Forsikringspris på bil nummer 2?
Fra : Lars

Dato : 13-07-04 18:19

Hvad er det normale forsikringsprisniveau på bil nummer 2? Altså
det samme som den første (hvis vi slf. antager at de to biler
nogenlunde ens) eller er der noget rabat (og i så fald hvor meget
i %) at hente?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-04 18:54

Lars wrote:
> [...]
> det samme som den første (hvis vi slf. antager at de to biler
> nogenlunde ens) eller er der noget rabat (og i så fald hvor meget

Det kan afhænge af flere ting, blandt andet hvilket selskab der er tale om.
Jeg forhørte mig for noget tid siden, om det samme hos mit selskab (Tryg),
og der ville præmien blive den samme som bil nr. 1.
Jeg kender dog til andre, som har fået bil 2 billigere end 1'eren.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 13-07-04 19:18

Hejsa

Per Beer Hansen skrev:

> Jeg kender dog til andre, som har fået bil 2 billigere end 1'eren.

Fik vi her i huset, da det var aktuelt. Selskabet var TopDanmark.
Så hut jeg lige visker, var 2'eren knap 1000,- billigere pr. år

/Brian

Fra : Martin Christiansen

Dato : 13-07-04 20:18

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Fik vi her i huset, da det var aktuelt. Selskabet var TopDanmark.
> Så hut jeg lige visker, var 2'eren knap 1000,- billigere pr. år

TopDK har også "råd" til at give lidt rabat...

Har lige skiftet fra TopDK til Runa forsikring. Dette sparer jeg ca. 6500,-
om året på 1 bilforsikring, 1 husforsikring, 1 indbo, rejseforsikring samt 2
ulykke + 1 barn....

Regner jeg bil nr. 2 med (som lige er indkøbt) ville besparelsen være ca.
8500,-.

Dækningen er stort set den samme, dog er selvrisikoen på bilen ca. 3500,-
lavere hos Runa.

---

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-04 21:18

Brian wrote:

> Fik vi her i huset, da det var aktuelt. Selskabet var TopDanmark.
> Så hut jeg lige visker, var 2'eren knap 1000,- billigere pr. år

OK, hvis jeg havde fået 1000,- kr. i rabat, ville det faktisk svare til over
50% rabat i forhold til bil 1

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 13-07-04 21:35

Hejsa

Per Beer Hansen skrev:

> OK, hvis jeg havde fået 1000,- kr. i rabat, ville det faktisk svare
> til over 50% rabat i forhold til bil 1

Jaaa.... de gamle får det altid billigere end os, uden grå stænk i parykken

/Brian

Fra : Torben Madsen

Dato : 13-07-04 23:47

> Jaaa.... de gamle får det altid billigere end os, uden grå stænk i
parykken

> /Brian

Bil nummer 3 bliver derimod ofte dyrere i forsikring. Nogle
forsikringsselskaber har ikke forståelse for at man kan køre i 3 biler, og
sætter derfor prisen højere, idet de rent faktisk tror, at det evt. er børn
eller lign. der benytter denne bil.

- bare fordi man også gerne vil have en bil til weekenden.....

mvh
Torben Madsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-07-04 08:51

Brian wrote:
> Hejsa

> Jaaa.... de gamle får det altid billigere end os, uden grå stænk i
> parykken

Gamle ? Hvem mig ?
Næhæ du, jeg er stadig kun 18 år (jeg er bare fanget inde i en gammel krop)

Per
www.perbeer.ninja.dk