Golf IV tdi - svær start med varm motor?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-07-04 17:09

Hvad kan der være galt, når min Golf IV tdi (90hk) er længere tid om at
starte når motoren er varm end når den er kold? Den springer ikke i gang med
det samme når den er varm, der kan gå "lang" tid inden den starter (1-2
sekunder).

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-07-04 17:14

On Thu, 08 Jul 2004 18:08:37 +0200, .°o.O Thomas O.o°. wrote:

> [...]
> starte når motoren er varm end når den er kold? Den springer ikke i gang
> med det samme når den er varm, der kan gå "lang" tid inden den starter

Husker du at lade den forvarme?

Iøvrigt er 1-2 vel slet ikke lang tid?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-07-04 17:22

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
> Husker du at lade den forvarme?

Den formvarmer til lampen går ud.

> Iøvrigt er 1-2 vel slet ikke lang tid?

Så måske 3 sekunder da... men det virker meget længere når motoren er
varm, og det undrer mig.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-07-04 17:31

On Thu, 08 Jul 2004 18:22:23 +0200, .°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Den formvarmer til lampen går ud.

OK.

> Så måske 3 sekunder da... men det virker meget længere når motoren
> er varm, og det undrer mig.

3 sekunder kan jeg forstå det er trods alt en del tørninger.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-04 19:40

Det her lyder nok lidt underlig men det er ret sikkert din starter der skal
skiftes
hvis du kører til dit lokale WV værksted kan de vise dig en service meddelse
fra SMC der omhandler dette
ved det da jeg selv arbejder med WV til daglig
prøv evt at trække temp føler stikket af
4 pol stik sidder til højre når du står og kikker ned i motorrummet
starter den så normalt er det starteren

Fra : Lars Frandsen

Dato : 08-07-04 19:52

"jørgen" <aa> skrev i en meddelelse
> [...]
meddelse
> fra SMC der omhandler dette
> ved det da jeg selv arbejder med WV til daglig
<snip>

....og så kan du ikke skrive VW rigtigt?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-04 20:43

Nå jaja det kan jo gå lidt hurtig
men man kan jo altid finde noget at brokke sig over
ikke lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-07-04 20:51

"jørgen" <aa> skrev i en meddelelse > prøv evt at trække temp føler stikket
af
> 4 pol stik sidder til højre når du står og kikker ned i motorrummet
> starter den så normalt er det starteren

Du har ret, DET lyder sgu' sært, forklar lige lidt nærmere?. Jeg ville selv
gætte på temp.føleren, som er en std. VW fejl.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-04 22:44

Tja forklaring er vi fik en bil ind med disse symtomer ingen fejl i fejl
lager vi tjekker så om der er kommen nogen service meddelser fra smc
og der er så en fejl beskrivelse der passer på fejlen på den bil vi står med
af med gammel starter på med ny fejlen er væk
og det har vi stå prøvet på 4-5 biler nu
det skulle være noget med for stort strømforbrug af starteren med deraf
følgende spændings tab

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-07-04 07:45

> [...]
> og det har vi stå prøvet på 4-5 biler nu
> det skulle være noget med for stort strømforbrug af starteren med deraf

Og det er ikke en fejl VW dækker pr. kulance? Kunne ikke forestille mig det,
men hvis nu så var det da at foretrække

Fra : Michael Schrøder

Dato : 08-07-04 22:32

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> det samme når den er varm, der kan gå "lang" tid inden den starter (1-2

Min opfører sig lige sådan, og den har holdt LÆNGE på værkstedet for at de
kunne finde fejlen...

Tyske teknikere har hjulpet med ideer og for nylig (problemet har jeg haft i
et halvt år) fandt man ud af at en *** ja EN *** bil på Grønland havde haft
samme problem og at løsningen var en ny brændstofpumpe...

Jeg har skiftet starter da den gamle kørte lidt langsomt, men det hjalp slet
ikke.

Når værkstedet tager udetemp. føleren af går det lidt bedre, så tror den der
er -25 grader og giver lidt ekstra brændstof

- men den kører nok lidt kortere på literen...

Så jeg er ved at få skiftet pumpen i disse dage, så skal jeg vende tilbage
med resultatet.

mvh Michael

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-07-04 07:44

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> Så jeg er ved at få skiftet pumpen i disse dage, så skal jeg vende tilbage
> med resultatet.

Er spændt på at høre om det hjalp.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 09-07-04 22:03

> "Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er spændt på at høre om det hjalp.

Tja jeg fik den ikke med hjem i dag - men værkføreren siger den spinder som
en kat...
- det sig nu ikke så meget om hvordan den starter

Men centrallåsen har også drillet og låser op og i efter forgodtbefindende -
så de beholder den til i næste uge.

- så er jeg godt nok kørt på ferie i den anden bil, så resultatet må du
vente med at høre til august

mvh Michael

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-07-04 22:47

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
news:40ef0806$0> - så er jeg godt nok kørt på ferie i den anden bil, så
resultatet må du

Du må meget gerne melde tilbage til den tid - evt. på email golf@pudekamp.dk

Fra : phk

Dato : 12-07-04 11:11

> [...]
> resultatet må du
>
> Du må meget gerne melde tilbage til den tid - evt. på email

Vi andre vil også gerne høre. Det er derfor vi er her.

--
Per, Esbjerg

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-07-04 20:33

> golf@pudekamp.dk
> Vi andre vil også gerne høre. Det er derfor vi er her.

Så med kopi til min email da - så er risikoen for at jeg overser den her i
gruppen til at leve med

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-04 20:49

> MVH Thomas
> http://www.pudekamp.dk - live webcam

Hva' eh, har du startet dit eget Big Brother?

--
Tom

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-07-04 23:27

> Hva' eh, har du startet dit eget Big Brother?

Nej så kommercielt bliver det forhåbenligt ikke ...

Fra : Michael Schrøder

Dato : 11-08-04 22:07

> [...]

Så kom værkføreren også hjem fra ferie...

Min Golf fik ikke skiftet brændstofpumpen - de prøvede og det hjalp ikke.

Et eller andet styringsmodul til dyserne blev justeret og problemet
forsvandt !

Den starter perfekt både kold og varm - og uden at jeg syntes at motoren
fejlede noget før så er den blevet betydeligt bedre til at accelerere

I alt kostede det mig 4000 og det dækker ikke mange af de timer de har brugt
på at finde fejlen...

Hvis det kan hjælpe nogen med tilsvarende problemer så var det Nika biler i
Svendborg der løste problemet for mig.

mvh Michael

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-08-04 08:21

> [...]
> på at finde fejlen...
> Hvis det kan hjælpe nogen med tilsvarende problemer så var det Nika biler

Tak for din tilbagemelding - nu har jeg lidt at gå efter.