Skærme
Fijala 3554
SXGA vs SVGA
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-05-01 21:32

Hej her i gruppen.
Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber at nogen kan svare på.
Hvad er forskellen på SVGA contra SXGA.

Grunden til at jeg spørger er at jeg er ved at reparere en 17" TFT, som
flimrer når der er VGA signal på (jeg har prøvet forskellig
opdateringshastighed og opløsnining).
På printet sidder der en National µC med en label hvor der står SXGA ver.
1.4.

Det var det jeg lige studsede over, så hvis der er en der kan forklarer mig
forskellen, vil det være fint...

Venlig hilsen
Michael Rasmussen

Fra : Thomas Kjærgaard

Dato : 08-05-01 21:46

> Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber at nogen kan svare på.
> Hvad er forskellen på SVGA contra SXGA.

VGA = 640 x 480
SVGA = 800 x 600
XGA = 1024 x 768
SXGA = 1280 x 1024
uXGA = 1600 x 1200

Jeg kender ikke betegnelserne for de højere opløsninger.

> [...]
> opdateringshastighed og opløsnining).
> På printet sidder der en National µC med en label hvor der står SXGA ver.
Spændende...

Thomas Kjærgaard, Laptop4u
- Get your laptop @ www.Laptop4u.dk