Radioer i nye biler
Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 15:27

Synes at flere og flere bilfabrikanter er begyndt at anvende integreret
radiosystemer i alle mulige størrelser, for at undgå at man selv udskifter
eller servicerer sin radio.

Findes der et sted hvor man kan få et overblik over hvilke bilfabrikanter
der gør dette, og hvilke bilfabrikanter der benytter sig af det korrekte
standardmål (178*50 mm) så man selv kan skifte sin radio.

Fordelen ved selv at kunne det er at fabrikanterne let tager 5-6000 kr. for
en ordentlig radio m. CD-changer + mp3 mens man kan købe en selv i f.eks.
Bilka.

Fra : Siemens

Dato : 11-07-04 15:29

"fdsa" <fda> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bilka.
>
> I de fleste tilfælde kan man købe en dækplade.... f.eks. min mondeo fås
der et stykke til at dække så hullet fyldes helt ud. Hmm.. kostede vist 70,-

Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 15:35

"Siemens" <Siemens@mail.dk> skrev i en meddelelse

> I de fleste tilfælde kan man købe en dækplade.... f.eks. min mondeo fås
> der et stykke til at dække så hullet fyldes helt ud. Hmm.. kostede vist
70,-

aaah, ok... Så er det jo ikke så galt... Kan man selv tage en sådan radio
ud?

Fra : Siemens

Dato : 11-07-04 15:38

> [...]
> 70,-
>
> aaah, ok... Så er det jo ikke så galt... Kan man selv tage en sådan radio

På den radio i min bil skulle 2 specielle nøgle stikkes ind i siden.. Dem
lånte jeg på ford og leverede dem tilbage efter brug.

Andersen

Fra : Thomas H.

Dato : 11-07-04 17:39

> [...]
for
> en ordentlig radio m. CD-changer + mp3 mens man kan købe en selv i f.eks.

Ja det er en lidt tragisk udvikling, jeg har en fed radio, og i bagagerummet
en changer med plads til 12 mp3-cd'er! Jeg hører faktisk aldrig andet end
mp3 ...fedt at vinde i lotto og købe en BMW760Li med alt i udstyr til 3
millioner, og så skulle tilbage til de der skiver, hvor der kun er plads til
12-15 numre på hver
En anden ting der skræmmer mig, er at jeg godt kunne forstille mig, at
udviklingen ville gå lidt i stå, i dag har vi alle de konkurrerende mærker,
Sony, JVC, Pioneer osv., der hver i sær udvikler nye ting, hvis folk bliver
trætte af den ene, køber de bare en anden til 1499,- i Bilka. Når
bilfabrikkerne selv putter deres unikke radio i, går der måske 4-6 år mellem
folk køber en ny bil, folk vælger ikke et andet bilmærke fordi deres radio
ikke kan helt det samme som et andet bilmærke, på den måde går udviklingen
af autoradioer når lidt i stå.

.... lidt som med Microsoft Windows, der efterhånden har indbygget ALT hvad
almindelige folk har brug for, lydprogram, brænderprogram, videoeditor,
tegneprogram, webbrowser, email-program ...
"hvorfor ikke købe et godt email-program?" "nææ det der er indbygget virker
da fint" "Njaa, der findes faktisk mange der er bedre" "joo, men det her er
ok til mig" ..og på den måde ved 97% af befolkningen ikke, at der rent
faktisk findes bedre ting, og derfor er der ikke meget økonomi i, at få 20
programmører til at udvikle og sælge et godt email-program.

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 17:46

> Ja det er en lidt tragisk udvikling, jeg har en fed radio, og i
bagagerummet
> en changer med plads til 12 mp3-cd'er! Jeg hører faktisk aldrig andet end
> mp3 ...

Og hvor ville det være smart hvis de begyndte at fatte at man også kan lagre
MP3 på DVD+R skiver så man stort set kan nøjes med en enkelt skive
Men okay nu har DVD skiven jo også "kun" været fremme i flere år, så det
bliver nok ikke til noget før Blue-ray DVD har været på markedet i 5 år, at
man kan få afspillere til DVD+R skiver.

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 12-07-04 07:59

> [...]
> Men okay nu har DVD skiven jo også "kun" været fremme i flere år, så det
> bliver nok ikke til noget før Blue-ray DVD har været på markedet i 5 år,

Ja der mangler de stadig liiiige det sidste - dog vil en 12-skifterbox med
DVD-mp3'er nok være i overkanten
Men ja, jeg bruger mp3-DVD'er i hjemmedvd'en, og der kan man alligevel have
en del musik .... mener jeg har alle Shu-bi-dua plader, og alle Kim
Larsen/Gasolin på én disk, og så en disk med 1000-1200 blandet musik
Faktisk regnede jeg ud, at jeg kunne koge mine to kæmpe cd-reoler ned til
5-6 DVD-plader, meeen man er jo stadig lidt nostalgisk ikke? ...men om 15 år
vil den tids unge nok undre sig over, at man havde plader stående på den
måde at fylde op

Fra : Brian M

Dato : 12-07-04 12:04

"fdsa" <fda> wrote in message news:<40f14e18$0$312$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Synes at flere og flere bilfabrikanter er begyndt at anvende integreret
> radiosystemer i alle mulige størrelser, for at undgå at man selv udskifter
> eller servicerer sin radio.

Fordelen ved systemets kunne jo også ses som at det begrænser
mulighederne, for dem med de lang fingre! Selv om de måske er rimeligt
nemme og pille ud bliver det noget sværere at afsætte dem på det
lokale værtshus.

Så sandsynligheden for at man for lov det at beholde den selv, er det
større....