[ANM]: Fear Factory: "Digimortal" (digipac~
Fra : Kong Kent

Dato : 08-05-01 20:49

Band: Fear Factory
Titel: Digimortal
Selskab: Roadrunner [RR 8561-5]

1. What will become?
2. Damaged
3. Digimortal
4. No one
5. Linchpin
6. Invisible wounds (dark bodies)
7. Acres of skin
8. Back the f*** up
9. Byte block
10. Hurt conveyor
11. (Memory imprints) never end
12. Dead man walking*
13. Strain vs. resistance*
14. Repentance*
15. Full metal contact*

* bonus tracks på digipack udgaven. *** = uck

Fear Factorys seneste udspil er helt vanvittig godt. Er man fan af FF vil
dette album blæse dig bagud af stolen. Jeg var til koncert med FF gutterne i
Århus d. 23. marts i år for at høre dem, og her spillede de nogle sange fra
det nye album (før det blev udgivet), og allerede dengang kunne jeg hoppe
med til sangene. Fed rytme og tonsertung tråd.

Det er ingen hemmelighed at jeg elsker FFs tekniske metal og dette album
fortsætter hvor "Obsolete" slap. De er så fandens skarpe i al deres musik,
helt fra det basale dobbeltpedal på trommerne til deres keyboards og vokal.
Det hele lyder lidt futuristisk men samtidig er integriteten fra
fuck-all-metal musik. Især 8'eren "Back the fuck up" er virkelig
in-your-face.

Faktisk er hele albummet én stor metalknytnæve lige i synet. Jeg har endnu i
år ikke hørt så gennemført skive. FFs bedste til dato, ingen tvivl om dette.
Skeptikere overgiver sig, fans dåner og os ultra-fans står tilbage som har
vi just mødt selveste Gud!!

Og for en gangs skyld er digipacken ikke et ripoff. Bonusnumrene er ikke
bare nogle demotracks, livenumre eller covers. Det er rent faktisk fedt
producerede sange af Fear Factory som ikke findes andre steder! Normalt er
det kun Napalm Death der formår at gøre noget ud af MCD eller digipacks, men
nu er FF også her med helt fremme i skoene.Det giver bare det ekstra kick
til skiven som gør den unik og uundværlig!

Fear Factory er noget af det bedste hele metalverdenen har at byde på lige
nu. Det bliver bare ikke bedre. Sepultura, Soulfly, Machine Head, Morbid
Angel, Metallica, KoRn, Dimmu Borgir, Cradle Of Filth, Slayer, AC/DC, Iron
Maiden osv. osv. - OVERGIV JER!! Dette er metal anno 2001. FF forstår at
levere varen!

Min vurdering: 13 (alt andet ville være en skændsel mod dette mesterværk!)

Køb den før din nabo

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 09-05-01 07:26

Reverend "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>, High Priest of Bollocks
Talking mumbled:

> [...]
>Det hele lyder lidt futuristisk men samtidig er integriteten fra
>fuck-all-metal musik. Især 8'eren "Back the fuck up" er virkelig

Lige præcis 8'eren er den ringeste på hele pladen, udelukkende pga.
der kyssen røv på Korn og Limp Bizqit.

Ellers har du ret. Pladen er fantastisk.

Fra : Kong Kent

Dato : 09-05-01 10:32

> Lige præcis 8'eren er den ringeste på hele pladen, udelukkende pga.
> der kyssen røv på Korn og Limp Bizqit.
> Ellers har du ret. Pladen er fantastisk.

Jeg synes ellers 8eren gør det ret godt. Bevares, stilen er den samme som
mange andre nuværende metalbands, inkl. Machine Head og de to du nævner. Men
det gør den ikke ringere. Den er jo så tight at ikke et kussehår ville kunne
presse sig ind nogen steder. Jeg glæder mig allerede til at FF gæster DK
igen... den skive er for vild!