/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fjerne Air Intake Silencer - gratis HK at ~
Fra : Lars Ehlers


Dato : 11-07-04 05:11


De fleste Mustangfanatikere (nyere modeller) påstår, at hvis man
fjerner lyddæmperen, som er monteret lige før luftfilteret, så kan man
hente et par ekstra HK, så da jeg sad hjemme og småkedede mig på en
lørdag eftermiddag, så tænkte jeg, at jeg ville efterprøve ideen.

http://www.mustangworld.com/ourpics/fcar/intke.htm

Det tog mindre end 5 minutter at fjerne lyddæmperen og montere
luftfilteret igen, så jeg var selvfølgelig nysgerrig, da jeg startede
bilen, for at køre en lille prøvetur.

Der er lidt mere "brøl" over lyden, og det er rigtigt, at motoren
reagerer hurtigere, men jeg ved ikke rigtigt, om den har fået flere
kræfter. Men, den sjoveste effekt er, at når motoren kommer op i
omdrejninger, så er "brølet" en hel del kraftigere, så meget at jeg
kan mærke det i højre fod

--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

 
 
Jan W Nielsen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-07-04 08:56

> Der er lidt mere "brøl" over lyden, og det er rigtigt, at motoren
> reagerer hurtigere, men jeg ved ikke rigtigt, om den har fået flere
> kræfter. Men, den sjoveste effekt er, at når motoren kommer op i
> omdrejninger, så er "brølet" en hel del kraftigere, så meget at jeg
> kan mærke det i højre fod

Hej Lars - længe siden..

Sådan en rigtig amerikaner lyder formentlig en hel del bedre end en tunet
Kadett GSi - også når man fjerner luftfilteret - men morskaben er sikkert
den samme, hvad enten man bor i Californien eller i Spjald i Vestjylland.


Kan det i øvrigt da virkelig være lovligt i miljø-Californien...?

--
/Jan W Nielsen






Juel (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 11-07-04 09:26

> Sådan en rigtig amerikaner lyder formentlig en hel del bedre end en tunet
> Kadett GSi - også når man fjerner luftfilteret -

Øhh det er ikke luftfilteret han fjerner, kun noget rørværk hen til
luftfilteret !

Mvh
Morten



Jan W Nielsen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-07-04 10:13

> Øhh det er ikke luftfilteret han fjerner, kun noget rørværk hen til
> luftfilteret !

Korrekt..

Men at fjerne lyddæmperen kan vel heller ikke være tilladt i CA, hvor man er
totalt på dupperne omkring alt, der ikke er "godt miljø". (Men derfor kan
det måske være meget sjovt)

--
/Jan W Nielsen



Martin Sand. (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 11-07-04 12:25

Jan W Nielsen wrote:
> Men at fjerne lyddæmperen kan vel heller ikke være tilladt i CA, hvor
> man er totalt på dupperne omkring alt, der ikke er "godt miljø". (Men
> derfor kan det måske være meget sjovt)

Ja, er der fx ikke en lov der siger, at private dieselpersonbiler ikke er
tilladt i Californien? Eller kun i ringe omfang? I europa stormer
dieselbiler frem, men over there er de bandlyst?

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"



Jan W Nielsen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-07-04 13:12

> Ja, er der fx ikke en lov der siger, at private dieselpersonbiler ikke er
> tilladt i Californien? Eller kun i ringe omfang? I europa stormer
> dieselbiler frem, men over there er de bandlyst?

Der er i hvert fald en strid mellem Europa og USA om, hvilke biler der
forurener mest.

Det kommer an på, hvilke ting, som man fokuserer mest på i forureningen - og
om hvor langt man går tilbage i miljøregnskabet.

--
/Jan W Nielsen



Bjørn Jørvad (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 11-07-04 13:13


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:40f12e62$0$14524$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> Der er i hvert fald en strid mellem Europa og USA om, hvilke biler der
> forurener mest.
>
> Det kommer an på, hvilke ting, som man fokuserer mest på i forureningen -
og
> om hvor langt man går tilbage i miljøregnskabet.

Så hut jeg visker, har USA altid været foran Europa mht. emissionskrav..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Jan W Nielsen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-07-04 13:27

> Så hut jeg visker, har USA altid været foran Europa mht. emissionskrav..?

I hvert fald i rigtig mange år.

På CO2-fronten er USA dog stadig den store "synder".

--
/Jan W Nielsen



Bjørn Jørvad (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 11-07-04 13:27


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:40f131e3$0$14524$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Så hut jeg visker, har USA altid været foran Europa mht.
emissionskrav..?
>
> I hvert fald i rigtig mange år.
>
> På CO2-fronten er USA dog stadig den store "synder".

Så taler vi vel ikke biler/potter mere..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Jan W Nielsen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-07-04 14:02

> Så taler vi vel ikke biler/potter mere..?

Jeg mente mere s m samfund generelt - men de har jo også flere og større
biler end os andre.



--
/Jan W Nielsen



Bjørn Jørvad (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 11-07-04 14:04


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:40f13a48$0$14560$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Så taler vi vel ikke biler/potter mere..?
>
> Jeg mente mere s m samfund generelt - men de har jo også flere og større
> biler end os andre.

Men forurener deres potter mere end vores..?...

PS: Jeg tror nu, vi er ved at være godt med i Europa, når talen falder på
biler.

Er vi ikke flere indbyggere i Europa end i USA..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Jan W Nielsen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-07-04 16:20

> > Jeg mente mere som samfund generelt (CO2) - men de har jo også flere og
større
> > biler end os andre.

> Men forurener deres potter mere end vores..?...

Ja, med CO2.

> PS: Jeg tror nu, vi er ved at være godt med i Europa, når talen falder på
> biler. Er vi ikke flere indbyggere i Europa end i USA..?

I 1972 var der i alt 191 mio biler i verden. De 119 mio var indregistreret i
USA og de ca 65 mio biler var indregistreret i Europa.

I 1999 har Europa overhalet USA i antallet af biler. Nu er der
indregistretet ca 180 mio biler i Europa - mens der er kun knap 130 mio
biler i USA. De amerikanske biler er dog langt større og bruger langt mere
benzin end den gennemsnitlige europæiske bil, så jeg tror, CO2 udslippet fra
bilerne kommer nogenlunde ud på et. Men det sidste er gætværk.

Derimod bruger amerikanerne på alle måder langt mere energi pr person end
man for eksempel gør i Danmark.

Hver amerikaner bruger 8076 kg olieækvivalenter og 11994 KWh pr år - mens
hver dansker kun bruger 3994 kg olieækvivalenter og 6030 KWh pr år.

Dette medfører, at de tilsammen udleder væsentligt mere CO2 end danskerne.

P.S.: 9 procent af bilerne i USA er europæiske biler. Af disse er 75 procent
VW-biler.

--
/Jan W Nielsen



Bjørn Jørvad (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 11-07-04 17:44


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:40f15a75$0$14544$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP nogle fine oplysninger.

> P.S.: 9 procent af bilerne i USA er europæiske biler. Af disse er 75
procent
> VW-biler.

Ååhhh Herre Gud...)))

Her er også et rimeligt link til info:

http://da.wikipedia.org

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Lars Ehlers (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 12-07-04 01:46

On Sun, 11 Jul 2004 18:44:19 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>news:40f15a75$0$14544$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

>> P.S.: 9 procent af bilerne i USA er europæiske biler. Af disse er 75
>procent
>> VW-biler.
>
>Ååhhh Herre Gud...)))

Det undrer mig ikke, VW er meget populære, og deres reklamer er nogen,
der lægges mærke til.

Her i det nordlige Californien er der rigtigt mange tyske biler på
vejene, specielt BMW, VW, Mercedes og Porsche. Audi er ikke helt så
populær som de andre mærker.

Hvis man derimod tager en tur til f.eks Indiana eller Ohio, så er det
et stort overtal af amerikanske biler på vejene. Det samme er
naturligvis tilfældet i Detroit...

--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Bjørn Jørvad (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 12-07-04 02:02


"Lars Ehlers" <NOSPAMehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:0jn3f05ct9v78aahldihb6usml2944763j@4ax.com...

KLIP

> Her i det nordlige Californien er der rigtigt mange tyske biler på
> vejene, specielt BMW, VW, Mercedes og Porsche. Audi er ikke helt så
> populær som de andre mærker.

Mon ikke det bl.a. skyldes den temmelig store koloni af tyskere i f.eks. San
Francisco..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Jan W Nielsen (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-07-04 07:30

> Mon ikke det bl.a. skyldes den temmelig store koloni af tyskere i f.eks.
San
> Francisco..?

Jeg tror også, det skyldes det store antal af velhavende og "stilbevidste"
amerikanere i Californien. Det er mit indtryk, at det er lidt "smart" at
køre europæisk.

Der er selvfølgelig også mange rige mennesker i Texas - men der er de mere
til cowboyhat og den slags..

--
/Jan W Nielsen



Bjørn Jørvad (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 12-07-04 12:09


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:40f22fcb$0$12556$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

KLIP

> Jeg tror også, det skyldes det store antal af velhavende og "stilbevidste"
> amerikanere i Californien. Det er mit indtryk, at det er lidt "smart" at
> køre europæisk.

Bay Area er et rigtig multietnisk område, med stærke bånd til Europa.

Om de er mere stilbevidste end andre amerikanere, tror jeg nu ikke.

Man kan endda fristes til at sige/mene, de er *mindre* amerikanske end
resten af landet.

> Der er selvfølgelig også mange rige mennesker i Texas - men der er de mere
> til cowboyhat og den slags..

Det er vel nok de meste amerikanske amerikanere, der findes.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Jan W Nielsen (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-07-04 15:08

> > Der er selvfølgelig også mange rige mennesker i Texas - men der er de
mere
> > til cowboyhat og den slags..

> Det er vel nok de meste amerikanske amerikanere, der findes.

Det tror jeg på.. *LOL*

--
/Jan W Nielsen



Lars Ehlers (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 12-07-04 07:30

On Mon, 12 Jul 2004 03:01:52 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Mon ikke det bl.a. skyldes den temmelig store koloni af tyskere i f.eks. San
>Francisco..?

Jo, muligvis, men i et område med over 6 mill. mennesker, så spiller
det næppe en større rolle. Folk her er generelt mere interesserde i
tyske (og japanske) biler end andre steder i USA.

Mercedes har f.eks. strategisk pladseret en forhandler et stenkast fra
Oracles hovedkvarter

--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Bjørn Jørvad (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 12-07-04 12:06


"Lars Ehlers" <NOSPAMehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:spb4f0t98efmpehnc28fr2rttqt5t22u84@4ax.com...

KLIP

> Jo, muligvis, men i et område med over 6 mill. mennesker, så spiller
> det næppe en større rolle. Folk her er generelt mere interesserde i
> tyske (og japanske) biler end andre steder i USA.

Nu ligger den tyske "inspiration" jo mange år tilbage, så en del
tysk-amerikanere findes der jo også blandt de 6 mill. mennesker.

Bay Area er jo i sandhed et multietnisk område med stærke bånd til
hjemlandene og især Europa.

http://www.gaba-ca.org/

> Mercedes har f.eks. strategisk pladseret en forhandler et stenkast fra
> Oracles hovedkvarter

Ha ha ... det er og bliver et fantastisk "kræmmerland"...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-07-04 15:34

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:40f12e62$0$14524$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Der er i hvert fald en strid mellem Europa og USA om, hvilke biler der
> forurener mest.
>
> Det kommer an på, hvilke ting, som man fokuserer mest på i forureningen -
og
> om hvor langt man går tilbage i miljøregnskabet.

Hvorom alting er så mindes jeg et TVA-indslag der fortalte at i gennemsnit
forurener en amerikaner ca. dobbelt så meget som en europæer. Det er ligefra
biler, over el til fremstilling af ting på en fabrik.

Denne gør det selvfølgelig heller ikke bedre
http://makeashorterlink.com/?V41B236C8 (skægt at der midt på siden står
"Miles per gallon: N/A")



Lars Ehlers (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 12-07-04 01:40

On Sun, 11 Jul 2004 13:25:02 +0200, "Martin Sand."
<feedback@privacy.net> wrote:

>Ja, er der fx ikke en lov der siger, at private dieselpersonbiler ikke er
>tilladt i Californien? Eller kun i ringe omfang? I europa stormer
>dieselbiler frem, men over there er de bandlyst?

Amerikanerne har benzin i blodet, ikke diesel

Nej, dieselbiler er ikke forbudt i USA, men de er meget lidt udbredt.
Jeg er overbevist om, at det skyldet de sædvanlige myter om diesel,
ikke sportsligt, "forkert" motorlyd, osv, osv, men de fleste
amerikanere spærrer øjnene op, når de ser en moderne europæisk diesel.
Jeg var i Frankrig sidste år med en amerikansk kollega, og en af vores
partnere kørte os til lufthavnen i en fed spritny Audi A6 diesel. Min
kollega var slet ikke klar over, at det var en diesel!

Både Ford og GM laver stærke dieselmotorer til deres pickups og vans
(også til privat brug), men de har endnu ikke fundet vej til
almindelige personbiler.

Desuden kan man ikke tanke diesel på mange tankstationer, hvilket
naturligvis er irriterende, hvis man har en diesel.

--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Martin Sand. (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 12-07-04 11:21

Lars Ehlers wrote:
> Amerikanerne har benzin i blodet, ikke diesel

Nåh ja, jeg har også benzin i blodet hvis vi snakker om 5,7 liter V8! hehe
Turbodiesel giver jo en pænt bundtræk i forhold til motorstørrelsen, men ccm
er jo ikke noget problem i USA, ej heller benzinpriserne (selvom de er
steget på det sidste).

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"



Brian (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-07-04 15:55

Hejsa

Lars Ehlers skrev:

> Nej, dieselbiler er ikke forbudt i USA, men de er meget lidt udbredt.
> Jeg er overbevist om, at det skyldet de sædvanlige myter om diesel,
> ikke sportsligt, "forkert" motorlyd, osv, osv,

Jeg forstår ikke.... Det er da ikke en myte, men fakta!

/Brian




Lars Ehlers (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 11-07-04 19:20

On Sun, 11 Jul 2004 11:12:33 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Men at fjerne lyddæmperen kan vel heller ikke være tilladt i CA, hvor man er
>totalt på dupperne omkring alt, der ikke er "godt miljø". (Men derfor kan
>det måske være meget sjovt)

Jo, jeg kan stort set gøre, hvad jeg vil, sålænge min bil kan gå
gennem en smog test af udstødningen.

Bilen larmer ikke meget mere end før, og sammenlignet med Mustanger
med f.eks. en Flowmaster American Thunder udstødning, så er min bil
meget stille...

--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Ted (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Ted


Dato : 11-07-04 14:06

Hej Lars

Det virker ganske godt at fjerne alt det plastik, jeg gjorde det også på min
gamle 89 5,0 cab sidste år. og det gjorde da at foden automatisk ville
længere ned mod bundpladen, bare for at høre suget fra maskinen.

btw) kommer muligvis snart en tur forbi dig til en kop kaffe eller en
sodavand, er du klar over hvor meget jeg savner Rootbeer og Dr Pepper i en
rigtig god kold dåse, lige frisk fra automaten. man kan godt nok få en
dårlig kopi af dr.pepper her i en sur plastikflaske. føj underligt at det er
lovligt

Teddy
www.smallblock.dk US biler i DK



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste