/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Viden/erfaring om Fiat Punto 1,9 5d. JTD s~
Fra : LarsZK


Dato : 13-07-04 21:07

Har du noget erfaring eller viden om Fiat Punto 1,9 JTD 80hk. årg. 2000 og
ved du hvad man skal være opmærksom på når man køber sådan en, vil jeg MEGET
gerne høre fra dig.
Mvh Lars



 
 
Nicolaj C. (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Nicolaj C.


Dato : 13-07-04 21:48

"LarsZK" <lzk@jubii.dk> wrote in message
news:ThXIc.1461$Ns1.1133@news.get2net.dk...
> Har du noget erfaring eller viden om Fiat Punto 1,9 JTD 80hk. årg. 2000 og
> ved du hvad man skal være opmærksom på når man køber sådan en, vil jeg
MEGET
> gerne høre fra dig.
> Mvh Lars
>
Blot en tanke - Du kan få et i forhold til sælger uafhængigt FIAT værksted
til at kigge den efter. De laver sikkert gerne en rep liste. Det kan de gøre
på ½ time.
Hvordan vil du fx. se om katalysatoren virker ? Det er svært at gøre uden
måleapparat ! Men du kan naturligvis banke lidt på den for at høre om det
rasler løst rundt. Men igen - det er lidt svært uden at bilen står på en
lift.
mvh
Nic



Ukendt (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-04 14:07

LarsZK wrote:
> Har du noget erfaring eller viden om Fiat Punto 1,9 JTD 80hk. årg.
> 2000 og ved du hvad man skal være opmærksom på når man køber sådan
> en, vil jeg MEGET gerne høre fra dig.
> Mvh Lars

Jeg har en Punto JTD fra 2001 som efterhånden har rundet 177000 km - så lidt
erfaring i den har jeg da
Som det også ses af kilometertallet på min bil, så er der egentligt ikke de
store problemer med den bil - sålænge den bliver vedligeholdt ordentligt. Så
tjek servicebog osv.

Eneste ting som jeg vil kalde et decideret problem, er koblingen. Hvis du
kører meget på motorvej, bliver koblingen ganske enkelt ikke slidt nok,
således at den begynder at fedte i de høje gear efter 70-100.000 km. Og
koblingen er ikke stærk nok til at holde til en chiptuning/bokstuning i
længden - så vær opmærksom på at koblingen er i orden (ikke noget rusken når
du sætter i gang, må ikke glide ved fuld gas i 4/5 gear osv.)

Rust osv. er der ikke noget af endnu på min - jeg har indtryk af at de nye
puntoer er ganske godt beskyttede hvad dette angår.

Derudover har jeg fået skiftet en viskermotor - vær opmærksom på, om
viskerne hakker i intervalstillingen - hvis de gør, skal motoren smøres.
Ikke noget større problem, men ret irriterende at se på....

Tandremmen skal skiftes ved 120.000 - remstrammeren kan godt begynde at pibe
lidt inden den når så langt, det betyder ikke noget - men vær sikker på at
den er blevet skiftet i tide.

Men vær opmærksom på, at det ikke er en bybil. Motoren er lidt for grov og
larmende i bytrafik til at man gider det i længden. Men på landevej/motorvej
er den faktisk overraskende god.

Det var sådan lige hvad jeg kunne komme i tanke om - hvis der noget specielt
du vil vide, så skriv igen...

Jesper



LarsZK (14-07-2004)
Kommentar
Fra : LarsZK


Dato : 14-07-04 18:26

Hej Jesper!
Hvor er det rart når nogen gider dele ud af deres erfaringer. 1000 tak!!!
Jeg vil være meget opmærksom når jeg kigger. Du skriver at motoren er grov
til bytraffik - hvad mener du med det??? Jeg skal dog også mest køre blandet
kørsel så det tager jeg ikke så tungt. Ang. koblingen: Er du sikker på at
det er fordi den bliver slidt for lidt og ikke for meget?
Nå men endnu en gang tak for dit fyldestgørende svar
Mvh Lars


"Jesper Thomsen" <x9jepHOSThomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40f52fe8$0$241$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> LarsZK wrote:
> > Har du noget erfaring eller viden om Fiat Punto 1,9 JTD 80hk. årg.
> > 2000 og ved du hvad man skal være opmærksom på når man køber sådan
> > en, vil jeg MEGET gerne høre fra dig.
> > Mvh Lars
>
> Jeg har en Punto JTD fra 2001 som efterhånden har rundet 177000 km - så
lidt
> erfaring i den har jeg da
> Som det også ses af kilometertallet på min bil, så er der egentligt ikke
de
> store problemer med den bil - sålænge den bliver vedligeholdt ordentligt.

> tjek servicebog osv.
>
> Eneste ting som jeg vil kalde et decideret problem, er koblingen. Hvis du
> kører meget på motorvej, bliver koblingen ganske enkelt ikke slidt nok,
> således at den begynder at fedte i de høje gear efter 70-100.000 km. Og
> koblingen er ikke stærk nok til at holde til en chiptuning/bokstuning i
> længden - så vær opmærksom på at koblingen er i orden (ikke noget rusken
når
> du sætter i gang, må ikke glide ved fuld gas i 4/5 gear osv.)
>
> Rust osv. er der ikke noget af endnu på min - jeg har indtryk af at de nye
> puntoer er ganske godt beskyttede hvad dette angår.
>
> Derudover har jeg fået skiftet en viskermotor - vær opmærksom på, om
> viskerne hakker i intervalstillingen - hvis de gør, skal motoren smøres.
> Ikke noget større problem, men ret irriterende at se på....
>
> Tandremmen skal skiftes ved 120.000 - remstrammeren kan godt begynde at
pibe
> lidt inden den når så langt, det betyder ikke noget - men vær sikker på at
> den er blevet skiftet i tide.
>
> Men vær opmærksom på, at det ikke er en bybil. Motoren er lidt for grov og
> larmende i bytrafik til at man gider det i længden. Men på
landevej/motorvej
> er den faktisk overraskende god.
>
> Det var sådan lige hvad jeg kunne komme i tanke om - hvis der noget
specielt
> du vil vide, så skriv igen...
>
> Jesper
>
>



LarsZK (14-07-2004)
Kommentar
Fra : LarsZK


Dato : 14-07-04 20:09

....og forresten: hvor langt kører man ca i gennemsnit pr/lt i en Punto 1,9
JTD
lars

"LarsZK" <lzk@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:r0eJc.299$Qo2.257@news.get2net.dk...
> Hej Jesper!
> Hvor er det rart når nogen gider dele ud af deres erfaringer. 1000 tak!!!
> Jeg vil være meget opmærksom når jeg kigger. Du skriver at motoren er grov
> til bytraffik - hvad mener du med det??? Jeg skal dog også mest køre
blandet
> kørsel så det tager jeg ikke så tungt. Ang. koblingen: Er du sikker på at
> det er fordi den bliver slidt for lidt og ikke for meget?
> Nå men endnu en gang tak for dit fyldestgørende svar
> Mvh Lars
>
>
> "Jesper Thomsen" <x9jepHOSThomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40f52fe8$0$241$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > LarsZK wrote:
> > > Har du noget erfaring eller viden om Fiat Punto 1,9 JTD 80hk. årg.
> > > 2000 og ved du hvad man skal være opmærksom på når man køber sådan
> > > en, vil jeg MEGET gerne høre fra dig.
> > > Mvh Lars
> >
> > Jeg har en Punto JTD fra 2001 som efterhånden har rundet 177000 km - så
> lidt
> > erfaring i den har jeg da
> > Som det også ses af kilometertallet på min bil, så er der egentligt ikke
> de
> > store problemer med den bil - sålænge den bliver vedligeholdt
ordentligt.
> Så
> > tjek servicebog osv.
> >
> > Eneste ting som jeg vil kalde et decideret problem, er koblingen. Hvis
du
> > kører meget på motorvej, bliver koblingen ganske enkelt ikke slidt nok,
> > således at den begynder at fedte i de høje gear efter 70-100.000 km. Og
> > koblingen er ikke stærk nok til at holde til en chiptuning/bokstuning i
> > længden - så vær opmærksom på at koblingen er i orden (ikke noget rusken
> når
> > du sætter i gang, må ikke glide ved fuld gas i 4/5 gear osv.)
> >
> > Rust osv. er der ikke noget af endnu på min - jeg har indtryk af at de
nye
> > puntoer er ganske godt beskyttede hvad dette angår.
> >
> > Derudover har jeg fået skiftet en viskermotor - vær opmærksom på, om
> > viskerne hakker i intervalstillingen - hvis de gør, skal motoren smøres.
> > Ikke noget større problem, men ret irriterende at se på....
> >
> > Tandremmen skal skiftes ved 120.000 - remstrammeren kan godt begynde at
> pibe
> > lidt inden den når så langt, det betyder ikke noget - men vær sikker på
at
> > den er blevet skiftet i tide.
> >
> > Men vær opmærksom på, at det ikke er en bybil. Motoren er lidt for grov
og
> > larmende i bytrafik til at man gider det i længden. Men på
> landevej/motorvej
> > er den faktisk overraskende god.
> >
> > Det var sådan lige hvad jeg kunne komme i tanke om - hvis der noget
> specielt
> > du vil vide, så skriv igen...
> >
> > Jesper
> >
> >
>
>



Ukendt (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-07-04 21:40

LarsZK wrote:
> ...og forresten: hvor langt kører man ca i gennemsnit pr/lt i en
> Punto 1,9 JTD
> lars
>

Det afhænger af hvor stærkt du kører...

Med de nye motorvejs "fartforhøjelser".... kører jeg nu i gennemsnit 20 Km/L
(målt) med en hastighed der ligger omkring 120 og 135...
Den er steget fra 17 km/l hvor jeg før kørte 135 hele strækningen. Så selv
en så lille ændring i farten giver en stor besparelse....

Generelt kører jeg nu over 800 km på en tankfuld. Så det er såmænd ganske
udmærket - på landevej ved 90 km/t ligger jeg på 21-22 km/l. Men vær
opmærksom på, at bilen skal have kørt nogle km før den kommer op på de tal -
jeg nåede ikke de forbrugstal før jeg havde rundet 50.000 km....

Jeg har ved flere lejligheder kørt mellem Kolding og Stuttgart et par gange
om ugen - der holdt jeg en gennemsnitsfart på 130 og en økonomi på 16 km/l -
ganske fint.

Mvh
Jesper



Ukendt (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-07-04 21:31

LarsZK wrote:
> Hej Jesper!
> Hvor er det rart når nogen gider dele ud af deres erfaringer. 1000
> tak!!! Jeg vil være meget opmærksom når jeg kigger. Du skriver at
> motoren er grov til bytraffik - hvad mener du med det???

Hej Lars

Når jeg skriver grov, så mener jeg motorgangen og motorlyden. Den bliver
lidt påtrængende ved lav fart - sådan under ca. 50 km/t - hvor man som
oftest befinder sig i byen Den trækker helt fint - man er bare ikke i
tvivl om hvad der sidder ude foran.

> Jeg skal dog
> også mest køre blandet kørsel så det tager jeg ikke så tungt. Ang.
> koblingen: Er du sikker på at det er fordi den bliver slidt for lidt
> og ikke for meget?

Jeps - jeg er helt sikker Jeg kører 1000 km. om ugen på motorvej hvor
jeg stort set aldrig bruger koblingen. Jeg skal snart igang med min 3
kobling - pladerne bliver åbenbart lidt "glaserede" når de ikke bliver holdt
i form/motioneret med noget blandet kørsel... Men generelt er koblingen et
svagt punkt på den bil - det indrømmer mit værksted også i svage
øjeblikke... Han snakker om at Fiat måske vil dække lidt af udskiftningen -
vi får se...

> Nå men endnu en gang tak for dit fyldestgørende
> svar Mvh Lars



LarsZK (16-07-2004)
Kommentar
Fra : LarsZK


Dato : 16-07-04 07:58

Takker og bukker fordi du gad og bruge tiden på mine spørgsmål. Tak!
Mvh Lars

"Jesper Thomsen" <x9jepHOSThomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40f6e996$0$254$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> LarsZK wrote:
> > Hej Jesper!
> > Hvor er det rart når nogen gider dele ud af deres erfaringer. 1000
> > tak!!! Jeg vil være meget opmærksom når jeg kigger. Du skriver at
> > motoren er grov til bytraffik - hvad mener du med det???
>
> Hej Lars
>
> Når jeg skriver grov, så mener jeg motorgangen og motorlyden. Den bliver
> lidt påtrængende ved lav fart - sådan under ca. 50 km/t - hvor man som
> oftest befinder sig i byen Den trækker helt fint - man er bare ikke i
> tvivl om hvad der sidder ude foran.
>
> > Jeg skal dog
> > også mest køre blandet kørsel så det tager jeg ikke så tungt. Ang.
> > koblingen: Er du sikker på at det er fordi den bliver slidt for lidt
> > og ikke for meget?
>
> Jeps - jeg er helt sikker Jeg kører 1000 km. om ugen på motorvej hvor
> jeg stort set aldrig bruger koblingen. Jeg skal snart igang med min 3
> kobling - pladerne bliver åbenbart lidt "glaserede" når de ikke bliver
holdt
> i form/motioneret med noget blandet kørsel... Men generelt er koblingen et
> svagt punkt på den bil - det indrømmer mit værksted også i svage
> øjeblikke... Han snakker om at Fiat måske vil dække lidt af
udskiftningen -
> vi får se...
>
> > Nå men endnu en gang tak for dit fyldestgørende
> > svar Mvh Lars
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste