'reparationskit'
Fra : Olesen

Dato : 13-07-04 13:54

Min aut. mekaniker mener der findes, eller i dette tilfælde, fandtes,
et 'reparationskit' til bremseforstærkeren i Sierra 1.6 OHC 1986.

Han har nu brugt 2-3 dage på at overbevise sine kollegaer om,
at det findes, selvom flertallet på værkstedet mener, det gør der altså
ikke.
Hvad er en 'o-ring' når vi snakker kaburator ? Vel bare en pakning, men..?

Den sku' suge falsk luft, som det hedder, og jeg kunne
selv konstatere, at i tomgang og hårdt tryk på bremsen,
så kom der en svag med ensartet susende lyd som om
noget 'ryger udenom..'

Spørgsmålet er så, findes der et specielt 'kit', -hvad
består dette af, eller er man bedre tjent med en
'ombytterkaburator', som er tjekket igennem for slid ?

Hvad er mest typisk/billigst/korrekt at gøre hêr ?

mvh.

Fra : Peter

Dato : 13-07-04 14:10

På nogle bremseforstærkere er der en O-ring på den studs, hvor slangen til
indsugningsmanifolden er (før ABS).

Men den ville jeg ikke kalde O-ring til karburator.

http://www.courtesyparts.com/Merchant2/graphics/00000001/z32/z32-brake-boost.gif

Brakebooster = bremseforstærker.

Peter!

Fra : Peter

Dato : 13-07-04 14:17

Mere her:
http://auto.howstuffworks.com/power-brake.htm

Fra : Olesen

Dato : 13-07-04 14:37

> Mere her:
> http://auto.howstuffworks.com/power-brake.htm

Meget fint.. Tak.

Anede ikke, det var så relativt simpelt.

Hvad er det så der sker', hvis den 'suger falsk luft' ?
Hvor sker det typisk, og hvad er reaktionen ?

Hvordan kan dette fænomen påvirke
tomgangen, og eftertændingen ?? mig en gåde.

Fra : Peter

Dato : 13-07-04 17:32

> [...]
> Hvor sker det typisk, og hvad er reaktionen ?
>
> Hvordan kan dette fænomen påvirke
> tomgangen, og eftertændingen ?? mig en gåde.

Bilen kører af r*ven til, med det forkerte blandingsforhold (benzin/luft),
og denne styres af karburatoren.
Vacumslangen til bremseforstærkeren sidder på manifolden, EFTER
karburatoren, og derfor får den ALT for meget luft, hvis der siver noget ind
her.

Hvis bremseforstærkeren er defekt, kan du vel finde en billigt hos en
hugger?

Fra : Olesen

Dato : 13-07-04 18:54

> [...]

ind
> her.
>
> Hvis bremseforstærkeren er defekt, kan du vel finde en billigt hos en

Jeps..250,- ved en selvhenter.
Men hvad er det for een monstro, ATE eller Girling ?
Mente de var ens i årgang 84-85-86...
Er det blot 2 fabrikater for ca. samme produkt-type/funktion ?

Fra : Olesen

Dato : 13-07-04 14:31

> [...]
> indsugningsmanifolden er (før ABS).
>
> Men den ville jeg ikke kalde O-ring til karburator.

Okay tak..
Men bilen har hverken abs eller noget,
er sådan en stump i givet fald komplet
mangelvare i dannevang ??