Ny Riffel Igen
Fra : Christian

Dato : 08-05-01 21:36

Halløjsa igen

Nu har jeg været inde i Guns & Gents og så på riffel og de har en Tika
Master med kikkert og montage til ca 7600 kr er det et godt køb ??

Venlig hilsen

Christian Poulsen

Fra : M Sørensen

Dato : 08-05-01 23:19

Jeg tror riffelen er ganske udemærket.....det er med en tasco kikkert ikke
??
jeg var lige ved at købe den men syntes ikke den "lå" rigtig når jeg tog den
op så jeg valgte en Brno 537 en rimelig fornuftig riffel til få kroner, som
jeg syntes passede til mig

Fra : Jack Jensen

Dato : 09-05-01 09:34

"Christian" <po1313@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Nu har jeg været inde i Guns & Gents og så på riffel og de har en Tika
> Master med kikkert og montage til ca 7600 kr er det et godt køb ??

Hej Christian

Tikka'en er en god og præcis riffel, den kan du roligt købe.
Jeg har selv en 6,5x55 og jeg er meget tilfreds med den.
Aftrækket er superbt.Og låsen går som i smør. Min eneste anke er at den er
lidt tung. - Men hvad så er der heller ingen rekyl.
Sako 75 er også en god riffel.
Du skal få kikkert monteret med Tikka's egne stålmontager, så er du
kørende/skydende.
Mht. kikkert kan du også prøve at se på Bausch & Lomb - nu hedder de
Bushnell.
De har en ekstra feature - Rainguard coatning af linserne - du kan se gennem
kikkerten, selv om du ånder på linsen og selv om det regner på den kan du
stadig se.
Det er noget der virker.
Jeg købte sidste år en Zeis 3-12x55 til 6.500, den er super - men også noget
dyrere.
Knæk og bræk med at finde en riffel og på den kommende bukkejagt.
Mvh
Jack

Fra : Claus & Betina Niels~

Dato : 10-05-01 05:10

Hej med dig

Ja jeg har da selv en tikka i 6,5x55 og er også meget glad for denne riffel
den skyder perfekt og ligger godt, men har du set den lidt bedre udgave af
tikka riflen hvor du kan indstille kindpuden i højde hvilket er den mest
faktor der er mest overset hos en riffel ( den er fin )

Og jeg ved at der hvor du har set denne tikka har de også Blaser rifler
R93 ) hvilket bare er sukkertøj den ligger godt og er super præcis og du
kan købe extra løb og skifte dem på få sekunder ...prisen er lidt høj men de
har lige lave en ny model i fuld træ udgave til omkring 9500.-kr og det er
en riffel der er værd at overvejer ....www.blaser.de

Claus.N ... Pc-supporten@pc.dk