Hvilket mærke: Lille og smart?
Fra : Kim M.

Dato : 10-07-04 08:46

Jeg forbereder mig på at købe min første bil, og jeg er meget åben for at
købe ethvert mærke.

Hvis mit ønske er at købe en bil der er:

- Lille-Mellem Størrelse
- Virkelig stilfuld og smart
- Til at betale for penge

....hvilken bil sku' jeg så vælge?

Jeg synes godt om den nye mini-roadster og stilen af fx en Alfa GT, men
begge biler er jo sindsygt dyre. Jeg ville værdsætte, hvis I ku' gi' mig
nogle ideer til andre mærker og modeller - og gerne med links, så jeg kan
tjekke sagerne ud med det vuns! Alene har jeg problemer med at få overblik.

Kim M.

Fra : John Sahl

Dato : 10-07-04 10:44

"Kim M." <kim@@amokidea.com> wrote ...
> Hvis mit ønske er at købe en bil der er:
>
> - Lille-Mellem Størrelse
> - Virkelig stilfuld og smart
> - Til at betale for penge
>
> ...hvilken bil sku' jeg så vælge?

Hyundai Coupé er en smuk bil som har lige det du forespørger,
den er i mine øjne ret overset og det synes jeg er synd, giv den
en chance, den kører lækkert og er skide flot at se på også, især
med lidt styling og et par lækre store aluflæge med lavprofiler på.

Jeg havde fornøjelsen af at teste den og du kan læse artiklen her:
http://www.mandezonen.dk/article.php4?sid=163

/John Sahl

Fra : Kim M.

Dato : 10-07-04 10:04

Tak John!

"John Sahl" <john@gamlegris.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med lidt styling og et par lækre store aluflæge med lavprofiler på.
>
> Jeg havde fornøjelsen af at teste den og du kan læse artiklen her:

Tak John! Den ser ret lækker ud, men hvad med kvaliteten? Du skriver, at den
er "mere end en koreaner-bil", men hvad mener du konkret med det, og hvad
baserer du det på? Og har du eventuelt andre ideer?

Kim M.

Fra : John Sahl

Dato : 10-07-04 11:42

"Kim M." <kim@@amokidea.com> wrote...
> [...]
> er "mere end en koreaner-bil", men hvad mener du konkret med det, og hvad
> baserer du det på? Og har du eventuelt andre ideer?

Kvaliteten er virkelig fin, og du kan mærke det lige så snart du sætter
dig ind og triller afsted første gang. Det er en af de mest letkørte biler
jeg har prøvet indtil nu.

Mht til andre idéer, skal det være nye biler?

/John Sahl

Fra : Kim M.

Dato : 10-07-04 10:58

> Mht til andre idéer, skal det være nye biler?

Det behøver ikke, at være nye biler, men looket må ikke være uddateret - men
der er jo klassikere

Kim M.

Fra : Rasmus

Dato : 10-07-04 11:07

"Kim M." <kim@@amokidea.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle ideer til andre mærker og modeller - og gerne med links, så jeg kan
> tjekke sagerne ud med det vuns! Alene har jeg problemer med at få

106 eller 206 evt en 206 cc ?

Fra : Nicolai

Dato : 10-07-04 15:19

"Kim M." <kim@@amokidea.com> wrote in message news:<ccoadp$73b$1@dennis.cc.strath.ac.uk>...
> [...]
> købe ethvert mærke.
>
> Hvis mit ønske er at købe en bil der er:

Alfa GTV måske?

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=132200771&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=440718&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=651000028&page=1

--
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-07-04 15:48

"Kim M." <kim@@amokidea.com> skrev i en meddelelse

> Hvis mit ønske er at købe en bil der er:
>
> - Lille-Mellem Størrelse
> - Virkelig stilfuld og smart
> - Til at betale for penge
>
> ...hvilken bil sku' jeg så vælge?

Tag et kig på Mazda MX5. Her har du stil og køreegenskaber til en
overkommelig pris. Du skal dog nok lige undersøge hvor "smart" en bil
forsikringen mener du skal have :)

Og så må du lige ud med en prisramme så vi kan komme med nogle lidt bedre
bud.
--
Claus Fabritius
Full boost @ 2400 RPM

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-04 15:50

Claus Fabritius skrev:

> overkommelig pris. Du skal dog nok lige undersøge hvor "smart" en bil
> forsikringen mener du skal have :)

De mener vi alle skal køre Suzuki WagonR...

Men jeg må nok indrømme det bliver over mit lig og den dag der er to
torsdage i en uge!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-04 10:26

> [...]
> købe ethvert mærke.
>
> Hvis mit ønske er at købe en bil der er:

Et godt bud kunne være Mazda3. Lille, smart, praktisk, økomisk. Og så har
den lidt Alfa over linierne.
http://www.theallnewmazda3.com/dk/index.asp

M.v.h.