Gule plader - restriktioner?
Fra : Sørensen

Dato : 16-07-04 11:48

TV avisen havde forleden et indlæg om personbiler på gule plader, og hvor
meget billigere det er. Men historien meldte ikke noget om, hvilke
restriktioner, der er, og hvilke ulemper det måtte give.
Nogen der ved noget om dette?
Og hvad skal der overhovedet til, for at man må købe en personbil på gule
plader? Skal man have et firma?
sørensen

Fra : Eivind

Dato : 16-07-04 11:54

Du skal bare købe den nede hos din favoritbilpusher......

Men der er en årlig afgift på 5000 - hvordan det er med grøn ejer afgift osv
osv
ved jeg ikke - det er der sikkert andre der ved

Eivind

Fra : Leonard

Dato : 16-07-04 14:36

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> wrote:

>Og hvad skal der overhovedet til, for at man må købe en personbil på gule
>plader?

Så skal man flytte til et land hvor personbiler har gule plader.
Når du køber en "personbil" på gule plader i DK er det er varevogn.
Der må ikke være bagsæder i, og bilen skal være indrettet til at
transportere gods og ikke personer.

--
Leonard

Fra : TGD

Dato : 16-07-04 15:03

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der ved noget om dette?
> Og hvad skal der overhovedet til, for at man må købe en personbil på gule

Som privat person skal du afholde moms i bilen hvis det er privatkørsel,
ligeledes er der afgift på 5000 kr for nyere vogne, der må ikke være noget
om i varerummet der kan bruges til at sidde på - ingen madras, subwoofer mv.

Der er nogen forsikringsselskaber der ikke vil forsikre dem - jo jo
stadigvæk.

Du må smide som mange ind på forsædet som du lyster men det skal ske
forsvarligt.

En ældre guldpladevogn (hvor momsen er betalt=momsfri på salgsskiltet) er at
fortrække som en 2er bil til korte ture mv. er den reg.. før 96 (el er det
01/06-97) skal du ikek betale misundelsesafgift, ligeledes er den billigere
i vægtafgift omkring 50%

JEg vil sige der ingen ulemper ved en gul plade bil, for køber man sådan en
er det fordi man ikke behov for mere og som jeg skrev er det et godt valg
som 2er bil, hvis man derimod ser det som ulemper jamen så skal man holde
sig til en normal bil..

Fra : ole holte

Dato : 16-07-04 16:40

> [...]
> meget billigere det er. Men historien meldte ikke noget om, hvilke
> restriktioner, der er, og hvilke ulemper det måtte give.

Det er altid de skide socialdemokratiske politikere der i deres altfor lange sommerferie
kommer på et eller andet tanke om noget der skal forbydes.
De skulle hellere beslutte at betale for alt maden som de spiser ved møder som politikere,
nej de forventer alt gratis !

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-07-04 16:53

> [...]
> kommer på et eller andet tanke om noget der skal forbydes.
> De skulle hellere beslutte at betale for alt maden som de spiser ved møder

Konstruktivt. De penge som staten mister på de manglende afgifter på
gulpladebiler, hvem skal så betale dem? IMO er det fjollet, at private kan
nasse på en ordning der er lavet for at hjælpe erhvervsdrivende. Det mest
rimelige var da at fjerne muligheden for at private kan købe nye biler på
gule plader og så til gengæld sænke afgiften på alle de solgte biler på
hvide plader. På samme vis er det da totalt ulogisk, at man kan spare afgift
på en minibus, hvis man skærer hul i taget, monterer køkken samt et antal
blyplader i bunden for at veje den op.
Det kunne nu være rart hvis der kom lidt no-nonsense ind i afgift-debatten.
Jeg ville også hellere købe biler uden afgift, men når det nu ikke kan lade
sig gøre, var det så ikke rimeligt at lave afgifterne så de er mest
retfærdige for flest mulige?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : TGD

Dato : 16-07-04 17:51

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:40f7f9e9$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

<KLIP>

> Konstruktivt. De penge som staten mister på de manglende afgifter på
> gulpladebiler, hvem skal så betale dem? IMO er det fjollet, at private kan
> nasse på en ordning der er lavet for at hjælpe erhvervsdrivende. Det mest

Nu tænker du ikke lige over hvad det er dine fingre er igang med, uden gul
plade biler havde undertegnede ikke for 2 årsiden kommet i arbejde, jeg
havde ikke råd til en "normal" bil så jeg måtte købe en gul plade bil da jeg
fik tilbudt arbejde i Glostrup, man kan så hive sin violin frem og spille på
den om kollektiv trafik, ja jeg ville ikke have noget imod at hoppe ind i
bus eller tog, men desværre så ville jeg ikke kunne komme på arbejde da
todene og busserne desværre ikke kører nå jeg møder.

> rimelige var da at fjerne muligheden for at private kan købe nye biler på
> gule plader og så til gengæld sænke afgiften på alle de solgte biler på

Men stadig dybt godnat jeg har ikke behov for mere end 2 sæder, men vil
svært gerne have et stort varerum da det er nemt at smide en plæneklipper
ind bagi og race i sommerhus.

> hvide plader. På samme vis er det da totalt ulogisk, at man kan spare
afgift
> på en minibus, hvis man skærer hul i taget, monterer køkken samt et antal
> blyplader i bunden for at veje den op.

Sikkert men dem der gør det har sikkert i tankerne at de ikke gider race
rundt med en camping vogn på slæb.

> [...]
lade
> sig gøre, var det så ikke rimeligt at lave afgifterne så de er mest

Det du kværulere om er at jeg har købt en udslidt Kadett til 10K på gule
plader for at slippe for afgift - nej du det er sgu noget være bavl.
Hvis man køber en bil på gul plade er det fordi det er det man har behov
for, som nr 2 bil er det et perfekt system stor familier kan have en stor
benzinsluger og en lille indkøbsbil.

Så drop dit misundelsesbavl og konspirationsteorier for du taler for døve
ører.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-07-04 18:02

> Så drop dit misundelsesbavl og konspirationsteorier for du taler for døve
> ører.

Tør da øjnene, din forfulgte stakkel.

Hvorfor skal jeg straffes med en 180 % afgift, fordi jeg har fået to børn og
derfor har brug for bagsæderne?

Jeg lider (i modsætning til andre) ikke af nævneværdig misundelse, men i
modsætning til dig lider jeg af et fænomen kaldet fornuft. At du så kan
grave en rosenrød historie frem om, at du har fået arbejde fordi du kan købe
en bil på gule plader - det ændrer ikke en tøddel ved min opfattelse. Lad os
da vende den om: Alle "familier" med en eller to medlemmer skal kun have lov
at købe biler på gule plader til en afgift på 180 %, mens familier med børn
kan købe biler på hvide plader til 20 %. Ville det være rimeligt?
Hvor mange af tidens købere af f.eks. Suzuki Vitara på gule plader tror du
har brug for de terrængående egenskaber?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-07-04 18:06

In news:40f809e2$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Thomas Landberg <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

> Tør da øjnene, din forfulgte stakkel.
>
> Hvorfor skal jeg straffes med en 180 % afgift, fordi jeg har fået to
> børn og derfor har brug for bagsæderne?

Du kunne jo have valgt at få bundet knude på din pik..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-07-04 18:13

> Du kunne jo have valgt at få bundet knude på din pik..

Kobl venligst hjernen til inden du optræder her i gruppen.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-07-04 18:58

In news:40f80c9f$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Thomas Landberg <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

> Kobl venligst hjernen til inden du optræder her i gruppen.

Den er skam i drift..

Men nu er det jo således, at det der med at tørre øjnene gælder begge veje..
Af en eller anden tåbelig grund, har der "altid" været ca. 180% afgift på køretøjer
indregistreret på hvide plader her i DK.
af en lige så tåbelig grund har der været andre afgifter, for køretøjer indregistreret på
gule plader..

Jeg kan sq godt forstå, at når spille reglerne ændres, at så hidser "gul plade folket" sig
op..
det er ikke så mange år siden, at "misundelses afgiften blev hægtet på de gule plader,
lige som reglerne for privat buskørsel, og erhvervelse af buskørerkort er blevet ændret, i
al den tid har de hvide plader kørt stort set uændret..

Så det med at tørre øjnene drop det, det er lige så ukonstruktivt, som at det rager os
hvor mange unger du har anskaffet dig, du har jo selv valgt..

Det der sker nu, er at befolkningen i Dk, påtænkes at hindres i at erhverve sig en 2
personers bil, til en fornuftig pris..

Der er endnu ingen der har blandet sig i hvor mange børn du skal være far til..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-07-04 19:16

> [...]
> personers bil, til en fornuftig pris..
>
> Der er endnu ingen der har blandet sig i hvor mange børn du skal være far

Hindres i at erhverve en bil? De kan da bare betale hvad de koster. Hvorfor
skal man have en kæmpe rabat på sin bil, bare fordi man kun skal
transportere en eller to i den? Prøv nu at give mig en fornuftig forklaring
på det. Det er da særdeles ulogisk.
Hvad hvis politikerne bestemte, at alle rødhårede mænd mellem 30-40 år i
Herning kommune skulle have lov at købe sportsvogne uden afgift? Det lyder
vanvittigt, men er nøjagtigt lige så vanvittigt som at man skal have en
kæmpe rabat på sin bil fordi man ikke har brug for bagsæderne.
Der skal ikke herske tvivl om, at jeg ikke bryder mig ret meget om
registreringsafgiften, men derfra og til at se det fornuftige i, at man kan
reducere en bils pris til det halve ved at fjerne bagsæderne, der er der sq
et stykke.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-07-04 19:32

In news:40f81b6a$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

> registreringsafgiften, men derfra og til at se det fornuftige i, at
> man kan reducere en bils pris til det halve ved at fjerne bagsæderne,

Nej Thomas, det er ikke det rigtige regnestykke..

En bil koster det en bil nu koster.. det har noget med fabrikanternes omkostninger, og
dækningsgrad at skaffe, samt forhandlernes avance, så langt så godt..
Hvis der så også skal monteres et bagsæde i dytten, ja så koster det ekstra, og sådan har
det "altid" været..

Du har valgt ikke at forholde dig til min smøre vedrørende gul plade / hvide plade
afgifter.

Det mest fair der kunne ske, var hvis registreringsafgiften blev droppet, og al afgift
lagt på brændstoffet, så ville alle blive stilet lige, rødhårede, skallede, og dem med og
uden børn.

Noget helt andet er at det kunne gavne samfundet hvis der blev indført børnebegrænsning.
Men det hører til i en anden debat, og en anden NG.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-07-04 19:45

> [...]
ekstra, og sådan har
> det "altid" været..
>
> Du har valgt ikke at forholde dig til min smøre vedrørende gul plade /

Jeg kan stadig ikke se det fornuftige i, at almindelige mennesker skal nyde
godt at en ordning der er lavet for erhvervslivet. Argumentet med, at de
"altid" har være sådan, at det koster ekstra er da intet værd. Ordningen er
lavet for at hjælpe erhvervsdrivende og ikke fordi regeringer mener der er
nødvendigt for single/par at køre i firehjulstrækkere uden bagsæder.

> [...]
og al afgift
> lagt på brændstoffet, så ville alle blive stilet lige, rødhårede,

Det er jeg enig i.

> Noget helt andet er at det kunne gavne samfundet hvis der blev indført
børnebegrænsning.
> Men det hører til i en anden debat, og en anden NG.

Hvad er det nu for noget bræk? Mener du, at jeg har placeret en bombe under
samfundet ved at fremstille to unger? Vi er sq mildt sagt langt fra at
mødes.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-07-04 19:54

In news:40f82225$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Thomas Landberg <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

> Jeg kan stadig ikke se det fornuftige i, at almindelige mennesker
> skal nyde godt at en ordning der er lavet for erhvervslivet.

Hvorfor skal erhvervslivet have det bedre end private købere? hvem er det´der holder gang
i erhvervslivet? Det er lønmodtagerne..

> [...]
> da intet værd. Ordningen er lavet for at hjælpe erhvervsdrivende og
> ikke fordi regeringer mener der er nødvendigt for single/par at køre

Nu findes der jo et hav af både forhjuls og baghjulstrukne biler som hidtil har kunne
registreres på guleplader.

Jeg synes det er fair, at man ikke betaler for et bagsæde, hvis man ikke har brug for et
bagsæde..

Hvis du ikke har brug for et hus på 200M² køber du jo et mindre hus, og vil i de fleste
tilfælde erhverve det for en mindre købspris, lige som driftsomkostningerne formodes at
være mindre..

> Det er jeg enig i.

Fint, så mangler vi kun at få politikkerne overbevist, frem for at jagte dele af
befolkningen..

> Hvad er det nu for noget bræk? Mener du, at jeg har placeret en bombe
> under samfundet ved at fremstille to unger? Vi er sq mildt sagt langt
> fra at mødes.

Nope, jeg har ogsåe selv to dejlige unger
Men jeg skal sqtte have flere
Og jeg mener ikke at der er nogen der bør sætte flere i verden, der er ikke behov for dem,
eller i sidste ende resurcer.

Mødes - Jeg havde ikke tænkt mig at invitere, sådan lige med det vuns

Fra : Leonard

Dato : 16-07-04 20:20

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>Hvis du ikke har brug for et hus på 200M² køber du jo et mindre hus, og vil i de fleste
>tilfælde erhverve det for en mindre købspris, lige som driftsomkostningerne formodes at
>være mindre..

Men skatteprocenten er den samme.

--
Leonard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-07-04 19:49

> Noget helt andet er at det kunne gavne samfundet hvis der blev indført
børnebegrænsning.

Hvorfor det...?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-07-04 20:03

In news:40f82305$0$12582$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
Jan W Nielsen <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> Hvorfor det...?

Overså du den næste linie?
"Men det hører til i en anden debat, og en anden NG."

Vi kan skifte til privat post, eller news:dk.politik hvis du er interesseret.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-07-04 20:15

> Vi kan skifte til privat post, eller news:dk.politik hvis du er
interesseret.

Gider ikke - jeg er ikke så bekymret for at gå OT så langt nede i en tråd..

Desuden er politikgruppen overbefolket af fanatiske afvigere, der ikke tager
argumenter og dokumentation for gode varer - så dén er skrottet for længe
siden i min netbrug.

Lad mig blot pointere, at din opfattelse af børns indvirkning på
samfundsøkonomien ikke ligger på linie med Økonomisk Råd.

Hvad angår den med ressourcer - de er ikke en fast størrelse.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-07-04 04:25

Petersen_Michael wrote:

> [...]
> Hvis der så også skal monteres et bagsæde i dytten, ja så koster det ekstra, og sådan har

Det gakkede er så at bagsædet er monteret ab. fabrik og med i
fabrikkens omkostninger, dækningsgrad etc., og at ekstraarbejdet
med at skrue bagsædet ud, montere en plan bund i varerummet,
frakoble rudehejset i bagdørene og montere en skilleplade mellem
varerum og førerkabine i modsætning til al logik om arbejdstimer
og deres pris, faktisk ender med at gøre bilen billigere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-07-04 07:26

In news:40F89C0A.29AD26F9@carftp.com,
Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
> varerum og førerkabine i modsætning til al logik om arbejdstimer
> og deres pris, faktisk ender med at gøre bilen billigere..

Nogle fabrikanter så snedige, at de bygger en grund model op
som varebil, se fx. Citroen Picaso

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-07-04 20:12

On Fri, 16 Jul 2004 20:16:24 +0200, "Thomas Landberg"

> [...]
>skal man have en kæmpe rabat på sin bil, bare fordi man kun skal
>transportere en eller to i den? Prøv nu at give mig en fornuftig forklaring

Så måske hellere have at de køber en ældre brugt smadderkasse som sviner
miljøet betragteligt i forhold til en ny bil og som er mere "riskfyldt"
at kører i.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 17-07-04 21:32

> Så måske hellere have at de køber en ældre brugt smadderkasse som sviner
> miljøet betragteligt i forhold til en ny bil og som er mere "riskfyldt"
> at kører i.

Så hvis valget står mellem en Skoda Fabia på hvide plader og en Suzuki
Vitara på gule, så mener du at den sidstenævnte sviner mindst og i øvrigt er
mest fornuftig?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-07-04 22:49

On Sat, 17 Jul 2004 22:32:16 +0200, "Thomas Landberg"

>Så hvis valget står mellem en Skoda Fabia på hvide plader og en Suzuki
>Vitara på gule, så mener du at den sidstenævnte sviner mindst og i øvrigt er
>mest fornuftig?

Afhænger af brugen af køretøjet. For i nogle situationer ville Vitara'en
da være at foretrække frem for Skodaen. At jeg så konsekvent aldrig
nogensiden ville eje en Skoda er så en anden side af sagen.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 18-07-04 00:07

> Afhænger af brugen af køretøjet. For i nogle situationer ville Vitara'en
> da være at foretrække frem for Skodaen. At jeg så konsekvent aldrig
> nogensiden ville eje en Skoda er så en anden side af sagen.

Nu var argumentet med Fabia'en og Vitara'en også valgt for at vise det
åbentlyst tåbelige i din begrundelse for at lade private købe biler på gule
plader. Skal vi så ikke uddele nye biler gratis? Så undgår vi også, at folk
kører i gamle biler der sviner.
Din kommentar vedr. Skoda viser jo meget godt, at det ikke altid er hvad der
er mellem ørerne, men mellem benene, der afgør folks bilvalg. Folk der ikke
har behov for at vise potens via deres bil får meget bil for pengene i en
Skoda. Man laver sq i firserne hvis man ikke kan gennemskue, at Skoda er 95
% samme komponenter som Audi.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-07-04 06:40

In news:40f9b101$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Thomas Landberg <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:
> Man laver sq i firserne hvis man
> ikke kan gennemskue, at Skoda er 95 % samme komponenter som Audi.

Ja ja, og Porsche har været med til at designe Hyundai Accent, men det bliver det sq ikke
en Porsche af..

Et æsel er og bliver et æsel, og aldrig en hest, uanset hvad du gør ved den..

Fra : Thomas Landberg

Dato : 18-07-04 10:17

> [...]
bliver det sq ikke
> en Porsche af..
>
> Et æsel er og bliver et æsel, og aldrig en hest, uanset hvad du gør ved

Igen er du totalt usaglig. Hvad hvis man tager en Audi A4 og skifter
kølergitteret ud med et fra Skoda? Er det så nok til at påkalde en så
kraftig forbandelse over resten af bilen, at den slet ikke virker? Sæt dig
dog lidt ind i sagerne. Hvis du havde fulgt med i biludviklingen de sidste
10 år, så ville du vide, at en Skoda består af 95-99% VW/Audi-komponentet og
at Skoda igen og igen bliver rost for den høje kvalitet. Nævn en god grund
til at en Skoda i dag skulle være et æsel og en Audi eller en VW en hest.
Men hvorfor bruger jeg egentligt energi på at oplyse dig om fakta? Det er jo
netop folk som dig, der vælger bil ud fra fordomme og rene emotionelle
grunde der er skyld i, at en Skoda stadig er væsentligt billigere end en VW
eller Audi. Det kommer så mig og andre fornuftige og rationelt tænkende
mennesker til gode.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-07-04 06:20

In news:40fa4006$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

> skyld i, at en Skoda stadig er væsentligt billigere end en VW eller
> Audi. Det kommer så mig og andre fornuftige og rationelt tænkende

Det jeg siger er bare, at hvis man vil have en Audi, så køb en Audi,
hvis man vil have en Skoda så køb en Skoda, men køb ikke en Skoda, fordi
så får du næsten en Audi..

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-07-04 08:15

> Det jeg siger er bare, at hvis man vil have en Audi, så køb en Audi,
> hvis man vil have en Skoda så køb en Skoda, men køb ikke en Skoda, fordi
> så får du næsten en Audi..

Jamen det er fint, men jeg forstår bare stadig ikke dit argument. Hvis man
køber en Audi p.g.a. prestigen, så er det klart at man ikke får hvad man
søger i en Skoda, men hvis man som f.eks. jeg køber en bil for at få en af
markedets bedste dieselmotorer og ellers generelt høj kvalitet, så får jeg
næsten det samme i en Skoda som i en Audi - da de kører med samme motorer.
Og så kan man sige hvad man vil om de Skoda'er der var aktuelle da Jacob og
Finn var sjove - de har INTET at gøre med de biler der findes i dag på nær
navnet.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-07-04 22:24

On Sun, 18 Jul 2004 01:07:01 +0200, "Thomas Landberg"

> [...]
>Skoda. Man laver sq i firserne hvis man ikke kan gennemskue, at Skoda er 95

Ved skam godt at Audi, VW, Skoda, Seat og et par stykke mere deler både
motorer og selve platfoemen til bilerne. Men det ændrer ikke mit
synspunkt på en Skoda. Jeg ser stadig skoda som de der grimme æsker de
solgte til at starte med,. Og hvorfor ikke vælge Seat frem for Skoa nu
vi er ved det, det er jo mere eller mindre samme teknik og komponterter,
det er kun udseendet der er anderledes.
Flemming Jacobsen

Fra : TGD

Dato : 16-07-04 19:05

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40f80b05$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

<KLIP>

> Du kunne jo have valgt at få bundet knude på din pik..

Beklager der røg thebollen op på skærmen igen - stående applaus

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-07-04 19:13

> Beklager der røg thebollen op på skærmen igen - stående applaus

Jamen det overrasker mig ikke, at den sætning var en der i den grad tiltalte
dit forrygende intellekt.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : TGD

Dato : 16-07-04 19:23

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:40f81a95$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

<KLIP>

> Jamen det overrasker mig ikke, at den sætning var en der i den grad
tiltalte
> dit forrygende intellekt.

Åh hvis du ikke selv kan se det sjove i det indlæg er verdnen af lave. Og
eftersom jeg spiste en the bolle med ost og Kærgården og læste indlæget kom
til grynte en del endte der lidt bolle med ost på skærmen, jeg synes nu selv
at Micheal fortjente en applaus, det sker sjældent det med thebolle,
kårgården og ost + lidt skærm.

Beklager at jeg ikke kan nå dit intelektuelle niveau, det er en diskusion du
skal tage med min moder og min fader hvilken der ikke har knude på den og
har 2 børn og nyder godt af sønnens gul plade bil.

Men tilbage til dine insinueringer

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-07-04 19:14

In news:YMUJc.25686$Vf.1293599@news000.worldonline.dk,
TGD <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

> Beklager der røg thebollen op på skærmen igen - stående applaus

Du må have et års abonnement på noget skærmrens..

BTW: ret beset bindes der ikke knude på, man kan få skåret et lille snit, og så er det
"all game and pleasure, no offspring"

Fra : TGD

Dato : 16-07-04 19:18

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40f81ad7$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

<KLIP>

> BTW: ret beset bindes der ikke knude på, man kan få skåret et lille snit,
og så er det
> "all game and pleasure, no offspring"

Nej men det ville omend det er snadt ødelægge den glimrende joke.

Fra : TGD

Dato : 16-07-04 19:15

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:40f809e2$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Tør da øjnene, din forfulgte stakkel.

Tør øjnene NEJ - Men forfulgt ja da du har lige insinueret at jeg købte en
udslidt kadett for at slippe for afgifter mv. hvis du ikke selv kan
galskaben i det du skriver så ved jeg ikke - men som de siger tyv tror hver
mand stjæler.

> Hvorfor skal jeg straffes med en 180 % afgift, fordi jeg har fået to børn
og
> derfor har brug for bagsæderne?

Når det vil sige hvis du straffes skal jeg straffes? Det er da et
forfærdelig retfærdighedssyn du har.
Men OK Mor hvorfor skal jeg komme ind kl. 20 når naboerne først skal være
inde kl. 21 - kan du se ligheden.

> Jeg lider (i modsætning til andre) ikke af nævneværdig misundelse, men i
> modsætning til dig lider jeg af et fænomen kaldet fornuft. At du så kan

Noget værre gejl at diske op med, du køber en varebil til billigere
registreringsafgift fordi du ikke kan bruge den i samme omfang som en bil.
Lidt som at købe en knallert45 (der snmildt kan rende 100 km/t) istedet for
en motorcykel, hvorfor ikke bare straffe alle også cykelister og gående?

> grave en rosenrød historie frem om, at du har fået arbejde fordi du kan
købe
> en bil på gule plader - det ændrer ikke en tøddel ved min opfattelse. Lad
os

Ja og den rosenrøde historie gør at undertegnede betaler min skat, så vore
afkom kan komme i skole mv.

> [...]
børn
> kan købe biler på hvide plader til 20 %. Ville det være rimeligt?

Nej for en bil på gule plader har lidt med at du ikke får bagsæde, ligeledes
at der er visse regler for varerummet.

> Hvor mange af tidens købere af f.eks. Suzuki Vitara på gule plader tror du
> har brug for de terrængående egenskaber?

Det ændrer ikke ved at der er pillet bagsæder ud og varevognen ikke kan
bruges på ligefod som en normal bil.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-07-04 19:37

> [...]
> udslidt kadett for at slippe for afgifter mv. hvis du ikke selv kan
> galskaben i det du skriver så ved jeg ikke - men som de siger tyv tror

Hvis du nu læste hvad du svarer på, inden du svarer, så ville det være en
stor hjælp. Jeg skrev:
[...]
Jeg er sq kold over hvad der sker med de udslidte gulpladebiler, men uanset
hvad du skriver, så får du mig ikke til at se det fornuftige i at man skal
slippe med langt mindre afgift fordi man fjerner et par bagsæder. Det har
ikke en skid at gøre med at have ondt i røven. Hvis det er rimeligt, at
nogle skal slippe med 20 % i afgift, hvorfor er det så rimeligt, at andre
skal slippe 180 %? Vil det i øvrigt gavne samfundet som helhed, hvis unge
mennesker vælger at lade være med at få børn, da de ikke har råd til at
skifte gulpladebilen ud med en på hvide plader?
Er problemet ikke nærmere, at I er et par stykker der føler jer trådt over
tæerne fordi jeg påpeger det groteske i et hul i loven som I nyder godt af?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : TGD

Dato : 16-07-04 19:53

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:40f82037$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

<KLIP>

> [...]
> biler på
> gule plader og så til gengæld sænke afgiften på alle de solgte biler på

HAr jeg set og det ændrer ike ved at jeg synes det du skriver er misundelse
og galskab.

> [...]
> slippe med langt mindre afgift fordi man fjerner et par bagsæder. Det har

Man fjerner et par bagsæder (det er den mindste del) derefter er der en del
restriktioner som skal overholdes så det er ikke BARE.

> [...]
> mennesker vælger at lade være med at få børn, da de ikke har råd til at
> skifte gulpladebilen ud med en på hvide plader?

Du har så helt glemt at der skal betales en straffeafgift på 5000 kr om året
når den kører privat og da bilerne har en del år hvor de er levende kommer
pengene ind igen.

> Er problemet ikke nærmere, at I er et par stykker der føler jer trådt over
> tæerne fordi jeg påpeger det groteske i et hul i loven som I nyder godt
af?

Næh, det er din uvidenhed på området - man giver en rabat og for den rabat
bliver ens mulighed indskrænket, ligeledes vil du fratage lavtlønnet for at
skaffe en bil eller en lille familie at skaffe nr. 2 bil så begge forælder
kan komme på arbejde hvor de nu vil lyste at arbejde.

Og dine argumenter med at fordi du skal betale skal andre også er jo som
taget fra en 5 årigt, at du vil sænke afgiften på alle biler ændrer ikke på
mit syn, jeg har lært at leve med at her i Danmark er vi privilligeret og
det koster altså de steder hvor folketinget mener der kan hentes penge.

Men igen du vil ikke forholde dig til mit eks. med knallert 45ere de burde
jo også beskattes som MCere, de kunne i realiteten godt køre som MCere men
man vælger at indskrænke udnyttelsen til at de kun må løbe 45 km/t - samme
princip som en gul plade bil vs. hvid plade bil.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-07-04 20:02

> [...]
året
> når den kører privat og da bilerne har en del år hvor de er levende kommer

Ahh, så man kan sådan set bare reducere afgiften til 20 % på alle biler og
hæve ejerafgiften med 5.000kr/år, så går det lige op? Jamen så tror jeg, at
jeg foretrækker den løsning.

> [...]

> man vælger at indskrænke udnyttelsen til at de kun må løbe 45 km/t - samme
> princip som en gul plade bil vs. hvid plade bil.

Nu gider jeg ikke diskutere min evt. manglende viden på området, men jeg ved
da rigeligt til at jeg kan have en holdning til det - og jeg har heller ikke
endnu skrevet noget decideret forkert. Hvor du så får dit lort fra m.h.t.
uvidenhed, det må guderne vide.
Hvor mange procent af de ny-indregistrerede biler på gule plader til private
tror du er til fattige familier som bil nummer 2? Den er nok meget lille, da
de fattige familier netop har brug for et bagsæde til at transportere
ungerne på.
Dit postulat om knallert 45'erne vil jeg ikke kommentere, da jeg ikke kender
de nærmere bestemmelser for deres afgiftspålæggelse.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-07-04 20:05

In news:40f8262d$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

> private tror du er til fattige familier som bil nummer 2? Den er nok
> meget lille, da de fattige familier netop har brug for et bagsæde til

Siger du at antallet af børn, er omvendt proportionalt med husstandsindkomst?

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-07-04 20:11

> Siger du at antallet af børn, er omvendt proportionalt med
husstandsindkomst?

Nej, jeg kan bare ikke huske, at jeg nogensinde har set en gulpladebil blive
købt af en børnefamilie m.h.t. at bruge den som bil nummer 2.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-07-04 20:22

In news:40f82849$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,

> Nej, jeg kan bare ikke huske, at jeg nogensinde har set en
> gulpladebil blive købt af en børnefamilie m.h.t. at bruge den som bil
> nummer 2.

Du fik det ellers til at lyde som at fattige yngler mere end rige.

Min Patrol, blev indkøbt, som bil Nr. 2 (konen har en Primera, med bagsæde, plads til
ungerne, og hvide Nr. plader) og Ja, Patrolen er en 4x4, men den blev primært indkøbt
fordi jeg havde et reelt behov, for ene mand at blive fragtet ca 50 Km / dag. og at
offentlig transport ikke var et alternativ.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-07-04 20:50

Petersen_Michael wrote:

> Siger du at antallet af børn, er omvendt proportionalt med
> husstandsindkomst?

Din tolkning, uden rel kendskab formentlig til hvad det vil sige at have
flere børn, (formentlig din kone der er økonomiminister på hjemmefronten)
sådan fremstår dine udtalelser her - sammenfattet forståes.

Ikke omvendt proportinel med husstandsindkomsten, men derimod med
rådighedsbeløbet efter at faste udgifter er betalt, men det er måske for
svært at forstå for dig.

Som Thomas skriver det er ikke dem der har ondt i økonomien der i øjeblikket
køber ny Vitara og Toyota Landcruiser på gule pæader. Men derimod
velbjergede millionærpensionister hvor ynglen er lettet fra reden og derfor
har de ikke brug for bagsæderne.

Sandheden er vel nok nærmere, udgiften til bil for disse gulplade
nybilkøbere stort set er den samme som hvis de købte en hvidpladebil.

Fra en der absolut har mere end to børn;-/ Og privat kører i gulpladebus med
14 siddepladser

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-07-04 07:24

In news:0jWJc.23373$SR2.1706@news.get2net.dk,
Hans L. Jørgensen <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

8< snip en masse kævl >8

> [...]
> derimod velbjergede millionærpensionister hvor ynglen er lettet fra
> reden og derfor har de ikke brug for bagsæderne.

Nu behøver man vidst ikke være millionær, for at investere ca. 170 K i en Vitara..

> Sandheden er vel nok nærmere, udgiften til bil for disse gulplade
> nybilkøbere stort set er den samme som hvis de købte en hvidpladebil.

Du kan ikke få en Vitara med bagsæde, for 170 K

> Fra en der absolut har mere end to børn;-/

Ja det har du vel selv valgt?

> Og privat kører i
> gulpladebus med 14 siddepladser

Er den fyldt op?
Den har du jo også fået med en speciel afgift.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-07-04 20:30

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev :

> [...]
>skaffe en bil eller en lille familie at skaffe nr. 2 bil så begge forælder
>kan komme på arbejde hvor de nu vil lyste at arbejde.

Hmmm..... det lød vist lidt vel hovent ? Du kan sgu' ikke forlange
at alle er vidende om de eventuelle problemer de forskellige familier
render ind i.

Det er iøvrigt også noget sludder, at der er tale om at nogen fratages
muligheden for en bil nr2 - man kan sagtens hitte en bil til billige
penge, hvis man gider lede lidt.

Jeg kan heller ikke (som Landberg) se ideen i at en ordning målrettet
erhvervlivet, skal kunne udnyttes, men sådan er reglerne nu engang,
kan private købe en gulpladebil, så kan de, og så er den ikke længere,
men at private brokker sig over at hvidpladebilerne er så meget dyrere
end guleplader - er lidt noget ævl, da man jo udnytter et hul , der
egentligt burde have været afskaffet, samtidigt med pappegøjerne

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-07-04 20:37

> Jeg kan heller ikke (som Landberg) se ideen i at en ordning målrettet
> erhvervlivet, skal kunne udnyttes, men sådan er reglerne nu engang,
> kan private købe en gulpladebil, så kan de, og så er den ikke længere,

Er den ikke? Det er jo netop denne lov som et flertal i Folketinget vil
ændre.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-07-04 21:12

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev :

>Er den ikke? Det er jo netop denne lov som et flertal i Folketinget vil
>ændre.

Nejda - indtil reglerne *er* ændret, kan private jo købe en
gulpladebil, som man hele tiden har kunnet.

Indtil nu er det jo kun agurketidsævl vi hører om - indtil der er lagt
et konkret lovforslag frem, ved ingen jo hvad det i bund og grund
kommer til at handle om.

men lur mig, om ikke vi bare igen, vil se en af deres velkendte
lappeløsninger - bwadrrrr politikere rangerer jo lavere på
troværdigheds-skalaen end selv BT-Bilsag ;(

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-07-04 20:37

In news:d0agf0dcf3uqqs6ju73qbg0j4avr769rsr@dtext.news.tele.dk,
jan@fedtegreven.dk <jan@fedtegreven.dk> wrote:
> men at private brokker sig over at hvidpladebilerne er så meget dyrere
> end guleplader - er lidt noget ævl, da man jo udnytter et hul , der
> egentligt burde have været afskaffet, samtidigt med pappegøjerne

Pappegøjnerne var jo netop den plade der muliggjorde kombinationen, af vare og personbil,
hvad var årsagen til at Papegøje pladerne blev udfaset?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-07-04 04:03

TGD wrote:

> [...]
> fik tilbudt arbejde i Glostrup, man kan så hive sin violin frem og spille på

[Snip]

> Det du kværulere om er at jeg har købt en udslidt Kadett til 10K på gule
> plader for at slippe for afgift - nej du det er sgu noget være bavl.

For 10K kan du altså også finde biler på hvide plader der kan
fragte dig på arbejde, så den der med at hvis ikke du havde kunne
købe på gule plader, så var du på spanden, den køber jeg ikke..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-07-04 03:57

Thomas Landberg wrote:

> [...]
> rimelige var da at fjerne muligheden for at private kan købe nye biler på
> gule plader og så til gengæld sænke afgiften på alle de solgte biler på

Måske ligefrem skifte til at samtlige firmabiler, uanset
størrelse, lastevne og den slags er på gule plader og samtlige
privatbiler er på hvide. Op i måsen med alle de der snørklede
regler om bagsæder, tag der skal skæres af og sættes på igen,
plader bag sæderne og den slags bureaukrati, er bilen købt af et
firma til firmakørsel, så er det gule plader - er den købt privat
er det hvide, slut badut. Statens sponsering af erhvervslivet kan
ses direkte på nummerpladen, ikke på om der er køkken eller ej i
autocamperen..

Problemet er bare at det ikke løser problemet med at folk skal
have to biler, en de kører i mens de er på arbejde og en de kører
i efter fyraften. Et eller andet sted er det sgu tåbeligt for
valutabalancen, at elektrikeren der har fast firma-hiace, skal
efterlade vognen ved fyraften og anskaffe sig en bil ekstra til
brug for sig selv og kæresten efter fyraften. Hvorfor importere to
biler til landet for at løfte en opgave der kunne være klaret med
en?

> Det kunne nu være rart hvis der kom lidt no-nonsense ind i afgift-debatten.

Jotak..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-07-04 07:19

In news:40F89577.1044FBB1@carftp.com,
Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> Måske ligefrem skifte til at samtlige firmabiler, uanset
> størrelse, lastevne og den slags er på gule plader og samtlige
> privatbiler er på hvide.

Det er meget godt, men repressentanter, og sælgere racer jo ofte rundt i en spand på
hvideplader, og bliver beskattet af fri bil, osv.
Staten gør alt hvad den kan for at gøre det indviklet..

> [...]
> efterlade vognen ved fyraften og anskaffe sig en bil ekstra til
> brug for sig selv og kæresten efter fyraften.

Right, og hvis man er selvstændigt erhvervsdrivende, og også benytter personbilen på hvide
plader erhvervsmæssigt, skal der skrives en meget præcis kører bog, for samtlige
kilometer, både de private, og de erhvervsmæssige..

> Hvorfor importere to
> biler til landet for at løfte en opgave der kunne være klaret med
> en?

Det har jo også noget at gøre med at dansk bilproduktion re blevet kvalt for mange år
siden..

> Jotak..

Læg al afgift over på brændslet, drop det med forskellige farver på nr. pladerne så jævner
tingene sig, --

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-07-04 07:35

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev
:

>Staten gør alt hvad den kan for at gøre det indviklet..

Så svært er det nu heller ikke ;)

> [...]
>plader erhvervsmæssigt, skal der skrives en meget præcis kører bog, for samtlige
>kilometer, både de private, og de erhvervsmæssige..

skal og skal er vist så meget sagt - jeg er (vistnok!) selvstændig
erhvervs.... men klarer da tingene uden en præcis kørebog.

Nu har jeg jo et beløb med på samtlige regninger jeg sender ud af
huset (kørsel) - så skattefar køber fint det anslåede km-tal, da jeg
giver mig selv kørepenge.

Skattedamen fik valget mellem at pille i 10 kørebøger, eller
acceptere, at når jeg fakturerede en kunde for en kørsel, så var der
nok også kørt ;)

Der er en sjov regel i reglerne (?) - du får x-antal kr. for de første
20.000km, og en lavere sats for resten - men de har glemt om det var
pr. bil det gjaldt ;)

Behøver jeg at uddybe min påstand over for hende?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-07-04 08:41

In news:nrhhf0du19foj3qr6pb46osb3rvj2mgp5h@dtext.news.tele.dk,
> [...]
>
> Nu har jeg jo et beløb med på samtlige regninger jeg sender ud af
> huset (kørsel) - så skattefar køber fint det anslåede km-tal, da jeg

Right, men hvis du fx. ligger og kører på posthuset, eller laver opsøgende salgsarbejde
kan du ikke skrive en faktura, på kørslen..

> Skattedamen fik valget mellem at pille i 10 kørebøger, eller
> acceptere, at når jeg fakturerede en kunde for en kørsel, så var der
> nok også kørt ;)

Det må man formode..

> Der er en sjov regel i reglerne (?) - du får x-antal kr. for de første
> 20.000km, og en lavere sats for resten - men de har glemt om det var
> pr. bil det gjaldt ;)

Så hvor mange af dine potter er firma gryder *GGG*

> Behøver jeg at uddybe min påstand over for hende?

Hun bliver gråhåret før tid..

Fra : Thomas Landberg

Dato : 17-07-04 08:45

> Det er meget godt, men repressentanter, og sælgere racer jo ofte rundt i
en spand på
> hvideplader, og bliver beskattet af fri bil, osv.
> Staten gør alt hvad den kan for at gøre det indviklet..

Hvilket igen er ren nonsens fra statens side. Hvorfor laver man
skattereglerne således, at det bedst kan svare sig at købe en benzinbil som
firmabil, når man skal køre 50.000-60.000km/årligt? Det er da en utrolig
mangel på logik. Der var endda en her i gruppen for et stykke tid siden, der
måtte skifte sin Octavia 90hk TDi (der går 18-19km/l) ud, fordi han skulle
have firmabil og til at køre meget fremover. P.g.a. beskatningen måtte det
så nødvendigvis blive til en benzinbil. I f.eks. England bliver man som
firmabilsbilist bl.a. beskattet af bilens brændstofforbrug. Hvad hindrer os
i at have tilsvarende regler herhjemme?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-07-04 20:15

On Sat, 17 Jul 2004 09:44:58 +0200, "Thomas Landberg"
> [...]

>have firmabil og til at køre meget fremover. P.g.a. beskatningen måtte det

Der har hans firma, som skal betale for brændstoffet, også noget at
skulle have sagt? Set fra deres synspunkt må en diesel langt være at
foretrække.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 17-07-04 21:33

> Der har hans firma, som skal betale for brændstoffet, også noget at
> skulle have sagt? Set fra deres synspunkt må en diesel langt være at
> foretrække.

Jo jo, men i praksis ser man bare kun ganske få dieselbiler som firmabiler,
netop fordi beskatningen bestemmes af bilens nypris og intet andet.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-07-04 06:44

In news:40f98d05$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

> Jo jo, men i praksis ser man bare kun ganske få dieselbiler som
> firmabiler, netop fordi beskatningen bestemmes af bilens nypris og

Det er da noget vås..
Jeg vil gå med så langt, så at de firma gryder der kører rundt med et bagsæde, generelt er
benzindrevne, men varebiler, kassevogne, 4x4, og deciderede lastbiler, er 99%
dieseldrevne, og hvad er det for en kategori af firmabiler der er flest af?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-07-04 22:25

On Sun, 18 Jul 2004 07:43:35 +0200, "Petersen_Michael"
> [...]

>dieseldrevne, og hvad er det for en kategori af firmabiler der er flest af?

Det passer så ikke. Mit arbejde har pt 3 varevaogne af deres egne. En ud
af de 3 kører på Diesel.
Flemming Jacobsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-07-04 06:23

In news:8lqlf0l5jubju8isllscpj547rthca23e4@4ax.com,
Thunderbird [7100] <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:
> On Sun, 18 Jul 2004 07:43:35 +0200, "Petersen_Michael"
> <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

> Det passer så ikke. Mit arbejde har pt 3 varevaogne af deres egne. En
> ud af de 3 kører på Diesel.

Ok, der hvor jeg er ansat, er forholdet væsentligt anderledes. vi har
20-30 biler varebiler / kassevogne, og kun 1 eller 2 mindre biler er
benzin drevne.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-04 16:00

Petersen_Michael skrev:

> Ok, der hvor jeg er ansat, er forholdet væsentligt anderledes. vi har
> 20-30 biler varebiler / kassevogne, og kun 1 eller 2 mindre biler er
> benzin drevne.

Samme på mit arbejde. 100% af bilparken er diesel.

Samme på sidste arbejdsplads og samme på den før og den før og og og..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-07-04 17:25

On Wed, 21 Jul 2004 17:00:00 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Samme på mit arbejde. 100% af bilparken er diesel.
>
>Samme på sidste arbejdsplads og samme på den før og den før og og og..

ok, jeg er så allerede nu prædisponeret mod at kører i diesel varevogne.
Dem/den jeg har kørt i indtil videre var godtnok for ringe/sløve/usikre
til at jeg ville/vil kører i den andet end hvis at jeg bliver tvunget.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-07-04 17:24

On Mon, 19 Jul 2004 07:22:58 +0200, "Petersen_Michael"
> [...]

>Ok, der hvor jeg er ansat, er forholdet væsentligt anderledes. vi har
>20-30 biler varebiler / kassevogne, og kun 1 eller 2 mindre biler er

"Vi" har så 2 Toyota Sportsvans der kører på benzin og en citroen
Berlingo på diesel (og den er godtnok sløv)
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-07-04 14:27

Petersen_Michael wrote:

> Det er meget godt, men repressentanter, og sælgere racer jo ofte rundt i en spand på
> hvideplader, og bliver beskattet af fri bil, osv.
> Staten gør alt hvad den kan for at gøre det indviklet..

Ja, og derfor foreslog jeg at _alle_ firmabiler, også dem sælgerne
ræser rundt i, kommer på gule plader - dvs. farven på pladerne
fortæller hvilken afgiftsmodel bilen kører under, ikke hvor mange
sæder den har.. En sælger kan så køre rundt i en gulpladebil med
bagsæder og det hele OG bruge bagsædet til persontransport sålænge
det er firmarelateret.

> [...]
> plader erhvervsmæssigt, skal der skrives en meget præcis kører bog, for samtlige
> kilometer, både de private, og de erhvervsmæssige..

Ja, det er noget rod at opretholde den forskel i afgiftsmodeller..

> Læg al afgift over på brændslet, drop det med forskellige farver på nr. pladerne så jævner
> tingene sig, --

Jo, men hvordan tror du det vil påvirke erhervslivets
konkurrenceevne? De betaler jo i forvejen næsten ingen afgift for
bilerne, men hvis brænslet pludslig begynder at koste 40% ekstra,
så bliver firmaernes produkter alt andet lige dyrere og mindre
konkurrencedygtige..

Danskerne vil måske bruge lejligheden for at købe billige biler
til at købe en del biler ind fra udlandet. Det koster en bunke
valuta ud af landet. Samtidigt sælger vi færre danske varer i
udlandet (de bliver for dyre), så der kommer mindre valuta ind i
Danmark. Alt i alt bliver landets økonomi svækket.

Hvis bilafgifterne skal væk, så skal det ske ved en anden form for
financiering end en der rammer erhvervslivet.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-07-04 16:55

In news:40F92924.4153633@carftp.com,
> [...]

> Jo, men hvordan tror du det vil påvirke erhervslivets
> konkurrenceevne? De betaler jo i forvejen næsten ingen afgift for

Jeg kan godt se din pointe.

Det med "næsten ingen afgift" gælder vel kun køretøjer over 3500 Kg. alm. varebiler /
kassevogne er svjv. lige så afgiftsplagede som personbiler, eneste forskel, er at firmaer
kan trække momsen fra.
Eller tager jeg fejl?

Hvis jeg har ret, bliver håndværkerne ikke straffede, ved at afgiften flyttes over på
brændstoffet.
Fragtmænd, og vognmænd med store biler, hvor der kun betales stykafgift, dem kan man så
lave et "hul i loven til" det vil næppe blive "udnyttet" på samme måde som det "udnyttes"
blandt befolkningen, at de kan spare penge ved at spare bagsædet..
Jeg tror det er de aller færreste, der vil begynde at bruge en Scania eller lign. som kør
til bageren bil..
(jeg har godt set her i NG, om en der fantaserede om at bygge en stor campingbus, og jeg
ved også godt at hvis man registrerer en Hummer som lastbil, så koster den ikke en skid..
Men vi ser det til trods ikke mange af dem i gadebilledet..

> [...]
> udlandet (de bliver for dyre), så der kommer mindre valuta ind i
> Danmark. Alt i alt bliver landets økonomi svækket.

Det er jo sådan set et par dage siden, vi burde have sat det store udsalgsskilt op nede
ved grænsen..

> Hvis bilafgifterne skal væk, så skal det ske ved en anden form for
> financiering end en der rammer erhvervslivet.

Så lad os helt droppe registreringsafgiften, finansiering? Joe.. drop statsstøtten til
landmændene og værfterne, drop ulandsbistanden. Går det så ikke lige op?

Fra : Kent Friis

Dato : 17-07-04 20:13

Den Sat, 17 Jul 2004 15:27:00 +0200 skrev Thomas Strandtoft:

> Danskerne vil måske bruge lejligheden for at købe billige biler
> til at købe en del biler ind fra udlandet. Det koster en bunke
> valuta ud af landet.

Det gør det alligevel, det er begrænset hvor mange ellerter og KEW-biler
der bliver solgt.

Mvh
Kent

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-07-04 22:48

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> bilerne, men hvis brænslet pludslig begynder at koste 40% ekstra,
> så bliver firmaernes produkter alt andet lige dyrere og mindre

Mon du helt har gennemtænkt dette postulat, er konkurenterne ikke underlagt
samme restriktioner/afgifter?

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-07-04 00:10

"Hans L. Jørgensen" wrote:

> Mon du helt har gennemtænkt dette postulat, er konkurenterne ikke underlagt
> samme restriktioner/afgifter?

Det er skal gennemtænkt, du skal bare tænke på en lidt mere global
skala. Hvor mange termostater tror du Danfoss kan eksportere til
udlandet, hvis prisen pludselig tager et hop opad? Verdens øvrige
termostatfabrikanter vil garanteret have det helt fint med det og
takke den danske stat for lejligheden til at møve sig ind på
Danfoss' markedsandele.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-07-04 09:26

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> termostatfabrikanter vil garanteret have det helt fint med det og
> takke den danske stat for lejligheden til at møve sig ind på

Eller de danske fagforeninger for Danmarks høje lønniveau

Hvad med at sænke lønniveau'et så kan skatter/bilafgifter nok også sænkes.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-07-04 10:31

In news:4tqKc.17$1L4.2@news.get2net.dk,
Hans L. Jørgensen <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

> Eller de danske fagforeninger for Danmarks høje lønniveau

Du tager fejl.. Fagforeninger forhandler en mindste betaling, og nogle
goder i form af feriefridage, løn under sygdom osv. Men det er
lønmodtagerne selv, der forhandler sig frem til den endelige aflønning.

> Hvad med at sænke lønniveau'et så kan skatter/bilafgifter nok også
> sænkes.

Det holder ikke (tror jeg ikke på) Pt. betaler vi 40-60% i skat, inden
vi ser noget til vores løn, hver gang vi køber en vare er der 25% moms
på så er der alle afgifterne vi betaler, de grønne, co2, vand, benzin,
chokolade, og softice er der afgifter på, og meget mere, hvormeget af
din løn, er der så tilbage til direkte forbrug?

Fra : Thomas Landberg

Dato : 17-07-04 08:42

> [...]
> brug for sig selv og kæresten efter fyraften. Hvorfor importere to
> biler til landet for at løfte en opgave der kunne være klaret med

Ikke helt. Dem du nævner er netop erhvervsdrivende, der så bare kan betale
momsen af bilen - så må de også benytte den i ikke-erhvervsmæssig øjemed
efter fyraften. Ikke?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 19-07-04 09:39

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in

> [...]
> betale momsen af bilen - så må de også benytte den i
> ikke-erhvervsmæssig øjemed efter fyraften. Ikke?

Gaaaaaaaab.
Hvis vi nu skaber lidt struktur på denne debat, så kunne vi måske undgå de
faldgruber af interesse bestemt "religions-ævl" som i det store og hele har
været betegnende for denne tråd.

Det må vel være en forudsætning for at kigge på en gul-plade bil, at man
kan klare det aktuelle transport behov vha denne, altså 2-3 sæder er nok.

De fleste har et-eller-andet budget, hvorpå et beløb kan findes hvorpå der
står transport, f.eks. 100000.

Hvis man nu skal have løst sit transport behov indenfor sit budget, så kan
vi vel alle blive enige om, at chancen for at indkøbe et nyere og mere up-
to-date vogntog er større, hvis man kigger i gul-plade afdelingen end hvis
man kigger i hvid-plade afdelingen ?.

Jeg er af den helt klare opfattelse, at:
* regelsæt er til for at blive fulgt -> køb så du får mest mulig valuta for
pengene.
* afgifts forskellen mellem gul-plade og hvid-plade biler indikerer, at man
får mest for pengene i gul-plade sektionen hvad enten måle kriterierne er
laste-evne, aktiv- /passiv sikkerhed, drifts økonomi og økologi.
* diskussionen har bedst af, at man ikke indrager irelevante emner.

mvh Flemming V. Mortensen
(som har både en hvidplade bil og en gulplade ditto).

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-07-04 10:25

> * diskussionen har bedst af, at man ikke indrager irelevante emner.

Netop.

Jeg har aldrig påstået, at det er dumt at købe en bil på gule plader. Jeg
kan da snildt se, at man får mere for pengene når man ikke skal have
bagsæderne med. Det jeg brokker mig over er det åbentlyst tåbelige i
lovgivningen. Og det ER tåbeligt og helt uden hold i nogle som helst
fornuftige grunde at man som privatmand kun skal betale 20 % afgift på en
bil bare fordi bagsæderne er pillet ud.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk