Bil på hvide kontra gule plader
Fra : Fido

Dato : 11-07-04 21:55

Hvorfor fan skulle der være forskel på at eje en bil på gule plader
ift. hvide?
Hvad skulle det kunne "ødelægge" ved det ejerskab?

Bill nævner meget nedsættende i en anden tråd noget om ovenstående, og
dér er jeg altså stået af. Skulle en Camero være ringere på gule end
på hvide plader? - Næppe.

Måske er det atter er et udslag af den typiske danskers brødnidhed,
hvis nogen har noget, "andre" gerne vil have. I guder mand!

Mvh...

Fra : Bill

Dato : 11-07-04 22:11

"Fido" <no@mail.dk> wrote in message

> Hvorfor fan skulle der være forskel på at eje en bil på gule plader
> ift. hvide?
> Hvad skulle det kunne "ødelægge" ved det ejerskab?

Det samme som at "eje" en bil på prøveplader.
Man forsøger at eje noget som man i realiteten ikke har råd til. For mig at
se er det et mislykket forsøg på at opnå status gennem ejerskab uden
egentlig at have råd til det, men det ender med at være en ligeved og
næsten.

> Bill nævner meget nedsættende i en anden tråd noget om ovenstående, og
> dér er jeg altså stået af. Skulle en Camero være ringere på gule end
> på hvide plader? - Næppe.

Nej, da.

> Måske er det atter er et udslag af den typiske danskers brødnidhed,
> hvis nogen har noget, "andre" gerne vil have. I guder mand!

Altså enten har man det eller også har man ikke. Det er sgu ingen kunst at
købe en bil på guleplader eller på prøveplader, det kan alle gøre, men at få
"rigtige" plader på det kræver altså lidt mere.

Fra : Leonard

Dato : 11-07-04 22:33

"Bill" <no@spam.com> wrote:

> [...]
>se er det et mislykket forsøg på at opnå status gennem ejerskab uden
>egentlig at have råd til det, men det ender med at være en ligeved og

Nu er det jo ikke alle der køber biler for at opnå status, nogen køber
biler efter hvad bilen kan og hvad den kan bruges til.
Er man ligeglad med status, men glad for bilens egenskaber, og har man
ikke brug for de egenskaber der følger med hvide nummerplader, så er
der da ikke noget mislykket ved at bruge flere penge på bil og mindre
i afgift. Også selvom man faktisk havde råd til at betale for 3 biler.

--
Leonard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-07-04 22:35

Bill wrote:

> [...]
Eller janteloven.

> Altså enten har man det eller også har man ikke. Det er sgu ingen
> kunst at købe en bil på guleplader eller på prøveplader, det kan alle
> gøre, men at få "rigtige" plader på det kræver altså lidt mere.

Hvorfor mener du at hvidpladebil er "mere" rigtig end gulpladebil?

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 11-07-04 22:44

"Bill" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> købe en bil på guleplader eller på prøveplader, det kan alle gøre, men at

> "rigtige" plader på det kræver altså lidt mere.

Jantenloven er vist et koncept som du støtter i stor grad??????

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8, nu med anlæg....

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 11-07-04 22:51

> [...]
> se er det et mislykket forsøg på at opnå status gennem ejerskab uden
> egentlig at have råd til det, men det ender med at være en ligeved og

Lige nu lyder det som om at det er dig som er snoppet!
"Prøv at se mig, jeg er mere vigtig end dig, jeg har nemlig givet kr.
80.000,- mere (til staten) for en bil, nøjagtig magen til din".
Og det værste er, at hvide plader er = bagsæde, og så er der ingen
undskyldning for at svigermor ikke kan komme med.

Glenn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-07-04 22:55

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev :

>Og det værste er, at hvide plader er = bagsæde, og så er der ingen
>undskyldning for at svigermor ikke kan komme med.

og det værste ved en gulpladeæske er at der altid er nogen, der skal
have noget flyttet ;)

been there, done that .... sold the Transit ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-04 18:32

jan skrev:

> been there, done that .... sold the Transit ;)

Og efter du har solgt den er der sjovt nok aldrig nogen der flytter mere?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-07-04 19:08

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Og efter du har solgt den er der sjovt nok aldrig nogen der flytter mere?

joeh da - men de må sku' selv hitte ud af at fragte deres ragelse ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-04 22:18

jan skrev:

> joeh da - men de må sku' selv hitte ud af at fragte deres ragelse ;)

Det minder mig bare lidt om de situationer hvor man har noget alle kan
bruge.

Efter man ikke har den ting længere så har man sjovt nok heller ikke så
mange "venner" der ringer og liige skal bruge lidt hjælp...

Fra : Fido

Dato : 12-07-04 06:06

On Sun, 11 Jul 2004 23:11:15 +0200, "Bill" <no@spam.com> wrote:

>Det samme som at "eje" en bil på prøveplader.
>Man forsøger at eje noget som man i realiteten ikke har råd til.

På ingen måde - behøver slet ikke at hænge sammen på dén måde.

>For mig at se er det et mislykket forsøg på at opnå status gennem
>ejerskab uden egentlig at have råd til det, men det ender med at
>være en ligeved og næsten.

Overhovedet ikke. Det ville da være tåbeligt at betale ekstra, hvis
mindre kunne gøre det. Det samme gør sig gældende for MPV'erne.
Hvorfor købe en "ren" hvidplade, hvis bus, camping, you name it kunne
gøre det.

>Altså enten har man det eller også har man ikke. Det er sgu ingen kunst at
>købe en bil på guleplader eller på prøveplader, det kan alle gøre, men at få
>"rigtige" plader på det kræver altså lidt mere.

"Kunst"? - hvad har det med sagen at gøre.
Hvis jeg vil købe en bil, må det nødvendigvis gælde om, at vurdere
behovet, finde udgaven og indkøbe den billigst muligt. Det er vel de
færreste, som frivilligt aflevere mere end nødvendigt.

Men jeg tænkte nok, at det var noget med janteloven, der var din
øjesten. Det forstår jeg slet ikke, skulle være nødvendigt. I DK er
det desværre de færreste, som kan glædes over andres ejendom.
Jeg er bange for, du er een af dem, der ikke kan.

Mvh...

Fra : Bill

Dato : 12-07-04 08:12

On Mon, 12 Jul 2004 07:06:26 +0200, Fido <no@mail.dk> wrote:

>På ingen måde - behøver slet ikke at hænge sammen på dén måde.

Jo, det gør og det ved egentlig også godt. Hvis man ikke bekymrede sig
om penge hvorfor så alle benytte sig at de huller som der er i
lovgivningen?

>Overhovedet ikke. Det ville da være tåbeligt at betale ekstra, hvis
>mindre kunne gøre det.

Hvorfor, har man penge nok, er det jo ikke et problem. Det leder
tilbage til at man forsøger at eje noget som man i realiteten ikke
ville have råd til.

> [...]
>behovet, finde udgaven og indkøbe den billigst muligt. Det er vel de
>færreste, som frivilligt aflevere mere end nødvendigt.

Det ved jeg ikke, jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at købe en kopi
udgave at et Rolex eller Patek Philip det er nok også grunden til at
jeg har "kastet" en del penge i den retning.
Jeg har det på samme måde med biler, gider ikke alt det T&S pjat eller
at have ejerskab på prøveplader. Enten har råd eller også må man
drømme sig til.
Hvis nu den nye Ferrari 612 kunne fåes på guleplader, ville du også
kunne acceptere dette eller er det ren blasfemi?

>Men jeg tænkte nok, at det var noget med janteloven, der var din
>øjesten.

På ingen måde, jeg investere penge i kvalitet og for mig vil det være
at gå på kompromis og basalt set ødelægge den samlede oplevelse at af
have noget specielt hvis jeg skulle til at "fuske" med lovgivningen
for at have råd.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-07-04 09:14

Bill wrote:

> Hvorfor, har man penge nok, er det jo ikke et problem. Det leder
> tilbage til at man forsøger at eje noget som man i realiteten ikke
> ville have råd til.

Sådan en gang sludder. dit synsfelt er da vist voldsomt indsnævnret.

> Det ved jeg ikke, jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at købe en kopi
> udgave at et Rolex eller Patek Philip det er nok også grunden til at
> jeg har "kastet" en del penge i den retning.

Ser det har jeg absolut ikke noget i mod at du er ejer af, selv kunne jeg
aldrig tænke mig at "kaste" penge på de ting du her nævner.

Men det er da for mig fint at du gerne vil.

> Jeg har det på samme måde med biler, gider ikke alt det T&S pjat eller
> at have ejerskab på prøveplader.

Respekt for den/din holdning.

Hvad med om du udviser samme indstilling.

> Hvis nu den nye Ferrari 612 kunne fåes på guleplader, ville du også
> kunne acceptere dette eller er det ren blasfemi?

Ville have det fint med en Ferrari på gule plader.

> På ingen måde, jeg investere penge i kvalitet

Ja - det er så din stil - fint nok.

> og for mig vil det være
> at gå på kompromis og basalt set ødelægge den samlede oplevelse at af
> have noget specielt hvis jeg skulle til at "fuske" med lovgivningen
> for at have råd.

""Fuske" med lovgivningen. Hvem gør det?

Der er da ikke noget som helst fusk i at købe en køretøj på gule plader.
Lovgivningen er da ganske klar på det område.

Hvad i øvrigt mange gør i dag f.eks. pensionister, for derved til samme
inverstering at få en mere sikker bil.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-04 09:57

"Bill" <nospame@spam.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor, har man penge nok, er det jo ikke et problem. Det leder
> tilbage til at man forsøger at eje noget som man i realiteten ikke
> ville have råd til.

Sådan en gang forkvaklet vås. Du køber øjensynligt ikke ind, efter dit
behov, men derimod skyder du langt over målet - hvilket må betegnes som
dumhed.

> [...]
> Jeg har det på samme måde med biler, gider ikke alt det T&S pjat eller
> at have ejerskab på prøveplader. Enten har råd eller også må man

Du er gennemskuet. Du er en vaskeægte dansk "wanna-be". Det er øjensynligt
at du har et stort bekræftelsesbehov. Behov for at vise at du har rigtig
mange penge, hvad du i virkeligheden ikke har. For dem der har "pengene", de
hviler ganske enkelt i sig selv og er ikke prangende, som du åbenbart er.

M.v.h.

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 12-07-04 13:28

> [...]
de
> hviler ganske enkelt i sig selv og er ikke prangende, som du åbenbart er.

Ja, nemlig ja.....

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-07-04 17:08

Bill wrote:

> Det ved jeg ikke, jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at købe en kopi
> udgave at et Rolex eller Patek Philip det er nok også grunden til at
> jeg har "kastet" en del penge i den retning.

Hvordan vil du have det med at købe dit Rolex billigt i østen og
spare told og moms på uret ved at hente det hjem selv? Bliver uret
mere værd for dig hvis du har købt det til fuld pris i en
forretning her i Danmark? Vi snakker om at spare nogle afgifter,
ikke om at valget står mellem en Camaro og en Camarokopi, der er
tale om den ægte vare, blot med eller uden afgifter..

> Jeg har det på samme måde med biler, gider ikke alt det T&S pjat eller
> at have ejerskab på prøveplader. Enten har råd eller også må man
> drømme sig til.

Jeg gider heller ikke bokse med kørselsregnskaber, proformafirmaer
og den slags, hvis en gulpladebil skal være interessant, så skal
jeg kunne bruge den på nøjagtigt samme måde som jeg ville kunne
bruge den på hvide plader. At Camaroens bagsæde er forsvundet er
til at leve med, i hvidpladebilen er det alligevel ubrugeligt.

> Hvis nu den nye Ferrari 612 kunne fåes på guleplader, ville du også
> kunne acceptere dette eller er det ren blasfemi?

Jeg ville have det fint med det, bilen er jo eksakt den samme.

> [...]
> at gå på kompromis og basalt set ødelægge den samlede oplevelse at af
> have noget specielt hvis jeg skulle til at "fuske" med lovgivningen

Så dit Rolex er købt herhjemme og ikke på tilbud, for det ville
ødelægge det samlede indtryk?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 12-07-04 08:45

"Bill" <no@spam.com> wrote in message news:<U1iIc.264$ue2.97@news.get2net.dk>...
> [...]
> se er det et mislykket forsøg på at opnå status gennem ejerskab uden
> egentlig at have råd til det, men det ender med at være en ligeved og

Den holdning må jo få enhver skatteminister til at græde af glæde - jo
højere afgift, jo højere staus?

Mvh. NKJensen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-07-04 16:58

Bill wrote:

> [...]
> se er det et mislykket forsøg på at opnå status gennem ejerskab uden
> egentlig at have råd til det, men det ender med at være en ligeved og

Det kunne vel også tænkes at man bare gerne ville køre i Camaro
fordi man kan li' lyden, accelerationen og den slags?? Tro det
eller lad være, der findes faktisk mennesker som ikke går op i om
deres biler er statussymboler. Jeg er ikke så meget til Camaro,
men kunne jeg få fx. en Ford GT40 (den gamle) eller en DeTomaso
Pantera til at ligge og høvle rundt i, så skulle du se hvor kold
og ligegyldig jeg er overfor hvilken farve blik der sidder i
enderne af bilen.. Det kan så godt tænkes at du mener at jeg har
forsøgt at snyde mig til status eller hvad du nu mener at kunne
regne ud, men når jeg ligger og brøler sidelæns i min
centermotorbil, så rager det mig ærligt talt en fjer hvad du og
andre mener om det - for mig er det noget med køreglæde..

> Altså enten har man det eller også har man ikke. Det er sgu ingen kunst at
> købe en bil på guleplader eller på prøveplader, det kan alle gøre, men at få
> "rigtige" plader på det kræver altså lidt mere.

Jeg føler ikke nogen stolthed over at have hvide plader på min
bil, jeg er hamrende ligeglad med farven. Hvis det var muligt at
få samme brugsværdi billigere, så må mine plader være lyserøde
hvis det skulle være. Med brugsværdi mener jeg en bil jeg kan
bruge på samme måde som min nuværende, dvs. jeg må køre i den
døgnet rundt, have folk på bagsædet, låne den ud og den slags.
Prøveplader er ikke interessante fordi de begrænser hvad jeg må
bruge bilen til. Gule plader er ikke en valgmulighed på min bil
(sedan).

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-07-04 22:43

Fido <no@mail.dk> skrev :

Problemer med at huske navnet igen ? :)

>Hvorfor fan skulle der være forskel på at eje en bil på gule plader
>ift. hvide?

Hvem siger der er det ?

efter min ydmyge mening skulle det ganske enkelt kun være firmaer der
kunne indregistrere gulpladebiler - da deres formål, og deraf følgende
lavere afgift qua reg_attesten jo er godsbefordring.

>Hvad skulle det kunne "ødelægge" ved det ejerskab?

ikke en hujende - bortset fra et det ser fjoget ud med en Camaro på
gule plader - især når ejeren gør alt for at skjule den gule plade
langt inde under fronten

Hvis det ikke er med et bestemt formål for øje at gemme pladen, må du
kalde mig Mads.

> [...]

>Måske er det atter er et udslag af den typiske danskers brødnidhed,
>hvis nogen har noget, "andre" gerne vil have. I guder mand!

Tror mere det er fordi "nogen" synes det er noget wanna_bee noget ;)

Herregud mand - så dyr er en Camaro jo heller ikke

Du kan vel huske al polemikken omkring papegøjepladerne ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-07-04 22:41

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> langt inde under fronten
>
> Hvis det ikke er med et bestemt formål for øje at gemme pladen, må du

Hej Mads...

Der sidder den originale monteringsplade til nummerpladen.

Hvem sagde Kaj og Bøje...))))

Hr. Bjørn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-07-04 22:53

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Hej Mads...

Hej Ursus

>Der sidder den originale monteringsplade til nummerpladen.

Måske - ikek desto mindre siger de dersens forskrifter jo ret klart
hvor pladen skal sidde ....

Hvid bil på gule plader, eller gul bil på hvide plader - jeg ved godt
hvad jeg ville vælge ;)

>Hvem sagde Kaj og Bøje...))))

Helmuth ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-07-04 22:52

> Hej Ursus

> Måske - ikek desto mindre siger de dersens forskrifter jo ret klart
> hvor pladen skal sidde ....

Ser du Anton, jeg har aldrig set en Camaro fra nyere tid med nummerpladen
siddene på fronten, uanset om pladen har været hvid eller gul.

> Hvid bil på gule plader, eller gul bil på hvide plader - jeg ved godt
> hvad jeg ville vælge ;)

Á vil hel´r ha´ en blå ballon..;)

> Helmuth ?

Zacharias..?

Hr. Bjørn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-07-04 23:01

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Ser du Anton, jeg har aldrig set en Camaro fra nyere tid med nummerpladen
>siddene på fronten, uanset om pladen har været hvid eller gul.

de har det jo også med at dratte af ;)

>Á vil hel´r ha´ en blå ballon..;)

og jeg ta'r den gule bil ;)

>Zacharias..?

Kender du ikke dine måger ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-07-04 22:59

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kender du ikke dine måger ?

Nope, det er til at få pip af, så jeg holder mig til gø-dyr.

Hr. Bjørn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-07-04 23:00

jan@fedtegreven.dk wrote:

> [...]
> hvor pladen skal sidde ....
>
> Hvid bil på gule plader, eller gul bil på hvide plader - jeg ved godt

Hov hov Bjørn det var kun i den anden tråd og mig du vandt "håneret" på

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-07-04 23:00

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> jan@fedtegreven.dk wrote:

KLIP

> Hov hov Bjørn det var kun i den anden tråd og mig du vandt "håneret" på

Nope, her i gruppen er der altid frit slag i bolledejen...

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-07-04 17:24

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Hvid bil på gule plader, eller gul bil på hvide plader - jeg ved godt
> hvad jeg ville vælge ;)

"Hej Jan, tillykke med din nyimporterede AC Cobra. Vi har to slags
nummerplader, de gule her som koster 1000 kroner eller de hvide
som koster 250.000, hvilken slags vil du have??"

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-07-04 18:26

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>"Hej Jan, tillykke med din nyimporterede AC Cobra. Vi har to slags
>nummerplader, de gule her som koster 1000 kroner eller de hvide
>som koster 250.000, hvilken slags vil du have??"

Hvis jeg havde en nyimporteret AC CObra ... ville pladernes farve
være den mindste bekymring ! Jeg ville satme ligge søvnløs af bar iver
efter den næste køretur ;)
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-07-04 22:32

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Hvis jeg havde en nyimporteret AC CObra ... ville pladernes farve
> være den mindste bekymring ! Jeg ville satme ligge søvnløs af bar iver
> efter den næste køretur ;)

Så let slipper du ikke, host op med en farve.. Må den være hvid
med gule plader??

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-07-04 23:04

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Så let slipper du ikke, host op med en farve.. Må den være hvid
>med gule plader??

Jeg ville foretrække British Racing green - engelske plader er jo
gule, så hvorfor ikke ;)

Hehe ....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-07-04 13:25

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Jeg ville foretrække British Racing green - engelske plader er jo
> gule, så hvorfor ikke ;)

Britternes plader er da gule bag og hvide for, såhudt jeg visker..
Smart måde at løse debatten om hvilken farver plade man bør have
på bilen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Fido

Dato : 12-07-04 06:12

On Sun, 11 Jul 2004 23:42:42 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Problemer med at huske navnet igen ? :)

Nope :)

>Hvem siger der er det ?

Det fremgår af en tidligere posting...

>efter min ydmyge mening skulle det ganske enkelt kun være firmaer der
>kunne indregistrere gulpladebiler - da deres formål, og deraf følgende
>lavere afgift qua reg_attesten jo er godsbefordring.

Hvorfor det?

>ikke en hujende - bortset fra et det ser fjoget ud med en Camaro på
>gule plader

Hvordan kan en nummerpladefarve ændre vognens karakter?
(at en Camero næppe er en varevogn, er noget helt andet, men dette
T&S-mæssige flip har vel ikke noget med bil og ejr at gøre)

>især når ejeren gør alt for at skjule den gule plade langt inde under fronten

He, he...

>Hvis det ikke er med et bestemt formål for øje at gemme pladen, må du
>kalde mig Mads.

Mads :)

>Tror mere det er fordi "nogen" synes det er noget wanna_bee noget

Jantelov - intet andet

>Herregud mand - så dyr er en Camaro jo heller ikke

Jow, den er fra ny (!) faktisk afgørende dyrere på hvide end på gule
plader.

>Du kan vel huske al polemikken omkring papegøjepladerne ?

Nope - det er før min tid.

Mvh...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-07-04 06:27

Fido <no@mail.dk> skrev :

>Nope :)

Så er jeg mere roligt ;)

>Hvorfor det?

Hvorfor siger du hvorfor, når forklaringen står der ?

>Hvordan kan en nummerpladefarve ændre vognens karakter?

Hvem snakker om karakter - jeg skriver "ser fjoget ud"

>(at en Camero næppe er en varevogn, er noget helt andet, men dette
>T&S-mæssige flip har vel ikke noget med bil og ejr at gøre)

T&S mæssigt flip ? Du ved jo udemærket hvad det stunt gik ud på -
nemlig at omgå reglerne for indregistrering af et køretøj.

>He, he...

Grin du bare - fjoget ud, det ser

jeg poster lige et billede senere i dag, så kan du få syn for sagen

den plade, kan kun være anbragt, hvor den er anbragt, fordi ejeren er
pinligt berørt over farven på pladen og intet andet.

>Mads :)

Plads Fido !, plads !

>Jow, den er fra ny (!) faktisk afgørende dyrere på hvide end på gule
>plader.

Bilen koster det samme, det er afgiften der er forskel på ;)

>Nope - det er før min tid.

prøv at google lidt på det, noget af det er herlig læsning - helt på
linie med stænklap sagen . Politikere ad libitum !

(Dengang havde det heller ikke en skid føling med tingene)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Fido

Dato : 12-07-04 06:57

On Mon, 12 Jul 2004 07:27:19 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Hvem snakker om karakter - jeg skriver "ser fjoget ud"

Det er vel nogenlunde det samme...
Og en nummerpladefarve kan ikke have afgørende indflydelse på det.

>T&S mæssigt flip ? Du ved jo udemærket hvad det stunt gik ud på -
>nemlig at omgå reglerne for indregistrering af et køretøj.

Er vi enige om, at regler er til for at blive brugt?
Er vi enige om, at du normalt forsøger at handke billigt/billigst ind?
Godt så - så kan du godt forstå, hvad der "siges" :)

Det undrer mig såre, at du rider med på janteloven hér.

>den plade, kan kun være anbragt, hvor den er anbragt, fordi ejeren er
>pinligt berørt over farven på pladen og intet andet.

Når man placerer nr. pladen langt under fronten, skyldes det
fortrinsvist, at politiet på dén måde har mindre held med at gøre et
foto, Jan

>Bilen koster det samme, det er afgiften der er forskel på ;)

OK - du er i dét humør :)

Mvh...

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-07-04 19:11

On Mon, 12 Jul 2004 07:27:19 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

[snip]
>jeg poster lige et billede senere i dag, så kan du få syn for sagen

Hvornår er senere?

Fly

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-07-04 21:18

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Hvornår er senere?

Et fjols, jeg ikke skal nævne navnet på, glemte sit kamera - men da
bemeldt køretøj, ej heller var på vanlig plads, gjorde det ikke så
meget ....

(it møj, at ta bilder af...)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-07-04 17:19

jan@fedtegreven.dk wrote:

> efter min ydmyge mening skulle det ganske enkelt kun være firmaer der
> kunne indregistrere gulpladebiler - da deres formål, og deraf følgende
> lavere afgift qua reg_attesten jo er godsbefordring.

Efter min mening er det gak at have mere end en farve nummerplader
og mere end en afgiftsmodel. Når man har købt og betalt en bil bør
det være hamrende ligegyldigt hvad man bruger den til..

> Herregud mand - så dyr er en Camaro jo heller ikke

Nej, men nummerpladerne koster en formue og det er det der er
problemet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-07-04 18:28

> [...]

>og mere end en afgiftsmodel. Når man har købt og betalt en bil bør
>det være hamrende ligegyldigt hvad man bruger den til..

Du er uvidende om baggrunden for gule plader ?

>Nej, men nummerpladerne koster en formue og det er det der er
>problemet..

For nogle er det nok mere lydstyrken på muldvarpen ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-07-04 22:34

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Du er uvidende om baggrunden for gule plader ?

Overhovedet ikke, men jeg mener stadig systemet er skruet galt
sammen..

> For nogle er det nok mere lydstyrken på muldvarpen ;)

Hvad er det nu lige det har med Camaroen at gøre?

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-07-04 23:06

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Overhovedet ikke, men jeg mener stadig systemet er skruet galt
>sammen..

deri er vi så uenige - jeg synes det er ok en "amputeret" bil, er
billigere i afgift

>Hvad er det nu lige det har med Camaroen at gøre?

en hel del - hvis man vil ha' den på hvide plader, må man vænne sig
til muldvarpens jamren - på gule må man nøjes med at folk trækker på
smilebåndet

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-07-04 13:38

jan@fedtegreven.dk wrote:

> deri er vi så uenige - jeg synes det er ok en "amputeret" bil, er
> billigere i afgift

Jeg synes alle biler burde være afgiftsfri og afgifterne hentet
som en kombination af afgift på brændslet og via skatten. Jeg
synes det er dybt godnat at en og samme bil kan koste 3-4
forskellige priser afhængigt af hvad den bruges til. Et TV koster
jo heller ikke forskelligt afhængigt af om man vil se dansk eller
svensk tv.

> en hel del - hvis man vil ha' den på hvide plader, må man vænne sig
> til muldvarpens jamren - på gule må man nøjes med at folk trækker på
> smilebåndet

Så er vi tilbage ved det med janteloven, det er utroligt at folk
griner af en der har givet 1000 for sine nummerplader, men ikke af
en der har givet 250.000 for sine.. Hvis vi to gik i Elgiganten og
købte to ens TV, jeg fik handlet mig frem til at give 1000 kr. for
mit, mens du betalte 250.000 for dit, så ved jeg godt hvem folk
ville grine af - sært at det skal være lige omvendt hvis der er
tale om en Camaro i stedet for et TV, det fatter jeg sgu ikke
meget af..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kent Friis

Dato : 12-07-04 17:38

Den Sun, 11 Jul 2004 23:42:42 +0200 skrev jan@fedtegreven.dk:

> [...]
> langt inde under fronten
>
> Hvis det ikke er med et bestemt formål for øje at gemme pladen, må du

For at ham fotografen der går rundt og tager sort/hvide billeder i
dårlig kvalitet ikke skal kunne læse den?

Mvh
Kent

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-07-04 18:29

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>For at ham fotografen der går rundt og tager sort/hvide billeder i
>dårlig kvalitet ikke skal kunne læse den?

Det kan være et gæt, men er næppe det korrekte ;)

--
jan@Fedtegreven.dk