Montage af 12 V udtag i bagagerum på Xanti~
Fra : Ole Jeppesen

Dato : 16-07-04 23:07

Hej NG

Jeg skal ha' monteret et 12 V udtag ("cigartænderstik") i bagagerummet på
min Xantia stationcar. Nogen der ved hvor er der permanent +12V i nærheden?

mvh Ole

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-07-04 23:21

Hvis du har træktøj, kan du finde konstantstrøm der.

Hvis du kan nøjes med strøm når der er lys på, så tag fra baglygten.

Hilsen
Kim

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 16-07-04 23:39

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> wrote in message
> Hvis du har træktøj, kan du finde konstantstrøm der.
>
> Hvis du kan nøjes med strøm når der er lys på, så tag fra baglygten.

Jamen det har jeg. Tak for oplysningen!

Ole

Fra : K ö n i g

Dato : 16-07-04 23:58

"Ole Jeppesen" <nospam_jeppesen@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det har jeg. Tak for oplysningen!

Hvis du skal bruge udtaget til en køleboks - så husk lige at der kommer en
del mere forbrug på den ledning du "låner" strømmen fra.
Hvis du tager strømmen fra baglygten så er dens ledningsstørrelse og sikring
nøje afstemt efter den forbrug der er i dette system.

Det helt rigtige er at trække en 2,5 kvadrat ledning med sikring og ned til
dit bagagerum hvor du skal bruge strømmen . . .!

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 09:22

> [...]
sikring
> nøje afstemt efter den forbrug der er i dette system.

Ikke nødvendigvis.
De fleste biler har overdimensionerede ledninger til baglygterne da det
netop ER metoden til at låne strøm til trailer/campingvogn, ved at hente
strømmen fra baglygterne.

--
Tom

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-07-04 09:51

> [...]
> De fleste biler har overdimensionerede ledninger til baglygterne da det
> netop ER metoden til at låne strøm til trailer/campingvogn, ved at hente

Sådan var det lavet på min Xantia, og den kunne både lade
campingvognsbatteriet op, og drive køleskabet på 12 v.

Kim