Omformer fra 12V til 24V
Fra : bjay

Dato : 15-07-04 15:35

Jeg har en enhed der bruger 3A jeg skal have i min bil, den skal have
strøm fra et cigerettænderstik. Men 12V er alt hvad jeg har.

Hvordan får jeg lavet dem om til 24V.?

på forhånd tak.

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-07-04 18:10

> Hvordan får jeg lavet dem om til 24V.?

Ja det er faktisk mere kompliceret end det lige ser ud til, og jeg må
indrømme, at jeg aldrig har set sådan en omformer.
Den modsatte vej er meget simpelt.

Du kunne købe en omformer 12v til 220 v og derefter en strømforsyning der
laver 220v om til 24 v.
Det virker lidt bøvlet men er måske den billigste løsning.

Kim Olsen

Fra : Lars G

Dato : 15-07-04 18:16

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> laver 220v om til 24 v.
> Det virker lidt bøvlet men er måske den billigste løsning.

Så slemt er det vist ikke

Prøv at kigge på www.elfa.se og søg efter 8660/4

Her er et direkte link
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=212537.htm?_69_883_15

Det er en spændings dobler altså 12 til 24 V dog maks 4A !!

Mvh
Lars G

Fra : bjay

Dato : 16-07-04 11:01

Hmm, begge jeres løsninger er alligevel rimelige pebrede - kan det
virkelig ikke gøres billigere.?

Den omformer fra den svenske side er jo helt perfekt, dog er prisen
lige en tand for høj.

Det må kunne gøres billigere??

Fra : Kent Friis

Dato : 16-07-04 11:25

Den 16 Jul 2004 03:01:03 -0700 skrev bjay:
> [...]
> virkelig ikke gøres billigere.?
>
> Den omformer fra den svenske side er jo helt perfekt, dog er prisen

To batterier i serie?

Mvh
Kent

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-07-04 09:55

bjay wrote:
> Jeg har en enhed der bruger 3A jeg skal have i min bil, den skal have
> strøm fra et cigerettænderstik. Men 12V er alt hvad jeg har.
>
> Hvordan får jeg lavet dem om til 24V.?
>
> på forhånd tak.

Har du fundet en løsning?

Hvis ikke - mail mig direkte. Jeg kan muligvis hjælpe.

Husk at fjerne de tre XXX i min mail adrss.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : bjay

Dato : 19-07-04 17:23

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message news:<MIMJc.2602$_S3.1635@news.get2net.dk>...

> Har du fundet en løsning?
>
> Hvis ikke - mail mig direkte. Jeg kan muligvis hjælpe.
>
> Husk at fjerne de tre XXX i min mail adrss.

Hej, Hans.

Jeg har prøvet at skrive til dig uden held.

Har stadig ikke fundet en billigere løsning og 2xbatterier er lige
voldsomt nok, men ikke udelukket.
Søger stadig hjælp.

Fra : TGD

Dato : 19-07-04 15:45

"bjay" <bjayokei@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en enhed der bruger 3A jeg skal have i min bil, den skal have
> strøm fra et cigerettænderstik. Men 12V er alt hvad jeg har.
>
> Hvordan får jeg lavet dem om til 24V.?

Profitec har en psu til bærbare der kan det du søger, den kan erhverves fra
299 kr.

Fra : bjay

Dato : 20-07-04 11:39

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message news:<n7RKc.26126$Vf.1382875@news000.worldonline.dk>...
> "bjay" <bjayokei@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Profitec har en psu til bærbare der kan det du søger, den kan erhverves fra
> 299 kr.

Hej, jeg kan ikke komme ind på deres hjemmeside, Profitec.dk - så ved
du en måde jeg kan kontakte dem på.
Og overstiger den egentlig 3A sådan en PSU?
Er der allerede montere cigerettænder stik på den ene ende.?

På forhånd tak for lidt yderligere spørgsmål.