:08

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:40faadf2$0$191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Subject.

Lad os så høre hvad han har at sige til sin sag (hørte kun de sagde noget
med danmarks værste bilforhandler så jeg regnede med det måtte være ham)

Mvh

Thomas

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-07-04 18:21

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lad os så høre hvad han har at sige til sin sag (hørte kun de sagde noget
> med danmarks værste bilforhandler så jeg regnede med det måtte være ham)

Og han havde absolut intet at sige ud over at han var en god dreng og alle
de andre var tarvelige. Han er da en nar af kaliber.
--
Claus Fabritius
Full boost @ 2400 RPM

Fra : Martin

Dato : 18-07-04 18:20

pas da bare på inden bilen bliver "stjålet" eller afslag på låneaftaler,
eller bare stukket i brand

jaaaa, 50 biler ud af 4000 er rigtig flot, men hvad med de andre fejler og
aftaler som han er løbet fra?
og som dem de ikke vil udbedre med mindre man truer med sager

Fra : Henrik B.

Dato : 18-07-04 18:31

"Martin" <Martin.r@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> aftaler som han er løbet fra?
> og som dem de ikke vil udbedre med mindre man truer med sager

Jow, jow. Og de 50 klager er bare dem forbrugerstyrelsen ligger inde med.
Hertil kommer alle dem FDM har og alle dem som ikke er gået videre med det.

M.v.h.

Fra : Per O.

Dato : 18-07-04 22:40

Martin wrote:
> [...]
> fejler og aftaler som han er løbet fra?
> og som dem de ikke vil udbedre med mindre man truer med sager

Ifølge min lille tabel er 50 ud af 400 lig med 12,5%, hvilket vil sige at
han synes det er fint at mere end hver tiende kunde klager over ham. Det
udsagn alene viser da at manden er en klaphat af rang !!!

Per O.

Fra : Thomas

Dato : 18-07-04 22:48

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message

> [...]
> han synes det er fint at mere end hver tiende kunde klager over ham. Det
> udsagn alene viser da at manden er en klaphat af rang !!!

Jo, men nu var det jo 50 ud af 4000 og det giver 1,25% ifølge min lille
tabel

Mvh

Thomas

Fra : Per O.

Dato : 19-07-04 05:24

Thomas wrote:
> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message

> Jo, men nu var det jo 50 ud af 4000 og det giver 1,25% ifølge min
> [...]

Jeg må beskæmmet bøje mig for realiteterne. Det er et typisk eksempel på en
fejl 50 (jeg sidder lidt længere fra skærmen da det er en 19").
Tak Thomas

Per O.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-07-04 18:41

Henrik B. wrote:
> Subject.

Øv, det fik jeg ikke set
Var der noget nyt fra Benjamin ?
Eller var det bare den samme kedelige "svada" fra ham ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 18-07-04 19:17

> Var der noget nyt fra Benjamin ?
> Eller var det bare den samme kedelige "svada" fra ham ?

Han mente jo ikke at de havde gjort noget forkert - sådan var når man
solgte så billige som han gør.
Derfor var BT biler også erklæret / gået konkurs og hedder nu "Danmarks
Billigste"

Der blev ellers fortalt om biler som var blevet hentet på et fejeblad om
natten,
biler der var stukket i brand. Og naturligvis en del utilfredse kunder.

Mvh. Allan

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-07-04 19:23

Allan Møller wrote:

> Han mente jo ikke at de havde gjort noget forkert - sådan var når man
> solgte så billige som han gør.

Nej det er sq også synd for ham, når alle bare er efter ham på den måde

> Derfor var BT biler også erklæret / gået konkurs og hedder nu
> "Danmarks Billigste"

Jeps, han har tilmed en "prisgaranti" på sine biler.
Se bare forsiden på:
http://www.bt-bilsalg.dk/

Hvor han også skriver:
"Vil du gøre en god handel
Så køb biler hos BT-bilsalg
VI ER DANMARKS BILLIGSTE"

> Der blev ellers fortalt om biler som var blevet hentet på et fejeblad
> om natten,

Hvorfor ?

> biler der var stukket i brand.

Igen hvorfor ?

> Og naturligvis en del utilfredse
> kunder.

Ja dét forstår man jo ikke

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 18-07-04 19:33

> Hvorfor ?

Kunden havde klaget over en bil og den var finanseret igennem bt-biler.
Så mente bt-biler at det nemmeste var at hente bilen og sidenhen afregne.
Han havde jo erfaring med at sådanne sager kunne trække ud i årevis.
(Formentligt har kunden ikke været så interesseret i at betale afdrag når
bilen
var i så elendig stand - men det kom bt-biler ikke mere ind på)

> Igen hvorfor ?

Igen en kunde som ikke var tilfreds med sit bilkøb og havde naturligvis
klaget over dette
til både bt-biler og forbrugernævnet (og fik medhold)
Dette benægtede bt-bil at kende noget til.

> Ja dét forstår man jo ikke

Bla. en som havde givet 70.000 for en gammel mercer og som FDM ikke ville
køre en
testtur i - det var bilen for ulovlig til.

bt.biler fik også lige nævnt at forbrugernævnets afgørelse ikke betød så
meget
for dem - da de ikke havde nogen juridisk magt alligevel.

Mvh. Allan

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-07-04 19:58

Allan Møller wrote:

> [...]
> interesseret i at betale afdrag når bilen
> var i så elendig stand - men det kom bt-biler ikke mere ind på)

Jeg har lige set klippet på tv2.dk og der siger BT at de hentede bilen fordi
kunden ønskede et nedslag i prisen.
"De (BT Bilsalg) ville så ikke financiere bilen, når kunden ikke var glad
for aftalen", sikke engang p*s at lukke ud

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Olesen

Dato : 18-07-04 20:06

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige set klippet på tv2.dk og der siger BT at de hentede bilen
fordi
> kunden ønskede et nedslag i prisen.

Han har nok ikke det reneste mel i posen,
men hvad forventer folk egentlig ?

En ældgammel BMW havde lidt småfejl,
og en lige så gammel Mercedes var rådden.
Hvad forlanger de til de sikkert ganske lave priser ?

Er der ikke lidt fornuft i, det er noget skod
de har købt ? - selvom BT ikke er som de måske burde være ?

Fra : Thomas

Dato : 18-07-04 20:22

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er der ikke lidt fornuft i, det er noget skod
> de har købt ? - selvom BT ikke er som de måske burde være ?

Jeg er enig...... Guld købes ikke under markedspris. Og dem der intet
forstand har på biler, kan vel lige høre deres omgangskreds ad, inden de
køber en. Og endnu en ting... hvordan kan folk pive over at en bil ikke
var nysynet alligevel? Man tjekker vel de synspapir og andre dokumenter der
er interessante inden man handler ?

Mvh

Thomas
Snart uden fiat

Fra : Olesen

Dato : 18-07-04 21:16

> [...]
> køber en. Og endnu en ting... hvordan kan folk pive over at en bil ikke
> var nysynet alligevel? Man tjekker vel de synspapir og andre dokumenter

Ja, det er lidt en kombination af medier og så sure akademikere,
som nu har chancen for at jorde en (måske ikke for fin i kanten)
brugtvognsforhandler.

Det der mest kommer bag på dem, er at her har de
virkelig med en BRUGT-vognsforhandler at gøre,
og forventer efterfølgende 100% service + garanti.
Her er prisn så meget i bund, der ikke engang kan
siges farvel og tak når bilen ruller væk. Og det er vel
det folk forventer, når der reklameres med ALTID BILLIGSTE PRIS...

Ang. det du nævner med papierer og syn, så var
den ene vidst advokat og burde vide forretningsgangen,
om ikke andet så for ens egen skyld...og vil man købe
billigt, og mener man har gjordt årtiers handel til langt
under normal brugtvognspris, så må det jo gå galt..

Fra : Ole Thomsen

Dato : 21-07-04 06:30

Olesen wrote:

> Ja, det er lidt en kombination af medier og så sure akademikere,
> som nu har chancen for at jorde en (måske ikke for fin i kanten)
> brugtvognsforhandler.

En intellektuel sammensværgelse?

Det var da en konspirationsteori der vil noget

Ole Thomsen

Fra : Olesen

Dato : 21-07-04 16:16

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> En intellektuel sammensværgelse?
>
> Det var da en konspirationsteori der vil noget

Arhmen...så du dem lige ?
De LIGNEDE akademikere, som først
NU sku' til at betale deres studier tilbage..

Man kan SE på fok, hvad det er for typer,
og hvad kendskab de har til biler.:)

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 19-07-04 19:42

On Sun, 18 Jul 2004 21:21:53 +0200, "Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote:

> Og endnu en ting... hvordan kan folk pive over at en bil ikke
>var nysynet alligevel? Man tjekker vel de synspapir og andre dokumenter der
>er interessante inden man handler ?

At en påstand kan efterprøves gør det sgu' da ikke ok at lyve. At
skrive nysynet på slutsedlen, når bilen sidst blev synet for 1½ år
siden, minder ret kraftigt om bedrageri.

Fra : Thomas

Dato : 19-07-04 20:34

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote in message

> At en påstand kan efterprøves gør det sgu' da ikke ok at lyve. At
> skrive nysynet på slutsedlen, når bilen sidst blev synet for 1½ år
> siden, minder ret kraftigt om bedrageri.

Nu ved jeg ikke engang om der har stået nysynet på slutsedlen? Måske har
der kun stået nysynet i skiltet i bilens forrude ? Det er rent gætværk
det her, men en mulighed.

Mvh

Thomas

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-07-04 20:48

> Nu ved jeg ikke engang om der har stået nysynet på slutsedlen? Måske har
> der kun stået nysynet i skiltet i bilens forrude ? Det er rent gætværk
> det her, men en mulighed.

Der stod nysynet på slutsedlen. Rent bedrageri!

\Mandal

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 23-07-04 14:12

On Mon, 19 Jul 2004 21:33:55 +0200, "Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote:

>Nu ved jeg ikke engang om der har stået nysynet på slutsedlen? Måske har
>der kun stået nysynet i skiltet i bilens forrude ? Det er rent gætværk
>det her, men en mulighed.

Vi så slutsedlen i indslaget. Der stod nysynet. Og selv hvis det "kun"
havde stået i forruden, ville det ikke være iorden. En forhandler der
bevidst skriver fejlagtige oplysninger i forruden, uanset om de let
kan tjekkes eller ej, er en svindler, som man skal holde sig fra.

Fra : Thomas

Dato : 23-07-04 18:30

> [...]
> bevidst skriver fejlagtige oplysninger i forruden, uanset om de let
> kan tjekkes eller ej, er en svindler, som man skal holde sig fra.

Kunne jo være at bilen havde stået på gårdspladsen i 1,5 år siden den blev
synet.............

Men jeg er enig i at man skal holde sig fra ham

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-07-04 21:09

> Hvad forlanger de til de sikkert ganske lave priser ?

Sikkert????, ved du noget eller ikke?.

> Er der ikke lidt fornuft i, det er noget skod
> de har købt ?

Fornuft, hvad mener du????. Det er nok ikke uden grund at FDM har en bunke
sager liggende, DE går ikke ind i en sag hvis der ikke er "kød" på. Der er
ikke mange nosser i dem, been there :(. Hvis han har sløret kendsgerningerne
og solgt dem som pragteksemplare, har han handlet i "ond tro", og hvad han
ellers har lavet af krumspring, gør kun sympatien MINDRE :/.

Fra : Olesen

Dato : 18-07-04 21:21

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert????, ved du noget eller ikke?.

Jeg VED han reklamerer med billige priser,
og af kvaliteten at dømme, så bør det være BILLIGT !
Hvad mer' vil du vide ???

> Fornuft, hvad mener du????.

Hvad jeg mener ?
Jeg mener blot, at når folk vil købe
billigt, så FÅR de noget skrammel.
Alt har sin pris, især gamle udtjente
biler. At tro, man kan gøre en ultrafed
handel hos sådan en haj til dê priser,
så vil det gå galt.

> [...]
> og solgt dem som pragteksemplare, har han handlet i "ond tro", og hvad han
> ellers har lavet af krumspring, gør kun sympatien MINDRE :/.

Whatever..hvis de mener der er en sag, så burde de jo ha'
en endog meget GOD sag....men har de turde rejst nogle sager endnu ?
Vi kan godt blive enig om, at manden sikker ikke bruger de fineste
metoder, men så må omgivelserne jo rejse en sag så det kan blive
afgjort, om manden er 'skyldig'..

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-07-04 21:17

> En ældgammel BMW havde lidt småfejl,
> og en lige så gammel Mercedes var rådden.
> Hvad forlanger de til de sikkert ganske lave priser ?

Ved ikke med den BMW, den var sikkert billig, men en Mercedes til 70.000 kr
for venter man ikke er bundrådden og skrotmoden.

Niels

Fra : Olesen

Dato : 18-07-04 21:25

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ved ikke med den BMW, den var sikkert billig, men en Mercedes til 70.000
kr
> for venter man ikke er bundrådden og skrotmoden.

Hvis man på 1 minut kan løfte op i bundmåtter og bagagerumstæppe
og se tæringer, så har manden før køb ikke sat sig ordentlig ind i
bilens stand. Der kan næppe være tale om skjulte fejl, når de
bla. i indslaget var SÅ nemme at gå til/opdage...

Men ja, 70.000,- er da en pæn slat, og til dê penge
burde man vel for sin egen skyld gå bilen nærmere efter.

Tror ikke sælger har lovet den skulle være rustfri ?

Jeg kan godt se problematikken, men folk er sku'
ofte selv ude om det, hvis de skal være smarte i en fart...

Fra : Per O.

Dato : 18-07-04 22:44

Olesen wrote:
> [...]
>
> Er der ikke lidt fornuft i, det er noget skod
> de har købt ? - selvom BT ikke er som de måske burde være ?

Hvis man har givet 70.000 kroner for en bil som FDM folkene ikke engang vil
køre en tur i, så har man vist givet lidt for meget for den. At kunden så
har været så dum, at han ikke engang har kigget under tæpperne, hvor rusten
blomstrede fatter jeg nul af. Men det er jo den slags naive tumper han lever
af.

Per O.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-07-04 19:36

> Øv, det fik jeg ikke set

Du kan se det på TV2's hjemmeside.

M.v.h.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-07-04 19:56

Henrik B. wrote:

> Du kan se det på TV2's hjemmeside.

Har lige set det.
Han (Benjamin Thorsen) bærer stadig ikke præg af at være den skarpeste kniv
i skuffen, mage til svindler skal man godt nok lede længe efter

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-07-04 21:59

Per Beer Hansen wrote:

> Har lige set det.
> Han (Benjamin Thorsen) bærer stadig ikke præg af at være den
> skarpeste kniv i skuffen, mage til svindler skal man godt nok lede
> længe efter

Næe - hvis hanstadig kan sælg biler efter sådan et indslag, er folk satme da
utrolige dumme.

Men - som en ejendomshandler i Randers udtrykte det for mange år siden. På
denne jord fødes der gennemsnitlig 5,5 idioter i sekundet, blot jeg får
fingrene i 5 - 6 stykker om måneden, skal jeg ikke beklage mig;-/

Mon BT er et barnebarn af ham !!

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-07-04 22:31

Hans L. Jørgensen wrote:

> Næe - hvis hanstadig kan sælg biler efter sådan et indslag, er folk
> satme da utrolige dumme.

Folk "vil" snydes, desværre

> [...]
> siden. På denne jord fødes der gennemsnitlig 5,5 idioter i sekundet,
> blot jeg får fingrene i 5 - 6 stykker om måneden, skal jeg ikke

He he, en fed filosofi at ha'

> Mon BT er et barnebarn af ham !!

Det skulle vel ikke have heddet B.T. Ejendomshandel eller noget lignende ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-07-04 19:15

> Subject.

Den mand er simpelthen for langt ude! - Håber sgu, at han en dag snyder de
forkerte mennesker!

\Mandal

Fra : TGD

Dato : 18-07-04 23:30

> Subject.

Hmmm det har da været kendt i et par år de er nogen røvere - så siger det
ikke mere om køberne at de bliver ved med at handle der?

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 19-07-04 00:01

On Mon, 19 Jul 2004 00:29:37 +0200, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

>Hmmm det har da været kendt i et par år de er nogen røvere - så siger det
>ikke mere om køberne at de bliver ved med at handle der?

Jeg tror ikke det er almindeligt kendt af hr. og fru Jensen - det
lader det ihvertfald ikke til.

Og blot fordi det er muligt at snyde folk, gør det ikke lovligt.

/Jesper

Fra : TGD

Dato : 19-07-04 01:26

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Jeg tror ikke det er almindeligt kendt af hr. og fru Jensen - det
> lader det ihvertfald ikke til.

Jeg er bare af den overbevisning PC-sælgere, bilsælgere og bilalarmssælgere
skal man være på vagt overfor, så hvis jeg skulle smide 70000 kr for en
bil vil jeg lige dobbelttjekke alt.

> Og blot fordi det er muligt at snyde folk, gør det ikke lovligt.

Nu forholder jeg mig ikke til skyldsspørgsmplet da der ingen retsag har
været, men jeg har derimod set de biler de har derude (både det ene og det
andet sted), de er alle sminket lig det skal man ikke være mekaniker for at
se.
Og som andre har bemærket er han ikke den hurtigste hare i skoven ham BT og
det er hans medarbejdere hellere ikke.