Måske enden på private gul-plade biler ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-07-04 08:25

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1066524
Så bliver det "hul" nok også snart lukket.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-07-04 08:50

Man kunne få tanken, at nu har Told og Skat tabt en sag, som giver os
billige biler. Så nu skal der "hentes" lidt igen......

Måske vi ikke skal kæmpe imod de høje reg.afgifter..!! Jeg tør slet ikke
tænke på, hvad der så vil ske.

Men det er sygt. Jeg har altid kørt i gulplade biler. Dog har jeg netop
udskiftet min Astra med en bil på gule plader. Men vores bil nr. 2, vil
altid være på gule plader, hvis ikke politikerne bestemmer noget andet.

Men synd for alle dem som netop har investeret i en ny bil på gule plader.
De vil jo blive usælgelige....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 08:58

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Men synd for alle dem som netop har investeret i en ny bil på gule plader.
> De vil jo blive usælgelige....

Det tror jeg nu ikke... Hvis de engang har været reg. på gule plader, kan de
sikkert også blive ved med det... Hvis Told/Skat gør andet vil det overraske
mig... Det vil jo svare til at du har en bil fra 1982 uden katalysator, at
man pludselig sætter afgift på biler uden katalysator.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-07-04 19:20

"Det vil jo svare til at du har en bil fra 1982 uden katalysator...."

Det har du jo nok (heldigvis) ret i.

Men det med tilbagevirkende kraft. Tjaa. Da de indførte grøn ejerafgift, som
gjorde en del biler billigere at køre i, gjorde de det heller ikke med
tilbagevirkende kraft. Men indgrebet gjode vel alligevel at de gamle faldt
lidt mere i værdi.....
Jeg ved godt det er flueknepperi det her, men alliwl...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-07-04 09:08

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk telepaterede følgende til sin PC:
> Men synd for alle dem som netop har investeret i en ny bil på gule
> plader. De vil jo blive usælgelige....

jeg tror ikke, at det vil være med tilbagevirkende kraft...

Men jeg kan ikke se, hvordan de vil gøre det..

Hvad skal der ske med de mange kassevogne, som ender deres dage hos
private...
Skal de bare skrottes? Eller bliver der lavet en regel om, at når de er så
og så gamle kan de købes af private...

SKod.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 12:47

On Thu, 15 Jul 2004 10:08:13 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Hvad skal der ske med de mange kassevogne, som ender deres dage hos
>private...
>Skal de bare skrottes? Eller bliver der lavet en regel om, at når de er så
>og så gamle kan de købes af private...

Jaaaaaaah. Lad os endelig få "frikørte firmabiler" på programmet.
Gerne med alle sæder og hele pivetøjet. Så kan firmaerne få et
indirekte tilskud til driften af vognparken. T&S får f...... travlt
med at checke om de biler kører, hvor de må.!

Ivan Madsen,
Saxo 1,4 SX

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 15-07-04 09:52

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1066524
> Så bliver det "hul" nok også snart lukket.

Læste det på www.jp.dk - SFs Morten Homann siger at "det er fornuftigt med
en ordning for erhvervsdrivende, men den skal afskaffes for private". Så
skulle man måske lave en ordning til erhvervlivet der omfatter samme
afgiftsnedsættelse på alle biler, og ikke kun store varebiler. Køber du en
alm. stationcar på gule plader er besparelsen til at overse. Skulle det
komme til at de forbyder private at køre i gulpladebiler, så må de omvendt
også tage konsekvensen af at de siger det er ok til erhvervslivet og så
generelt lave 30% afgift på _alle_ køretøjer.

Dansk Folkepartis Mikkel Dencker siger "Det er ikke rimeligt, at det kun er
husstande med to personer, der får så stor rabat på bilprisen". Jeg var slet
ikke klar over at er du flere i husstanden, så kan man slet ikke købe en
gulpladebil... men det ved de nok bedre i Dansk Folkeparti...

IMHO er de eneste fornuftige - der har meldt ud - Venstre: de mener, at den
lavere afgift modsvarer værditabet ved, at der kun er plads til to personer
i en gulpladebil.

Misundelse er en grim ting, når den stikker sit grimme grønne ansigt frem...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Daniel

Dato : 15-07-04 10:43

> [...]
den
> lavere afgift modsvarer værditabet ved, at der kun er plads til to

Hvorfor taler alle om to personer i en gulpladebil?

I mange biler blandt andet VW Sharan m.m. er der i nogle modeller tre sæder
foran, som må benyttes.

Hvordan hænger det sammen med reglen om to personer?

> Misundelse er en grim ting, når den stikker sit grimme grønne ansigt
frem...

Jep, Janteloven er bedre glemt end husket

/Daniel

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 15-07-04 19:13

"Daniel" <danieldk121FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I mange biler blandt andet VW Sharan m.m. er der i nogle modeller tre
sæder
> foran, som må benyttes.
> Hvordan hænger det sammen med reglen om to personer?

Der er SVJV ikke nogen regel om to personer - men blot at der til alm. brug
ikke må være personer eller bagsæder i en gulpladebil. At nogle politikere
refererer til en to personers regel, må vel være mangel på viden...

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 10:57

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Hvad så med de folk der har behov for at kører med en stor campingvogt?
eller en stor trailer? De skal så til at betale 4-500.000 for en bil der må
trække vægten. Hvad med dem der gerne vil kører noget terræn i en ny 4x4, de
skal også betale en jetjager!
Jeg tror man vil se mange små fusker selskaber, eller en hel ny måde at leje
biler på.

Tobias, der ikke har behov for mere en 2 sæder

Fra : TGD

Dato : 15-07-04 11:40

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1066524
> Så bliver det "hul" nok også snart lukket.

Der er en lidt anden fortolkning på EB
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=256094

Men det ender nok med 35 spørgerunder hvor Søren Søndergaard vil vide
hvorfor nummerpladen er gul

Fra : Elbarto

Dato : 15-07-04 12:40

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Der er en lidt anden fortolkning på EB
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=256094
>
> Men det ender nok med 35 spørgerunder hvor Søren Søndergaard vil vide
> hvorfor nummerpladen er gul

Flytter satme til Sverige hvis de får det igennem
Andre der vil med ?

Elbarto Simpsoniac

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-07-04 12:48

Elbarto wrote:
> "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Flytter satme til Sverige hvis de får det igennem
> Andre der vil med ?

Der er altså andre lande der er mere tillokkende end Sverige.
Gerne noget med palmer.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 12:59

> Der er altså andre lande der er mere tillokkende end Sverige.
> Gerne noget med palmer.

Jeps monaco

Mvh
Morten

Fra : Peter Weis

Dato : 16-07-04 08:20

"Juel" <nej tak> wrote in news:40f671c7$0$23879$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jeps monaco

Der får man vist ikke råd til at få en bolig, hvis prisen på
nummerpladen allerede er et problem

mvh
Peter

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-07-04 08:31

Peter Weis wrote:
> "Juel" <nej tak> wrote in news:40f671c7$0$23879$14726298
> @news.sunsite.dk:

> Der får man vist ikke råd til at få en bolig, hvis prisen på
> nummerpladen allerede er et problem

Man kan vel sove i Ferrarien.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : ERLO

Dato : 16-07-04 14:11

Hej
Det med Sverrige skal måske overvejes seriøst.
Ifølge Ritzau er Sverrige det andet bedste land at leve i, i HELE VERDEN.
Danmark kommer ind på en flot 17. plads.
Placeringerne er baseret på følgende parametre: gennemsnitsindkomst,
uddannelsesniveau, sundhedsydelser og middellevetid.
PS. Land nr. 1 er Norge.
Mvh. ERLO

Fra : Henrik B.

Dato : 16-07-04 15:28

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Placeringerne er baseret på følgende parametre: gennemsnitsindkomst,
> uddannelsesniveau, sundhedsydelser og middellevetid.

Jep. Mon ikke al den ævl om, at vi har det ååååhhh så godt i Danmark, p.g.a.
bilafgifterne, nu forstummer.....

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 13:07

> Der er en lidt anden fortolkning på EB
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=256094

fint så må vi jo bare sørge for at de social spasserkrater ikke kommer til
magten igen

Mvh
Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-07-04 13:27

Juel wrote:

> fint så må vi jo bare sørge for at de social spasserkrater ikke kommer til
> magten igen

Det gør de desværre nok en dag og så skal I se misundelsesafgifter på
huse og biler og alternative skattestop og kom hist op og fald her
ned. Det bliver man bare trist af at tænke på.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : ERLO

Dato : 15-07-04 14:30

"Per Beer Hansen" <
> Så bliver det "hul" nok også snart lukket.
> Mvh
> Per

Rolig, rolig
Lad os nu se, hvad der sker når folk kommer tilbage fra ferie.
Dem der skal beslutte denne lov kan ikke blive enige.

Første reaktion fra borgen har jeg lige hørt: Fru Lidegaard vil også have
"gulpladebiler" til handicappede.
Det bilistvenlige parti ( CD) vil så komme ind i næste samling og så bliver
der lavet en typisk dansk ukonsekvent løsning som ingen kan administrere -
og så er vi tilbage.

Nej alle "gulpladebiler" og de restriktioner der er forbundet hermed, skal
helt væk.
Systemet som vi kender er skyld i at vi har dobbelt så mange biler end der
er nødvendigt for at klare danskernes transportbehov.
Mvh. ERLO

Fra : Peter

Dato : 15-07-04 14:48

> Systemet som vi kender er skyld i at vi har dobbelt så mange biler end der
> er nødvendigt for at klare danskernes transportbehov.

Vil det sige at vi med 3 indregistrerede køretøjer i husstanden (2 voksne, 1
barn) har for mange?

Fra : ERLO

Dato : 15-07-04 15:24

> "ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at vi med 3 indregistrerede køretøjer i husstanden (2 voksne,
1
> barn) har for mange?

Når en momsregistreret person har en "gulpladebil" så skal det følges op af
en "hvidpladebil" iflg. skattevæsnet.
Mvh. ERLO

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 15-07-04 23:13

On Thu, 15 Jul 2004 16:23:32 +0200, "ERLO" <logst@get2net.dk> wrote:

>Når en momsregistreret person har en "gulpladebil" så skal det følges op af
>en "hvidpladebil" iflg. skattevæsnet.

Nej, men hvis man en gulpladebil i sit firma og man forsøger at
overbevise skattevæsnet om, at den aldrig nogen sinde bliver brugt til
privat kørsel, så er det nødvendigt at man har en anden bil i
husstanden.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-04 00:11

ERLO skrev:

> Når en momsregistreret person har en "gulpladebil" så skal det følges
> op af en "hvidpladebil" iflg. skattevæsnet. Mvh. ERLO

Dvs hvis jeg bliver momsregistreret og køber en varevogn til transport
af mine varer.. så må jeg ikke i min fritid tage bussen samt køre
scooter uden at de vil anklage mig for at bruge den til privatkørsel?

Tal om at blive dømt på forhånd :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : ERLO

Dato : 16-07-04 09:54

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> af mine varer.. så må jeg ikke i min fritid tage bussen samt køre
> scooter uden at de vil anklage mig for at bruge den til privatkørsel?

BINGO
Nu er du ved at forstå hvilke betingelser danske erhvervsdrivende kæmper
under.
Hvis du går igang som selvstændig skal du også optjene det der svarer til
A-indkomst 125.000,- kr. kan du ikke nå dette magiske tal, så regner
inkvisatorerne selv det manglende ud og beskatter dig af det. :((
Mvh. ERLO

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 16-07-04 18:10

On Fri, 16 Jul 2004 10:54:24 +0200, "ERLO" <logst@get2net.dk> wrote:

>Hvis du går igang som selvstændig skal du også optjene det der svarer til
>A-indkomst 125.000,- kr. kan du ikke nå dette magiske tal, så regner
>inkvisatorerne selv det manglende ud og beskatter dig af det. :((

Rooolig nu, det er vist ikke noget der har været gældende i Danmark i
nyere tid.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-07-04 18:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1066524
> Så bliver det "hul" nok også snart lukket.
>
> --

Det giver mig bare endnu en grund til ikke at stemme på socialdemo'erne
igen...

Venligst