Hvad skal man være opmærksom med henhold t~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-07-04 23:01

Kære NG

En fra mit arbejde overvejer at købe en af vores Sportsvan da den skal
sælges her efter sommerferien.

Men da han ikke ved ret om biler tænkte jeg at jeg hellere måtte grave
lidt for ham for at kunne hjælpe ham lidt på vej.

Men hvilke ting skal man være opmærksom på i forbindelse med en Toyota
Sportsvan årgang 1997-1998??.

Men af de ting jeg ved om den er:

- Den har gået 183.000 km

- Fra omrking 3000 opdrejninger og opefter hyler/viner den, ved dog ikke
hvad det skyldes.

- Der er noget med koblingen i den da den skal have rimeligt godt med
gas for at klarer bare en bakke der er lidt stejlere end normalt for
ikke at ryste og rasle som et ond år.

Ved dog ikke hvad de 2 fejl/problemer skyldes som sådan så hvis at der
er nogle der ved det kunne det da være sjovt nok at få at vide.

Men umiddelbart er der ingen rust at se på den, men den har en del
mindre skrammer og ridser fra stenslag og mindre påkørsler af ting og
sager.

Men en af de andre har budt ca 10.000 for den og det synes jeg faktisk
lyder til at være en anelse lavt for en så "ny" bil.

Men håber da at i kan hjælpe mig lidt på vej med nogle af de ting man
skal være på vagt med når at man skal ud og købe sådan en da der nok
ikke er ret meget reklamationsret op den når at den bliver købt af
firmaet, og min makker skulle jo nødigt stå og føle sig snydt.

Men på forhånd rigtigt mange tak fra os begge 2
Flemming Jacobsen

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 18-07-04 08:22

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Kære NG
> Men umiddelbart er der ingen rust at se på den, men den har en del
> mindre skrammer og ridser fra stenslag og mindre påkørsler af ting og
> sager.

Tsk, tsk, de pågældende medarbejdere er vel trukket i løn?

Ja, det er lavt. Tjek hvad den er værd på http://www.bilpriser.dk

> [...]
> ikke er ret meget reklamationsret op den når at den bliver købt af
> firmaet, og min makker skulle jo nødigt stå og føle sig snydt.

Evt. koste et FDM-tjek på den (koster vist 1000 kr.) - så har begge parter
fejlene på papir

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-07-04 22:04

On Sun, 18 Jul 2004 09:21:30 +0200, "Jakob Houkjær" <jaho@QQQmail.dk>
wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>
>Tsk, tsk, de pågældende medarbejdere er vel trukket i løn?

Neh, det enste der ryger for egen regning er fartbøder.

>Ja, det er lavt. Tjek hvad den er værd på http://www.bilpriser.dk

Udfra hvad jeg har hørt så var den vurderet til 35.000 sidste år.
Omkring sommertid.

>Evt. koste et FDM-tjek på den (koster vist 1000 kr.) - så har begge parter
>fejlene på papir

Men selve FDM testen kræver så lige at man er FDM medlem.
Flemming Jacobsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-07-04 08:46

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> - Den har gået 183.000 km

Som firmabil??, for så er den RIGELIGT "kørt til" .

> - Fra omrking 3000 opdrejninger og opefter hyler/viner den, ved dog ikke
> hvad det skyldes.

Kan være generatoren el. vandpumpen måske et remstrammerhjul. De sidste er
nok en RIGTIG god ide at checke .

> - Der er noget med koblingen i den da den skal have rimeligt godt med
> gas for at klarer bare en bakke der er lidt stejlere end normalt for
> ikke at ryste og rasle som et ond år.

Ryste??, jeg gætter på smadret udrykkerleje = ny kobling. Den skal
ihvertfald skilles ad, det er arb.lønnen som er dyr, og kigges på.

>Men en af de andre har budt ca 10.000 for den og det >synes jeg faktisk
>lyder til at være en anelse lavt for en så "ny" bil.

Med de nævnte ting "i mente", er det nok ikke så lavt. Hvis den har kørt som
firmabil, har den med 99% sikkerhed levet hårdt, så jeg gætter på det ikke
er det eneste som trænger til en "kærlig hånd" .

Fra : Rasmus

Dato : 18-07-04 10:38

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men en af de andre har budt ca 10.000 for den og det synes jeg faktisk
> lyder til at være en anelse lavt for en så "ny" bil.

Det kommer jo an på hvor meget der skal laves på den...., er det en benzin
og er prisen +moms??

Jeg kender en som gav 48 + moms for en fra 2000 som skal have malet
kofanger, og har et par buler i begge forskærme, men har kun kørt omkring
100tkm

10.000 tror jeg nu ikke den ryger for, 25-30 + moms er nok mere realistisk.

mvh
Rasmus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-07-04 22:07

On Sun, 18 Jul 2004 11:38:23 +0200, "Rasmus"
<SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>Det kommer jo an på hvor meget der skal laves på den...., er det en benzin
>og er prisen +moms??

Benzin, og går ud fra at budet er med moms

>Jeg kender en som gav 48 + moms for en fra 2000 som skal have malet
>kofanger, og har et par buler i begge forskærme, men har kun kørt omkring
>100tkm

Som sådan skal der ikke karosseri udretning til på den sportsvan. Men
den har nogle ridser hist og pist og en forrude der skal skiftes.

>10.000 tror jeg nu ikke den ryger for, 25-30 + moms er nok mere realistisk.

Den blev vurderet til ca 35.000 sidste sommer så. Men ved ikke med
sikkerhed havd den ryger for.
Flemming Jacobsen

Fra : smaz

Dato : 18-07-04 15:22

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Men hvilke ting skal man være opmærksom på i forbindelse med en Toyota
> Sportsvan årgang 1997-1998??.
[snip]

Da jeg går ud fra at den er på gule plader, og har totalvægt over 2.000 kg,
så er det vigtigt at være opmærksom på om den er indregistreret før eller
efter 2. juni 1998 - hvis før så slipper man for "misundelsesafgiften" på
ca. 5.000 kr om året.

mvh/smaz
der selv kører på gule plader uden "misundelsesafgift"

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-07-04 22:08

On Sun, 18 Jul 2004 16:22:14 +0200, "smaz" <smaz-snabel@-get2net.dk>
wrote:

> [...]
>[snip]
>
>Da jeg går ud fra at den er på gule plader, og har totalvægt over 2.000 kg,

Den er på gule plader og skiltet på siden af den siger 2225 Total og 750
i last.

>så er det vigtigt at være opmærksom på om den er indregistreret før eller
>efter 2. juni 1998 - hvis før så slipper man for "misundelsesafgiften" på
>ca. 5.000 kr om året.

Det ved jeg så ikke lige og kan heller ikke checke det da bilen for
tiden ikke holder til på hovedlageret.
Flemming Jacobsen