OT: Justere ventiler
Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 16:18

Halløj

Lidt OT og alligevel, hvor ofte skal man justere ventiler på en "lawn
mower"?

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-07-04 16:24

Tom wrote:
> Halløj
>
> Lidt OT og alligevel, hvor ofte skal man justere ventiler på en "lawn
> mower"?

Lawn mower ?
Som i græs slå maskine (eller Mondeo) ?
Er de som regel ikke to-taktere, medmindre at der er tale om en traktor ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 16:29

> Lawn mower ?
> Som i græs slå maskine (eller Mondeo) ?

howhow

> Er de som regel ikke to-taktere, medmindre at der er tale om en traktor ?

Hva har du aldrig klippet græs?

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-07-04 16:33

Tom wrote:

> Hva har du aldrig klippet græs?

Nope, jeg er lykkeligt "gift"

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-07-04 16:35

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Er de som regel ikke to-taktere, medmindre at der er tale om en traktor ?

*det* var da kun i fordums tid .....

min Tecumsec er skam en 4 takt, blyfri og alt det fine
(elektronisk tænding)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-07-04 16:34

jan@fedtegreven.dk wrote:

> *det* var da kun i fordums tid .....

OK, mine erindringer vedrørende motorplæneklippere, er også fra fordums tid

> min Tecumsec er skam en 4 takt, blyfri og alt det fine
> (elektronisk tænding)

Vores er sådan en rugbrødsmodel

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-07-04 20:37

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> *det* var da kun i fordums tid .....
>
> min Tecumsec er skam en 4 takt, blyfri og alt det fine
> (elektronisk tænding)

Det ligner hvad der er på min, en Major De Luxe, årgang: ukendt
Tror kun der er skiftet olie, den ene gang jeg har gjort det her til sommer.
Jeg vil dog påberåbe mig uskyld, den er først kommet i huset her til sommer
(erhvervet for kr. 0,-

Tilbage til ventilerne, jeg kunne ikke se at de kunne justeres.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Broegger

Dato : 12-07-04 16:31

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev

> [...]
> Tror kun der er skiftet olie, den ene gang jeg har gjort det her til
> sommer. Jeg vil dog påberåbe mig uskyld, den er først kommet i huset

Fåes de også med aircon, ESP og ABS? Jeg går ud fra at Airback er
indbygget i chaufutten

> Tilbage til ventilerne, jeg kunne ikke se at de kunne justeres.

Gu ve om sådan et bæst kan chip-tunes?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-07-04 21:42

"Broegger" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Fåes de også med aircon, ESP og ABS? Jeg går ud fra at Airback er
> indbygget i chaufutten

Hvad ESP angår aner jeg det virkelig ikke.
Med mht. ABS, så er svaret positivt, jeg har aldrig klaret at få den til at
blokere

> Gu ve om sådan et bæst kan chip-tunes?

Fremdrivningskraften kan thivertifald chips-tunes, Kims kan anbefales

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Olsen

Dato : 11-07-04 16:45

> Lidt OT og alligevel, hvor ofte skal man justere ventiler på en "lawn
> mower"?
>

> --
> Tom

ØH....... Nu kunne man jo godt gå hen og få dårlig samvittighed....
Jeg har en 25 år gammel Brigs og Statton plæneklipper, og den har Aldrig
fået stillet ventiler!.
Olie får den dog hvert 10. år, hvis jeg husker det.

Kim Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 16:50

> [...]
> fået stillet ventiler!.
> Olie får den dog hvert 10. år, hvis jeg husker det.

Min har også lige fået skiftet olie 1. gang i dag efter en 5-7 år.....hold
fast det var sort det olie.

--
Tom

Fra : martin bjerre

Dato : 11-07-04 18:54

En B&G motor kan man ikke justere ventiler på....hvis man sliber ventiler,
skal der slibes af ventilstammen for at justere dem.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-07-04 22:28

Tom wrote:

> Min har også lige fået skiftet olie 1. gang i dag efter en 5-7
> år.....hold fast det var sort det olie.

En diesel?

mvh
Henning