/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
nu må det være nok!
Fra : Allan


Dato : 14-07-04 08:19

Gennem LAAAANG tid har vi afgiftsplagede bilister lyttet opmærksomt til
diskussionen om billigere biler, alt imens priserne har taget himmelflugt!
Vi er kommet med konstruktive forslag og har i den grad udvist tålmodighed
mens alt er blevet ignoreret. Det er på tide at vi indser at vi udgør en
klub med ufatteligt mange medlemmer og dermed har mulighed for aktioner der
i den grad vil blive bemærket. Min egen private og desværre ikke særligt
effektive har foreløbigt begrænset sig til at totalt købestop for nye biler.
Hvis vi alle fulgte op ville der ikke komme kroner i den slunkne statskasse
og regeringen ville blive nødsaget til at ændre den dybt uretfærdige
registreringsafgift. Desværre går salget strygende p.t.
Men vi bør stå sammen og lave nogle happenings så vi kan få sat afgiften på
den politiske dagsorden!!

Mere senere
hilsen Allan



 
 
Per Beer Hansen (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 14-07-04 08:40

Allan wrote:
> Gennem LAAAANG tid har vi afgiftsplagede bilister lyttet opmærksomt
> til diskussionen om billigere biler, alt imens priserne har taget
> himmelflugt! Vi er kommet med konstruktive forslag og har i den grad
> udvist tålmodighed mens alt er blevet ignoreret. Det er på tide at vi
> indser at vi udgør en klub med ufatteligt mange medlemmer og dermed
> har mulighed for aktioner der i den grad vil blive bemærket. Min egen
> private og desværre ikke særligt effektive har foreløbigt begrænset
> sig til at totalt købestop for nye biler.

Det har jeg gjort hele mit liv

> Hvis vi alle fulgte op
> ville der ikke komme kroner i den slunkne statskasse og regeringen
> ville blive nødsaget til at ændre den dybt uretfærdige
> registreringsafgift.

Jeg tvivler, der ville sikkert bare blive lagt en endnu højere afgift på
f.eks. benzinen, vægaftgiften/grøn ejerafgift eller et endnu højere
skattetryk.

> Desværre går salget strygende p.t.
> Men vi bør stå sammen og lave nogle happenings så vi kan få sat
> afgiften på den politiske dagsorden!!
>

Jeg tvivler på at der er noget vi (forbrugerne) kan gøre, som vil ændre
deres (politikernes) "mening"

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Ukendt (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-04 08:51



> Men vi bør stå sammen og lave nogle happenings så vi kan få sat afgiften

> den politiske dagsorden!!

Du kan jo starte med at glæde dig over dette
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2514572/

Jeg aner allerede svindel, hvor man betaler den udenlandske forhandler en
sum penge officielt og en sum under bordet. Denne sum under bordet bliver så
ganget op, så man kommer til at spare voldsomt mange penge på en importeret
bil.

--
Tom



Ted (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Ted


Dato : 14-07-04 10:30


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40f4e5ec$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg aner allerede svindel, hvor man betaler den udenlandske forhandler en
> sum penge officielt og en sum under bordet. Denne sum under bordet bliver

> ganget op, så man kommer til at spare voldsomt mange penge på en
importeret
> bil.

> Tom

---------------------------------

Svindel...?? uhu snøft staten blev snydt for 10.000,- og hvad så, jeg
kan kun glæde mig over det, hvis det sker.
Jeg er så træt at deres ( statens ) forpulede afgifter på huse og biler.

Teddy



Thomas H. (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 14-07-04 11:30


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40f4e5ec$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du kan jo starte med at glæde dig over dette
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2514572/
>
> Jeg aner allerede svindel, hvor man betaler den udenlandske forhandler en
> sum penge officielt og en sum under bordet. Denne sum under bordet bliver

> ganget op, så man kommer til at spare voldsomt mange penge på en
importeret
> bil.

Ja det ligger lidt i luften, helt godt bliver det så, hvis man kan finde et
EU-land, hvor man kan finde et smuthul, så man kan gøre sådan uden at gøre
noget ulovligt, så er de først rigtig på skideren, for så tør menig mand at
gøre det



Ukendt (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-04 08:54

> Det er på tide at vi indser at vi udgør en
> klub med ufatteligt mange medlemmer og dermed har mulighed for aktioner
der
> i den grad vil blive bemærket.

Hvad med FDM..?

De gør - efter min mening - stort set alt, der kan gøres af en "seriøs"
organisation.

De hælder ikke rød maling på statsministeren eller smider med bananer foran
Christiansborg - men på alle andre fronter "kæmper" de nu meget godt.

Problemet er, at der ikke er nogen partier, der for alvor tilbyder billigere
biler - for dette ville realpolitisk være meget svært for den danske økonomi
at klare. Med andre ord - der ville lyde et ramaskrig fra de områder, de
skal afgive nogle af alle bilisternes skattekroner (nettooverskud på 12-15
mia. kroner om året), og derfor vil de nødvendige stramninger være politisk
ugennemførlige.

--
/ Jan W Nielsen



Henrik B. (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-07-04 11:03


"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:40f4e691$0$298$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Det er på tide at vi indser at vi udgør en
> > klub med ufatteligt mange medlemmer og dermed har mulighed for aktioner
> der
> > i den grad vil blive bemærket.
>
> Hvad med FDM..?
>
> De gør - efter min mening - stort set alt, der kan gøres af en "seriøs"
> organisation.

*ROFL* FDM - hvem er det?

M.v.h.



TGD (14-07-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 14-07-04 12:47


"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:40f4e691$0$298$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

<KLIP>

> Problemet er, at der ikke er nogen partier, der for alvor tilbyder
billigere
> biler - for dette ville realpolitisk være meget svært for den danske
økonomi
> at klare. Med andre ord - der ville lyde et ramaskrig fra de områder, de
> skal afgive nogle af alle bilisternes skattekroner (nettooverskud på 12-15
> mia. kroner om året), og derfor vil de nødvendige stramninger være
politisk
> ugennemførlige.

Hvad med Kurt Scheelsbeck (eller deromkring) fra Konservativ, han listede
rundt med en mercedes eller audi i det han også er STOR modstander af den
større reg. afgift.

Hmmm FDM er det ikke bare en kaffeklub for bilister, måske lidt MEGET bedre
profilering af den gammelmandsklub.



Ukendt (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-04 20:26



> Hmmm FDM er det ikke bare en kaffeklub for bilister, måske lidt MEGET
bedre
> profilering af den gammelmandsklub.

for ikke at glemme camping-stoffet og rejserne rundt i verden.....jojo der
er sandelig fokus på det at have bil......især NYE biler som SKAL til
autoriserede værksteder (jfr. FDM)


--
Tom



Jesper Lauridsen (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 14-07-04 17:44

On Wed, 14 Jul 2004 09:53:53 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:

>Problemet er, at der ikke er nogen partier, der for alvor tilbyder billigere
>biler - for dette ville realpolitisk være meget svært for den danske økonomi
>at klare. Med andre ord - der ville lyde et ramaskrig fra de områder, de
>skal afgive nogle af alle bilisternes skattekroner (nettooverskud på 12-15
>mia. kroner om året), og derfor vil de nødvendige stramninger være politisk
>ugennemførlige.

Vi lever jo i et land, hvor uændrede, eller bare svagt stigende, offentlige
budgetter, betragtes som voldsomme nedskæringer.

Og prøv at forestille dig hvordan en afgiftslettelse ville blive dækket af
f.eks. DR. Jeg ser for mig et indslag i tvavisen, med en direktør der
"sparer" flere hundretusinder kroner ved køb af en ny Mercedes, fulgt op
af et indslag om en enlig mor på kontanthjælp... Noget i stil med det
program der førte til ændret firmabilsbeskatning (og efterfølgende milliontab
for statskassen), hvor det lykkedes dem at fremstille kørsel i en
Ferrari, der altså havde udløst et par millioner i registreringsafgift,
som kørsel "på skatteydernes regning".


Basil (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 14-07-04 19:01

> Problemet er, at der ikke er nogen partier, der for alvor tilbyder
> billigere biler - for dette ville realpolitisk være meget svært for
> den danske økonomi at klare. Med andre ord - der ville lyde et
> ramaskrig fra de områder, de skal afgive nogle af alle bilisternes
> skattekroner (nettooverskud på 12-15 mia. kroner om året), og derfor
> vil de nødvendige stramninger være politisk ugennemførlige.

Der er også et par andre problemer.
Dem der har købt en ny bil til nuværende afgiftstunge pris, brænder inde med
et stort banklån hvor bankens pant i bilen bliver noget problematisk og en
bil der lige er faldet temmelig meget i værdi, hvis afgiften sættes drastisk
ned, og det vil nok skabe noget af et rama-skrig.
Et andet problem er også at der i byerne allerede er flere biler end der er
plads til på vejene og p-pladserne, så det vil skabe massive køer rundt om i
landet.
....og så har det offentlige transportsystem pludselig meget mindre
berettigelse
Kai



Thunderbird [7100] (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 14-07-04 20:11

On Wed, 14 Jul 2004 20:00:54 +0200, "Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za>
wrote:

>> Problemet er, at der ikke er nogen partier, der for alvor tilbyder
>> billigere biler - for dette ville realpolitisk være meget svært for
>> den danske økonomi at klare. Med andre ord - der ville lyde et
>> ramaskrig fra de områder, de skal afgive nogle af alle bilisternes
>> skattekroner (nettooverskud på 12-15 mia. kroner om året), og derfor
>> vil de nødvendige stramninger være politisk ugennemførlige.
>
>Der er også et par andre problemer.
>Dem der har købt en ny bil til nuværende afgiftstunge pris, brænder inde med
>et stort banklån hvor bankens pant i bilen bliver noget problematisk og en
>bil der lige er faldet temmelig meget i værdi, hvis afgiften sættes drastisk
>ned, og det vil nok skabe noget af et rama-skrig.
>Et andet problem er også at der i byerne allerede er flere biler end der er
>plads til på vejene og p-pladserne, så det vil skabe massive køer rundt om i
>landet.
>...og så har det offentlige transportsystem pludselig meget mindre
>berettigelse

Det har det allrede. Bruger det kun fordi at jeg absolut ikke har et
andet valg. havde jeg haft pengene til det så havde jeg en bil som jeg
lå og kørte rundt i.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Thomas Strandtoft (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 14-07-04 21:05

Basil wrote:

> Der er også et par andre problemer.
> Dem der har købt en ny bil til nuværende afgiftstunge pris, brænder inde med
> et stort banklån hvor bankens pant i bilen bliver noget problematisk og en
> bil der lige er faldet temmelig meget i værdi, hvis afgiften sættes drastisk
> ned, og det vil nok skabe noget af et rama-skrig.

Vi har allerede et system for tilbagebetaling af afgift hvis en
bil eksporteres til udlandet, man vurderer bilens handelspris og
stand og tilbagebetaler i forhold til det. Det system skal bare
udvides til også at gælde for biler der bliver i landet hvis man
beslutter at droppe registreringsafgiften. Det vil naturligvis
koste statskassen en pose penge at give folk afgiftskroner retur,
men det vil jo alligevel kræve en grundig revidering af vores
statsbudget at lave en ny afgiftspolitik, så det..

> Et andet problem er også at der i byerne allerede er flere biler end der er
> plads til på vejene og p-pladserne, så det vil skabe massive køer rundt om i
> landet.

Ja, specielt når stilen går mod at gøre vejene mindre og mindre
fremkommelige. Jeg tror Danmark er det eneste sted i verden der
"løser" trafikale problemer ved at fjerne vejbaner og lave dem om
til alt fra cykelstier og busbaner til blomsterkummer..

> ...og så har det offentlige transportsystem pludselig meget mindre
> berettigelse

Der sgu også mange steder hvor det offentlige system ikke har sin
berretigelse, jeg føler mig overbevist om at der er masser af
tyndbefolkede områder i Danmark hvor der er bedre økonomi i at
tilbyde borgerne billig eller gratis taxakørsel end der er i at
lade en bus køre tom rundt det meste af dagen.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Thomas H. (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 15-07-04 10:23


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40F59204.B062AC99@carftp.com...

> Ja, specielt når stilen går mod at gøre vejene mindre og mindre
> fremkommelige.

Ja det er uhyggeligt så mange steder man gør veje smallere, og fra to et et
spor ...samtidig med at der bliver flere biler - meget underlig logik

Jeg tror Danmark er det eneste sted i verden der
> "løser" trafikale problemer ved at fjerne vejbaner og lave dem om
> til alt fra cykelstier og busbaner til blomsterkummer..

...og grusveje i Albertslund



Henrik Bøgh (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 16-07-04 08:29

Thomas H. faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Ja det er uhyggeligt så mange steder man gør veje smallere, og fra to et
> et spor ...samtidig med at der bliver flere biler - meget underlig logik

En bus behøver jo kun en vejbane....

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info


Jesper Lauridsen (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 15-07-04 08:58

On Wed, 14 Jul 2004 20:00:54 +0200, "Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

>Der er også et par andre problemer.
>Dem der har købt en ny bil til nuværende afgiftstunge pris, brænder inde med
>et stort banklån hvor bankens pant i bilen bliver noget problematisk og en

De skylder stadigvæk det samme beløb. Pantet bliver først et problem hvis
de ikke kan betale afdragene.

>bil der lige er faldet temmelig meget i værdi, hvis afgiften sættes drastisk
>ned, og det vil nok skabe noget af et rama-skrig.

Reelt er der ikke noget problem. Lad os sige at du har købt en ny bil til
300K og agter at skifte den ud, med en ny ny bil, om 3 år. Bilen taber under
normale forhold 30% i værdi på de 3 år, så du skal hoste med 90K for at
få en ny.

Nu sker der så det at afgifterne bortfalder. Nyprisen på din bil falder nu
til 150K, og værditabet stiger nok til 50% (brugte biler er knap så populære,
når de nye bliver billigere). Værdien af din bil er nu faldet til 75K. Men
for at lave same udskiftning som før, skal du nu kun af med 75K.

Så hvad er problemet? Du kører rundt i den samme bil som før, men har sparet
15 tusind. Du får naturligvis ikke lige så meget ud af det som førstegangs-
eller brugtkøberen, men du har jo altså ikke mistet noget.


Peter Weis (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 16-07-04 08:20

Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote :

> Så hvad er problemet?

Det bliver svært at indfri restgælden, når man ikke får så mange penge
for den brugte bil man sælger.

mvh
Peter

Thunderbird [7100] (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 16-07-04 09:47

On 16 Jul 2004 07:20:05 GMT, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:

>Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote :
>
>> Så hvad er problemet?
>
>Det bliver svært at indfri restgælden, når man ikke får så mange penge
>for den brugte bil man sælger.

Neh, for afdragene på lånet skulle i mange situationer gerne afspejle
bilens realle værdi.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Thomas Strandtoft (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 16-07-04 13:15

"Thunderbird [7100]" wrote:

> Neh, for afdragene på lånet skulle i mange situationer gerne afspejle
> bilens realle værdi.

Okay, så hvis du har lånt mig 300.000 til en bil og bilen pga. en
afgift der bortfalder efterfølgende uge pludselig kun er 150.000
værd, så er du med på at jeg kun afdrager det halve af gælden?

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Thunderbird [7100] (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 17-07-04 17:04

On Fri, 16 Jul 2004 14:15:23 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>"Thunderbird [7100]" wrote:
>
>> Neh, for afdragene på lånet skulle i mange situationer gerne afspejle
>> bilens realle værdi.
>
>Okay, så hvis du har lånt mig 300.000 til en bil og bilen pga. en
>afgift der bortfalder efterfølgende uge pludselig kun er 150.000
>værd, så er du med på at jeg kun afdrager det halve af gælden?

Nej,

Det jeg mente er at "Normalt" så passer restgælden og bilens reale værdi
sammen. Men hvis sådan et stunt gennemføres så vi lder seævfølgelig
komme nogle huller. Hvordan at bankerne vil håndtere rdem kan vi kun
gætte på.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Peter Weis (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 16-07-04 17:24

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> Neh, for afdragene på lånet skulle i mange situationer gerne
> afspejle bilens realle værdi.

Joeh, men prøv lige at læse Jespers eksempel først.

mvh
Peter

Lars (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 14-07-04 09:08

Hej Allan,

"Allan" <helodriverReMovE@gadbjergnet.dk> wrote in message
news:cd2mos$5nl$1@news.net.uni-c.dk...

> Men vi bør stå sammen og lave nogle happenings så vi kan få sat afgiften

> den politiske dagsorden!!

Vi laver vores helt egen private happening og smutter over Øresund til det
sydlige Skåne om et par måneder... Og vips væk var 180% afgift tillagt 25%
moms.

** Lars



Ukendt (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-04 09:13



> Vi laver vores helt egen private happening og smutter over Øresund til det
> sydlige Skåne om et par måneder... Og vips væk var 180% afgift tillagt 25%
> moms.

Nogen siger "græsset er altid grønnere på den anden side"

--
Tom



Lars (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 14-07-04 10:37

Hej Tom,

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:40f4eb15$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > Vi laver vores helt egen private happening og smutter over Øresund til
det
> > sydlige Skåne om et par måneder... Og vips væk var 180% afgift tillagt
25%
> > moms.
> Nogen siger "græsset er altid grønnere på den anden side"

Ja - du har ret Der er nu også andre ting end lige netop det med biler,
der spiller ind som gør at vi har valgt at flytte derover - selv om det jo
er en super bonus at få med. Vi har mange gode forhåbninger om at vi vil
falde godt til derovre - og skulle det modsatte være tilfældet har man jo
altid muligheden at rykke hjemover igen.

** Lars




Mathias (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 14-07-04 10:25

Lars wrote:
> Vi laver vores helt egen private happening og smutter over Øresund
> til det sydlige Skåne om et par måneder... Og vips væk var 180%
> afgift tillagt 25% moms.
>

Husk at tage godt med øl med hjemmefra ;)

-Mathias



Lars (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 14-07-04 10:38

Heysa,

"Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote in message
news:40f4fbf1$0$195$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> > Vi laver vores helt egen private happening og smutter over Øresund
> > til det sydlige Skåne om et par måneder... Og vips væk var 180%
> > afgift tillagt 25% moms.
> Husk at tage godt med øl med hjemmefra ;)

Og vin... Vi arbejder begge i København så det er ret nemt at tage de
enkelte fornødenheder der er billigere i Danmark med over. Til gengæld kigge
vi rundt i ICA derovre i weekend'en, der var Coca Cola på tilbud - 10
flasker til 100 kroner, det er lidt over 8 kr/flasken for 1½ liters...
Woa... Hvis man altså drikker den slags.

** Lars






Thomas H. (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 14-07-04 11:29


"Allan" <helodriverReMovE@gadbjergnet.dk> skrev i en meddelelse
news:cd2mos$5nl$1@news.net.uni-c.dk...
> Gennem LAAAANG tid har vi afgiftsplagede bilister lyttet opmærksomt til
> diskussionen om billigere biler, alt imens priserne har taget himmelflugt!
> Vi er kommet med konstruktive forslag og har i den grad udvist tålmodighed
> mens alt er blevet ignoreret. Det er på tide at vi indser at vi udgør en
> klub med ufatteligt mange medlemmer og dermed har mulighed for aktioner
der
> i den grad vil blive bemærket. Min egen private og desværre ikke særligt
> effektive har foreløbigt begrænset sig til at totalt købestop for nye
biler.
> Hvis vi alle fulgte op ville der ikke komme kroner i den slunkne
statskasse
> og regeringen ville blive nødsaget til at ændre den dybt uretfærdige
> registreringsafgift. Desværre går salget strygende p.t.
> Men vi bør stå sammen og lave nogle happenings så vi kan få sat afgiften

> den politiske dagsorden!!

Den lille mand kan intet gøre, det skal være hele den samlede
bilorganisation, FDM og alt andet, der igen og igen skal gøre opmærksom på
det, alle steder de kan! Hvis man f.eks. et år vedtog, at alle priser på
biler stod skrevet hvad de kostede i dk og f.eks. Sverige, når de var i
aviser, reklamer osv., ville det også give en del opmærksomhed, for der er
stadig rigtig mange, der ikke tror på at det er SÅ meget dyrere her i
landet, end i resten af EU.



Ukendt (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-04 20:30



> Den lille mand kan intet gøre, det skal være hele den samlede
> bilorganisation, FDM og alt andet, der igen og igen skal gøre opmærksom på
> det, alle steder de kan!

FDM HAR opgivet at gøre noget ved det. Hver gang jeg (på bibloiteket) læser
"Motor" så kan jeg læse i artiklerne på nye biltest ....."prisen må siges at
være rimelig....".....

HVAD F.... ER DET FOR NOGET P*S AT SIGE

--
Tom



Thomas H. (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 15-07-04 05:49


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40f589c0$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Den lille mand kan intet gøre, det skal være hele den samlede
> > bilorganisation, FDM og alt andet, der igen og igen skal gøre opmærksom

> > det, alle steder de kan!
>
> FDM HAR opgivet at gøre noget ved det. Hver gang jeg (på bibloiteket)
læser
> "Motor" så kan jeg læse i artiklerne på nye biltest ....."prisen må siges
at
> være rimelig....".....
>
> HVAD F.... ER DET FOR NOGET P*S AT SIGE

Nej det er kun den anden vej, at der virkelig findes lobbyisme, der både vil
og kan gøre noget politisk, prøv at se hvor meget taletid René Duracell han
får, i forhold til en vis bilorganisation med 250.000 medlemmer.



Jan Vennike (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 16-07-04 05:23



"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40f589c0$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Den lille mand kan intet gøre, det skal være hele den samlede
> > bilorganisation, FDM og alt andet, der igen og igen skal gøre opmærksom

> > det, alle steder de kan!
>
> FDM HAR opgivet at gøre noget ved det. Hver gang jeg (på bibloiteket)
læser
> "Motor" så kan jeg læse i artiklerne på nye biltest ....."prisen må siges
at
> være rimelig....".....
>
> HVAD F.... ER DET FOR NOGET P*S AT SIGE
>
> --
> Tom
>

Helt enig

Og samtidig bliver en bil kørt helt i bund hvis ikke den har ESP, 27
airbags, sædevarme, elspejle m.v. - det er klart at bilerne bliver dyrere,
hvis importøren/producenten får opfattelsen af at alt muligt udstyr skal
puttes i, før en bil er "salgbar".

Men hvis jeg skal have en erstatning for min 22 år gamle VW Caravelle, er
bare det at den har ABS en meget stort fremskridt - men når samtidig alt det
andet udstyr skal i, bliver en ny tilsvarende MEGET dyr og dermed uopnåelig.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste