Smårust - bedste behandling?
Fra : Jesper Cederberg

Dato : 16-07-04 14:23

Hej

Jeg har anskaffet mig en 16 år gammel Golf der egentligt er meget pæn,
men der er nogle steder hvor der nogle små rustpletter i overfladen.
Hvad er egentligt det bedste at gøre ved det?

Skal jeg bare slibe, grunde og male?

Om det bliver specielt pænt betyder mindre - det er jo en gammel bil

mvh
Jesper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-04 14:36

"Jesper Cederberg" <jceder@xyz.danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Skal jeg bare slibe, grunde og male?

Nu ved jeg ikke hvor store "små" rust pletter er?, hvis <2-3 mm. klares
slibningen bedst med en spids kniv, og til grunder bruger du
"kold-galvanisering",Galvanoid.

Fra : Jesper Cederberg

Dato : 16-07-04 14:58

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in

> Nu ved jeg ikke hvor store "små" rust pletter er?, hvis <2-3 mm.
> klares slibningen bedst med en spids kniv, og til grunder bruger du
> "kold-galvanisering",Galvanoid.
Ja, det er netop så små pletter. Hvor kan man købe Galvanoid? Google var
ikke rigtig min ven

mvh
Jesper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-04 15:17

"Jesper Cederberg" <jceder@xyz.danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det er netop så små pletter. Hvor kan man købe Galvanoid? Google var
> ikke rigtig min ven

Byggemarkedet, gå efter "kold-galvanisering" i stedet, det andet var frit
efter hukommelsen . Og H.Nyborg skulle have noget på spray, som du
sprayer på etellerandet og dupper på m. en fin_bitte_lille pensel, som du
skal bruge til dæklakken oxo. Jo mindre-jo pænere resultat, klip evt. et par
hår af den, tro mig, been there.
BTW. Hvis det er "metal"lak skal det oxo have klarlak oven på dæklakken, i
dag har mange klarlak uanset farve.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-07-04 16:36

> Ja, det er netop så små pletter. Hvor kan man købe Galvanoid? Google var
> ikke rigtig min ven

Det er nok fordi produktet hedder Galvafroid - og det finder Google 216
forekomster af.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Basil

Dato : 16-07-04 17:03

> Det er nok fordi produktet hedder Galvafroid - og det finder Google
> 216 forekomster af.

Jeg har ledt efter dette længe, hvor i Kbh. kan man købe det ?
Kai

Fra : Christian Madsen

Dato : 18-07-04 17:38

On Fri, 16 Jul 2004 18:03:00 +0200, Basil <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za>
wrote:

> Jeg har ledt efter dette længe, hvor i Kbh. kan man købe det ?
> Kai
Flere farvehandlere har det.

Mvh,
Christian

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

Fra : TGD

Dato : 16-07-04 14:55

> [...]
> men der er nogle steder hvor der nogle små rustpletter i overfladen.
> Hvad er egentligt det bedste at gøre ved det?

Jeg har en lille Proxxon mulitmaskine ting, den sætter jeg den lille
stålbørste klinge på af med rusten (ALT), så affedter jeg kommer noget tyndt
antirusk sjask på derefter grunder og så lidt farve, nå det er godt vejr
kommer pudse maskinen frem og så bliver der pudset - men lige meget hvad jeg
gør er det stadig en Kadett men med mindre rust.

Det holder og er du villig til at bruge tid kan du lave det så det næsten
ikke kanses.