Goodyear Eagle F1 - hvad betyder koderne?
Fra : Jens Bertelsen

Dato : 12-07-04 21:58

Jeg skal have udskiftet to af mine Goodyear Eagle F1-dæk, men er kommet i
tvivl om koderne.

Dækkene, der sidder på, hedder GS-D2 195/45 R16 84V.

Forhandlerne har haft svært ved at skaffe dækkene hjem i denne åbenbart lidt
specielle profil, men på internettet findes de - med disse valgmuligheder:

GS-D2 195/45 R16 80W og
GS-D3 195/45 R16 84V XL
(set på daekonline.dk)

Jeg har hørt, at GS-D3 er mere støjsvag end den anden, men holder det?
Hvad betyder de sidste koder i navnene - og er noget bedre end andet?

Mange hilsener
Jens Bertelsen
206 XS

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-07-04 22:19

On Mon, 12 Jul 2004 22:58:05 +0200, "Jens Bertelsen"
<jbertel@donotwritejbertel.dk> wrote:

>Jeg skal have udskiftet to af mine Goodyear Eagle F1-dæk, men er kommet i
>tvivl om koderne.
[snip]
> [...]
>
>Jeg har hørt, at GS-D3 er mere støjsvag end den anden, men holder det?
>Hvad betyder de sidste koder i navnene - og er noget bedre end andet?

195 breden i millimeter
/45 højden i procent af breden
R Radialdæk
16 Fælgens størrelse i tommer, hvorpå dækket skal sidde
80 Vægtindeks for meget dækket må belastes
W er hastighedsindeks for hvor hurtigt du maks må køre med dække
monteret

Fly

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-07-04 14:58

"Jens Bertelsen" <jbertel@donotwritejbertel.dk> wrote in message news:40f2fb52$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg har hørt, at GS-D3 er mere støjsvag end den anden, men holder det?
> Hvad betyder de sidste koder i navnene - og er noget bedre end andet?

GSD 2 er den gamle model, og GSD 3 er den nye, jeg har selv begge modeller
på min bil. Den største forskel på dækket er møsteret og at GSD 3 virker en
anelse bløderer, om det så er bedre ved jeg ik .
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Jens Bertelsen

Dato : 13-07-04 19:31

Tak for svarene - jeg vil lade være med at bekymre mig om de koder

Jens