Undervognsbehandling af Mondeo
Fra : Kim Eichen

Dato : 09-07-04 14:10

Hej gruppe

Nu kan det ikke vente længere, Mondeon skal have en ordentlig gang
undervognsbehandling.

Er der et sted i Storkøbenhavnsområdet I kan anbefale, som udfører et
grundigt stykke arbejde (det er jo en Ford, så det skal gøres grundigt hvis
den ikke skal ruste op) og som er til at betale?

Mvh Kim
Frederiksberg

Fra : GiWeo

Dato : 09-07-04 16:13

Hejsa

>Nu kan det ikke vente længere, Mondeon skal have en ordentlig gang
>undervognsbehandling.

Farum Pava Center

>Er der et sted i Storkøbenhavnsområdet I kan anbefale, som udfører et
>grundigt stykke arbejde (det er jo en Ford, så det skal gøres grundigt hvis
>den ikke skal ruste op) og som er til at betale?

Ja, sådan er det jo med Ford

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Olesen

Dato : 09-07-04 16:37

"Kim Eichen" <eichen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> det er jo en Ford, så det skal gøres grundigt hvis
> den ikke skal ruste op) og som er til at betale?

Hvorfor ikke sælge bilen, inden den ruster op,
og samtidig spare de 2500,- det kunne koste
at få den undervognsbehandlet ?

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-04 19:40

> Hvorfor ikke sælge bilen, inden den ruster op,
> og samtidig spare de 2500,- det kunne koste
> at få den undervognsbehandlet ?

en mondeo ruster ikke

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 09-07-04 19:45

Tom wrote:

> en mondeo ruster ikke

Mangler der ikke en smiley ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-04 23:02

> Mangler der ikke en smiley ?

Hvorfor?

--
Tom

Fra : Michael

Dato : 09-07-04 21:50

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> en mondeo ruster ikke
>
> --
> Tom

Alle biler ruster, hvadenten der står Fiat, Lada eller Mercedes på
kølerhjelmen. Det er en simpel naturlov. Det er derfor man skal rustbeskytte
skidtet INDEN det er for sent.

Har iøvrigt selv en Mondeo årg. 2002...

Fra : Olesen

Dato : 09-07-04 23:52

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Alle biler ruster, hvadenten der står Fiat, Lada eller Mercedes på
> kølerhjelmen. Det er en simpel naturlov. Det er derfor man skal
rustbeskytte
> skidtet INDEN det er for sent.

Nemmelig.
Og man køber bare ikke en NY bil idag, uden
den er rustbehandlet før den får lov at trille..

> Har iøvrigt selv en Mondeo årg. 2002...

Sierra fra 1986, som nu starter hurtig med varm motor *S*...

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 11:52

> Nemmelig.
> Og man køber bare ikke en NY bil idag, uden
> den er rustbehandlet før den får lov at trille..

Det gør laaaaangt de fleste da.
Det er som regl ofte ejer nr 2 eller 3 som begynder at undervognsbehandle
bilen og så er rusten allerede ved at have fat

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 10-07-04 12:18

> Det gør laaaaangt de fleste da.

Laaaangt det fleste ved heller ikke, hvordan
man holder bil (ordentligt).
De pusser kun hver 2. år eks, nok
snarere aldrig. Nyhedsinteressen
og omsorgen for bilen er altid overdreven
stor det første halve år, og derefter,
når bilkabulerne, isen på bagsædet og
generel overstyret familievirksomhed har
fået overtaget, så skrider det...

> Det er som regl ofte ejer nr 2 eller 3 som begynder at undervognsbehandle
> bilen og så er rusten allerede ved at have fat

Ofte ja. Min egen gik for lud og koldt vand
de første 5-7 år uden noget som helst, i Esbjerg,
og overlevede *puha*.

Fra : Michael

Dato : 11-07-04 11:35

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
> den er rustbehandlet før den får lov at trille..

> Sierra fra 1986, som nu starter hurtig med varm motor *S*...

Helt enig. Jeg købte Mondeoen fra ny og kørte til Pava 2 måneder efter
afhentning. Så skulle den værste rust vel kunne holdes fra døren de første
år...

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 16:11

> Helt enig. Jeg købte Mondeoen fra ny og kørte til Pava 2 måneder efter
> afhentning. Så skulle den værste rust vel kunne holdes fra døren de første
> år...

Øhhh, NÅ.
Min mondeo 97' har fået 3 gange og havde heller ingen rust da jeg købte den.
Alligevel har jeg måtte skifte en skærmkant (som har fået 4 gange
beskyttelse).

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 11-07-04 16:37

> Min mondeo 97' har fået 3 gange og havde heller ingen rust da jeg købte
den.
> Alligevel har jeg måtte skifte en skærmkant (som har fået 4 gange
> beskyttelse).

En tanke, det ku være sjovt at lade den skærmkant
stå ubehandlet de næste 11 år - sådan for at se hvordan
den ville ende..

Ellers, 4 x beskyttelse - er det ikke meget ?
1. lag burde jo være rigelig ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 16:40

> En tanke, det ku være sjovt at lade den skærmkant
> stå ubehandlet de næste 11 år - sådan for at se hvordan
> den ville ende..

Som en escort

> Ellers, 4 x beskyttelse - er det ikke meget ?

Den får i hvert fald ikke mere, bilen bliver 2.5 Kg tungere for hver
behandling

> 1. lag burde jo være rigelig ?

Ja især når man tænker på at den har plastic inderskærme

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-07-04 15:30

Tom wrote:

> en mondeo ruster ikke

Næh nej det er patina ;)

Nu er det jo ikke alle der har råd til at få bilen lakeret hver anden
weekend :))

Mvh
Roberto