ABS lampe lyser engang imellem
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 14-07-04 16:42

Hej i gruppen

Jeg har et lille problem med min reanault megane 1996.

Hver dag når jeg skal hjem fra arbejde lyser abs-lampen. Det er kun når jeg
skal hjem fra arbejde. Jeg kan så køre et par kilometer hvorefter jeg kan
slukke bilen og starte igen uden abs-lampe lysende.

Jeg synes selv det lyder lidt åndssvagt, men kan det have noget at gøre med
at parkeringepladsen er skrånende nedad og bilen derfor står med snuden
nedad hele dagen?

Ellers nogen bud på om dette er et kendt fænomen eller om jeg skal finde et
værksted.

Lars Christoffersen

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 14-07-04 17:00

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@FJERNDETTEaab-net.dk> skrev i en
meddelelse news:cd3k89$fsl$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> nedad hele dagen?
>
> Ellers nogen bud på om dette er et kendt fænomen eller om jeg skal finde

chek lige om der er bremse væske nok på, det kan godt være at der er fordi
at den holder skrå. Nu kender jeg ikke meganen, men sidder der ikke en
flyder i toppen af bremse væske beholdern , som får en lampe( ABS) til at
lyse når der er forlidt væske i.

Søren

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-07-04 17:03

> [...]

> skal hjem fra arbejde. Jeg kan så køre et par kilometer hvorefter jeg kan
> slukke bilen og starte igen uden abs-lampe lysende.

Du har med 993/4% sikkerhed SKIDT i en ABSsensor, jeg har lige hørt en
åndsvag historie, om hvordan en lille sten lavede ABS-fejl på en Octavia.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-07-04 17:30

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Du har med 993/4% sikkerhed SKIDT i en ABSsensor, jeg har lige hørt en
> åndsvag historie, om hvordan en lille sten lavede ABS-fejl på en
> Octavia.

Eller en knækket/flækket "tandrem" om hjulnavet som sensoren "kigger på";
hvis Megane har sådan en.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Peter

Dato : 14-07-04 17:35

> [...]
>
> Jeg har et lille problem med min reanault megane 1996.
>
> Hver dag når jeg skal hjem fra arbejde lyser abs-lampen.

Citronerne drillede for nogle år siden med ir i stikkene, når man skilte
stikkene ad under bilen, gav den et skvæt WD40 og samlede dem igen, var
fejlen væk.

Om det er det samme med Renault aner jeg ikke.

Fra : Leif

Dato : 14-07-04 23:31

> [...]
> nedad hele dagen?
>
> Ellers nogen bud på om dette er et kendt fænomen eller om jeg skal finde

Har haft samme problem på min VW Polo. Det viste sig, at min akkumulator
ikke havde det for godt. Spændingen var for lav til at slukke abs-lampen -
men når jeg havde kørt et par km. var der plydselig ladet strøm nok på
dyret, og ved genstart virkede alt så igen.

Prøv derfor at låne en akkumulator - det er jo unødvendigt at købe en ny,
hvis dette ikke er problemet. Jeg har også hørt, at problemet vil opstå,
hvis spændingen er under 11,9 volt (så vidt jeg husker). Du kan derfor også
prøve at måle.

M.v.h.
Leif