Peugeot 406 St.car
Fra : Pablo

Dato : 11-07-04 16:15

Har kig på en Peugeot 406 SR 1,8 st.car årgang 01/2000
med 133.000 km. på tælleren.

Er der ting man skal være særlig opmærksom på, eller er det
bare at købe ?

Bilen ser ud til at være meget vedligeholdt !

Lars

Fra : Nicolaj C.

Dato : 11-07-04 16:53

"Pablo" <hoho@pablo.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der ting man skal være særlig opmærksom på, eller er det
> bare at købe ?
>
> Bilen ser ud til at være meget vedligeholdt !

FDM har en brugtbil test du kan læse.

Fra : Pablo

Dato : 11-07-04 17:08

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse

> FDM har en brugtbil test du kan læse.

Er ikke medlem !

Fra : Mikkel

Dato : 11-07-04 18:41

"Pablo" <hoho@pablo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der ting man skal være særlig opmærksom på, eller er det
> bare at købe ?
>
> Bilen ser ud til at være meget vedligeholdt !

Du skal være opmærksom på:

Defekte stabilisator bøsninger foran (klonklyde over bump)
Defekte bøsninger i sporestænger bagved (klonklyde over bump)
Utætheder for olie fra bundkar og svinghjulspakdåse
Defekt sædevarme
Desuden er der nogle der har problemer med at bremseskiverne foran bliver
skæve så de ryster!

Fordi bilen har nogle af disse fejl, skal det nødvendigvis ikke afholde en,
man skal bare være opmærksom at det er ting der bør laves!

Så skal du tjekke om der er skiftet tandrem som skal gøres ved 4 år eller
for hver 120.000 km. (hvad der kommer først).

Ellers vil jeg ikke mene der skulle være nogle problemer med bilen! Jeg
ville dog overveje en større motor (2.0) da en 1.8 motor er lige lille nok
til den store bil og den skal virkelig have tæsk for at få den til at lave
en tjep overhaling! Desuden skal man også overveje en ST model som har en
del mere udstyr end SR som f.eks. aut. klimaanlæg, regnsensor, 4 elruder,
tågeforlygter, indfarvede dørhåndtag mv.

Fra : Pablo

Dato : 11-07-04 21:23

"Mikkel" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> del mere udstyr end SR som f.eks. aut. klimaanlæg, regnsensor, 4 elruder,
> tågeforlygter, indfarvede dørhåndtag mv.

Tak for svaret !
Hvad med rust ?

Fra : Mikkel

Dato : 11-07-04 21:22

"Pablo" <hoho@pablo.com> skrev i en meddelelse

> "Mikkel" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse

> en,

> Tak for svaret !
> Hvad med rust ?

Det er netop en af de ting Peugeot generelt er rigtig gode til at undgå... I
den FDM brugtbilstest der var for få mdr. siden lød overskriften endda
"Rustfri klassiker"...