Varevogn med personbilskomfort
Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-07-04 21:40

Hejsa.

Jeg har tidligere haft en Peugeot 806. Det var en rigtig lækker øse,
men varerummet var lige i det mindste. Nu overvejer jeg at anskaffe
mig en bil i den klasse igen, men findes der virkelig ikke noget med
et lidt større varerum, uden man giver afkald på personbilskomforten?

I min søgning har jeg kigget på Toyota Previa og SportsVan, Ford
Galaxy og VW Sharan.

Ford Transit, VW Transporter og den klasse biler har et fint varerum,
men har elendig komfort.

Pt. har jeg en Peugeot 406, og får i nærmeste fremtid brug for meget
transportplads. Har derfor kigget på at have en Peugeot Boxer som bil
nummer 2, til at klare mit behov for at fragte grej. På den anden side
er jeg kun én person, så det ER sguda lidt overkill med to biler. Men
hvis jeg skal købe en enkelt bil og nøjes med den SKAL den have en
ordentlig komfort, ellers kan jeg ikke leve med at køre rundt i den
til daglig

Peugeot 807 er glimrende, bortset fra at den som sagt er lige en tand
for lille. Den har 3 m^3 varerum - 4 m^3 ville nok være tæt på
perfekt.

Nogen forslag som jeg har overset?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-07-04 21:45

On Sat, 17 Jul 2004 20:39:56 GMT, newshamster@skumlenet.dk (Daniel
Stjernholm) wrote:

>Nogen forslag som jeg har overset?

Renault Grand Espace

Fly

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-07-04 21:53

On Sat, 17 Jul 2004 22:45:14 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Renault Grand Espace

Dens varerum er 3050 cm^3 så jow, lidt større er den da :) Men - den
kan tilsyneladende ikke købes på gule plader (der var den igen), og så
bliver det "lidt" uinteressant.

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-07-04 21:59

On Sat, 17 Jul 2004 20:52:52 GMT, newshamster@skumlenet.dk (Daniel
Stjernholm) wrote:

> Men - den
>kan tilsyneladende ikke købes på gule plader (der var den igen), og så
>bliver det "lidt" uinteressant.

Egen import og så spareplader?

Fly

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-07-04 22:01

On Sat, 17 Jul 2004 22:58:38 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Egen import og så spareplader?

Ikke forstået?

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-07-04 22:04

On Sat, 17 Jul 2004 21:01:03 GMT, newshamster@skumlenet.dk (Daniel
Stjernholm) wrote:

>Ikke forstået?

Du importerer sselv en i varevognsudgave fra udlandet og får så
spareplader på.

Fly

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-07-04 21:51

Hej!

Daniel Stjernholm wrote:

> Ford Transit, VW Transporter og den klasse biler har et fint varerum,
> men har elendig komfort.

Hvad er der galt med en Transporter? Eksempler?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-07-04 21:56

On Sat, 17 Jul 2004 22:50:50 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad er der galt med en Transporter? Eksempler?

Nu er det et par år siden jeg sidst var ude at køre i sådan en, men:
temmelig meget støj fra motoren. Den generelle følelse af at køre en
decideret kassevogn, og ikke mindst så synes jeg at transportere i
forskellige versioner alle har været forbandet lavt gearet. Det bryder
jeg mig ikke om

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-07-04 22:10

Hej!

Daniel Stjernholm wrote:

> [...]
> decideret kassevogn, og ikke mindst så synes jeg at transportere i
> forskellige versioner alle har været forbandet lavt gearet. Det bryder

Well ja, man kan godt høre TDI'en arbejde. Men jeg synes den har en rigtig god
komfort på vejen. Faktisk en del bedre end min Escort (hvor meget det end siger
om Transporteren eller min egen bil :)). Og så mangler den iøvrigt et 6'te gear
- her er vi også enige.

Men overall synes jeg det er en glimrende slæde (har kørt i en '97'er).

Fra : Elbarto

Dato : 18-07-04 03:08

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Transporter og caravelle (bus udgaven) har nærmest intet plads bag rattet

Elbarto Simpsoniac

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-07-04 08:40

Elbarto faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Transporter og caravelle (bus udgaven) har nærmest intet plads bag rattet

Nu er jeg i militæret hvor vi har en hel del af dem og jeg kender _ingen_
der har brokket sig over plads bag rettet og vi har endda nogle folk med en
pænt stor størrelse også.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Elbarto

Dato : 18-07-04 14:32

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der har brokket sig over plads bag rettet og vi har endda nogle folk med

Jeg har kørt sådan som taxa storvogn i en uge
Hver evigenste gang jeg skal ind eller ud hamre jeg mine knæer imod
Pladsen mellem sæde og rat er for lille oss selv om man i busudgaven kan få
forsædet lidt længere tilbage

Elbarto Simpsoniac

Fra : Finn

Dato : 18-07-04 19:11

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hver evigenste gang jeg skal ind eller ud hamre jeg mine knæer imod
> Pladsen mellem sæde og rat er for lille oss selv om man i busudgaven kan

min forrige firmabil, var en Caravelle Spors Van (VR6 med automatgear)
mums - kanon lækker bil + supercomfort... jeg sad perfekt bag rattet, med en
højde på lidt over 190cm

har en Sharan Trendline i dag - da behovet for lastrum er kanpt så stort.

Finn

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-07-04 08:42

Kim Voss Schrader faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]
> Men overall synes jeg det er en glimrende slæde (har kørt i en '97'er).

Jeg har kørt i forskellige VW Transportere i udgaverne fra '92 til den
nyeste og man kan sagtens mærke at det er en model der har udviklet sig.
Selv T4-modellen har ændret sig en del fra de tidlige modeller til de
nyeste og T5'eren er sgu' en lækker pot.
Og deres TDi-motorer er nu engang lækre :)

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 18-07-04 12:54

On Sun, 18 Jul 2004 09:41:52 +0200, Henrik Bøgh
<henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

>Selv T4-modellen har ændret sig en del fra de tidlige modeller til de
>nyeste og T5'eren er sgu' en lækker pot.
>Og deres TDi-motorer er nu engang lækre :)

Nåja, man skal vel heller ikke afskrive dyret med det samme. Må ud og
prøve en ny Transporter og se, hvad jeg synes om den

Fra : Henrik B.

Dato : 17-07-04 22:12

"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et lidt større varerum, uden man giver afkald på personbilskomforten?
>
> I min søgning har jeg kigget på Toyota Previa og SportsVan, Ford

Mit bud er SportsVan'en....

M.v.h.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-07-04 22:20

On Sat, 17 Jul 2004 23:12:18 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Mit bud er SportsVan'en....

Med et varerum på 2400 cm^3 er den disket i første runde :)

Fra : Henrik B.

Dato : 17-07-04 22:30

> Med et varerum på 2400 cm^3 er den disket i første runde :)

En mulighed er så en Mercedes Vaneo:
http://www.mercedes-benz.dk/erhvervskoretojer/transportere/vaneo/vaneo.htm

3000 cm3 varerum.

M.v.h.

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-07-04 22:38

On Sat, 17 Jul 2004 23:29:37 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>En mulighed er så en Mercedes Vaneo:
>http://www.mercedes-benz.dk/erhvervskoretojer/transportere/vaneo/vaneo.htm
>3000 cm3 varerum.

Så skal man da have to biler, så hudt jeg visker.

Fly

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-07-04 22:44

On Sat, 17 Jul 2004 23:37:51 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]

Den vil jeg da kigge på.

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-07-04 08:45

On Sat, 17 Jul 2004 21:43:55 GMT, newshamster@skumlenet.dk (Daniel
Stjernholm) wrote:

>Ikke forstået?

Mercedes hat haft nogle store problemer med deres V-klasse og Vito. Om
det gælder for Vaneo, kan jeg desværre ikke lige huske.

FLy

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-07-04 09:03

Daniel Stjernholm faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Ikke forstået?

MB har haft store _store_ problemer med Vito'en - og Vaneo'en har ifølge
rygter overtaget nogle af problemerne herfra. Det er vist især motoren og
ophæng der driller.
En af mine bekendte kører taxi for en vognmand der har en Vito 110 med sæder
bag i. I løbet af det første år var den 8 mdr. på værkstedet. Efterfølgende
er det blevet bedre men den tilbringer stadigvæk uforholdsvist meget tid på
værkstedet.
Vaneo'en er desværre heller ikke sluppet for problemer men jeg har ingen
umiddelbar kendskab til folk der har haft problemer med den (mest fordi jeg
ikke har kendskab til nogen der har sådan en).

Fra : Martin Kiefer

Dato : 18-07-04 11:12

> Den vil jeg da kigge på.

God idé.
Men hvor meget plads skal du bruge. Er Vito'ens 6,49 m3 og 217hk (benzin
udgave og 150hk i diesel) ikke nok?

Husk på den er kommet i en helt ny udgave. Og rent personligt synes jeg en
Vaneo ligner en A-klasse lige en tand for meget.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Mureren

Dato : 18-07-04 09:55

> En mulighed er så en Mercedes Vaneo:
> http://www.mercedes-benz.dk/erhvervskoretojer/transportere/vaneo/vaneo.htm
>
> 3000 cm3 varerum.

Det er alligevel den absolut mindste varevogn jeg har hørt om
Et varerum på 3 liter er sgu' ikke meget *G*

Mvh.
Mureren

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 18-07-04 12:59

On Sat, 17 Jul 2004 23:29:37 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>En mulighed er så en Mercedes Vaneo:
>http://www.mercedes-benz.dk/erhvervskoretojer/transportere/vaneo/vaneo.htm

Nu kom jeg så til at kigge Mercedes, og jeg synes at Mercedes Viano
ser langt mere tiltrækkende ud. Vaneo fås kun med en 1,7'er motor med
91 HK, hvilket jeg synes lyder som ufatteligt lidt til en kassevogn.

Vianoen ser fin ud - bortset fra at den koster kassen... :-/ Må ud og
prøve den en tur

Fra : Elbarto

Dato : 18-07-04 03:12

"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Klip
Klip
?

> [...]
> hvis jeg skal købe en enkelt bil og nøjes med den SKAL den have en
> ordentlig komfort, ellers kan jeg ikke leve med at køre rundt i den

Sports vanen er en dejlig vogn og previaen skulle efter hvad jeg har fået
af vide være lidt større men med samme komfort
Transiten ville jeg ikke foreslå dig for den mindre langt fra om en person
bil
Den føles nærmest som en lastbil når der skal vendes på lidt plads .. Den
kan den føles bare for stor til det. Man sidder skam udemærket i den til
såen 600km tur til Sydtyskland med husvognen efter

Så er der mercer Vaneo Syntes heller ikke man sidder godt i den men det er
smag og behag den minder meget om en personbil når man sidder i den

Elbarto Simpsoniac

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-07-04 07:59

"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen forslag som jeg har overset?

Nu ved jeg ikke hvor stort lastrummet på en Chrysler Grand Voyager er, men
der har du i hvert fald en rimelig komfort.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-07-04 08:37

Daniel Stjernholm faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> I min søgning har jeg kigget på Toyota Previa og SportsVan, Ford
> Galaxy og VW Sharan.

Både Previa'en og SportsVan'en er faktisk dejlige biler med en okay komfort.
Ford Galaxy'en bryder jeg mig ikke om - jeg syntes f.eks. at der er uhørt
meget motorstøj i den. VW Sharan'en kan jeg også rigtigt godt lide ligesom
Seat Alhambra Van'en også er lækker - men lidt billigere end Sharan'en.

> Ford Transit, VW Transporter og den klasse biler har et fint varerum,
> men har elendig komfort.

Jeg har lige været ude og køre i den nye Transporter og kan ikke genkende
elendig komfort men det er jo selvfølgelig en smagssag :)
Transit'en vil jeg slet ikke begynde at omtale :D

[...]

> Nogen forslag som jeg har overset?

Min fætter har lige fået en Chrysler Grand Voyager Business Van (2,5 CRD)
som også er en rigtig lækker slæde komfortmæssigt.
Der er også Opel Zafira'en hvor man får okay bil til penge, men sammenlignet
med Seat'en syntes jeg stadigvæk at Opel har tabt.
Kia Sorento'en er IMO også et godt køb hvor man for rigtigt meget bil for
pengene men komforten er nu engang som den nu er med den slags biler.
Jeg har ikke prøvet Hyundais MPV (Trajet) men jeg gætter på at den er meget
lig Kia'en.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 18-07-04 19:22

On Sun, 18 Jul 2004 09:36:50 +0200, Henrik Bøgh
> [...]

>Seat Alhambra Van'en også er lækker - men lidt billigere end Sharan'en.

Jo, men de har alle et for lille varerum til mit behov.

>Jeg har lige været ude og køre i den nye Transporter og kan ikke genkende
>elendig komfort men det er jo selvfølgelig en smagssag :)

Som sagt skal den have en chance mere.

>Min fætter har lige fået en Chrysler Grand Voyager Business Van (2,5 CRD)
>som også er en rigtig lækker slæde komfortmæssigt.

Og inspireret af dig, kørte jeg lige en tur til Aalborg for at prøve
sådan en. Den har et lækkert varerum på over 4100 liter! Men nu må vi
se, hvad de vil give for min eksisterende slæde.

Kan godt være at det ender med at jeg har to biler. En (brugt?)
kassevogn til grej og så min 406'er til alt det andet.

Takker for folks forslag

Fra : ~~Wing~~

Dato : 18-07-04 09:52

Hej Daniel

For et lille år siden købte vi ny bil her i hustanden. Vi havde besluttet os
for at købe en varevogn, hvor der var godt med plads og stadig var
fornuftig at køre langt i. Jagten blev sat ind og vi prøvekørte fire
modeller. Toyota Hiace, VW Transporter, Mercedes Vito og afslutningsvis
Hyundai H1 Powervan. Alle med diesel moter. Uden at jeg vil sidde og
kommentere en masse på dem vi ikke valgte, var der ingen tvivl hjemme ved os
om at den, der var skønnest at køre i var hyundai H1 med turbo diesel 140
hk. Vi valgte den lange model som har kapicitet på 6 kubikmeter, hvor den
korte model har 5 kubikmeter.

Selvfølgelig kan man mærke det er større bil man kører i set i forhold til
en nyere personvogn. Men jeg syntes du skal prøvekøre sådan en bil inden du
beslutter dig. Du kan se min bil her
http://www.sitecenter.dk/pind/scrapbog1/

Med venlig hilsen

Petersen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-07-04 09:56

Hej!

~~Wing~~ wrote:

> Du kan se min bil her
> http://www.sitecenter.dk/pind/scrapbog1/

Åh gud, i har een af de der ulidelige parfume-tingster monteret ved en luftkanal

Bortset fra dette ser den fornuftig ud :)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-07-04 10:08

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Åh gud, i har een af de der ulidelige parfume-tingster monteret ved en luftkanal

Hvis du nogensinde skulle opleve at køre rundt med en våd hund i bilen
- ville du selv fluks købe en lugteanderledesdims

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-07-04 10:14

On Sun, 18 Jul 2004 11:07:33 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Hvis du nogensinde skulle opleve at køre rundt med en våd hund i bilen
>- ville du selv fluks købe en lugteanderledesdims

Da kun hvis man har glemt at lukke bagklappen ordentligt.

Fly

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-07-04 10:22

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Da kun hvis man har glemt at lukke bagklappen ordentligt.

Åehh joeh .....

Jeg plejer nu bare at tage futteren hjem igen fra Rødvig, når
krapylerne har været i vandet, så er jeg dejligt fri for at lufte
bilen ud bagefter ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : ~~Wing~~

Dato : 18-07-04 10:19

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du nogensinde skulle opleve at køre rundt med en våd hund i bilen
> - ville du selv fluks købe en lugteanderledesdims

Har ikke hund, iøvrigt er den skruet helt ned, så den er ikke helt så
forfærdelig..

Mvh

Petersen
http://www.sitecenter.dk/pind/scrapbog1/