Indkøb af Opel gearkasse syd for
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-07-04 14:57

Hejsa

Er der nogen som kender et Opel værksted syd for grænsen? Min fars bil skal
have renoveret gearkassen eller have en helt ny monteret. I Danmark koster
det ca. 12.000 at få den renoveret, hvilket er noget pepret.

Venligst
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-04 15:41

> [...]
> have renoveret gearkassen eller have en helt ny monteret. I Danmark koster
> det ca. 12.000 at få den renoveret, hvilket er noget pepret.

Må man spørge, hvorfor det SKAL være et Opel-værksted?
Timeprisen i danmark og tyskland er stort set den samme. Men de små
uafhængige har nogle gange en ganske anden timepris her i danmark.

--
Tom

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-07-04 16:49

Hejsa

> Må man spørge, hvorfor det SKAL være et Opel-værksted?
> Timeprisen i danmark og tyskland er stort set den samme. Men de små
> uafhængige har nogle gange en ganske anden timepris her i danmark.

Jeg ville købe en ny gearkasse i Tyskland, og få den monteret i DK, hvis den
altså er billigere dernede. Jeg havde tænkt mig at ringe derned, men ved
ikke lige hvilken forhandler jeg skal henvende mig til... Det er vel nærmest
et aut. Opel værksted?

Venligst
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-04 01:04

> [...]
> altså er billigere dernede. Jeg havde tænkt mig at ringe derned, men ved
> ikke lige hvilken forhandler jeg skal henvende mig til... Det er vel

På ebay har de også mange brugte gearkasser til ganske rimelige penge

--
Tom

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-07-04 05:44

Hejsa

> På ebay har de også mange brugte gearkasser til ganske rimelige penge

Det er korrekt :)

Det har vi allerede prøvet uden succes. Vi fandt en årg 99 med 60.000 km til
1800 kr. Den blev monteret af det lokale værksted til 1000 kr., men den
larmer i alle gear og det pisser ud med olie :( Det lyder som en bil i
bakgear med 6000 rpm...

Så nu vil den gamle have en helt ny monteret, eller have den gamle
renoveret. Dyrt at køre Opel...

Venligst
Hans

Fra : Fido

Dato : 13-07-04 05:47

Så køb istedet en hel bil på www.mobile.de eller www.autoscout24.de

>Så nu vil den gamle have en helt ny monteret, eller have den gamle
>renoveret. Dyrt at køre Opel...

Ok...

Mvh...
'91 Omega