Tur til Jylland, Hva koster'ed ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 11-07-04 21:22

Hey...

I næste måned skal jeg til Ry (omkring Silkeborg siger de kloge) til
brtllup, og turen skal starte i KBH.

Nu har jeg kun en enkelt gang været i Jylland, og tager gerne de drøje hug
af de fra gruppen med jydske aner, men hvordan kommer jeg nemmest og
billigst derover ?

Skal jeg over broen, eller med hvilken færge, og jeg gætter på jeg ruller
lidt flere km over broen, men opvejer det noget færgebillet ?

Anyone ?

Kim

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-07-04 21:33

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Skal jeg over broen, eller med hvilken færge, og jeg gætter på jeg
> ruller lidt flere km over broen, men opvejer det noget færgebillet ?

Skal det være tilbagelænet/behageligt, så er det katemeranfærgen
Kalundborg/Aarhus der dur derefter ca. 40 km til Ry, priser kan findes her
på nettet.

Skal det være billigst og hurtigst skal du tage broen (personbil 500 kr.
tur/retur). Motorvejen til Skanderborg derefter 13 km. til Ry

--
Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94,Tebstrup

Fra : Fido

Dato : 11-07-04 21:45

www.krak.dk

Mvh...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-07-04 22:20

Fido wrote:

> www.krak.dk

Skodsidde. (I kan godt få en længere forklaring,
men den er vel ligegyldig)

www.dgs.dk
http://www.dk.map24.com/

mvh
Henning

Fra : Fido

Dato : 12-07-04 06:58

On Sun, 11 Jul 2004 23:20:02 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@virker.ikke> wrote:

>Skodsidde. (I kan godt få en længere forklaring,
>men den er vel ligegyldig?)

I disse agurketider kan det vel ikke skade at høre lidt...

Mvh...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-07-04 23:26

Fido wrote:

> I disse agurketider kan det vel ikke skade at høre lidt...

Okay, you ask for it.

En tur fra Viborg til det sydlige Kolding.
Krak hev mig af motorvejen ved Kolding nord og en tur ned omkring
havnen i Kolding.
DGS hev mig af motorvejen ved Kolding syd 2,5 km fra målet.
Jeg sad og studerede kortet på Krak og var kommet frem til den rute
som DGS foreslår.

Testede lige igen. Stadig det samme.
Prøv at lave en rute fra Navnløs Viborg (Ikke en joke. Gaden findes)
til Kildeparken Kolding.

Hovsa Map24 sender den samme vej som Krak. Synd ellers den mest
brugervenlige side med zoom osv.

mvh
Henning

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-07-04 02:34

> Nu har jeg kun en enkelt gang været i Jylland, og tager gerne de drøje hug
> af de fra gruppen med jydske aner, men hvordan kommer jeg nemmest og
> billigst derover ?

Nemmest (mest afslappende) bli'r med færge - synes jeg.

> Skal jeg over broen, eller med hvilken færge, og jeg gætter på jeg ruller
> lidt flere km over broen, men opvejer det noget færgebillet ?

Fra København til Ry via færgen Odden-Århus bliver der tilbragt 151 km bag
rattet
Prisen for færgen er 455 kr,
dog findes der "Rød billet" på udvalgte afgange til 375 kr, de skal nok
bestilles i god tid?

Fra København til Ry via Storbæltsbroen bliver der tilbragt 293 km bag
rattet.
Prisen for brobilletten er 250 kr,
dog findes der en "Dagsbillet" som benyttes lørdage (ikke juli måned) og man
skal tilbage over broen senest kl 03 samme nat.

Så hvis vi antager at literprisen (benzin) er 8,50 kr, skal din bil køre
mindre end 6 km pr liter før det økonomisk kan betale sig at tage med
færgen.

København via Odden-Århus til Ry
km km/l forbrug pris færge
151 / 6 = 25,2 liter x 8,5 kr + 455 kr = 669,20 kr

København via Storebælt til Ry
km km/l forbrug pris bro
293 / 6 = 48,8 liter x 8,5 kr + 250 kr = 664,80 kr

Men jeg smider gerne 50-100 kr for at slappe lidt af og strække benene på
færgen.

Mvh

Emil

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-07-04 02:38

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men jeg smider gerne 50-100 kr for at slappe lidt af og strække benene på
> færgen.

Mens du gør det, slider færgeturen heller ikke på bilens maskimekaniske dele
og dæk ..

Hr. Bjørn

Fra : Fido

Dato : 12-07-04 06:08

On Mon, 12 Jul 2004 03:38:10 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Mens du gør det, slider færgeturen heller ikke på bilens maskimekaniske dele
>og dæk ..

Men vel ikke noget at anbefale i en gruppe, hvor bilen er i fokus?

Mvh...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-07-04 08:51

Fido wrote:

> Men vel ikke noget at anbefale i en gruppe, hvor bilen er i fokus?

He he, Bjørn kører jo nærmest selv rundt i en færge

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-07-04 12:02

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> He he, Bjørn kører jo nærmest selv rundt i en færge

Á sejler nemlig i min egen sø...

Hr. Bjørn

Fra : anders majland

Dato : 12-07-04 12:58

> Men vel ikke noget at anbefale i en gruppe, hvor bilen er i fokus?

Jeg pendler midtjtylland-kbh og jeg bruger normalt molsliniens færger,
da fyn i den henseende bare er et stykke motorvej der skal overståes ...

Tidligere da jeg boede i kbh var vi ofte i det jyske og det plejede jeg
at køre non-stop. Danmark er ikke så stor og godt 300km og godt 3 timer
i et stræk fandt jeg ok. Men det skulle så være på et tidspunkt hvor
knægten&konen kunne sove undervejs for ikke at skulle få brug for
tissepauser. Hvis man ikke er vandt til at køre mere end et par timer ad
gangen uden en pause tipper tidsforskellen fra bro til færge hurtigt. Og
hvis man begynder at regne slid på bilen tror jeg også det økonomisk
ender på stort set det samme (hvis man undlader at proppe sig i
restauranten på færgen

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-07-04 08:53

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Skal jeg over broen, eller med hvilken færge, og jeg gætter på jeg
> ruller lidt flere km over broen, men opvejer det noget færgebillet ?

Jeg ville vælge broen, da man på den måde selv bestemmer "farten", og ikke
er afhængig af færgetider.
Turen over broen indebærer dog nogle flere km, men tidsmæssigt er det nok
omtrent det samme.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : p.nyrup

Dato : 12-07-04 10:21

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal jeg over broen, eller med hvilken færge, og jeg gætter på jeg ruller
> lidt flere km over broen, men opvejer det noget færgebillet ?

Hej

Der sejler en Compi færge mellem Århus og Kalundborg. Sejltiden er noget
længere (2 t og 40 min.) men prisen er så til gengæld "kun" 250,- kr og
selvfølgelig færre afgange, men uden tvivl den billigste vej fra Sjælland
til Jylland når målet er Silkeborg egnen

Vh. poul