en billig bil?
Fra : Salant

Dato : 06-07-04 16:24

Hej
Jeg ved intet om biler (suk), så jeg vil lige høre her om det er realistisk
at kunne købe en lille 4 dørs bil med træk som lige har været igennem syn
for ca 10-15k. Jeg har sådan set ikke andre krav til den! Er der nogle gode
råd om hvilke mærker man skal holde sig fra når nu man er på udkig efter så
gammel en bil (hvilket den jo nok vil være hvis der er nogen der vil sælge
den for 10k). Er der nogle mærker man skal foretrække?
Tak for hjælpen og undskyld hvis jeg er lidt off topic

Fra : anders majland

Dato : 06-07-04 17:51

> Jeg ved intet om biler (suk), så jeg vil lige høre her om det er
> realistisk at kunne købe en lille 4 dørs bil med træk som lige har
> været igennem syn for ca 10-15k.

Det kan du også for 5kkr - men det kan være svært at se om den man køber
er noget værd ... Mange brugtbilhandlere der sælger biler i den
prisklasse har et noget blakket ry.

> Er der nogle
> mærker man skal foretrække?

Måske noget "mindre" attraktivt som en skoda favorit - simpel elektronik
og mekanik så den burde være billig at holde kørende. Svigermor fik ikke
ret meget for hendes i bytte med en nyere opel

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-07-04 18:37

Jeg vil anbefale dig en 87-91 corolla... de ældste burde kunne findes til
den pris.

Alternativt en Lada Samara eller skoda favorit.

Ved godt mange hader disse modeller, men jeg har haft begge dele og de har
faktisk kørt upåklageligt i den tid jeg har haft den.

Især favorit er et godt køb, dem bør du ku få i årgang 93-94, og de ha rikke
kørt langt.

Held og lykke

/Martin - der har været i Tjekkiet i Samara med stor campingvogn ;) - dog
inkl falck-abonnement ;)

Fra : Hans Ole A. Kjeldsen

Dato : 06-07-04 19:53

"Salant" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> den for 10k). Er der nogle mærker man skal foretrække?
> Tak for hjælpen og undskyld hvis jeg er lidt off topic

Mazda 323 fra 1988-89

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-07-04 20:28

> Mazda 323 fra 1988-89

For guds skyld ikke da! Så hellere en Kadett!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-07-04 20:33

Hej!

"Martin / Fårevejle" wrote:

> For guds skyld ikke da! Så hellere en Kadett!

Argumenter?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-07-04 21:29

> Argumenter?

De rådner ind i helvede, i sær i tårnene - og dem tjekker de ikke altid ved
syn. Been there - got the t-shirt.

I den prisklasse vil jeg _altid_ sige: Corolla, pæn kadett (skal også
tjekkes grundigt for rust), eller måske en sunny, eller helst: favorit

Fra : _Carsten_

Dato : 06-07-04 23:55

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I den prisklasse vil jeg _altid_ sige: Corolla, pæn kadett (skal også
> tjekkes grundigt for rust), eller måske en sunny, eller helst: favorit

Corolla rådner da mere i tårne!

Carsten

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-07-04 20:34

> For guds skyld ikke da! Så hellere en Kadett!

Du er da ikke rigtig rask i roen ...

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : anders majland

Dato : 06-07-04 20:42

> Mazda 323 fra 1988-89

Jeg ville være ret nervøs for at den er bundrådden ... Så hellere en
noget nyere skoda ...

Min mazda er fra 90 og den har været til pladesmed for nye paneler -
hvilket er ret typisk.

Fra : Kispus

Dato : 06-07-04 23:27

For 4 år siden købte jeg en Volvo 340 for 12.500,-
den blev kasseret til syn for et par mdr. siden,
Men 4 år må da siges at være billigt.
Mvh. John

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-07-04 07:54

Salant wrote:

> [...]
> den for 10k). Er der nogle mærker man skal foretrække?
> Tak for hjælpen og undskyld hvis jeg er lidt off topic

Som en anden også skriver, så er Nissan Sunny 87-89 også et godt bud. Vi
har i hvert fald haft en der ikke kunne slås ihjel - den kører endnu,
bare ikke hos os. Undervognen havde fået Pava, så den var nærmest som
ny, bortset fra sliddet - ingen rust.

--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Olesen

Dato : 07-07-04 14:32

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har i hvert fald haft en der ikke kunne slås ihjel - den kører endnu,
> bare ikke hos os. Undervognen havde fået Pava, så den var nærmest som

Jeg har en kollega, hvis Sunny, denne model:
http://www.trustvehicles.com/photos/rednissansunny_m.jpg

har kritiske rustpletter næsten overalt,
under nummerpladen, dørlister og selvfølgelig
skærmkanterne. Måske den er teknisk stabil, men
rustmæssig er den nok ikke den mest
attraktive.