Picanto, ohh yeah!
Fra : Jan Richardy

Dato : 07-07-04 20:43

Så blev jeg den heldige ejer af en Kia Picanto 1.1 EX.

Til alle dem, som stadig venter, kan jeg kun sige at den er ventetiden værd.
Den har kun fået kørt omkring 400 km, men indtil videre ingen problemer.

Den kan klart anbefales, hvis man leder efter en lille, billig og økonomisk
bil, som til trods for prisen har et frækt design. Personligt er jeg
desuden imponeret over, at der er plads til fjernbetjent centrallås, 4
airbags, splitbagsæde og tyverialarm i en så billig bil. Jeg synes dog ikke
jeg kan få den til at spytte de lovede 20,4 km./L ud, men har også kørt
hovedsaligt bykørsel indtil nu.

Se dyret her: http://www.richardy.dk/badmofo.jpg (og nej, det er ikke den
rigtige nummerplade, hehe).

Store smil herfra.

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Kong Kent

Dato : 07-07-04 20:52

> Til alle dem, som stadig venter, kan jeg kun sige at den er ventetiden
værd.
> Den har kun fået kørt omkring 400 km, men indtil videre ingen problemer.

Det burde man kunne sige om alle biler, men at du nævner det som et
salgsargument for Kia er vel blot et eksempel på Kia kundernes
forventninger, eller Kia bilernes standard. Man skal altså være glad for, at
der 400 km. inde i bilens levetid stadig ikke er problemer. Skønt.

Min far har lige købt en splinterny Ford Focus C-Max TDCi med 135 hypper på
gule plader. Sjov øse med masser bundtræk og moment. Men nu har den kørt
4500 km., og er for tredje gang på værksted - så min far trisser rundt i en
lånebil (Ford Focus St.Car TDCi). Helt til grin. Nye biler sucks!

(Så hellere min gamle 'ina E der har rundet 165.000 og kun været på værksted
for at få det store eftersyn (begge vinduesviskere og en spandfuld olie) og
tjekket udstødningsgas før det periodiske bilsyn.)

Lad os høre hvordan din Kia har det, når den har kørt 412,5 gange så langt
som den har nu. Så kan det være du har lidt flere historier at fortælle om
bilen, og så kan vi måske bedre vurdere om den er værd at investere i. Der
er jo ikke meget fidus i at købe en bil der skal på værksted fem - ti gange
i løbet af de første 250.000 km. I så fald vil jeg vurdere det til et
seriøst fejlkøb

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Jan Richardy

Dato : 07-07-04 21:02

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> der 400 km. inde i bilens levetid stadig ikke er problemer. Skønt.

Haha. Ramte jeg et ømt punkt?

Ja, ok. Jeg var måske ikke helt specifik nok. Jeg tænker ikke på
motormæssige/alvorlige problemer, men mere bekymringer en del nok kan have
inden man køber en bil i Picanto-klassen. Altså om den kan følge med de
andre biler på motorvejen, om man får ondt i benene fordi der er for lidt
benplads i kabinen, om man kan holde larmen ud i kabinen ved høje
hastigheder, om støddæmpningen er god nok osv.

Fra : Olesen

Dato : 07-07-04 20:53

"Jan Richardy" <janrichardy@FJERNtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
værd.
> Den har kun fået kørt omkring 400 km, men indtil videre ingen problemer.

Tillykke....bare duften af lille ny *S*....

Nu bilen er så billig, så BØR du få
den underv.behandlet omgående.
Tiden er fin til dên slags, og vær
ikke ked af den blir' lidt klistret
i krogene, den vil elske dig for det *S*.

Fra : Jan Richardy

Dato : 07-07-04 21:05

> [...]
> Tiden er fin til dên slags, og vær
> ikke ked af den blir' lidt klistret
> i krogene, den vil elske dig for det *S*.

Hehe. Duften af ny bil blev dog dæmpet lidt af SUVO. Efter at have læst lidt
her i gruppen og lyttet til forhandleren, så fik den en ordentlig omgang
SUVO undervognbehandling inden den blev afhentet.

Fra : Brian

Dato : 07-07-04 20:56

Hejsa

Jan Richardy skrev:
> Så blev jeg den heldige ejer af en Kia Picanto 1.1 EX.

Så vil jeg da sige tillykke med øsen, efter Kong Kent's lille
pudsige indfald

Sådan en gangsta´ øse, er sgutte sådan at spøge med

/Brian

Fra : Kong Kent

Dato : 07-07-04 21:01

> Så vil jeg da sige tillykke med øsen, efter Kong Kent's lille
> pudsige indfald
>
> Sådan en gangsta´ øse, er sgutte sådan at spøge med

Nå ja, det hele skal jo ikke være så kedeligt. Jeg vil da også gerne sige
tillykke med købet. Forhåbentlig får du ingen problemer med æsken. Den ser
fræk ud! Iøvrigt burde du da få fat i den nummerplade.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Lars Ehlersen

Dato : 07-07-04 20:58

> [...]
>
> --
>
> Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
> "My full name is Bender Bending Rodriquez."

Jamen tillykke med den.
Den ser fræk ud
check lige hjemmesiden
Lidt morsom
http://www.kia-picanto.com/

Fra : Henrik B.

Dato : 07-07-04 21:18

"Jan Richardy" <janrichardy@FJERNtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Så blev jeg den heldige ejer af en Kia Picanto 1.1 EX.

Te'løk'....

> [...]
ikke
> jeg kan få den til at spytte de lovede 20,4 km./L ud, men har også kørt

Du skal køre 8000 - 10000 km, før benzinforbruget falder endeligt på plads.
Det vil gradvist blive bedre og bedre de næste tusinde kilometer.

M.v.h.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-07-04 11:17

Jan Richardy wrote:

> Store smil herfra.

Sådan skal det sgu være.. Tillykke med din nye dyt..

--
Hygge..
Thomas