jetta med aut.gear
Fra : .\(5750\)giller

Dato : 06-07-04 21:43

sådan en fætter har mig bekendt
1. motor
2. gearkasse
som begge skal have en sjat olie nu og da
meeen,
der hvor speedometerkablet ender i motorrummet er det converteren ? hvis ja
hvordan er det med olie i sådan en converter får den olie fra motoren,
gearkassen eller har den seperat "tank", hvis seperat " Tank " hvor meget
olie skal der så være på sådan en ??
hilsen Gilbert

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-07-04 08:13

".(5750)giller" <cgmr@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan er det med olie i sådan en converter får den olie fra motoren,
> gearkassen eller har den seperat "tank", hvis seperat " Tank " hvor

speedokablet sidder på gearkassen på samme måde som på en
man.gearkasse - converteren deler olie med gearkassen - du må under
ingen omstændigheder hælde motorolie i gearkassen !

Der skal aut.gearolie på - det er rødt og tyndere end alm. motorolie,
kig i manualen for at se hvilken type, men jeg er 99% sikker på den
mindst skal have Dexron II - der sker ikke noget ved at give den Dexron
III.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Nicolai

Dato : 07-07-04 14:18

Ja ,jeg har selv haft Jetta fra ´80 med 1,5 aut....Den skal have aut.
gearkasseolie.....Det er seperat fra motorolien.
Min havde, som så mange andre, en meget larmende start.
Du er velkommen med spørgsmål.

VH

Nicolai