Beskidte alufælge
Fra : Martin Poll

Dato : 14-07-04 18:24

Hej NG.
Jeg har købt en xantia med alufælge. De er meget beskidte sikker fra
bremsestøv og ligende. Hvilken metode er bedst til at få dem flotte igen ?
Jeg prøvede med noget fælgerens som man kan låne når man vasker bil på vores
lokale Q8, men det hjalp ikke noget..

Med venlig hilsen
Martin Poll

Fra : Finn

Dato : 14-07-04 20:40

"Martin Poll" <mpoll@FJERRNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bremsestøv og ligende. Hvilken metode er bedst til at få dem flotte igen ?
> Jeg prøvede med noget fælgerens som man kan låne når man vasker bil på

velkommen i klubben

jeg bruger børsten hver gang med sæbevand.. surt job

finn

Fra : Fido

Dato : 14-07-04 20:44

On Wed, 14 Jul 2004 21:39:34 +0200, "Finn" <finn.normann@mail.dk>
wrote:

>jeg bruger børsten hver gang med sæbevand.. surt job

Don't work harder -> be smarter :)
Sonax har noget fremragende fælgrens, der virker - www.sonax.dk
Er du ligeglad med miljøet, har "Harald Nyborg" noget, der er ligeså
godt, men på syrebasis.

Mvh...

Fra : Soren Kuula

Dato : 15-07-04 00:52

Fido wrote:
> Sonax har noget fremragende fælgrens, der virker - www.sonax.dk
> Er du ligeglad med miljøet, har "Harald Nyborg" noget, der er ligeså
> godt, men på syrebasis.

Sig mig, er du sikker på at syre er noget miljøproblem ?

Det er selvfølgelig farligt at komme i kontakt med koncentreret, men jeg
kan ikke lige se at spildevand med fortyndet syre skulle være så
slemt. De almindelige stærke syrer er da ikke giftige ? eller bliver
hængende i jorden mv i årevis, som olie ?

Jeg ved det ikke med sikkerhed; jeg kan bare ikke lige se hvor problemet
er. Det har vist også været brugt at nedbryde træstubbe med syre - jeg
har heller ikle hørt om miljøødelæggelser fra dette.

MVH
Søren

--
Fjern de 4 bogstaver i min mailadresse som er indsat for at hindre s...
Remove the 4 letter word meaning "junk mail" in my mail address.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 00:43

> Sig mig, er du sikker på at syre er noget miljøproblem ?

Nej, nej - men pyt med det.

Religion er ikke rationel.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Soren Kuula

Dato : 15-07-04 22:02

Jan W. Nielsen wrote:

> Nej, nej - men pyt med det.
>
> Religion er ikke rationel.

?? forklar ??

Med syrede hilsener

Syren

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-04 21:19

"Martin Poll" <mpoll@FJERRNadslhome.dk> wrote in message
> [...]
> bremsestøv og ligende. Hvilken metode er bedst til at få dem flotte igen ?
> Jeg prøvede med noget fælgerens som man kan låne når man vasker bil på

Jeg plejer at bruge WD40 eller lampeolie til fælgene på min MC. Det virker!

Tobias

Fra : Ken Sørensen

Dato : 14-07-04 22:24

"Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum" dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vores

> Jeg plejer at bruge WD40 eller lampeolie til fælgene på min MC. Det

hvis det er helt galt og ikke kan gå af med diverse produkter, ja så kan der
bruges ståluld med STOR FORSIKTIGHED....men det virker....men pas nu på ikke
at blive for ivrig

/K

Fra : Martin Poll

Dato : 14-07-04 22:36

Det har jeg prøvet, for det bruger jeg selv på min Aprilia SL1000. så det er
noget der har sat sig godt fast.

> hvis det er helt galt og ikke kan gå af med diverse produkter, ja så
> kan der bruges ståluld med STOR FORSIKTIGHED....men det virker....men
> pas nu på ikke at blive for ivrig
>
> /K

Jeg vil lige prøve det fra Sonax, men jeg skal nok være forsigtig hvis jeg
bruger ståluld.

Med venlig hilsen
Martin Poll
www.martinpoll.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 15-07-04 04:51

> Jeg vil lige prøve det fra Sonax, men jeg skal nok være forsigtig hvis jeg
> bruger ståluld.

Jeg er tankerende religiøs fanatiker af Sonax Extreme-produkterne, men deres
fælgrens er altså ikke så god som den langt billigere fra Harald Nyborg.

Hvis skidtet sidder helt vildt fast, så har jeg prøvet med grydesvampe. Det
ridser naturligvis af h... til, men så polerede jeg dem efterfølgende op med
Slipol og polermiddel. Desværre er det ofte sådan, at originalfælge har en
dårligere lak end de kendte mærker, så det kan være et slid. Da jeg solgte
min 8 måneder gamle Octavia RS havde jeg alle hjulene af for at give dem den
helt store tur. Med mine nuværende AEZ fælge skal de bare have en omgang HN
og højtryksrenser, så stråler de.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Peter

Dato : 15-07-04 15:07

"Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> bruges ståluld med STOR FORSIKTIGHED....men det virker....men pas nu på

STÅLULD! (Ser forfærdet ud).

På min gamle mustang, havde jeg også problemer, der brugte jeg Autosol, som
tog ir, og det hele. Men dengang havde man også fritid nok til at rengøre
ulakerede alufælge efter kørsel på saltede veje

http://www.dr.dk/GDS/raad_enkelt.asp?id=1685

http://www.breyton.com/images/autosol.jpg

Det kan købes over alt.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-07-04 00:23

> Jeg plejer at bruge WD40 eller lampeolie til fælgene på min MC. Det
virker!

Man kan faktisk også få noget der hedder Wonder Polish. Mener det er et
Berner produkt. Det tager det meste, også snavs på fælge. En ven med en
Viffer 750F'er bruger det - skidtet virker sørme

> Tobias

Jeps, vi ses på AATS

// Troels