Foreningens sider er fremme igen -
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-07-04 16:03

Hej i hytterne

Foreningens sider er fundet på backup - og lagt tilbage på vante plads

link er på gruppens hjemmeside

(det er muligt for rette vedkommende, at editere indholdet på siderne,
så hvis vedkommende lige vil flyve mig en mail ?)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-07-04 20:32

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Hej i hytterne
>
> Foreningens sider er fundet på backup - og lagt tilbage på vante plads

Nydeligt Jan - omend den naturligvis bærer præg aldersmæssigt (Backup).

Det er første gang jeg ser siden. Meget informativ specielt for
førstegangskøbere samt folk uden stor bilkendskab.

Fortsæt endelig det gode initiativ, håber du har hjælp det er f@...me et
stort arbejde at holde en hjemmeside opdateret.

Til sidst - jeg observerede at der skrives om arbejdsgangen ved bestilling
af synstid, det meste af det der skrives er korrekt, dog er dere en lille
ting som måske er smuttet. Man kan ikke booke på internet før køretøjet har
fået et bookingnummer & kontrolkode, hvilket jo i sagens natur ikke er noget
problem hvis køretøjet er indkaldt til periodisk syn, da den jo allerede der
får tildel bookingnr. & kontrolkode.

Hvis du dereimod skal til "registreret syn" er det nødvendigt at ringe og
får køretøjet oprettet hvorved der oprettes bookingnr. & kontrolkode,
samtidig kan man jo også evt. bestille tid. Hvis det ikke er muligt at få en
brugbar tid, kan man herefter selv gå på internet og søge tider, enteen med
udgangpunkt i Registreringsnr + første registreringsdato eller bookingnr.+
kontrolkode.

Et lille hint, - når du er klar til syn næste dag begynder du at søge på din
foretrukne synshal omkring kl. 15 - 16 og frem til kl. 18 - 19, i dette
tidsrum er der ofte tider at finde til syn følgende dag, p.g.a. folk der
ikke får der køretøj klar til bestilt syn næste dag annulerer deres bestilte
syn inden kl. 1800 for derved at undgå "udebliverbetaling".

Fra morgnstunden er der nogle gange også muligt at finde en tid på samme
dag, da der er nogle som uanset de får udebliverbetaling alligevel afmelder
synet få timer før synet, disse bliver umiddelbart tilgængelige på nettet.

fortsat go' aften

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-07-04 20:50

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev :

>Nydeligt Jan - omend den naturligvis bærer præg aldersmæssigt (Backup).

Selve de sider der vedrører foreningen er nogen tid gammel, de de lige
er lagt tilbage fra et bånd.

De andre sider - altså selve stedet dkfritidbil - bliver løbende
vedligeholdt.

>Det er første gang jeg ser siden. Meget informativ specielt for
>førstegangskøbere samt folk uden stor bilkendskab.

Jeg prøver skam også at finde noget folk kan få gavn af - nok også
derfor mine kæpheste med at finde en fornuftig brugtbil

>Fortsæt endelig det gode initiativ, håber du har hjælp det er f@...me et
>stort arbejde at holde en hjemmeside opdateret.

Jeg er ene om det ...... og jo, det tager sin tid.

vedr syn, ja, du har ret - det er knudret

Jeg har nu alligevel kunnet booke en tid, ved at bruge bilens
tidligere reg.nr, og første registreringsdato , så det kan vist gøres
alligevel

Måske synsmanden får en gris, når han ser jeg kommer på prøveskilte,
men ham om det.

> [...]
>ikke får der køretøj klar til bestilt syn næste dag annulerer deres bestilte
>syn inden kl. 1800 for derved at undgå "udebliverbetaling".

Se - det var da en oplysning, der skal med ;)

>fortsat go' aften

Tak tak - jeg grubler stadig på om ikke der skal lidt mere levende
farver på siderne istedet for de grå - men den røde tråd, er lidt
omfattende ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-07-04 21:37

jan@fedtegreven.dk wrote:
> [...]
>
> Jeg har nu alligevel kunnet booke en tid, ved at bruge bilens
> tidligere reg.nr, og første registreringsdato , så det kan vist gøres

Eneste mulighed er så at bilen har været indkaldt til periodisk inden du
erhverver den, eller den tidligere har været booket inden for det sidste år.

> Måske synsmanden får en gris, når han ser jeg kommer på prøveskilte,
> men ham om det.

Så vil det være på tide at han får mental (første)hjælp, eller opdateret sin
baggrund for arbejdet

> Tak tak - jeg grubler stadig på om ikke der skal lidt mere levende
> farver på siderne istedet for de grå - men den røde tråd, er lidt
> omfattende ;)

På nu på at den ikke kommer til at ligne strøget mejet ud til jul

Det er jo ikke det det handler om, men derimod almen bred information om
biler og ditto køb, som jeg synes er god, måske ikke god nok, alting kan jo
blive bedre. Men det koster tid - ofte meget tid.

Ps.: Intersseret i en billedserie fra motorvej ulykke ved Ejer Bavnehøj (12
biler) ca. for en måned siden?

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-07-04 21:52

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev :

>Eneste mulighed er så at bilen har været indkaldt til periodisk inden du
>erhverver den, eller den tidligere har været booket inden for det sidste år.

Jep - den havde en dato til syn, men så kom jeg ;)

>På nu på at den ikke kommer til at ligne strøget mejet ud til jul

Det er der heller ikke nogen chanche for - jeg kan ikke snuppe
spraglede sider, der ligner noget fra Superradio, eller Harald Hansen

Jeg er mest til sider der er meget tydelige, altså læsevenlige for
øjnene

>Ps.: Intersseret i en billedserie fra motorvej ulykke ved Ejer Bavnehøj (12
>biler) ca. for en måned siden?

Naehhh... sådanne billeder er jo dybest set triste

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-07-04 22:04

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Jep - den havde en dato til syn, men så kom jeg ;)

Jep - tænkte nok det hang sådan sammen

> Naehhh... sådanne billeder er jo dybest set triste

Enig.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-07-04 23:01

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Hej i hytterne
>
> Foreningens sider er fundet på backup - og lagt tilbage på vante plads

Kontakt-email er forkert
550 <foreningen@dkfritidbil.dk>, Recipient unknown

Jeg skal ha ændret den emailadresse i har på mig

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-07-04 07:14

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev :

>Kontakt-email er forkert
>550 <foreningen@dkfritidbil.dk>, Recipient unknown

Ups - en snafu

det er rettet

>Jeg skal ha ændret den emailadresse i har på mig

så skriv bare nu :)

--
jan@Fedtegreven.dk