dæk - Reinforced ?
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 11-07-04 23:36

Hvad betyder det, at et dæk er reinforced ?

Jeg skal have skiftet mine yokohama'er, da 3 stk er nedslidt på grund af
fejl i sporingen.

Jeg kan finde dem hos www.wheelmachine2000.de for ca. kr. 1.100 pr. stk.

De har en "alm" a539 og en a539 reinforced - nogen der kan forklare
forskellen ?

mvh
Bendt

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-07-04 23:43

> De har en "alm" a539 og en a539 reinforced - nogen der kan forklare
> forskellen ?

De bruges til eks. varevogne eller campingvogne, da disse har et højt
akseltryk.
dvs. dæk med høj bæreevne.

Hilsen Jørgen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-07-04 08:56

Bendt Rasmussen wrote:
> [...]
> stk.
>
> De har en "alm" a539 og en a539 reinforced - nogen der kan forklare

Reinforced er bare et engelsk ord for forstærkning.
Afhængigt af din bils lasteevne, så skal du have nogle dæk der passer til
den, og de skal muligvis være ekstra forstærkede.
Hvis du fortæller hvilken bil du har, så er der måske nogen herinde der ved
om det er nødvendigt ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 12-07-04 16:40

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den, og de skal muligvis være ekstra forstærkede.
> Hvis du fortæller hvilken bil du har, så er der måske nogen herinde der

Det er en Honda Shuttle - egenvægt 1500 kg. (på hvide plader)

mvh
Bendt