Såskudaosse... Ventlihætter...
Fra : Steffler @ Home

Dato : 12-07-04 13:53

Nå... Vores gamle ventilhætter var godt trætte og
der manglede desuden, så jeg skiftede dem til nogen
aluminiums nogen der var eloxerede i bils farve.. Smart..

Indtil nu.. For de sidder #¤&%&%" godt fast... Er der
nogen måde at få dem af på, eller skal jeg død og pine
ha' skiftet ventilerne ?....

Jeg selvf. opløst dem godt og grundigt i WD40... Hjælper
ikke en hujende fis, og vi skal køre på ferie onsdag
eftermiddag... Hjæææææælp...

Der er 12 Tuborg på højkant til den der kommer med
tricket !...

Mvh & Tak

Steffen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-07-04 14:36

"Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev

> Nå... Vores gamle ventilhætter var godt trætte og
> der manglede desuden, så jeg skiftede dem til nogen
> aluminiums nogen der var eloxerede i bils farve.. Smart..

Hvis de er tynde nok, kan du klemme dem hele vejen rundt med en
vandpumpetang, til sidst knækker de måske.

Mvh.

Fra : Steffler @ Home

Dato : 12-07-04 15:32

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> "Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev

> Hvis de er tynde nok, kan du klemme dem hele vejen rundt med en
> vandpumpetang, til sidst knækker de måske.

Sidder lige her med den extra der fulgte med i sættet (fuldstændig
overflødig eftersom de ALDRIG kommer af igen og den ser ikke
specielt tynd ud... Måske man skulle finde sin Dremel frem og prøve
med den...

Takker stadig for rådet !...

/S

Fra : Niels Skaaning

Dato : 12-07-04 14:40

"Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke en hujende fis, og vi skal køre på ferie onsdag
> eftermiddag... Hjæææææælp...
>
> Der er 12 Tuborg på højkant til den der kommer med

Tricket havde selvfølgelig været at smøre dem med kobberfedt inden du
monterede dem, men det er jo så nemt at være bagklog :).

Måske hjælper det, hvis du hælder kogende vand ud over ventilen, som du har
viklet en klud om. Det kan i hvert fald løsne fastrustede møtrikker. En
flamme er nok ikke så smart, med ventilgummi, dæk, fælge og sager i tæt
nærhed.

NS

Fra : Steffler @ Home

Dato : 12-07-04 15:18

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message

> Tricket havde selvfølgelig været at smøre dem med kobberfedt inden du
> monterede dem, men det er jo så nemt at være bagklog :).

I kender stemmen, "Nemli' Ja!"... Men du har selvf. ret... øv...

> Måske hjælper det, hvis du hælder kogende vand ud over ventilen, som du
har
> viklet en klud om.

Nix.. No go på den... Det ser ud som om jeg må bide i det sure æble og
få AGL eller nogen til at skifte dem... Til 219kr, pr. hjørne...

> Det kan i hvert fald løsne fastrustede møtrikker. En flamme er nok
> ikke så smart, med ventilgummi, dæk, fælge og sager i tæt nærhed.

Havde lidt overvejet Creme Brule flammekasteren, men lod være
(Desuden var hele møget plasket til med WD40, men så ku' jeg jo
ha' ringet til forsikringen og fået en lånebil...)

Men tak for hjælpen..

/S

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-07-04 15:58

"Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev i en meddelelse

> Nix.. No go på den... Det ser ud som om jeg må bide i det sure æble og
> få AGL eller nogen til at skifte dem... Til 219kr, pr. hjørne...

De LEVER af det , du er ikke den første . NEJ, jeg køre ikk, har ikk kørt
med det ...¤#..., men flere har "luftet" prob. .

> Havde lidt overvejet Creme Brule flammekasteren, men lod være
> (Desuden var hele møget plasket til med WD40, men så ku' jeg jo
> ha' ringet til forsikringen og fået en lånebil...)

Nu kender jeg ikke omtalte dinge-not, men med lidt tørre-tørre +
forsigtighed gik det nok. Jeg ville ihvertfald prøve meget, inden jeg
face_to_face fortalte nogen at jeg havde kvajet mig ).

Fra : Steffler

Dato : 12-07-04 16:23

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev i en meddelelse
>

> Nu kender jeg ikke omtalte dinge-not, men med lidt tørre-tørre +
> forsigtighed gik det nok.

Sådan en lille håndholdt flammekaster til at brænde ting på
med i køkkenet... http://www.hotery.com.tw/product2-8.htm
Bruger den primært som grill starter

> Jeg ville ihvertfald prøve meget, inden jeg
> face_to_face fortalte nogen at jeg havde kvajet mig ).

Jaja... Bare træd i det.... :(

Hygge,
/S

Fra : Elbarto

Dato : 12-07-04 18:56

> [...]
> ikke en hujende fis, og vi skal køre på ferie onsdag
> eftermiddag... Hjæææææælp...
>
> Der er 12 Tuborg på højkant til den der kommer med

Frem med din dremel også skær den af ved at skære en revne i den fra den
ene side og henover toppen også ned på den anden side
Har selv prøvet nummeret på en scooter og det er ikk sjovt men en gang
kobberfedt på når du sætter sådan noget på en anden gang så er det til at få
af

Elbarto Simpsoniac