Eftermonteringer af fartpilot, aircon og k~
Fra : ~~Wing~~

Dato : 12-07-04 20:05

Hejsa

Efter veloverstået ferie i det sydtyske, har vi fundet ud af at vi ikke kan
undvære en aircon i vores andet hjem.. Men jeg har hørt så meget om at
eftermonteret aircon ikke kan anbefales, kunne i afkræfte dette eller give
lidt input til, hvad jeg skal være på vagt overfor. Min bil er en Hyundai H1
fra 2003 i kan se den på min hjemmeside her
http://www.sitecenter.dk/pind/scrapbog1/

Jeg har forhørt mig ved min lokale Hyundai mand her i Aalborg, og har fået
et tilbud på kr. 15.000,- for et originalt aircon.

Jeg vil også have en fartpilot monteret, men er lidt i tvivl om hvad model
jeg skal vælge, så her vil jeg også gerne have forslag til model som i kan
anbefale til eftermontering, fås ikke som original eftermontering.

Sidst men ikke minst er jeg ved at undersøge om det er muligt at få monteret
en kørecomputer, altså en som viser dieselforbrug ender kørselen, hvor langt
der er tilbage på tanken o.s.v. men syntes ikke jeg finder masser af
muligheder, har i forslag til dette punkt så venter jeg med spænding.

Jeg læser tit med i gruppen, og syntes det er en af de bedre danske grupper.

fjern ~ ved mail.

Med venlig hilsen
Petersen

Fra : Brizz

Dato : 12-07-04 20:13

KLIP en masse
Men det leder mig bare til et andet spørgsmål. Tror du ikke det ville være
nemmere at finde en bil med de detaljer du søger?

> Jeg læser tit med i gruppen, og syntes det er en af de bedre danske
grupper.

Enig

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : ~~Wing~~

Dato : 12-07-04 20:24

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Men det leder mig bare til et andet spørgsmål. Tror du ikke det ville være
> nemmere at finde en bil med de detaljer du søger?

Det er ikke ting jeg ikke kan leve foruden (undtaget airconnen) jeg syntes
også at det er lidt sjovt at få lavet tingene hen af vejen, som der er lidt
overskud i tegnedrengen til. men tanken har da selv strefet mig. men det er
udelukket at jeg benytter mig af den taktik. men ellers tak for forslaget.

Med venlig hilsen

Petersen som er
meget glad for min H1

Fra : Brizz

Dato : 12-07-04 21:01

> [...]
er
> udelukket at jeg benytter mig af den taktik. men ellers tak for forslaget.

Jeg har det bare sådan med AC at jeg foretrækker det ab fabrik..hvis man
altså ikke lige har klima i slæden
Fartpilot er mere til at gå til. Men hvilken model du skal vælge har jeg
ikke nogen idé'er til da jeg har original monteret i passat'en.
Og ja det er da hyggeligt at gå og pusle lidt selv.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Flemming

Dato : 13-07-04 11:07

Brizz wrote:

> [...]
> jeg ikke nogen idé'er til da jeg har original monteret i passat'en.
> Og ja det er da hyggeligt at gå og pusle lidt selv.

Er der ikke noget om at biler med AC _ikke_ bliver leveret til DK pga. af
afgifter m.m, og derfor altid er eftermonteret på danske biler ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-07-04 21:23

> Jeg har forhørt mig ved min lokale Hyundai mand her i Aalborg, og har fået
> et tilbud på kr. 15.000,- for et originalt aircon.

Det er umidelbart ikke så dyrt.
Jeg fik det monteret på min Toyota Sportsvan og der var det dyreste tilbud
på 20.000 kr. og det billigste 12.000 alle originale toyota aircon monteret
hos Toyota (heldigvis den billigste få km fra hvor jeg bor)

> Jeg vil også have en fartpilot monteret, men er lidt i tvivl om hvad model
> jeg skal vælge, så her vil jeg også gerne have forslag til model som i kan
> anbefale til eftermontering, fås ikke som original eftermontering.

Hvis du selv kan montere kan jeg anbefale en Rostra med fjernbetjent
kontrol, disse fås i speciele udgaver der passer netop til din (eller andres
biler) og med de forbøjede beslag og forberedte lednings net er det meget
nemmere at montere.
elelr prøv at spørge eks. Ketner.

> [...]
> der er tilbage på tanken o.s.v. men syntes ikke jeg finder masser af
> muligheder, har i forslag til dette punkt så venter jeg med spænding.

Ved jeg intet om.

> Jeg læser tit med i gruppen, og syntes det er en af de bedre danske
grupper.

Hilsen Jørgen

Fra : ~~Wing~~

Dato : 15-07-04 08:59

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
andres
> biler) og med de forbøjede beslag og forberedte lednings net er det meget

Hejsa igen

Jeg har nu bestilt tid ved den lokale hyundai forhandler, til eftermontering
af aircon, jeg skal nok skrive lidt om mine oplevelser med det når jeg har
fået det lavet. Hvad angår fartpiloten vil jeg kigge nærmere på Rostra som
du anbefaler, den ser ikke så tosset ud på billeder, men vil lige se den i
virkeligheden. Jeg takker for forslag og input.

Med venllig hilsen

Petersen
http://www.sitecenter.dk/pind/hjemmeside/