Meget mærkeligt uheld
Fra : hanzen

Dato : 17-07-04 13:46

Det ville jeg gerne have set.

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=292266/

En 66-årig kvinde var meget uheldig, da hun torsdag kom ud fra Bagergården i
Saksild.

Da hun satte sig ind i sin bil, klemte hendes fod sig fast mellem speeder og
bremse, og bilen begyndte at snurre rundt om sig selv, indtil kvinden blev
slynget ud og kørt over af sin egen bil. Kvinden slap med mindre kvæstelser.

Hvordan dælen kan det lade sig gøre?

--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Claus Fabritius

Dato : 17-07-04 14:00

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bremse, og bilen begyndte at snurre rundt om sig selv, indtil kvinden blev
> slynget ud og kørt over af sin egen bil. Kvinden slap med mindre

Forklaringen kan være ganske simpel. Hun kører i en baghjulstrukket bil. Hun
sætter sig ind, kobler ud, sætter i gear, jokker speeder og bremse halvt
ned. Lad os sige at den tager 3500 RPM.Hun kommer til at smide koblingen og
der er tilstrækkelig meget bremsekræft på forhjulene til at holde den
tilbage. Bagbremserne er ikke så effektive og dermed spinder baghjulene op.
Rattet er måske drejet en smule og de spindende hjul smider bilen sidelens.
På et tidspunkt efter 10-12 ringe bilver hun rundtosset, hamrer pedalerne i
bund og bagbremserne får så godt fat at at de stopper baghjulene. Bilen
stopper og da døren ikke var ordentligt lukket slynges hun ud (Snurrede
selvfølgelig med uret). Så har du ovenstående historie :)

Om det hænger sådan sammen ved jeg ikke, men jeg har svært ved at forestille
mig meget andet ;)
--
Claus Fabritius
Tidligere Corolla AE86 kører med smag for ringe ;)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-07-04 14:30

> Forklaringen kan være ganske simpel. Hun kører i en baghjulstrukket bil.
Hun
> sætter sig ind, kobler ud, sætter i gear, jokker speeder og bremse halvt
> ned.

Kobler ud, sætter i gear, jokker speeder og bremse halvt ned. Aha. 3 pedaler
betjent med 2 fødder. Det var ellers ikke så lidt godt gået, af en kvinde på
66!

// Troels

Fra : hanzen

Dato : 17-07-04 14:36

"Troels [around 9000]" <trol@FJERNaats.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pedaler
> betjent med 2 fødder. Det var ellers ikke så lidt godt gået, af en kvinde

Det må være det man kalder en herreløs bil.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-07-04 14:47

> Det må være det man kalder en herreløs bil.

Det er også det min far engang var lidt flabet at sige til en
politibetjent-inde... "Din patruljevogn må da være herreløs"

// Troels

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-07-04 14:41

> [...]

pedaler
> betjent med 2 fødder. Det var ellers ikke så lidt godt gået, af en kvinde

Ja det er ellers en diciplin der ofte ses dyrket af 18 årige drenge.

Mvh.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-07-04 14:50

> Ja det er ellers en diciplin der ofte ses dyrket af 18 årige drenge.

Jah, når man vil lave en "burn-out" (såvidt jeg har forstået?)

// Troels

Fra : Casper Bang

Dato : 17-07-04 17:42

> Jah, når man vil lave en "burn-out" (såvidt jeg har forstået?)

Det må vel egentligt slide extremt meget på bremserne bagpå?
Har aldrig prøvet det selv, og tror ikke jeg har lyst til at slide mine
bremser på dét...

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-07-04 21:52

On Sat, 17 Jul 2004 15:50:16 +0200, "Troels [around 9000]"
<trol@FJERNaats.dk> wrote:

>Jah, når man vil lave en "burn-out" (såvidt jeg har forstået?)

Man kan da også bare nøjes med at slippe koblingen og give gas nok, så
skal man nok "burne" godtnok kun lidt, men lidt skal vel også have sin
ret
Flemming Jacobsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-07-04 22:16

> Man kan da også bare nøjes med at slippe koblingen og give gas nok, så
> skal man nok "burne" godtnok kun lidt, men lidt skal vel også have sin
> ret

... sagde musen da den pissede i Vesterhavet ;)

// Troels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-04 15:16

Uffe Ravn skrev:

> Ja det er ellers en diciplin der ofte ses dyrket af 18 årige drenge.

Hvad med dem på 23?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-07-04 15:22

> Hvad med dem på 23?

Tjah. Lad os finde nogle statistikker!

- hvor mange herinde har lavet en burnout?

// Troels

Fra : phk

Dato : 17-07-04 17:05

> Tjah. Lad os finde nogle statistikker!
>
> - hvor mange herinde har lavet en burnout?

Ikke mig. Og jeg kommer aldrig nogen sinde til hverken at forstå dem der gør
det eller til at lave en.

--
Per, Esbjerg

Fra : Olesen

Dato : 17-07-04 17:15

> Ikke mig. Og jeg kommer aldrig nogen sinde til hverken at forstå dem der
gør
> det eller til at lave en.

Hvorfor ikk' ?
Du sku' ha' været med til DHB 2004, der
brændte de vidst dæk af, uden dæk...,o)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 17-07-04 18:07

"Troels [around 9000]" <trol@FJERNaats.dk> skrev i en meddelelse

> - hvor mange herinde har lavet en burnout?

Jeg kan ikke løbe fra at have brugt noget duk på at lege i Corollaen.
--
Claus Fabritius
Full boost @ 2400 RPM

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 18-07-04 22:30

> Tjah. Lad os finde nogle statistikker!
>
> - hvor mange herinde har lavet en burnout?

Kan man lave en burnout i en bil med automatgear?
Jeg tør ikke lade gearet stå i N (neutral), gasse op og så smække den i D
(Drive = Kør)!
Eller at lade den stå i D, trykke bremsen i bund og speede op samtidig, og
så slippe bremsen.

Ved ikke om den slags er godt for automatgearet?

Mvh

Emil (30 år)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-07-04 22:43

Troels [around 9000] wrote:

> Tjah. Lad os finde nogle statistikker!
>
> - hvor mange herinde har lavet en burnout?

Jeg må jo bryde sammen og tilstå, jeg har gjort det (for maaaaange år
siden).
I min allerførste bil, en Ford Escort 1100 Saloon fra '67.
Jeg fik endda et lille minde om det, i form af en bøde, da jeg ikke liiige
havde set polisen, som holdt lige bag mig i lyskrydset
Siden da har jeg ikke dyrket den sportsgren.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-07-04 15:22

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev

> Hvad med dem på 23?

Ved nærmere eftertanke, burde jeg nok have undladt at skrive 18 årige, og
blot skrevet drenge

Mvh.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-07-04 15:28

> Ved nærmere eftertanke, burde jeg nok have undladt at skrive 18 årige, og
> blot skrevet drenge

Tjah, eller drengerøve, for ikke at støde nogen?

// Troels

Fra : Claus Fabritius

Dato : 17-07-04 16:54

> [...]

pedaler
> betjent med 2 fødder. Det var ellers ikke så lidt godt gået, af en kvinde

Nu stod der jo at hendes fod kilede sig fast mellem pedalerne. Men ellers
kan man skam godt betjene alle tre pedaler med to fødder. Kræver blot lidt
øvelse. Kan være meget nyttigt når bagenden skal ud og hænge ;)
--
Claus Fabritius
Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-07-04 15:51

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=292266/

> Hvordan dælen kan det lade sig gøre?

Hun var ikke klar over, at lillefar havde udskiftet deres Mercedes 200D
(W123) ud med en nyere og lidt kraftigere model - som havde lidt lettere ved
at "trække rullerne rundt".

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5374

--
/Jan W Nielsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-07-04 15:53

> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5374

Eh. Motoren på "tegningen" over bilen er da en V10'er, mens bilen kører med
V12?

// Troels

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-07-04 16:55

> Eh. Motoren på "tegningen" over bilen er da en V10'er, mens bilen kører
med
> V12?

Og bilen er den forkerte model..

Det er vist gået lidt hurtigt den dag, Bilmagasinet lagde den bil ud i deres
database på nettet.

Specs er dog meget imponerende. Den laver en seriøs forskydning.

--
/Jan W Nielsen

Fra : JJ

Dato : 17-07-04 20:22