Koldt luft til KN filter
Fra : Siemens

Dato : 10-07-04 19:14

Hej NG´er

Har monteret et KN filter på min Mondeo. Jeg har fjernet den orginale
luftkasse helt da det er et claim-on filter jeg har monteret.

Mit spørgsmål lyder om det ER nødvendigt at trække slanger helt hen til
luftfilteret, eller om det ingen betydning har.?

Mvh
Andersen

Fra : Juel

Dato : 10-07-04 21:14

> Mit spørgsmål lyder om det ER nødvendigt at trække slanger helt hen til
> luftfilteret, eller om det ingen betydning har.?

Tjaa det kommer an på hvad du er ude efter !!
hvis det KN er sat på KUN for at få lyd, så er det ligemeget..
Er det sat på for at gi lidt ekstra, så JA !! for hvis du ikke gør det suger
bilen alt den varme luft fra motorrummet = færre HK specielt i byen !

Mvh
Morten

Fra : Siemens

Dato : 11-07-04 15:26

"Juel" <kongen[mon ikke her skal være et @]StarChild.dk> skrev i en
meddelelse news:40f04e02$0$12554$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
>
> Mvh
> Morten
>
> Kan man ikke trække et rør fra skærmkanten der hvor den før fik luft fra
videre over til filteret.??
Det er jo en billig løsning, frem for at bruge penge på det andet fra KN.

Jeg købte en slags kit, og der medfulgte et 1,5 meter isoleret rør netop til
dette, MEN kan ikk lige se hvordan alverden det skal trækkes hen da der
ikke er den store plads i bilen bla, pga aircondition der fylder
godt...Nogen forslag til hvor det evt. kunne sættes henne?

Mvh
Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 15:41

"Siemens" <Siemens@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke er den store plads i bilen bla, pga aircondition der fylder
> godt...Nogen forslag til hvor det evt. kunne sættes henne?

I min 206'er (1,9 D) føres en sådan slange (også ca. 1,5 m) således:

Kassen med luftfilteret slutter helt v. bunden af motoren. (luftfilteret
helt øverst) Slangen går så fra denne bund, venstre om det hele (set bagfra)
langs kofangeren, op bag forreste hjulkasses inderskærm og slutter så oppe i
niveau m. toppen af fordækket, og spidsen peger så bagud. Mærkeligt, men
sådan er det bare...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-07-04 21:16

"Siemens" <Siemens@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mit spørgsmål lyder om det ER nødvendigt at trække slanger helt hen til
> luftfilteret, eller om det ingen betydning har.?

En skam at Werner von ikke er mere.

Jeg er sikker på, *det* også ville have interesseret ham...)

Hr. Bjørn

Fra : Siemens

Dato : 11-07-04 15:23

> KLIP

> En skam at Werner von ikke er mere.
>
> Jeg er sikker på, *det* også ville have interesseret ham...)

> [...]
Hvordan det..??

Andersen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-07-04 16:22

Siemens wrote:

> Hvordan det..??

Werner von Siemens, en af Tysklands store opfindere, måske han ville have
"opfundet" din dingenot, hvis han stadig var i blandt os

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-07-04 17:46

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Werner von Siemens, en af Tysklands store opfindere, måske han ville have
> "opfundet" din dingenot, hvis han stadig var i blandt os

....og naturligvis bruge´n af hans navn på "Indernettet"...

Hr. Bjørn

Fra : André T.

Dato : 11-07-04 02:54

> [...]
>
>Mit spørgsmål lyder om det ER nødvendigt at trække slanger helt hen til
>luftfilteret, eller om det ingen betydning har.?

Du kan læse lidt om det her:

http://www.dot-e.dk/auto/kn_powerblanketfacts

-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
* Do one thing every day that scares the hell out of you *