dongfang@bitplanet.net
Fra : Soren Kuula

Dato : 17-07-04 05:17

haha

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-07-04 07:29

Soren Kuula <dongfang-remove_this@remove_this-bitplanet.net> skrev :

>haha

det var osse lige mine tanker ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 09:18

> Tiden nærmer sig, hvor jeg skal skrive mit datalogi-speciale pÃ¥ Ã.rhus
Universitet's Datalogisk Institut (DAIMI), og dermed min søgen efter et
godt emne.

hmm skal man læse på universitetet for (ikke) at kunne sætte sin newsreader
op til at kunne sende ny post med danske bogstaver?

--
Tom

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-07-04 10:18

On Sat, 17 Jul 2004 10:17:45 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>
>hmm skal man læse på universitetet for (ikke) at kunne sætte sin newsreader
>op til at kunne sende ny post med danske bogstaver?
Det er danske bogstaver, det er bare gået galt i base64 (de)kodningen
fordi sprogopsætningen er forkert.
Lidt trist at det skal ske for en fra Århus Universitet's Datalogisk
Institut (DAIMI)
/Hans

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-07-04 11:14

Hans Kjaergaard wrote:

> On Sat, 17 Jul 2004 10:17:45 +0200, "Tom"
> <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
[KLIP]

> Det er danske bogstaver, det er bare gået galt i base64 (de)kodningen
> fordi sprogopsætningen er forkert.
> Lidt trist at det skal ske for en fra Århus Universitet's Datalogisk
> Institut (DAIMI)

Arh mon? Redhat Linux 9.0 benytter UTF-8 som standard tegnsæt. Det har
Sørens newsreader bare ikke fattet, så den glemmer at fortælle at
tegnsættet er UTF-8 og ikke ISO-8859-1.

Desuden er posten sendt fra en Tiscali-forbindelse og ikke fra DAIMI.

--
Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 10:37

"Soren Kuula" <dongfang-remove_this@remove_this-bitplanet.net> skrev i en
meddelelse news:7L1Kc.25782$Vf.1311926@news000.worldonline.dk...

----

> [...]
godt emne.
> Jeg kunne selvfølgelig blive "bag murene" og lede efter et underbelyst
hjørne af et eller andet emne fra mine forskellige kurser, men det kunne da
være mere spændende hvis en virksomhed havde et passende datalogisk
problem, som kunne komme nærmere en løsning ved at en dygtig datalog (det
er mig) analyserede det nærmere !

> Det kunne være:
>
> - En ny løsning til et nyt eller gammelt problem, hvor der mangler viden
om performance eller skalerbarhed - jeg laver f. x. en simulation

> - En ny datamodel under konstruktion, hvor det ikke umiddelbart er klart,
hvilke gode og dårlige egenskaber fra kendte modeller som vil gå igen. Det
kunne blive et projekt i typeteori eller semantik

> - En ny netværkstjeneste, hvor der stadig er enmer der mangler
undersøgelse på et teoretisk grundlag

> - eller noget andet. Dog er ret sikkert at en ren implementationsopgave
ikke passer til et speciale.

> Ringede nogen klokker ved læsningen af ovenstående projekter, vil jeg
meget gerne høre fra jer !

Tjae - transitten kunne godt trænge til lidt mere dynamik, så hvis du har
lyst at chiptune den og det ikke koster mig noget så

John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD