Antenne til skjult montering
Fra : Troja

Dato : 07-07-04 22:20

Hvor og hvilken radio antenne kan man købe som virker, selv om den feks.
bliver monteret i motorrum ?
(rudeantenne er ikke en option der kan bruges her)

Fra : Nicolai

Dato : 08-07-04 03:52

"Troja" <hot@SLETTEScool.dk> wrote in message news:<iOZGc.3081$Dg1.918@news.get2net.dk>...
> Hvor og hvilken radio antenne kan man købe som virker, selv om den feks.
> bliver monteret i motorrum ?
> (rudeantenne er ikke en option der kan bruges her)

Hvad med at montere en rudeantenne under instrumentbordet så antennen
ikke er kapslet ind i et metalbur?

--
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Troels Pedersen

Dato : 08-07-04 06:12

Troja wrote:
> Hvor og hvilken radio antenne kan man købe som virker, selv om den
> feks. bliver monteret i motorrum ?
> (rudeantenne er ikke en option der kan bruges her)

Har du varmetråde i bagruden?
For så kan du jo finde en antenne fra en gammel Sierra sedan som (en af)
min(e), antennemodulet bruger her varmetrådene fra bagruden som antenne, og
det fungere ganske glimrende. Jeg er dog ikke helt sikker på det virker på
eksempelvis en stationscar, men det er da værd at prøve!

Nogen der kan fortælle mig at det ikke vil virke?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC & Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-07-04 07:20

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en
meddelelse news:40ecd7bb$0$264$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
virker på
> eksempelvis en stationscar, men det er da værd at prøve!

Det virker fortrinligt p[ en Stc. - der er ihvertfald ingen problemer
med Scorpio'ens radiomodtagelse.
Modulet sad også i min Escort RST.

> Nogen der kan fortælle mig at det ikke vil virke?

ik' mig...
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Troels Pedersen

Dato : 09-07-04 19:43

Brian Sørup wrote:
> Det virker fortrinligt p[ en Stc. - der er ihvertfald ingen problemer
> med Scorpio'ens radiomodtagelse.

Ok, det er rart at vide. Jeg tænkte bare at ruden var for lodret til at
radiobølgerne rigtig kunne ramme... Men nah, det var vel også en mærkelig
ide jeg havde der

> Modulet sad også i min Escort RST.

Jeg troede faktsik det var forbeholdt Sierraerne med sådan et!
Mærkeligt det ikke bruges på flere nye biler, det er sku en del kønnere uden
en antenne.

Fra : Troja

Dato : 08-07-04 10:31

Troels Pedersen wrote:
> Har du varmetråde i bagruden?
> For så kan du jo finde en antenne fra en gammel Sierra sedan som (en
> af) min(e), antennemodulet bruger her varmetrådene fra bagruden som
> antenne

Kanon ide der, jeg har tråde i bagruden

Hvor kan man få et sådan et modul ? Ford ?

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-07-04 23:28

"Troja" <hot@SLETTEScool.dk> skrev i en meddelelse

> Kanon ide der, jeg har tråde i bagruden
>
> Hvor kan man få et sådan et modul ? Ford ?

Hvad med den nærmeste ophugger ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Troels Pedersen

Dato : 09-07-04 19:41

Troja wrote:
> Kanon ide der, jeg har tråde i bagruden

Gutti

> Hvor kan man få et sådan et modul ? Ford ?

Du kan købe en af mig, hvis du gider afhente i Århus eller Vejle! Var det
noget?

Fra : Troja

Dato : 09-07-04 23:30

Troels Pedersen wrote:
> Du kan købe en af mig, hvis du gider afhente i Århus eller Vejle! Var
> det noget?

Har varet på din mail

Fra : Troja

Dato : 25-07-04 14:03

Troels Pedersen wrote:
> Du kan købe en af mig, hvis du gider afhente i Århus eller Vejle! Var
> det noget?

Hej får du ikke mine mails, eller har du fortrudt at sælge ??

Fra : Troja

Dato : 31-07-04 02:40

Troels Pedersen wrote:
> Du kan købe en af mig, hvis du gider afhente i Århus eller Vejle! Var
> det noget?

Har sendt 4 mail med ja til handel og du svarer ikke... ville du sælge eller
har du fortrudt ????

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-07-04 07:52

Troja wrote:
> Hvor og hvilken radio antenne kan man købe som virker, selv om den feks.
> bliver monteret i motorrum ?

Det eneste du kan modtage i motorrummet er dine tændingspulser.
Faraday fandt på det i 1836 og det gælder stadig.

--
/ Roberto Saldo (ST191 l/b 1998ccm 93kW/183Nm)