Gennemsnits forbrug???
Fra : Christabel & Anders

Dato : 14-07-04 23:38

Hej
Gruppen plejer at være frisk på konkurrencer, om at gætte hvor langt på
litteren man har kørt. Så nu vil jeg lige teste om i kan gætte, hvor langt
jeg har kørt på litteren, på min Tysklands tur i dag.

Her er lidt hjælp:
99, VW Bora TDI (90 HK), enkelt akslet trailer, jeg kørte "konstant" 100
km/t, ved 100 km/t går motoren med ca. 2.050 omdrejninger pr. minut, lukkede
vinduer og pressening over drikkevarene på traileren hjem ad, 675,1 km blev
det til med lidt by kørsel i Flensborg (skulle jo lige finde et godt sted at
spise frokost), 3 personer i bilen og vel ca. 8-900 kg. drikkevarer!!!

Kan i gætte hvor langt jeg har kørt på litteren? ....Det var faktisk skønt
at køre, ingen bagende sol og ikke meget trafik!!!

Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : TGD

Dato : 14-07-04 23:44

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Kan i gætte hvor langt jeg har kørt på litteren? ....Det var faktisk skønt
> at køre, ingen bagende sol og ikke meget trafik!!!

13,7

Fra : Christabel & Anders

Dato : 15-07-04 22:31

Desværre har Boraén ikke kørecomputer, så derfor kan jeg ikke aflæse det
(cirka) aktuelle forbrug og da jeg "kun" kørte 675,10 km tankede jeg kun
engang, dog skulle jeg havde gjort det i Kruså, da dieslen var noget
billigere der end her i Nordjylland!

Men Metax fik solgt 37,85 liter diesel inden Boraén ikke var tørstig
længere, så det giver et gennemsnitsforbrug på 17,84 km/l hvilket jeg ikke
synes er helt dårligt!

Jeg var helt bevist om mit valg af hastighed, for når Boraén viste max 100
km/t var jeg på den sikre side (ingen change for at miste kørekortet) og så
kommer man da alligevel frem efter! Og man bliver ikke overhalet af diverse
lastbiler!

Chris & Anders

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-07-04 23:48

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> Kan i gætte hvor langt jeg har kørt på litteren? ....Det var faktisk skønt
> at køre, ingen bagende sol og ikke meget trafik!!!

20,4 km/l derned og 18,6 km/l hjem...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-07-04 12:00

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> "Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
>
> 20,4 km/l derned og 18,6 km/l hjem...

Ja, det går jo ned ad bakke mod Tyskland og op ad bakke mod Danmark - bare
kig på din globus ;).

NS

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 15-07-04 19:11

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, det går jo ned ad bakke mod Tyskland og op ad bakke mod Danmark - bare
> kig på din globus ;).

Præcis... men nu var det mere lasten jeg tænkte på - jeg har en idé om at
bilen har været lastet noget mere på vej hjem end derned...

Fra : Jan Hansen

Dato : 15-07-04 00:10

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> 99, VW Bora TDI (90 HK), enkelt akslet trailer, jeg kørte "konstant" 100
km/t,

Aha så skal du til ny køreprøve. Dumt at køre så stærkt med trailer efter.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-07-04 00:11

> Aha så skal du til ny køreprøve. Dumt at køre så stærkt med trailer efter.

Dumt at køre 85 km/t hvor du kun må køre 80 km/t - hvorfor gør du det så?

Lad være med at sige dig selv fri

// Troels

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-04 00:19

Den Thu, 15 Jul 2004 01:11:08 +0200 skrev Troels [around 9000]:

> Dumt at køre 85 km/t hvor du kun må køre 80 km/t - hvorfor gør du det så?

Nej, det koster kun lidt ekstra afgifter, de sidste 5 km/t koster meget
mindre i afgift end de første 80 km/t.

Mvh
Kent

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-07-04 00:21

> Nej, det koster kun lidt ekstra afgifter, de sidste 5 km/t koster meget
> mindre i afgift end de første 80 km/t.

Nu snakkede jeg ikke om trailer-kørsel, men en personbil på landevej.

// Troels

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-04 08:27

Den Thu, 15 Jul 2004 01:20:57 +0200 skrev Troels [around 9000]:
> så?

> Nu snakkede jeg ikke om trailer-kørsel, men en personbil på landevej.

En trailer må kun køre 70, så da ville det være de første 70 km/t der
er forbundet med de store afgifter, og de sidste 15 med de små.

Mvh
Kent

Fra : Henrik B.

Dato : 15-07-04 10:57

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> En trailer må kun køre 70, så da ville det være de første 70 km/t der
> er forbundet med de store afgifter, og de sidste 15 med de små.

En bil med trailer, må på motorvej køre 80 km/t.

M.v.h.

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-04 11:42

Den Thu, 15 Jul 2004 11:57:23 +0200 skrev Henrik B.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> En bil med trailer, må på motorvej køre 80 km/t.

Hvor skulle jeg vide det fra, jeg har ingen jydekrog.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 11:54

> Hvor skulle jeg vide det fra, jeg har ingen jydekrog.

Men du udtaler dig jo om det..

--
/ Jan W Nielsen - jyde med jydekrog..

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-04 13:13

Den Thu, 15 Jul 2004 12:53:55 +0200 skrev Jan W Nielsen:

> Men du udtaler dig jo om det..

Ja, for jeg har skam lært at man ikke må køre mere end 70 med trailer
da jeg tog kørekort. At det så er lavet om i mellemtiden var jeg ikke
klar over, og derfor vidste jeg heller ikke at det jeg vidste ikke var
korret længere.

Mvh
Kent

Fra : Henrik B.

Dato : 15-07-04 13:38

> [...]
> da jeg tog kørekort. At det så er lavet om i mellemtiden var jeg ikke
> klar over, og derfor vidste jeg heller ikke at det jeg vidste ikke var

Du har faktisk pligt til selv at følge med i, hvad der sker af ændringer af
færdselsloven.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 15-07-04 14:05

[klip]

> Du har faktisk pligt til selv at følge med i, hvad der sker af ændringer
af
> færdselsloven.

Nix, men ukendskab til loven diskulperer ikke. (Ikke oss' Jan F?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 15-07-04 14:12

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> af
>
> Nix, men ukendskab til loven diskulperer ikke. (Ikke oss' Jan F?

Ja, ja, Kloge-Åge.

M.v.h.

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-04 17:26

Den Thu, 15 Jul 2004 14:37:47 +0200 skrev Henrik B.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Du har faktisk pligt til selv at følge med i, hvad der sker af ændringer af
> færdselsloven.

Så burde der følge et abonnement på stats-tidende med når man får
kørekort. Hvem fa*en har tid til at gå og undersøge sådan noget hele
tiden?

Mvh
Kent

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-07-04 17:32

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvem fa*en har tid til at gå og undersøge sådan noget hele
> tiden?

Det er din pligt som kørekortsindehaver (i samtlige klasser inkl.. truck).

Du kan ikke bruge undskyldningen, når uheldet er sket " doohh, det viste jeg
sgú ik´".

Desværre...

Hr. Bjørn

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-04 17:43

Den Thu, 15 Jul 2004 18:31:48 +0200 skrev Bjørn Jørvad:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er din pligt som kørekortsindehaver (i samtlige klasser inkl.. truck).

Som sagt, så burde der følge et abonnement på statstidende med. Jeg
ville ikke engang vide hvor jeg skulle undersøge hvad de nuværende
regler er.

> Du kan ikke bruge undskyldningen, når uheldet er sket " doohh, det viste jeg
> sgú ik´".

Sådan som folk kører, skal man alligevel være forberedt på at de kører
mellem 90 og 110, uanset om grænsen er 70 eller 80. Så det kan ikke være
relevant hvorvidt jeg ved at han kun kørte 30 km for stærkt i stedet for
40.

Iøvrigt må det vel betyde at motorvejene bør udvides til officielt
3 sport (i hver retning), og reelt 6:

højre spor: 70 (lastbiler)
midterste spor: 80 (biler med trailere der overhaler lastbilerne)
venstre spor: 130 (biler der overhaler trailerne).

Ellers vil ham med traileren der kører 80 og overhaler en lastbil der
kører 70 jo samle et par kilometer kø.

Eller reelt:

Højre: 70 (lastbiler der kører efter reglerne)
næste: 80 (trailere der kører efter reglerne)
næste: 90 (lastbiler der kører efter begrænseren)
næste: 100-110 (trailere der har travlt)
næste: 130 (biler der kører efter reglerne)
venstre: 150-300 (biler der har travlt).

Mvh
Kent

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-07-04 17:49

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som sagt, så burde der følge et abonnement på statstidende med.

Ja, det er utrolig så dårlig en service, det offentlige udviser overfor
borgerne.

Egentlig skulle der vel også følge et abonnement med på
Ekstrabladet.....)

> Jeg
> ville ikke engang vide hvor jeg skulle undersøge hvad de nuværende
> regler er.

Har du prøvet at kigge i eksempelvis færdselsloven.

http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/faerdsels.htm

Hr. Bjørn

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-04 20:06

Den Thu, 15 Jul 2004 18:48:36 +0200 skrev Bjørn Jørvad:

> [...]
>
> Egentlig skulle der vel også følge et abonnement med på
> Ekstrabladet.....)

> Har du prøvet at kigge i eksempelvis færdselsloven.

Hvem kunne da også gætte at informationer fra staten til borgerne er
placeret på en sidde der hedder noget med www.dkfritidbil.dk?

Mvh
Kent

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-07-04 20:28

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvem kunne da også gætte at informationer fra staten til borgerne er
> placeret på en sidde der hedder noget med www.dkfritidbil.dk?

Nej vel ..........

Hr. Bjørn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-07-04 20:40

>Hvem kunne da også gætte at informationer fra staten til borgerne er
>placeret på en sidde der hedder noget med www.dkfritidbil.dk?

Sikkert ingen ;) Nu er den såmænd også kun lagt på siderne, for at
gøre det lettere for gruppens deltagere (brugere) at hitte kapitlerne
i den når vi diskuterer et eller andet.

Staten har sgu'tte nogen interesser i de sider ;)

men - du kunne jo have brugt en af de utallige søgemaskiner til at
finde tingene, eller bibliotekernes, eller polisen....

alle love ligger efterhånden frit tilgængeligt på www.retsinfo.dk -

(med en noget bøvlet søgemulighed)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-07-04 20:41

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> alle love ligger efterhånden frit tilgængeligt på www.retsinfo.dk -
>
> (med en noget bøvlet søgemulighed)

Så må du da hellere søge dem ud med linkangivelser...

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 15-07-04 20:55

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> alle love ligger efterhånden frit tilgængeligt på www.retsinfo.dk -
>
> (med en noget bøvlet søgemulighed)

Søgningen er svært hvis man ikke kender de præcise betegnelser. Men brug i
stedet:

http://www.retsinfo.dk/DELFIN/index/nickname.htm

eller

http://www.retsinfo.dk/danlov/danlov.htm

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-07-04 20:59

KLIP

> Søgningen er svært hvis man ikke kender de præcise betegnelser. Men brug i
> [...]

Der er jo aldeles herligt.

Nu mangles der blot en anvisning til gratis abonnement på
Ekstrabladet....

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 15-07-04 21:13

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Der er jo aldeles herligt.
>
> Nu mangles der blot en anvisning til gratis abonnement på
> Ekstrabladet....

ROFL - der er to muligheder:

1) www.eb.dk

2) nærmeste off. toilet - det hænger i en rulle

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-07-04 21:16

KLIP

> 2) nærmeste off. toilet - det hænger i en rulle

Rene Ord For Lommepengene ...... LOOOOL.

Hr. Bjørn

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-04 21:08

Den Thu, 15 Jul 2004 21:39:55 +0200 skrev jan@fedtegreven.dk:

> Sikkert ingen ;) Nu er den såmænd også kun lagt på siderne, for at
> gøre det lettere for gruppens deltagere (brugere) at hitte kapitlerne
> i den når vi diskuterer et eller andet.

Normalt holder jeg ikke til herinde... Der var bare et par dage med
lowflow i de andre gupper.

> Staten har sgu'tte nogen interesser i de sider ;)
>
> men - du kunne jo have brugt en af de utallige søgemaskiner til at
> finde tingene, eller bibliotekernes, eller polisen....

Lige på det punkt er søgemaskinerne ikke troværdige. De kan sagtens
finde den ønskede lov, men de fortæller ikke om det er den gældende
udgave.

> alle love ligger efterhånden frit tilgængeligt på www.retsinfo.dk -
>
> (med en noget bøvlet søgemulighed)

Jeg ville kalde den komplet umulig. Jeg har før forsøgt at finde noget
derinde, og endt med enten at få en 1999 udgave af den lov jeg søgte
efter, eller også kun hvad der er sket af ændringer.

Mvh
Kent

Fra : Henrik B.

Dato : 16-07-04 06:11

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Iøvrigt må det vel betyde at motorvejene bør udvides til officielt
> 3 sport (i hver retning), og reelt 6:
>
> højre spor: 70 (lastbiler)

Lastbiler må køre 80 km/t.

M.v.h.

Fra : Kent Friis

Dato : 16-07-04 10:00

Den Fri, 16 Jul 2004 07:10:54 +0200 skrev Henrik B.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Lastbiler må køre 80 km/t.

Hvornår er det lavet om? Og kom nu ikke igen og sig at jeg har pligt til
at vide hvor stærkt alskens skrammel må køre, jeg har heller ikke en
lastbil.

Mvh
Kent

Fra : Christabel & Anders

Dato : 16-07-04 10:48

Jeg ved ikke om du har pligt til, at vide hvad lastbiler m.m. må køre, men
som regel plejer fjernsynet (og andre nyheds medier), at være rimlig kvikke
til at fortælle om ændringer af lov om hastigheder m.m. her plejer jeg altid
at høre om ændringerne og jeg ved ikke om det er fordi at jeg har en "jyde
krog" at følger meget med i hvilke ændringer der sker angående hastighed
m.m. bl.a. når det drejer sig om at køre med trailer.

Chris & Anders

Fra : Kent Friis

Dato : 16-07-04 10:52

Den Fri, 16 Jul 2004 11:47:37 +0200 skrev Christabel & Anders:
> Jeg ved ikke om du har pligt til, at vide hvad lastbiler m.m. må køre, men
> som regel plejer fjernsynet (og andre nyheds medier), at være rimlig kvikke
> til at fortælle om ændringer af lov om hastigheder m.m.

Det gælder vist kun TV-udgaven af stats-tidende (også kaldet licens-
kanalerne), og ikke nogen af dem min parabol kan tage.

> [...]
> krog" at følger meget med i hvilke ændringer der sker angående hastighed
> m.m. bl.a. når det drejer sig om at køre med trailer.

Det har vel en masse at sige. Jeg tror også piloter følger mere med i
ændringer i luftfartsreglerne end vi andre gør. Og søfolk følger mere
med i søfartsloven

Mvh
Kent

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-07-04 17:23

Kent Friis wrote:

> Det gælder vist kun TV-udgaven af stats-tidende (også kaldet licens-
> kanalerne), og ikke nogen af dem min parabol kan tage.

Laver ikke om på at du selv har pligt til at holde dig informeret om aktuel
lovgivning, i det forum du bevæger. Hvadenten der er tale om den ene eller
den anden kategori kørekort, naturligvis er der ikke krav om at du skel vide
hvor stærkt eksempelvis en bus må køre hvis du kun har kørekort til
almindelig lille bil. Lad du blot buschaufføren herom, det er jo hans
forbandede forpligtelse.

> Det har vel en masse at sige. Jeg tror også piloter følger mere med i
> ændringer i luftfartsreglerne end vi andre gør. Og søfolk følger mere
> med i søfartsloven

Ja naturligvis skal disse på ligefod med andre selv holde sig ajour med
lovgivning de benytter/udnytter.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Kent Friis

Dato : 16-07-04 19:02

Den Fri, 16 Jul 2004 18:23:04 +0200 skrev Hans L. Jørgensen:

> [...]
> hvor stærkt eksempelvis en bus må køre hvis du kun har kørekort til
> almindelig lille bil. Lad du blot buschaufføren herom, det er jo hans

Og lad da bare dem der har trailer og jydekrog om at holde styr på hvor
stærkt sådan en fætter må køre.

Mvh
Kent

Fra : Henrik B.

Dato : 16-07-04 22:41

> Og lad da bare dem der har trailer og jydekrog om at holde styr på hvor
> stærkt sådan en fætter må køre.

Og dig også - uden trailer og jydekrog. Så du ikke sidder og hidser dig
unødigt op over, alle de "tumper med trailer", der kører 10 km/t for
hurtigt.

M.v.h.

Fra : Kent Friis

Dato : 17-07-04 01:41

Den Fri, 16 Jul 2004 23:40:50 +0200 skrev Henrik B.:

> [...]
>
> Og dig også - uden trailer og jydekrog. Så du ikke sidder og hidser dig
> unødigt op over, alle de "tumper med trailer", der kører 10 km/t for

Nu er jeg ikke typen der gider hidse mig ret meget op over hvordan folk
kører - og da slet ikke over at de ligger og snegler med 80 i stedet
for 70.

Mvh
Kent

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-07-04 13:11

> [...]
> da jeg tog kørekort. At det så er lavet om i mellemtiden var jeg ikke
> klar over, og derfor vidste jeg heller ikke at det jeg vidste ikke var

Du må faktisk kun køre 70 km/t, egentlig. De 80 km/t er kun på prøvetid i
DK - har været det i - mener jeg - 4 år efterhånden. Mener også kun
lastbiler må køre 70 - men de er så også indbefattet denne prøvetid.

// Troels - uden jydekrog på Honda'en - men med jydekrog på forældrenes
biler

Fra : Kent Friis

Dato : 17-07-04 20:11

Den Sat, 17 Jul 2004 14:10:32 +0200 skrev Troels [around 9000]:

> Du må faktisk kun køre 70 km/t, egentlig.

Nej, jeg må køre 130 på motorvejen. Det er dem med jydekrog vi
diskuterer.

> De 80 km/t er kun på prøvetid i
> DK - har været det i - mener jeg - 4 år efterhånden. Mener også kun
> lastbiler må køre 70 - men de er så også indbefattet denne prøvetid.

Kan I blive enige? Jeg havde skam hørt om forsøget, men folk siger
jo at det skulle være blevet ændret i færdselsloven...

Big difference, sålænge det er forsøg behøver man ikke vide det (heller
ikke dem der har jydekrog), for der står skilte der hvor det gælder.
Eller det gjorde der i hvert fald sidst jeg kom forbi sådan et skilt.

Mvh
Kent

Fra : Henrik B.

Dato : 15-07-04 10:58

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> km/t,
>

> Aha så skal du til ny køreprøve. Dumt at køre så stærkt med trailer efter.

Øh nej. Der gælder en 30% regel, så Troels skal over 104 km/t, før den står
på ny køreprøve.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-07-04 11:01

> Øh nej. Der gælder en 30% regel, så Troels skal over 104 km/t, før den
står
> på ny køreprøve.

Ikke Troels, men Anders........

M.v.h.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 15-07-04 14:04

On Thu, 15 Jul 2004 11:58:12 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Øh nej. Der gælder en 30% regel

30%? Før i tiden var det 40%, men det er måske blevet sænket her
fornylig sammen med 70% > 60%?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Jørgen L.

Dato : 15-07-04 14:09

> Øh nej. Der gælder en 30% regel, så Troels skal over 104 km/t, før den
står
> på ny køreprøve.

Øhh såvidt jeg ved er det 40 % men det er måske lavet om ?

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik B.

Dato : 15-07-04 14:12

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> står
>
> Øhh såvidt jeg ved er det 40 % men det er måske lavet om ?

1. juli.

M.v.h.

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 15-07-04 15:22

Hej Henrik

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> 1. juli.

Så vidt jeg kan se, er de 40 % uændret med hensyn til betinget frakendelse
af kørekortet - de 40 % i lovens § 126, stk. 1, nr. 3, er ikke blevet
ændret.

De 30 % er noget andet. Hvis du overskrider hastighedsgrænsen for
bil+anhænger får du normalt en skærpet bøde - altså en større en end en
tilsvarende overskridelse med alm. bil. Hvis din overskridelse er mere end
30 % med bil+anhænger på andre veje end motorveje får du herudover en særlig
skærpet bøde.

Hilsen
Peter Marlau

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 15-07-04 15:27

Hej Henrik

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> 1. juli.

De 40 % er mig bekendt ikke ændret i § 126, stk. 1, nr. 3, i færdselsloven.
Derimod fremgår det af Rigsadvokatens bødekatalog, at man i forhold til de i
forvejen skærpede takster for overskridelse af hastighedsgrænsen for
bil+trailer får et yderligere tillæg, hvis man overskrider med mere end 30 %
på andre veje end motorveje.

Hilsen
Peter Marlau

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-04 14:21

Jan Hansen skrev:

> Aha så skal du til ny køreprøve. Dumt at køre så stærkt med trailer
> efter.

Ahh come on!

100 km/t er ingen sag med trailer og det er/kan være langt fra farligt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jan Hansen

Dato : 15-07-04 15:23

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Enig 100 (eller 104) km/t er ingen sag med trailer, og hastigheden sniger
sig nemt derop.
Derfor mener jeg stadig at det vil være dumt at køre så stærkt, at man skal
til ny køreprøve hvis man bliver stoppet

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-04 23:10

Jan Hansen skrev:

> Enig 100 (eller 104) km/t er ingen sag med trailer, og hastigheden sniger
> sig nemt derop.

Det oplever jeg også.

> Derfor mener jeg stadig at det vil være dumt at køre så stærkt, at man
> skal til ny køreprøve hvis man bliver stoppet

Ja.. det må være enhver entusiasts mareridt!