Strømproblemer Mazda 626?
Fra : Linnemann

Dato : 10-07-04 09:27

Min ellers stabile Mazda 626 1,8 LX fra 1989 med 238.000 km på klokken er
begyndt at give lidt problemer. Den bruger strømmen i løbet af få
kilometers kørsel. Når den har holdt stille i en halv dags tid, starten den
uden problemer. Men efter kort tid går radioen og lyset ud. Bilen kører ok
videre indtil den bliver stoppet, men så er den til gengæld også stendød.
Men starter igen efter nogen timers "hvile".

Jeg har prøvet at skifte batteri. Det hjalp ikke.

Hvad kan det så være?

Mvh
Thomas Linnemann

Fra : alexbo

Dato : 10-07-04 09:35

"Linnemann" skrev

> Men starter igen efter nogen timers "hvile".
> Jeg har prøvet at skifte batteri. Det hjalp ikke.

Bilen lader for lidt, dårlig generator eller dårlige forbindelser.
At bilen kan starte efter nogle timers hvile skyldes netop at batteriet er i
orden, det kan stå og samle sig sammen.

Start bilen, pil en polsko af, så skal den kunne holde sig igang.

Skift generatoren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-07-04 12:35

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Start bilen, pil en polsko af, så skal den kunne holde sig igang.

Nu ved jeg ikke hvor meget elektronik der er i en gl. Mazda?, men ellers er
det en DØDSSYND!!!!! . Batteriet stabilisere, udglatter allemulige
transienter og støj.

Fra : JJ

Dato : 10-07-04 12:42

Skift generatoren og problemet er løst

Fra : Linnemann

Dato : 10-07-04 19:27

Tusind tak for hjælpen. Jeg prøver at skifte generatoren.........